De Regenboog in Naaldwijk

Het team van De Regenboog in Naaldwijk

Current section: team
Aalbersestraat 47
2672 Naaldwijk

Zie hier hoe het team van De Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88%)
Man (12%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20.8%)
25-35 jaar (29.2%)
35-45 jaar (29.2%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68%)
Direct ondersteunend personeel (16%)
Indirect ondersteunend personeel (12%)
Management (4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Personeel op Basisschool De Regenboog: Altijd Door

Bij De Regenboog zetten we ons dagelijks in voor ononderbroken kwaliteitsonderwijs. Mocht een van onze toegewijde leerkrachten of medewerkers onverhoopt ziek zijn of verlof nodig hebben, dan zorgen wij voor een naadloze vervanging. Onze prioriteit ligt bij het garanderen dat uw kind altijd op school kan rekenen op een veilige en stimulerende leeromgeving. We hebben een proactief beleid waarbij we eerst intern kijken naar geschikte vervangingsmogelijkheden. Dit kan betekenen dat collega's tijdelijk extra groepen opvangen, zodat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft. In uitzonderlijke situaties, wanneer interne oplossingen ontoereikend zijn, kunnen we ervoor kiezen om klassen tijdelijk te splitsen of, als allerlaatste redmiddel, kinderen te vragen thuis te blijven. Dit gebeurt echter alleen wanneer er absoluut geen andere mogelijkheid is voor adequate opvang en de school open moet blijven voor kinderen die nergens anders terechtkunnen. Ons uitgebreide protocol voor personeelsvervanging, opgesteld door het schoolbestuur, beschrijft gedetailleerd hoe we in elke situatie handelen. Dit waarborgt transparantie en consistentie in onze aanpak, zodat u altijd weet hoe wij omgaan met deze uitdagingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wettelijk is vastgelegd welke vakken en doelen scholen moeten nastreven. Bij ons op school hebben we diverse methodes gekozen die deze doelen nastreven en die passen bij ons onderwijssysteem. Jaarlijks deelt een leerkracht het jaar in en zorgt ervoor dat alle benodigde leerdoelen behandeld worden in de klas, zo hebben alle leerlingen aan het einde van hun schoolloopbaan alle verplichte leerstof gehad.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning

5

Taal en Rekenen: Verbetering van Leerresultaten op De Regenboog

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist De Regenboog
Intern Begeleider Naaldwijk
Remedial Teacher Basisonderwijs
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist Basisschool

Toelichting van de school:

Op basisschool De Regenboog in Naaldwijk zetten we ons in voor optimale leerresultaten op het gebied van taal en rekenen. Ons toegewijde expertteam, bestaande uit gespecialiseerde leerkrachten, werkt proactief aan de verbetering van ons onderwijs. Elk schooljaar stellen we concrete doelen op die gericht zijn op tastbare resultaten voor alle leerlingen. Door deze deskundige aanpak, met betrokkenheid van leerkrachten uit alle jaargroepen, zorgen we ervoor dat de nieuwste inzichten en methodieken breed worden toegepast binnen onze schoolgemeenschap.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welbevinden op De Regenboog

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisonderwijs
Intern Begeleider Naaldwijk
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het welbevinden en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal op De Regenboog. We bieden specifieke ondersteuning aan meer- en hoogbegaafde kinderen via onze flexibele leeromgeving, waar cognitieve uitdaging hand in hand gaat met sociaal-emotionele begeleiding. Sinds schooljaar 2023-2024 implementeren we de effectieve sociaal-emotionele leermethode Kwink, wat zorgt voor een uniforme aanpak en gedeelde taal binnen de hele school. Een speciale werkgroep begeleidt deze implementatie en biedt ondersteuning waar nodig.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisonderwijs
Intern Begeleider Naaldwijk
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op De Regenboog besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van executieve functies, oftewel de vaardigheden die nodig zijn om taken effectief aan te pakken. We integreren deze focus in de dagelijkse groepspraktijk en bieden aanvullende begeleiding door onze onderwijsassistenten en leraarondersteuners. Deze gerichte aanpak helpt leerlingen om zelfstandiger en gestructureerder te werken, wat bijdraagt aan een positieve leerervaring en betere schoolprestaties.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief op De Regenboog

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel zijn er geen specifieke specialisten verbonden aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling op De Regenboog. Wij streven er echter naar om via ons reguliere lesaanbod en diverse activiteiten de fysieke ontwikkeling van alle leerlingen te stimuleren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en ondersteuning bij persoonlijke verzorging verwijzen wij naar de specifieke protocollen en de interne zorgstructuur van De Regenboog. Bij specifieke behoeften werken we nauw samen met externe professionals om een veilige en ondersteunende omgeving te garanderen. De school stelt het welzijn van elke leerling voorop en zorgt voor een passende begeleiding waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool De Regenboog

Ons Schoolbeleid voor Passend Onderwijs

Basisschool De Regenboog werkt actief mee aan de ambitie voor inclusief onderwijs in Nederland, met als doel in 2035 een passende onderwijsplek te garanderen voor iedere leerling dichtbij huis. Wij geloven sterk in een omgeving waar elk kind zich thuis voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Daarom werken we nauw samen met andere basisscholen in Naaldwijk om dit belangrijke doel te realiseren. Deze inspanning vraagt veel toewijding, maar is een kernwaarde die we met trots uitdragen. Specifieke Aandacht voor Talentvolle Leerlingen In ons schoolplan hebben we als prioriteit gesteld om extra aandacht te besteden aan de behoeften van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Dit vertaalt zich in een verrijkt lesaanbod en gerichte ondersteuning. Daarnaast investeren we in de professionele groei van ons onderwijsteam door middel van gespecialiseerde scholing. Zo zorgen we ervoor dat onze leerkrachten optimaal zijn toegerust om alle leerlingen, inclusief de meest getalenteerde, de begeleiding te bieden die zij verdienen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Ambitieus Schoolplan

