Rehobothschool in Naarden

Het team van Rehobothschool in Naarden

Current section: team
Westwalstraat 49
1411 Naarden

Zie hier hoe het team van Rehobothschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rehobothschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rehobothschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Rehobothschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rehobothschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rehobothschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (7.1%)
&ge;65 jaar (21.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rehobothschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rehobothschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Efficiënte Leerkrachtvervanging op de Rehobothschool: Altijd Lesgeven

De Rehobothschool garandeert continuïteit in het onderwijs door een professioneel personeelsbeleid voor leerkrachtvervanging. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte of verlof, schakelen wij IPPON Personeelsdiensten in. IPPON Personeelsdiensten, onderdeel van Proceon, stelt ervaren invalkrachten beschikbaar die flexibel inzetbaar zijn op diverse scholen binnen de Proceon-stichting. Dit zorgt ervoor dat de lessen altijd door gekwalificeerde docenten worden gegeven. In situaties waar een reguliere invalkracht niet direct beschikbaar is, maken wij gebruik van de KeK-dagen. Dit zijn unieke dagprogramma's verzorgd door gespecialiseerde vakdocenten. KeK is een innovatief platform dat hoogwaardige dagprogramma's biedt, speciaal ontworpen voor basisschoolleerlingen. Daarnaast hebben we recent QRABBL aan ons netwerk toegevoegd. Via QRABBL kunnen flexibele en bekwame 'Qrabblaars' snel ingezet worden, wat onze capaciteit voor directe vervanging verder versterkt en de kwaliteit van het onderwijs waarborgt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons onderwijs is ingericht volgens het leerstofjaarklassensysteem. In de kleutergroepen werken we bewust met combinatiegroepen. Voor de groepen 3 t/m 8 streven we naar het in stand houden van homogene groepen. Ons onderwijs heeft een duidelijke structuur met heldere afspraken en een goede opbouw. We werken met moderne methodes en de leerstof in de diverse leerjaren is goed op elkaar afgestemd. De kwaliteit van ons onderwijs wordt periodiek en structureel vastgelegd, geëvalueerd en bijgesteld.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op de Rehobothschool

0

Taal en Rekenen Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke taal- en rekenexperts direct aan onze school verbonden zijn, zetten wij ons dagelijks in om de taal- en rekenvaardigheden van elke leerling te optimaliseren. Onze toegewijde leerkrachten maken gebruik van de meest effectieve lesmethoden en differentiëren waar nodig om ervoor te zorgen dat elk kind de juiste ondersteuning krijgt. Wij monitoren de voortgang nauwkeurig en passen onze aanpak aan om een solide basis in taal en rekenen te garanderen voor alle leerlingen op de Rehobothschool.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Anti-pestcoördinator

Toelichting van de school:

Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling en het waarborgen van een veilig schoolklimaat, beschikt de Rehobothschool over een krachtig ondersteuningsteam. Onze intern begeleider (3,5 dag per week) en remedial teacher (2 dagen per week) zijn cruciaal in het bieden van extra aandacht en begeleiding. De remedial teacher richt zich specifiek op leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, inclusief die met meer- en hoogbegaafdheid. Daarnaast vervult de intern begeleider de belangrijke rol van anti-pestcoördinator, waarmee we proactief werken aan een pestvrije omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd en veilig voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher

Toelichting van de school:

De Rehobothschool legt sterke nadruk op het ontwikkelen van een positieve gedragshouding, een effectieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak bij al onze leerlingen. Onze intern begeleider en remedial teacher werken nauw samen met het onderwijsteam om leerlingen te ondersteunen bij het verbeteren van hun executieve functies. Dit omvat essentiële vaardigheden zoals plannen, organiseren en zelfregulatie. Door gerichte begeleiding en strategieën helpen wij kinderen om succesvoller te zijn in hun leerproces en uitdagingen aan te gaan, wat bijdraagt aan hun algehele schoolsucces.

0

Motorische Ontwikkeling en Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Jaarlijks, in de periode februari/maart, organiseren wij op de Rehobothschool een gespecialiseerd Motorische Remedial Teaching (MRT) project voor onze leerlingen. Dit project begint met een grondige motorische screening. Hierbij wordt vastgesteld of uw kind specifieke uitdagingen ervaart met diverse motorische vaardigheden, zoals huppelen, hinkelen, springen, balanceren of balvaardigheid. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van bewegen, worden uitgenodigd voor onze gespecialiseerde MRT-lessen, gericht op het verbeteren van hun motorische competenties.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel de Rehobothschool geen gespecialiseerde medische professionals direct in dienst heeft voor medisch handelen of persoonlijke verzorging, werken wij nauw samen met externe instanties indien nodig. Wij zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin de gezondheid en het welzijn van uw kind centraal staan. Bij specifieke zorgvragen zullen wij altijd de juiste kanalen inschakelen om uw kind de benodigde ondersteuning te bieden. Ouders worden actief betrokken bij eventuele zorgbehoeften, zodat we samen kunnen zorgen voor het welzijn van elk kind op onze school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Bijgebouw wat gebruikt wordt voor Techniek, Drama,

