Openbare basisschool Prins Willem Alexander in Nieuwerkerk aan den IJssel

De resultaten van Openbare basisschool Prins Willem Alexander in Nieuwerkerk aan den IJssel

Current section: resultaten
Goudmos 67
2914 Nieuwerkerk aan den IJssel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare basisschool Prins Willem Alexander, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare basisschool Prins Willem Alexander bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare basisschool Prins Willem Alexander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Succes

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden gemeten in groep 8 middels de doorstroomtoets. Onze school streeft ernaar dat alle leerlingen dit belangrijke niveau bereiken. De inspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamenteel niveau, een standaard die we nauwgezet volgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Uitdaging op Onze School

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau, gericht op verdere academische ontwikkeling. We moedigen onze leerlingen aan om ook dit hogere prestatieniveau te behalen. De door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde voor het streefniveau is specifiek voor onze school, gebaseerd op onze unieke leerlingpopulatie. Dit geeft ons een helder doel om naartoe te werken en onze onderwijskwaliteit te optimaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare basisschool Prins Willem Alexander?

Openbare Basisschool Prins Willem Alexander in Nieuwerkerk aan den IJssel biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs aan 423 leerlingen. Deze school staat bekend om zijn stimulerende leeromgeving. Wij presenteren hier een gedetailleerd overzicht van de schooladviezen die leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode hebben ontvangen. Dit geeft een goed beeld van de doorstroommogelijkheden naar het voortgezet onderwijs. Bekijk de specifieke adviezen en ontdek hoe de leerlingen van Prins Willem Alexander zich ontwikkelen en doorstromen naar vervolgonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sterke Sociale Ontwikkeling op Basisschool Prins Willem Alexander

Op Openbare Basisschool Prins Willem Alexander stimuleren we een positief en veilig pedagogisch klimaat. We hanteren duidelijke gedragsverwachtingen, zowel binnen als buiten de klaslokalen. Dit doen we door elementen van Schoolwide Positive Behavior Support (Golly & Sprague, 2015) toe te passen, gecombineerd met de bewezen aanpak van Kees van Overveld (2014) en de kracht van coöperatief leren. Deze integrale aanpak wordt schoolbreed gehanteerd en versterkt door een nauwe samenwerking met ouders, de tussenschoolse opvang, naschoolse opvang en al onze ondersteunende medewerkers. Zo zorgen we samen voor een optimale ontwikkeling van elk kind.

Veilig: Een fundament voor leren en groeien.

Samen: Samenwerken aan een positieve schoolcultuur.

Kwaliteit: Streven naar uitmuntendheid in onderwijs en ontwikkeling.

Hoe bevordert Basisschool Prins Willem Alexander de sociale vaardigheden van uw kind?

Onze school creëert een ondersteunende omgeving waar kinderen leren samenwerken, respect tonen en conflicten oplossen. Door middel van gerichte methodes en een positieve benadering, ontwikkelen kinderen belangrijke sociale competenties die hen helpen in het leven. We focussen op wederzijds begrip en het opbouwen van gezonde relaties.

Welke methodes gebruikt onze school om sociale vooruitgang te monitoren?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen en te ondersteunen, maken we gebruik van specifieke registratiemethoden. Deze systemen helpen ons om de voortgang van elk kind in kaart te brengen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.

  • Zien: Een observatie-instrument voor gedrag en ontwikkeling.
  • Bosos: Een methode voor het registreren en analyseren van sociaal gedrag.

Welke programma's zet Basisschool Prins Willem Alexander in voor sociaal-emotioneel leren?

Onze school hanteert diverse effectieve programma's om het sociaal-emotioneel welzijn van leerlingen te bevorderen. Deze methodes zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van zelfinzicht, zelfbeheersing en positieve relaties.

  • Leefstijl: Een programma gericht op persoonlijke groei en gezonde gewoonten.
  • Groepsvorming (theorie Kees van Overveld): Een gestructureerde aanpak om de dynamiek binnen groepen te versterken en samenwerking te bevorderen.
  • Rots en Water-training: Een preventieve en interventiegerichte training die kinderen weerbaarheid en zelfvertrouwen leert.

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Veiligheid op Basisschool Prins Willem Alexander

De Onderwijsinspectie heeft begin 2020 een grondig onderzoek uitgevoerd naar onze school, Openbare Basisschool Prins Willem Alexander. Het inspectierapport is integraal onderdeel van het vierjaarlijkse onderzoeksverslag van ons bestuur, Scholengroep Holland, waaronder onze school valt. De inspectie beoordeelde vier cruciale indicatoren: Zicht op Ontwikkeling, Veiligheid, Pedagogisch Klimaat en Kwaliteitszorg. We zijn er trots op te kunnen melden dat de inspectie positief was over onze school. Met name het Pedagogisch Klimaat ontving een 'goed' beoordeling, wat onze toewijding aan een positieve en stimulerende leeromgeving onderstreept. Deze bevindingen bevestigen de inspanningen van ons team om een veilige en kwalitatief hoogstaande onderwijsomgeving te bieden aan alle leerlingen. Meer gedetailleerde informatie is beschikbaar via de link naar de officiële inspectiepagina.

Resultaten | Openbare basisschool Prins Willem Alexander in Nieuwerkerk aan den IJssel | [2025] Schoolregister