Welke Concrete Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan, ontwikkeld in 2022-2023 met input van ons toegewijde team, betrokken ouders en enthousiaste leerlingen, is de blauwdruk voor ons onderwijs. We excelleren in het bieden van passend onderwijs aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, conform ons schoolondersteuningsprofiel. Dit zorgt ervoor dat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. De basiskwaliteit van ons onderwijs is uitstekend op orde, en we streven ernaar onze ambitieuze doelen uit het jaarplan te realiseren. Met behulp van een heldere kwaliteitskalender en een gestructureerde aanpak van opbrengstgericht werken (4D) monitoren we continu de effectiviteit van ons onderwijs. Professionele samenwerking tussen collega's, leerlingen en ouders/verzorgers vormt de kern van onze onderwijsaanpak en schoolactiviteiten. We geloven dat gezamenlijke inspanningen leiden tot de beste resultaten. Continue ontwikkeling is een constante factor op onze school. We borgen deze groei door middel van duidelijke afspraken en kwaliteitskaarten, zodat we altijd voorop blijven lopen. We bieden onze leerlingen een rijke schooldag, waarin zowel binnen als buiten schooltijd volop aandacht is voor cruciale vakgebieden zoals taal, rekenen, kunst, cultuur, techniek en bewegingsonderwijs. De realisatie van onze schoolplan-doelen gebeurt systematisch. Dit schooljaar focussen we op methodieken zoals 'profile dynamics' en EDI tijdens studiedagen, en introduceren we naschoolse cultuurlessen. Ons jaarplan biedt een gedetailleerd overzicht van onze activiteiten dit schooljaar. In 2026-2027 stellen we een nieuw, vernieuwd schoolplan vast.

Hoe Monitoren Wij de Voortgang van Onze Schoolplandoelen?

De voortgang en monitoring van onze schoolplandoelen is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van het Intern Begeleider Management Team (IB-MT), het voltallige schoolteam en de gespecialiseerde werkgroep kwaliteit en koers. Het IB-MT voert gedurende het schooljaar regelmatige evaluaties uit, met een speciale focus rond de meivakantie, waarvoor een volledige dag wordt ingepland. De werkgroep kwaliteit en koers heeft een cruciale rol gespeeld in de totstandkoming van het schoolplan en bespreekt regelmatig diverse belangrijke thema's. Hieronder vallen de ontwikkeling van een kijkwijzer, het verankeren van de identiteitspijlers van WSKO en de evaluatie en eventuele bijstelling van de gestelde doelen uit het schoolplan.

Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool De Regenboog

Toelichting van de school

Bij Basisschool De Regenboog heten we uw kind van harte welkom zodra de definitieve plaatsing is bevestigd. Ongeveer twee maanden voor de start van uw kind, organiseren we een kennismakingsgesprek op school. Dit is een uitgelezen kans om uw kind beter te leren kennen en om u te informeren over onze school en de fijne sfeer die wij bieden. De overgang naar groep 1/2 is een spannende stap. Op De Regenboog bieden we een stimulerende omgeving waar kinderen uit groep 1 en groep 2 samen leren. Deze gecombineerde groepsstructuur bevordert wederzijds leren en samenwerking. Bovendien stelt het ons in staat om onderwijs op maat te bieden, afgestemd op het individuele leertempo van elk kind. Kinderen die extra uitdaging zoeken in groep 1, kunnen deelnemen aan activiteiten van groep 2. Omgekeerd kunnen kinderen uit groep 2 die extra ondersteuning nodig hebben, profiteren van activiteiten in groep 1. Ons onderwijs in groep 1/2 kenmerkt zich door spelenderwijs leren. We werken met boeiende thema's die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Binnen elk thema bieden we een breed scala aan uitdagende activiteiten op het gebied van taal, rekenen, creatieve ontwikkeling, Engelse taalvaardigheid, muziek, drama en bewegingsonderwijs. De thema's worden levendig geïntegreerd in de diverse speelhoeken binnen de klas. Elke kleutergroep is ingericht met diverse hoeken, zoals een realistische woonhoek, een uitdagende bouwhoek, een inspirerende lees- en schrijfhoek, een creatieve knutsel- en verfhoek, diverse constructiemogelijkheden en een zand- en watertafel. Tijdens de werklessen maken de kinderen gebruik van een digikeuzebord. Dit innovatieve systeem stelt kinderen in staat om zelf hun speelactiviteiten te kiezen en te plannen, wat hun zelfstandigheid, verantwoordelijkheidsgevoel en planningsvaardigheden stimuleert. De ontwikkeling van elk kind wordt nauwlettend gevolgd door middel van gerichte observaties tijdens kringgesprekken, werklessen, buitenspelen en gymlessen. Deze observaties worden zorgvuldig gedocumenteerd in ons registratiesysteem 'Kijk!', wat ons helpt om de voortgang van uw kind optimaal te ondersteunen.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt De Regenboog voor jonge kinderen?

Basisschool De Regenboog biedt een rijk en uitdagend programma voor jonge kinderen, met een focus op spelenderwijs leren binnen thematische projecten en gevarieerde speelhoeken.

Met welke organisaties werkt Basisschool De Regenboog samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Regenboog werkt nauw samen met Stichting Kwest en Stichting Okidoki Kinderopvang om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen.

Basisschool De Regenboog werkt nauw samen met Stichting Kwest en Stichting Okidoki Kinderopvang om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen.

Team | De Regenboog in Naaldwijk | [2025] Schoolregister