CBS Freule van Pallandtschool in Neerijnen

Het team van CBS Freule van Pallandtschool in Neerijnen

Current section: team
Van Pallandtweg 15 A
4182 Neerijnen

Zie hier hoe het team van CBS Freule van Pallandtschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CBS Freule van Pallandtschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CBS Freule van Pallandtschool bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS Freule van Pallandtschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CBS Freule van Pallandtschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CBS Freule van Pallandtschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (40%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CBS Freule van Pallandtschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CBS Freule van Pallandtschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Freule van Pallandtschool

Bij CBS Freule van Pallandtschool begrijpen we dat onvoorziene omstandigheden, zoals ziekte of noodzakelijke nascholing, er soms toe leiden dat een leerkracht niet aanwezig kan zijn. Om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, is onze stichting aangesloten bij IPPON. IPPON is een gespecialiseerde organisatie die voor vijftien schoolbesturen de leerkrachtvervanging coördineert. Deze samenwerking zorgt er doorgaans voor dat er snel een geschikte vervanger wordt ingezet, zodat uw kind ononderbroken les kan krijgen. In uitzonderlijke situaties, zoals tijdens een griepgolf, kan het voorkomen dat er tijdelijk geen direct beschikbare vervanger is. In zo'n geval hanteren wij een zorgvuldig stappenplan. We kijken eerst intern of collega’s flexibel kunnen bijspringen om de lesuren op te vangen. Als interne oplossingen niet volstaan, kunnen de leerlingen tijdelijk verdeeld worden over andere klassen. Mocht ook dit geen optie zijn door capaciteit, dan informeren wij u als school tijdig indien uw kind niet naar school kan komen. We bieden dan, indien nodig, opvang op school voor kinderen waarvoor ouders geen alternatieve opvang kunnen regelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op CBS Freule van Pallandtschool

3

Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid: Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Rekenspecialist voor Topresultaten
Hoogbegaafdheidsexpert voor Talentontwikkeling

Toelichting van de school:

Op CBS Freule van Pallandtschool bieden we op maat gemaakte ondersteuning aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Ons toegewijde team van specialisten staat klaar om uw kind te helpen excelleren. Voor leerlingen met een begaafdheidsprofiel beschikken we over een gespecialiseerde hoogbegaafdheidsexpert en de unieke Bosklas. Deze voltijd hoogbegaafdenklas, binnen onze school, levert verrijkt en gepersonaliseerd onderwijs. Leerlingen met leesuitdagingen profiteren van programma's zoals Bouw en extra leestijd, met ondersteuning van onze intern begeleider voor dyslexiezorg. Onze rekenspecialist zorgt voor een solide basis met de nieuwste lesmethodes en aanvullend oefenmateriaal, waarmee we rekenvaardigheden optimaliseren. Met de introductie van de Staal-methode in schooljaar 2024-2025 versterken we de taalontwikkeling. Bovendien ondersteunt een specialist voor taalontwikkelingsstoornissen (TOS) kinderen die extra hulp nodig hebben bij taal. Zo garanderen we een complete aanpak voor elke leerling.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Welzijn

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal op CBS Freule van Pallandtschool. Wij creëren een veilige en prettige omgeving waarin elk kind optimaal kan leren en groeien. Onze leerkrachten zijn actief betrokken bij de kinderen, ook tijdens pauzes. Dit verhoogt de zichtbaarheid en stelt ons in staat om signalen van leerlingen snel op te vangen en passende ondersteuning te bieden. Vanaf schooljaar 2024-2025 implementeren we de Kwink-methode voor sociaal-emotioneel leren. Deze methode bevordert zelfbewustzijn, groepsdynamiek en respectvolle interacties, essentieel voor een positieve schoolervaring. Voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben, biedt de intern begeleider ondersteuning. Indien nodig schakelen we ook vertrouwenspersonen of externe partners in, afgestemd op de specifieke hulpvraag.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Functies Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Hoogbegaafdheidsexpert voor Effectief Leren

Toelichting van de school:

Op CBS Freule van Pallandtschool stimuleren we de ontwikkeling van cruciale executieve functies, zoals plannen, concentreren en doorzetten. Deze vaardigheden zijn essentieel voor een succesvolle schoolloopbaan. Onze hoogbegaafdheidsexperts uit de Bosklas delen actief hun kennis met het hele team. Zij bieden praktische strategieën die we integreren in alle klassen, waardoor alle leerlingen profiteren van verbeterde leertechnieken. Dit bevordert zelfstandigheid en doelgericht werken, wat bijdraagt aan een positieve leerervaring. Door gezamenlijk te werken aan deze executieve functies, creëren we een leeromgeving waarin kinderen zich bewust worden van hun leerproces en steeds effectiever en zelfstandiger leren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Aangepaste Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Doorverwijzing

Toelichting van de school:

