
Het team van Openbare Montessorischool De Boog in Nieuw-Vennep
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Montessorischool De Boog is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Montessorischool De Boog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Montessorischool De Boog bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Montessorischool De Boog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Montessorischool De Boog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 94.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Montessorischool De Boog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Montessorischool De Boog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Montessorischool De Boog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Medewerkersregeling op Openbare Montessorischool De Boog
Vervanging bij Kortdurende Afwezigheid Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we alles op alles om een geschikte vervanger te vinden. De schoolleiding en het bestuur zoeken actief naar gekwalificeerde leerkrachten uit onze vervangingspoule. Onze Vervangingsstrategie. Indien er geen directe vervanger beschikbaar is, neemt een ervaren onderwijsassistent de les onder supervisie van een collega-leerkracht waar. Een andere optie is het tijdelijk verdelen van de klas over andere groepen, waarbij leerlingen een dagdeel bij een vergelijkbare of andere bouw terechtkunnen. Flexibele Oplossingen voor Klasmanagement. Voor de jongste leerlingen in de onderbouw bestaat de mogelijkheid om, in overleg met de school, thuis te blijven. Mocht de situatie leiden tot meer dan 35 leerlingen per klas door herverdeling, dan vragen we ouders vriendelijk de kinderen thuis te houden. Langdurige Afwezigheid en Ondersteuning. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht werken we nauw samen met het bestuur om een duurzame en passende oplossing te vinden. De continuïteit van de lesinhoud en leerlingbegeleiding staat hierbij voorop. Specifieke Situaties en Prioriteiten. Afwezigheid van een vakleerkracht betekent dat geplande lessen niet doorgaan; we bieden dan een alternatieve, leerzame activiteit. Prioriteit ligt bij de klasorganisatie, waardoor extra ondersteuning soms tijdelijk opschort, mochten onderwijsassistenten ingezet worden voor klassenvervanging. Uitzonderlijke Inzet van Teamleden. De intern begeleider, directeur en vakdocenten worden enkel en alleen in zeer uitzonderlijke noodgevallen gevraagd als klassenvervanger. Dit om de dagelijkse schoolorganisatie en specifieke taken te waarborgen. Communicatie met Ouders. Ouders worden proactief geïnformeerd via Parro bij elke leerkrachtafwezigheid. Zo blijft u altijd op de hoogte van de lesgang van uw kind.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De school heeft 11 klassen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Montessorischool De Boog
Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Openbare Montessorischool De Boog werken toegewijde specialisten, waaronder een intern begeleider, onderwijsinhoudelijke experts en specialisten voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, verspreid over alle bouwteams. Taal en rekenen vormen de kern van ons onderwijs. Wij volgen de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet en bieden gepersonaliseerde leertrajecten. Bij een behoefte aan extra ondersteuning, werken leerkrachten samen met de intern begeleider om individuele plannen te ontwikkelen, inclusief ondersteuning binnen de klas. Er is ook beperkte ruimte voor gerichte observatie en begeleiding buiten de klas door een onderwijsassistent of de intern begeleider, met inzet van effectieve remediërende materialen. Onze onderwijsinhoudelijke specialisten in elke bouw waarborgen de kwaliteit en samenhang van het lesmateriaal, en zorgen voor een consistente leerlijn door de hele school. De Boog kent een specialist meer- en hoogbegaafdheid in elke bouw. De begeleiding van meerbegaafde leerlingen vindt primair plaats door hun eigen leerkracht, met ondersteuning van deze specialist. Door intensieve samenwerking binnen het Zorg- en AdviesTeam (ZAT), met onder andere schoolverpleegkundigen, schoolcoaches en jeugdhulpverleners, kunnen we ook gedragswetenschappers of orthopedagogen inschakelen waar nodig. Ons team blijft zich continu ontwikkelen door middel van gerichte bijscholing en intervisie, mede via de Floreer Academie.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten aangewezen voor sociaal-emotionele ondersteuning. De school werkt aan een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt.
Gedrag en Werkhouding: Leren met Focus
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Er zijn momenteel geen gespecialiseerde leerkrachten voor gedrag en werkhouding. De school zet in op positieve pedagogische benaderingen om een optimale leeromgeving te creëren.
Motorische Vaardigheden en Beweging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Elke klas geniet van gymlessen door een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs. Groepen in de onderbouw krijgen één keer per week les van de vakleerkracht en één keer van de eigen leerkracht. Midden- en bovenbouwklassen ontvangen tweemaal per week gymles van de vakleerkracht. De vakleerkracht volgt de voortgang van elke leerling en biedt op maat gemaakte begeleiding. Vanaf groep 3 worden de vorderingen zichtbaar gemaakt voor leerlingen en ouders via het 'Sportfolio'.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school hanteert strikte protocollen voor medische handelingen, zodat ook leerlingen met specifieke medische zorgbehoeften volop kunnen deelnemen aan het onderwijs.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Montessorischool De Boog
Gepersonaliseerde Educatieve Ondersteuning voor Elk Kind
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling: Onze Visie en Jaarplannen
Wat zijn de Kerndoelen van ons Schoolplan 2023-2027?
Hoe realiseren we onze educatieve doelen?
Downloaden
Download Ons Uitgebreide Schoolplan HierOptimale Start voor Jonge Kinderen op Basisschool De Boog
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Boog specifieke programma's voor peuters of kleuters?
Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool De Boog samen voor de overdracht van jonge kinderen?
De Boog werkt samen met diverse kinderopvangpartners, waaronder kinderopvangorganisaties, peuterspeelzalen en gastouders. Specifieke partners waarmee we nauw samenwerken zijn onder andere KDV De Boshoeve en KDV Het Woudlopertje, om een optimale start voor uw kind te verzekeren.