Ontwikkeling en Ondersteuning van Elk Kind op de Rehobothschool

Ontdek Ons Toekomstige Aanbod voor Extra Ondersteuning

Op de Rehobothschool in Naarden geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op uitstekend onderwijs. We zetten ons in om kinderen met specifieke behoeften zoveel mogelijk te begeleiden binnen onze reguliere klassen. Onze aanpak houdt rekening met individuele leertempo's, niveaus en leerstijlen, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij hechten veel waarde aan het bevorderen van het zelfvertrouwen en een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. In een veilige en stimulerende leeromgeving bieden we persoonlijke aandacht en creëren we een sterke band tussen leerlingen, leerkrachten en de schoolomgeving. Met een positieve en proactieve benadering hebben we hoge verwachtingen van wat elk kind kan bereiken. Om de begeleiding van leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften continu te verbeteren, investeert het team van de Rehobothschool in professionele ontwikkeling. Elk schooljaar stellen we vier tot vijf belangrijke speerpunten vast, onze 'Big Rocks', die ons onderwijs versterken. We hanteren de 'leerKRACHT'-methodiek om dagelijks stappen te zetten naar onderwijsverbetering. Onze focuspunten voor het schooljaar 2024-2025 omvatten de versterking van ons taalonderwijs, zodat de basisvaardigheden altijd voldoen aan onze eigen normen en die van de onderwijsinspectie. Daarnaast bieden we een passend programma voor hoogbegaafde leerlingen binnen onze basisondersteuning. Verder organiseren we jaarlijks een project dat aansluit bij de UNESCO-doelen, gekoppeld aan een goed doel, om maatschappelijk bewustzijn te stimuleren. Wetenschap en techniek worden op een gestructureerde en doordachte manier geïntroduceerd, en we zorgen ervoor dat onze leerlingen digitale geletterdheid ontwikkelen door middel van een weloverwogen aanpak.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Rehobothschool: Topprestaties en Kwaliteitszorg in Basisonderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor uw kind?

Binnen de Rehobothschool streven we ernaar om de 'Leader in Me'-filosofie te integreren, wat essentieel is voor de ontwikkeling van burgerschap en sociaal-emotionele vaardigheden bij onze leerlingen. We implementeren een moderne rekenmethode en focussen op individuele leerdoelen, referentieniveaus en aangepaste ondersteuning om elke leerling optimaal te laten presteren op rekengebied. Daarnaast stimuleren en begeleiden we de executieve functies, taakaanpak en werkhouding van leerlingen actief. Bewegend leren wordt naadloos geïntegreerd in ons reguliere lesaanbod, wat zorgt voor een dynamische leeromgeving.

Hoe waarborgt de Rehobothschool het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?

De Rehobothschool hanteert een cyclische aanpak met de leerKRACHT-methodiek om onze onderwijsdoelen te realiseren en continu te monitoren. Door middel van leerling- en ouderarena's verkrijgen we diepgaand inzicht in de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling. Dit stelt ons in staat om nieuwe doelen te formuleren en ons onderwijsgedrag hierop af te stemmen. De effectiviteit van onze inspanningen wordt tevens geverifieerd via deze arena's, waarbij we controleren of de gestelde doelen succesvol zijn behaald en waar nodig bijsturen.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen op de Rehobothschool

Toelichting van de school

De Rehobothschool, onderdeel van Stichting Proceon, zet vol in op een rijke leeromgeving voor jonge kinderen. We geloven in een aanpak die aansluit bij de unieke behoeften en ontwikkelingsfasen van elk kind. Onze visie op onderwijs voor het jonge kind omvat een stimulerende omgeving waar spelenderwijs geleerd wordt. We besteden veel aandacht aan sociale vaardigheden, creatieve expressie en de eerste stappen in taal en rekenen. Dit alles binnen een veilige en warme sfeer. Wij werken nauw samen met professionele kinderopvangpartners om een naadloze doorgaande lijn te garanderen tussen school en opvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen een veelzijdig programma ervaren, zowel binnen als buiten schooltijd. Voor specifieke informatie over de naschoolse opvang en de samenwerking met SKBNM, verwijzen we u graag naar hun website www.skbnm.nl. Indien u uw kind aanmeldt bij SKBNM, is het belangrijk om aan te geven dat uw kind onze school bezoekt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Rehobothschool voor jonge kinderen?

De Rehobothschool biedt een verrijkend en ontwikkelingsgericht programma voor alle jonge kinderen. Dit omvat activiteiten die gericht zijn op spelenderwijs leren, sociale interactie en de ontwikkeling van basisvaardigheden.

Met welke organisaties werkt de Rehobothschool samen voor het jonge kind?

De Rehobothschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Stichting Kinderopvang Bussum, Naarden, Muiden (SKBNM) voor de voor- en naschoolse opvang. Deze samenwerking waarborgt een consistente en kwalitatieve opvang voor onze leerlingen.