Basisschool Christelijke Basisschool Op de Zandtange in Mussel

Het team van Christelijke Basisschool Op de Zandtange in Mussel

Current section: team
Zandtangerweg 29
9584 Mussel

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Op de Zandtange is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Op de Zandtange. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Op de Zandtange bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Op de Zandtange bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool Op de Zandtange gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Bij Afwezigheid van Leerkrachten op Op de Zandtange

Op Christelijke Basisschool Op de Zandtange streven we naar een stabiele leeromgeving. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte of verlof, zetten we primair in op interne oplossingen. Dit betekent dat we eerst kijken of de duo-partner van de betreffende groep kan bijspringen. Indien een interne oplossing niet mogelijk is, schakelen we ervaren invalkrachten in die bekend zijn met onze school en lesmethoden. Soms kan een ander toegewijd teamlid extra taken op zich nemen om de continuïteit te waarborgen. We zetten ons maximaal in om de onderwijskwaliteit te handhaven, zelfs in uitdagende tijden. Vanwege het huidige lerarentekort kan het helaas voorkomen dat er geen geschikte invalkrachten beschikbaar zijn. In zulke uitzonderlijke gevallen kan een groep tijdelijk vrijgesteld worden van lessen. We informeren u hierover zo spoedig mogelijk, bij voorkeur ruim van tevoren, via de Parro app. Bij een ziekmelding van een leerkracht vóór 7 uur 's ochtends, ontvangt u direct een bericht via Parro. De directeur informeert u over de situatie en de zoektocht naar vervanging. Voor half 8 krijgt u via Parro een update of er een geschikte invaller is gevonden om de lessen te verzorgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de specialisten die extra ondersteuning bieden op Christelijke Basisschool Op de Zandtange

4

Taal en Rekenen: Specialistische hulp voor leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een toegewijde taalspecialist die met haar expertise collega's ondersteunt waar nodig. Daarnaast is onze school verbonden aan de Praatmaatgroep, waar een professionele logopedist wekelijks één dagdeel aanwezig is om leerlingen te begeleiden.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Ondersteuning voor welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Een van onze collega's heeft de gespecialiseerde opleiding voor meer- en hoogbegaafdheid succesvol afgerond. Deze intern begeleider deelt haar waardevolle kennis en inzichten met het gehele team om de ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Strategieën voor succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider is een expert op het gebied van gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak. Zij deelt haar kennis breed met collega's om leerlingen optimaal te ondersteunen. Bij specifieke of intensieve ondersteuningsvragen maken we gebruik van de expertise van ons Steunpunt, onze toegewijde schoolbegeleidingsdienst.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Wij werken samen met externe professionals, waaronder een fysiotherapeut en een logopedist. Deze specialisten bezoeken wekelijks onze school om leerlingen tijdens schooltijd te voorzien van gespecialiseerde begeleiding op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Indien een leerling gedurende de schooldag medicatie nodig heeft die door de leerkracht toegediend dient te worden, volgen we een zorgvuldig protocol. Hiervoor wordt het formulier 'Toestemmingsformulier voor verstrekken van medicijnen op verzoek' gebruikt. De leerkracht van uw kind kan u dit formulier verstrekken voor verdere informatie en invulling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek

Extra Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Wat Wij Bieden

Op Christelijke Basisschool Op de Zandtange garanderen we een solide basisondersteuning voor al onze leerlingen. Dit betekent dat elke student de nodige aandacht en middelen krijgt om succesvol te zijn in het basis- en voortgezet onderwijs. Onze school heeft dit vastgelegd in een uitgebreid Schoolondersteuningsprofiel, dat u gedetailleerd kunt inzien. Naast de basisondersteuning bieden wij ook specifieke, aanvullende hulp. De aard en omvang van deze extra ondersteuning kan per school verschillen. Mocht de ondersteuningsbehoefte van uw kind speciale expertise vereisen die buiten ons directe bereik ligt, dan schakelen wij deskundigen in van het Steunpunt Passend Onderwijs. Samen met u en deze specialisten verkennen we de beste mogelijkheden voor uw kind. Uw betrokkenheid is cruciaal in dit proces. We werken nauw met u samen om de juiste begeleiding te vinden en te implementeren. Als blijkt dat onze inspanningen onvoldoende resultaat opleveren of als wij de benodigde zorg niet kunnen bieden, dan zoeken we gezamenlijk naar een passende oplossing. Dit kan betekenen dat we uitkijken naar een andere basisschool of een school voor speciaal (basis)onderwijs. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning Momenteel zetten we ons maximaal in om het onderwijs en de zorgbehoeften van onze leerlingen optimaal op elkaar af te stemmen. Voor de komende jaren ligt onze ambitie bij de verdere ontwikkeling van ons aanbod op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. We streven ernaar om ook deze leerlingen de uitdaging en ondersteuning te bieden die zij verdienen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons vierjarige schoolplan (2023-2027)?

