
De resultaten van Openbare Montessorischool De Boog in Nieuw-Vennep
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Montessorischool De Boog, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Openbare Montessorischool De Boog bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Montessorischool De Boog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behaald Fundamenteel Niveau Basisonderwijs
Ontdek het percentage leerlingen van Openbare Montessorischool De Boog dat het fundamentele niveau taal en rekenen beheerst. Dit essentiële niveau, gemeten in groep acht, toont de basisvaardigheden die elke leerling moet hebben. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamentele niveau. Dit betekent dat minimaal 85% van de leerlingen aan het einde van de basisschool dit niveau moet bereiken om als voldoende te worden beschouwd.
Grafiek
Grafiek laden...
Bereiken van het Streefniveau door Leerlingen
Bekijk het percentage leerlingen op Openbare Montessorischool De Boog dat het ambitieuze streefniveau voor taal en rekenen heeft behaald. Dit prestatieniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en weerspiegelt een verdere ontwikkeling. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen idealiter dit hogere niveau zouden moeten bereiken.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Montessorischool De Boog?
Ontvang tijdig een helder schooladvies voor uw kind op de Openbare Montessorischool De Boog. In het zevende leerjaar en aan het begin van groep 8 bieden wij ouders en leerlingen een duidelijke indicatie van het verwachte uitstroomniveau naar het voortgezet onderwijs. In januari 2026 ontvangen de achtstegroepers het voorlopige advies voor het voortgezet onderwijs. Dit stelt u in staat om rustig te oriënteren op een passende VO-school. De doorstroomtoets voor groep 8 vindt plaats in de week van 26 januari 2026. Uiterlijk 14 maart 2026 ontvangt uw kind de resultaten en het definitieve schooladvies. De aanmeldingen bij VO-scholen vinden plaats tussen 25 en 31 maart 2026.
Grafiek
Grafiek laden...
Kinderen in hun Kracht: Sociale Ontwikkeling op De Boog
Op Openbare Montessorischool De Boog staat de sociaal-emotionele groei van elk kind centraal. Wij creëren een warme en veilige leeromgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Door nauwe samenwerking met onze eigen buitenschoolse opvang (BSO) en de overblijf, waarborgen we een consistente en ondersteunende aanpak. We volgen de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwgezet met behulp van de 'Leerling in Beeld' methode. Bij eventuele zorgsignalen werken we samen met ouders en de BSO aan een persoonlijk ontwikkelingsplan. Ons proactieve anti-pestbeleid draagt bij aan een positieve en respectvolle sfeer voor iedereen.
Een positieve en veilige schoolomgeving
Een sterk pedagogisch fundament voor groei
Waardering en aandacht voor individuele verschillen
Hoe bevordert De Boog de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Ons team modelt gewenst gedrag, waardoor kinderen duidelijkheid krijgen over onze verwachtingen en gemotiveerd raken om dit na te streven. Met 'Taakspel' oefenen we actief positief gedrag, terwijl elementen van 'Positive Behaviour Support' (PBS) kinderen essentiële sociale vaardigheden bijbrengen voor harmonieuze interacties. De eerste schoolweken zijn gewijd aan het versterken van de groepssfeer, het bevorderen van samenwerking en het bespreken van onze gezamenlijke gedragsverwachtingen. We hanteren schoolbrede afspraken voor grensoverschrijdend gedrag, inclusief duidelijke reactieprocedures en 'kansplekken'. Voor leerlingen in de midden- en bovenbouw besteden we extra aandacht aan sociale media vaardigheden en gepast online gedrag.
Welke tools gebruikt De Boog om sociale vooruitgang te meten?
De Boog monitort de sociale ontwikkeling en het welzijn van leerlingen met de volgende gevalideerde instrumenten:
- Leerling in Beeld: voor een gedetailleerd inzicht in de sociaal-emotionele ontwikkeling.
- Kindbegrip: voor het monitoren van de ervaren veiligheid binnen de school.
Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Onze school integreert effectieve methodieken voor sociaal-emotioneel leren, waaronder:
- Taakspel: een bewezen methode voor gedragsmanagement en het aanleren van gewenst gedrag.
- Positive Behaviour Support (PBS): een schoolbrede aanpak gericht op het creëren van een positief schoolklimaat en het aanleren van sociale vaardigheden.
Inspectierapport Openbare Montessorischool De Boog: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de kwaliteit van Openbare Montessorischool De Boog in Nieuw-Vennep. Als een groeiende basisschool met 258 leerlingen, streven wij voortdurend naar excellentie in ons onderwijs. Onze school, gelegen aan de Johannis Bogaardstraat 16A, biedt een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen volgens de Montessori-pedagogie. Dit inspectierapport geeft inzicht in onze prestaties en onze focus op continue verbetering voor alle leerlingen.