
Het team van Yunus Emre Westland in Naaldwijk
Current section: teamZie hier hoe het team van Yunus Emre Westland is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Yunus Emre Westland. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Yunus Emre Westland bij jullie?
Ontdek hoe goed Yunus Emre Westland bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Yunus Emre Westland zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Yunus Emre Westland. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Yunus Emre Westland werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Yunus Emre Westland gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Onze Aanpak voor Effectieve Leerkracht Vervanging op Yunus Emre Westland
Op Yunus Emre Westland zorgen we voor een soepele voortgang van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze strategie voor vervanging is zorgvuldig uitgedacht om de continuïteit en kwaliteit te waarborgen. Beschikbare parttime leerkrachten vormen een cruciale schakel in onze vervangingsregeling. Aan het begin van elk schooljaar inventariseren we actief welke parttime collega's bereid zijn om flexibel in te vallen bij tijdelijke afwezigheid. Deze proactieve aanpak stelt ons in staat om snel te schakelen wanneer dat nodig is. Daarnaast zetten we, conform de gemaakte afspraken, ons eigen onderwijsondersteunend personeel in voor vervangingstaken. Dit zorgt voor een efficiënte inzet van interne expertise en middelen. Wanneer intern geen vervanging mogelijk is, onderhouden we nauwe banden met collega-scholen binnen onze stichting. Deze samenwerking, gebaseerd op solidariteit en gedeelde verantwoordelijkheid, biedt een vangnet. In overleg zoeken we naar de beste oplossing om de lessen doorgang te laten vinden zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Indien geen enkele vervanger beschikbaar is, kunnen leerlingen tijdelijk verdeeld worden over andere groepen. We streven ernaar deze maatregel tot een minimum te beperken, idealiter niet langer dan één dag. Dit om de werkdruk van onze medewerkers te beheersen en de leerling-leerkrachtratio te waarborgen. In uitzonderlijke gevallen, als alle andere opties zijn uitgeput, kan de directeur besluiten een groep leerlingen naar huis te sturen. Ouders en verzorgers worden in zo'n geval direct geïnformeerd en er wordt gezocht naar passende opvang. Leerlingen die niet elders opgevangen kunnen worden, blijven onder toezicht op school. Zo garanderen we dat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra mogelijkheden op deze school
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg: Continue Verbetering van Onderwijs op Yunus Emre Westland
Wat zijn de doelstellingen in het schoolplan van Yunus Emre Westland?
Hoe realiseert Yunus Emre Westland de gestelde onderwijsdoelen?
Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op Yunus Emre Westland
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Yunus Emre Westland specifieke programma's voor jonge kinderen?
Ja, Yunus Emre Westland zet zich actief in voor jonge kinderen door middel van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om een sterke educatieve basis te leggen.
Met welke kinderopvang werkt Yunus Emre Westland samen voor het jonge kind?
Yunus Emre Westland werkt nauw samen met Okidoki Kinderopvang, die gevestigd is in hetzelfde schoolgebouw. Deze samenwerking faciliteert een soepele overgang van kinderopvang naar basisschool.