Basisschool Christelijke Basisschool Op de Zandtange in Mussel

De resultaten van Christelijke Basisschool Op de Zandtange in Mussel

Current section: resultaten
Zandtangerweg 29
9584 Mussel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool Op de Zandtange, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Op de Zandtange bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Op de Zandtange bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau door Leerlingen

Op Christelijke Basisschool Op de Zandtange streven we ernaar dat alle leerlingen aan het einde van groep 8 een solide basis hebben in taal en rekenen. Het fundamentele niveau vertegenwoordigt deze essentiële vaardigheden die essentieel zijn voor verdere ontwikkeling. De landelijke signaleringswaarde voor dit niveau, vastgesteld door de Onderwijsinspectie, is 85%. Dit betekent dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau moet behalen om aan de landelijke norm te voldoen. Onze school presteert hier uitstekend op.

Grafiek

Grafiek laden...

Bereiken van het Streefniveau door Leerlingen

Naast het fundamentele niveau zetten we ons ook in voor het streefniveau. Dit ambitieuzere niveau daagt leerlingen uit om hun talenten verder te ontwikkelen en hogere academische resultaten te behalen. De specifieke doelstelling voor het streefniveau wordt per school bepaald door de Onderwijsinspectie, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Voor onze school ligt deze ambitieuze norm hoger, wat aangeeft dat we streven naar excellentie voor onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool Op de Zandtange?

Ontdek hoe Christelijke Basisschool Op de Zandtange het schooladvies voor uw kind bepaalt. Wij hanteren de Plaatsingswijzer, waarin de Cito-scores van groep 6, 7 en 8 nauwkeurig worden bijgehouden. Dit systeem biedt een solide basis voor het onderwijsadvies. Halverwege groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies. Dit advies wordt persoonlijk besproken met de leerkracht. Naast de Plaatsingswijzer integreren we gegevens uit het leerlingvolgsysteem. Ook kijken we naar belangrijke factoren zoals motivatie, werkhouding, zelfstandigheid, reflectievermogen, thuisondersteuning en algemene kennis. Dit voorlopige advies helpt u bij het oriënteren op open dagen van diverse scholen in het voortgezet onderwijs. Het biedt een heldere richting voor de schoolkeuze van uw kind. In februari van groep 8 wordt het definitieve schooladvies vastgesteld en persoonlijk met u en uw kind besproken. Indien dit advies afwijkt van het voorlopige advies, nodigen we u uit voor een gesprek. Ook bij een niet-afwijkend advies bent u altijd welkom voor een toelichting. In mei leggen we de DIA-eindtoets af. Een hogere score dan het februari-advies kan leiden tot een bijstelling van het advies, na overleg met u. Een lagere score heeft geen negatieve consequenties. Wij streven naar consensus tussen ouders, kind en school voor het definitieve advies, aangezien dit bindend is voor de keuze van de middelbare school.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Kanjertraining op Basisschool De Zandtange

Op Christelijke Basisschool Op de Zandtange stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. We leren kinderen essentiële vaardigheden zoals samenwerken, verantwoordelijkheid nemen en respectvol omgaan met elkaar. Conflicten constructief oplossen en zelfredzaamheid staan centraal in onze aanpak. Deze sociale competenties dragen bij aan een positief en veilig schoolklimaat, wat essentieel is voor zowel leerprestaties als de ontwikkeling tot verantwoordelijke burgers. Onze basis is vertrouwen, zoals benadrukt in de Kanjertraining. Elk schooljaar beginnen we met het bespreken van betrouwbaarheid, zowel individueel als in groepsverband. Door open communicatie over vertrouwen, leggen we een fundament voor het hele jaar. De Kanjermethode helpt ons om dit vertrouwen actief te bevorderen, zodat elk kind zich gewaardeerd en veilig voelt om te leren en te groeien.

Vertrouwen door Kanjertraining

Respect voor elk kind

Veiligheid voor groei en leren

Wat is de unieke aanpak van Basisschool De Zandtange voor sociale ontwikkeling?

Onze kernmotto is 'Liefde laat je leren'. Vanuit deze christelijke basis kijken we naar elk kind, met aandacht voor individuele groei en ontwikkeling. Als school dragen we breed zorg voor onze leerlingen, zowel emotioneel als in hun vorming tot respectvolle en verantwoordelijke burgers. Wij geloven in het bieden van tijd en ruimte, zodat elk kind zijn unieke potentieel kan ontdekken en ontwikkelen. Sociale vooruitgang is een gezamenlijke inspanning waarbij de school het voortouw neemt, in nauwe samenwerking met ouders en verzorgers.

Welke methoden gebruikt Basisschool De Zandtange om sociale groei te monitoren?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van de volgende registratie-instrumenten: - Kanvas - Zien

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool De Zandtange?

Onze school hanteert bewezen methoden om sociaal-emotionele vaardigheden te versterken: - Kanjer trainingen - Wonderlijk gemaakt

Inspectierapport Christelijke Basisschool Op de Zandtange: Inzicht in Onderwijskwaliteit

De Christelijke Basisschool Op de Zandtange hecht veel waarde aan transparantie en continue verbetering van ons onderwijs. Naast officiële inspectierapporten hebben we in 2019 een grondige interne audit uitgevoerd. De resultaten van deze audit hebben geleid tot een helder toekomstplan, dat u kunt raadplegen in ons jaarplan. Hierin worden concrete doelstellingen beschreven voor de komende jaren. Onze focus ligt op het versterken van de instructievaardigheden van onze leerkrachten, in combinatie met de succesvolle implementatie van vernieuwende lesmethodes voor rekenen en technisch lezen. Zo waarborgen we de best mogelijke leerervaring voor elk kind.