Hoewel CBS Freule van Pallandtschool geen specifieke interne expertise heeft voor motorische of lichamelijke ontwikkeling, bieden we wel proactieve ondersteuning. Bij signalen of zorgen over deze gebieden, werken we nauw samen met ouders. Indien nodig faciliteren we de inzet van externe specialisten, zoals kinderfysiotherapeuten of ergotherapeuten. Wij bieden ook gerichte doorverwijzingen naar deskundige hulpverleners in de regio, zodat uw kind de juiste begeleiding ontvangt. Ons doel is om snel en adequaat in te spelen op individuele behoeften voor optimale ontwikkeling.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige Procedures

Beschikbare specialisten:

BHV'ers voor Noodsituaties

Toelichting van de school:

CBS Freule van Pallandtschool heeft geen interne medische expertise voor permanente zorg. Bij medische vragen of benodigde persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met ouders om veilige en passende procedures te waarborgen. We stemmen individuele afspraken af, bijvoorbeeld voor medicatiebeheer of ondersteuning bij verzorgingsmomenten. Waar nodig betrekken we externe zorgprofessionals of de jeugdgezondheidszorg om de zorgketen te versterken. Hierbij volgen we strikt de geldende protocollen om de veiligheid en het welzijn van elk kind te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op CBS Freule van Pallandtschool

Ons Zorgbeleid Uitgelegd

Op de CBS Freule van Pallandtschool geloven we in het bieden van gepersonaliseerd onderwijs. We hebben een gestructureerde zorgstructuur die ervoor zorgt dat elke leerling de aandacht en begeleiding krijgt die hij of zij nodig heeft. Onze intern begeleider speelt een centrale rol in de coördinatie van de leerlingenzorg. Het zorgplan, dat opvraagbaar is bij de directie of intern begeleider, beschrijft gedetailleerd hoe wij deze zorg organiseren en vormgeven. We bieden onderwijs op maat door extra instructie en oefenstof te bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Kinderen die de leerdoelen al beheersen, dagen we uit met verdiepende en verrijkende opdrachten. In onze combinatiegroepen werken leerlingen 's ochtends in hun basisgroep en 's middags ook groepsdoorbrekend, wat zorgt voor diverse leermogelijkheden. De intern begeleider voert observaties uit, neemt aanvullende toetsen af en adviseert de leerkrachten. Ook onderhouden we nauw contact met externe professionals zoals schoolverpleegkundigen en logopedisten. Ouders bespreken eventuele zorgen eerst met de leerkracht, maar kunnen ook direct contact opnemen met de intern begeleider. Voor leerlingen die hoogbegaafd zijn, bieden we specifieke programma's zoals compacting en verrijkingsactiviteiten binnen de reguliere lesuren. In sommige gevallen kan versnelling of plaatsing in onze voltijd hoogbegaafdenklas, De Bosklas, een passende oplossing zijn. Indien nodig schakelen we externe hulp in, altijd in nauw overleg met de ouders. Onderzoek vindt zoveel mogelijk plaats binnen de schoolmuren. We hanteren duidelijke richtlijnen, bijvoorbeeld dat externe bijles alleen onder specifieke voorwaarden binnen schooltijd plaatsvindt, zoals bij een wachtlijst voor het speciaal basisonderwijs (SBO) of met een PCL-indicatie. Vanaf groep 4 bieden we leerlingen structureel huiswerk aan, en vanaf groep 6 bereiden we hen voor op het voortgezet onderwijs met toenemende huiswerklast. Dit wordt gedeeld via onze digitale leeromgeving, Social Schools. Wij zijn trots lid van samenwerkingsverband BePo, wat onze toewijding aan inclusief onderwijs benadrukt. Toekomstig Aanbod: Innovatie in Ondersteuning Vanaf het schooljaar 2024-2025 implementeren we de nieuwste versie van de Staal taal- en spellingsmethode. Deze methode, met zijn moderne aanpak en heldere structuur, zal een solide taalbasis leggen voor al onze leerlingen. Onze school huisvest ook De Bosklas, een voltijd hoogbegaafdenvoorziening. Door bewust te starten met een kleine groep, faciliteren we laagdrempelige uitwisseling met andere klassen. Dit stelt leerlingen in staat om te profiteren van elkaars talenten en gezamenlijk te leren. Als natuurwijsschool zetten we ons actief in om ons onderwijs nog beter te verbinden met de natuurlijke omgeving. Wij zijn ervan overtuigd dat buiten leren, ontdekken en bewegen essentieel is voor de brede ontwikkeling van elk kind. We werken eraan om deze aanpak schoolbreed verder te versterken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan CBS Freule van Pallandtschool

Welke concrete doelen streeft de CBS Freule van Pallandtschool na in het schoolplan 2025-2026?