Onze basisschool in Mussel heeft ambitieuze doelen gesteld voor de komende vier jaar, met een duidelijke focus op het verbeteren van leerresultaten. We streven naar significante vooruitgang op het gebied van lezen, rekenen, spelling en begrijpend lezen. Onze speerpunten omvatten het behalen van hogere Cito-toetsresultaten en het bieden van extra aandacht aan hoogbegaafde leerlingen. We werken aan het optimaliseren van de leerroutes voor leerlingen die momenteel op Cito-niveau drie presteren, met als doel hen naar niveau twee of één te brengen. Daarnaast zetten we in op effectieve instructiemethoden en verdere differentiatie om de leerprestaties te verhogen en een consistente leerlijn te waarborgen. Ook willen we, in samenwerking met experts, het bewegingsonderwijs naar een hoger niveau tillen en het burgerschapsonderwijs versterken met duidelijke leerlijnen en evaluatiemethoden.

Hoe monitoren en realiseren we onze onderwijsdoelen?

De voortgang van onze schoolontwikkeling wordt nauwlettend gevolgd. De directeur, intern begeleider en de taal- en rekencoördinator komen elke vier weken bijeen om de actuele stand van zaken te bespreken. Tijdens deze overleggen evalueren we successen en identificeren we aandachtspunten. Het managementteam (MT) heeft wekelijks overleg, waarbij onderwerpen zoals de begeleiding van zorgleerlingen en de algehele gang van zaken binnen de school centraal staan. Dit zorgt voor een proactieve aanpak en een efficiënte bedrijfsvoering. Verder participeert de directeur in een leerkring met twee andere schoolleiders. Door middel van intervisie en wederzijdse feedback blijven we elkaar scherp houden en leren we continu van elkaars ervaringen, wat bijdraagt aan de kwaliteitsverbetering van ons onderwijs.

Vroegschoolse Educatie en Ontwikkeling voor Jonge Kinderen op Basisschool Op de Zandtange

Toelichting van de school

Op Christelijke Basisschool Op de Zandtange in Mussel bieden we jonge kinderen met een risico op achterstanden extra ondersteuning. Ons doel is een optimale start op de basisschool, waarbij we de ontwikkeling van elk kind centraal stellen. Onze aanpak omvat vroegschoolse educatie, geïntegreerd in groep 1 en 2. Dit programma is ontworpen om kinderen de best mogelijke basis te geven voor hun verdere schoolcarrière. We werken nauw samen met gemeentelijke partners om deze educatieve kansen te maximaliseren. Ouderbetrokkenheid is cruciaal voor het succes van onze educatieve programma's. Wij geloven dat een sterke samenwerking tussen school en thuis de ontwikkeling van uw kind versnelt en verrijkt. Samen zorgen we voor een stimulerende leeromgeving.

Veelgestelde vragen

Biedt Christelijke Basisschool Op de Zandtange extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool Op de Zandtange zet zich in voor de optimale ontwikkeling van alle jonge kinderen. Hoewel we geen specifiek apart 'extra' aanbod hebben, integreren we ontwikkelingsondersteuning in ons reguliere programma voor groep 1 en 2, specifiek gericht op een goede start voor elk kind.

Met welke partners werkt Basisschool Op de Zandtange samen voor vroegschoolse educatie?

Voor een effectieve vroegschoolse educatie en een soepele overgang van peuterspeelzaal naar basisschool, onderhoudt Christelijke Basisschool Op de Zandtange een waardevolle samenwerking met de Stichting peuterwerk. Deze samenwerking zorgt voor een warme overdracht, waarbij belangrijke informatie over de ontwikkeling van uw kind wordt gedeeld.

Voor een effectieve vroegschoolse educatie en een soepele overgang van peuterspeelzaal naar basisschool, onderhoudt Christelijke Basisschool Op de Zandtange een waardevolle samenwerking met de Stichting peuterwerk. Deze samenwerking zorgt voor een warme overdracht, waarbij belangrijke informatie over de ontwikkeling van uw kind wordt gedeeld.

Stichting peuterwerk: Voor een naadloze overgang en warme overdracht van peuter naar basisschool, werken we nauw samen met de Stichting peuterwerk.