Ons schoolplan 2025-2026 bevat vijf kernachtige doelen voor het verbeteren van ons onderwijs. Doel 1 focust op het versterken van effectieve instructie binnen onze combinatiegroepen. We zorgen dat elke leerling les krijgt die aansluit bij hun niveau, met duidelijke leerdoelen en actieve betrokkenheid. Dit meten we via klassenobservaties, leerlingfeedback en resultaten, zoals beschreven in ons jaarplan. Doel 2 richt zich op het bevorderen van samenwerking binnen leerteams en een professionele leergemeenschap. We stimuleren een cultuur van gedeeld eigenaarschap en continu leren. De voortgang wordt gemonitord via studiedagen en teamreflecties, met details in het jaarplan 2025-2026. Doel 3 beoogt een professionele cultuur te creëren met focus op feedback, coaching en gedeeld eigenaarschap. Dit bevordert een open sfeer waarin teamleden elkaar ondersteunen voor continue groei. We evalueren dit via de gesprekscyclus en teamfeedback, zoals uiteengezet in het jaarplan. Doel 4 streeft naar een rijke en relevante leeromgeving die optimaal aansluit bij onze leerlingen en hun digitale wereld. We beoordelen groepsplannen en leerlingportfolio’s om deze aansluiting te waarborgen. Meer informatie vindt u in het jaarplan 2025-2026. Doel 5 richt zich op zichtbaarheid van ontwikkeling en een effectieve cyclus met OntwikkelingsPerspectiefPlannen (OPP's). We implementeren een helder systeem voor het volgen en bijsturen van leerlingontwikkeling. De volledige aanpak is te vinden in het jaarplan 2025-2026.

Hoe monitort en evalueert de CBS Freule van Pallandtschool de voortgang van de schoolplan-doelen?

De CBS Freule van Pallandtschool volgt en evalueert de voortgang van de doelen uit het jaarplan 2025-2026 nauwgezet. Dit gebeurt om de kwaliteit van ons onderwijs, de ontwikkeling van ons team en de leerresultaten van onze leerlingen te waarborgen en te verbeteren. We organiseren regelmatig reflectiemomenten tijdens studiedagen, leerteamsessies en teamvergaderingen. Hier bespreken we voortgang, uitdagingen en successen. Data-analyse van leerlingresultaten, observaties van klassen en de evaluatie van groepsplannen en OPP's vormen de basis voor onze inzichten. Feedback en collegiale consultatie zijn essentieel. Teamleden geven elkaar constructieve feedback en reflecteren samen op de effectiviteit van verbeteringen, vaak ondersteund door coaching. Een externe audit aan het einde van het schooljaar biedt een objectieve beoordeling van onze vooruitgang op de vijf ontwikkelingslijnen. De resultaten van deze monitoring worden jaarlijks vastgelegd in een uitgebreid jaarverslag. Dit verslag communiceert de behaalde resultaten, aandachtspunten en onze plannen voor het komende schooljaar aan het team, ouders en het bestuur. Voor een gedetailleerde uitleg van de doelen en methoden, raadpleeg het volledige jaarplan 2025-2026, verkrijgbaar via de schoolleiding.

Optimale Start voor Jonge Kinderen bij CBS Freule van Pallandtschool

Toelichting van de school

CBS Freule van Pallandtschool hecht grote waarde aan een soepele overgang van voorschoolse opvang naar de basisschool. We hebben daarom duidelijke werkafspraken ontwikkeld in samenwerking met voorschoolse voorzieningen om optimaal aan te sluiten bij de specifieke ondersteuningsbehoeften van jonge kinderen. Een warme overdracht staat centraal in onze aanpak. Voor elk kind vindt een zorgvuldige schriftelijke overdracht plaats. Bij de overgang van de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf naar onze school organiseren we een persoonlijk gesprek tussen de pedagogisch medewerker en de leerkracht. Hierbij maken we gebruik van een gestandaardiseerd overdrachts- en observatieformulier. Indien gewenst, bieden we ook een mondelinge toelichting. Dit stelt ons in staat om proactief in te spelen op de individuele behoeften van elk kind, zodat zij zich snel thuis voelen en zich optimaal kunnen ontwikkelen. De actieve betrokkenheid van ouders bij de ontwikkeling van hun kind is essentieel. Samen creëren we een veilige en stimulerende omgeving voor een succesvolle start en een positieve schoolloopbaan. In de onderbouw besteden we veel aandacht aan taalontwikkeling, woordenschatuitbreiding en herhaling. Deze focus legt een cruciale basis voor het latere leer- en leesproces, met name in groep 3. Wij zorgen ervoor dat elk kind de best mogelijke voorbereiding krijgt om succesvol te zijn in zijn of haar schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Biedt CBS Freule van Pallandtschool specifieke programma's voor jonge kinderen?

CBS Freule van Pallandtschool richt zich op een naadloze integratie van jonge kinderen door samenwerking met voorschoolse voorzieningen en een gestructureerde overdracht. Dit zorgt voor een optimale start, waarbij de individuele behoeften van elk kind centraal staan.

Met welke partnerschappen werkt CBS Freule van Pallandtschool samen voor het jonge kind programma?

CBS Freule van Pallandtschool werkt nauw samen met Chapeau Kinderwerk om een doorlopende ontwikkeling en een warme overdracht voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving vanaf de voorschoolse periode.

CBS Freule van Pallandtschool werkt nauw samen met Chapeau Kinderwerk om een doorlopende ontwikkeling en een warme overdracht voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving vanaf de voorschoolse periode.