Basisschool Rooms Katholieke Basisschool Hofland in Mijdrecht

Het team van Rooms Katholieke Basisschool Hofland in Mijdrecht

Current section: team
Kogger 2b
3641 Mijdrecht

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Hofland is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Hofland. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Hofland bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Hofland bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Hofland: Specialisten voor Elke Uitdaging

2

Specifieke Leerbehoeften: Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Rooms Katholieke Basisschool Hofland zetten wij ons in voor optimale ontwikkeling. Onze rekenspecialist biedt gerichte begeleiding om rekenvaardigheden te versterken. Daarnaast hebben we een specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Deze expert zorgt voor uitdagende leertrajecten en ondersteuning op maat, zodat elk talent volledig tot bloei kan komen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Kanjertraining

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider fungeert als Kanjercoach en ondersteunt leerkrachten actief bij de implementatie van de Kanjertraining. Deze aanpak bevordert een positief sociaal klimaat. De intern begeleider begeleidt de leerkrachten bij de Kanjerlessen, wat essentieel is voor de sociaal-emotionele groei van elke leerling. Zo creëren we een veilige en prettige leeromgeving voor iedereen.

0

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke gedragsspecialist is aangesteld, richt Basisschool Hofland zich op het bevorderen van een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak bij alle leerlingen. We streven ernaar om binnen het team de expertise op het gebied van gedrag en studievaardigheden continu te ontwikkelen, zodat we proactief kunnen inspelen op de behoeften van onze leerlingen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht binnen het reguliere lesaanbod. We stimuleren beweging en gezonde leefgewoonten. Op dit moment zijn er geen aparte specialisten aangewezen voor dit domein, maar de schoolleiding en leerkrachten werken samen om een stimulerende omgeving te creëren waarin alle kinderen zich fysiek optimaal kunnen ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en eventuele externe zorgverleners. De school streeft naar een veilige en ondersteunende omgeving voor alle leerlingen. Hoewel er geen specifieke medische specialisten op school werkzaam zijn, is er een duidelijke protocollenstructuur voor het omgaan met gezondheidskwesties en persoonlijke verzorging, waarbij het welzijn van het kind altijd voorop staat.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Multifunctioneel lokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool Hofland

Ons Passend Onderwijs Beleid Uitgelegd

Bij Rooms Katholieke Basisschool Hofland geloven we sterk in het principe van passend onderwijs, geïnspireerd door de '1-zorgroute'. Elke leerling is uniek en verdient onderwijs dat hierop is afgestemd. Ons onderwijs is gebaseerd op 'respons op instructie'. Dit betekent dat leerkrachten nauwkeurig observeren hoe leerlingen reageren op de lessen. Bij onvoldoende respons wordt het onderwijs geïntensiveerd; bij een goede respons wordt het onderwijs verrijkt, om zo het maximale uit elke leerling te halen. Het hart van ons onderwijsprogramma is het 'basisarrangement', ons ankerpunt voor een continuüm van zorg. Dit continuüm omvat minimaal drie zorgvuldig samengestelde onderwijsarrangementen: basis, verrijkt en intensief. Soms is zelfs een zeer intensief arrangement nodig. Deze gelaagdheid in ons aanbod sluit naadloos aan bij de diverse behoeften van onze leerlingen. We hanteren een 'van algemeen naar specifiek' benadering, waarbij we eerst kijken naar de school als geheel, dan naar de groep, en tot slot naar de individuele leerling. Dit onderwijscontinuüm wordt voortdurend aangepast aan de specifieke behoeften van onze schoolpopulatie en de samenstelling van de klassen. Ons model van 'convergente differentiatie' betekent dat we met de hele groep werken aan dezelfde leerdoelen, maar met variatie in de lesaanpak. Dit model biedt de beste kansen op hoge resultaten, vooral voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Alleen in uitzonderlijke gevallen schakelen we over op divergente differentiatie. We signaleren leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op basis van drie criteria: onvoldoende vaardigheidsgroei, een leerstofhiaat, of 'niet gedijen' met te weinig respons op instructie. Voor deze leerlingen stellen we een individueel ontwikkelingsperspectief (OPP) op, waarin doelen, aanpak en evaluaties worden vastgelegd. Het OPP wordt twee keer per jaar geëvalueerd en bijgesteld, in samenwerking met ouders en kind. Dit document bevat concrete handvatten voor de leerkracht en biedt een transparante manier om de voortgang van het kind te volgen en een realistisch uitstroomperspectief te bepalen. Ons Schoolondersteuningsprofiel schetst de grenzen van onze basis- en extra zorgmogelijkheden. Sinds 2014 zijn we aangesloten bij Passenderwijs, het samenwerkingsverband passend onderwijs in Utrecht-West. Passenderwijs ondersteunt ons bij het bieden van de juiste zorg, waarbij thuisnabijheid vooropstaat. Uw toestemming is vereist om Passenderwijs te betrekken bij de ondersteuning van uw kind. Meer informatie vindt u op www.passenderwijs.nl. Toekomstige ontwikkelingen omvatten verdere bekwaaming in het werken met meer- en hoogbegaafde kinderen, de ontwikkeling van een aanbod voor nieuwkomers en kinderen met een taalachterstand, en de versterking van een veilig schoolklimaat.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool Hofland

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij Basisschool Hofland streven we naar boeiend onderwijs voor elke leerling. In de onderbouw stimuleren we spelenderwijs en thematisch leren. Voor de midden- en bovenbouw gebruiken we de moderne methode Blink, waarbij we thematisch werken centraal stellen. Dagelijks evalueren leerlingen samen met hun leerkrachten hun leergedrag en geven ze elkaar constructieve feedback. Dit alles is gebaseerd op de denkgewoontes van 'Boeiend Onderwijs'. We creëren een rijke leeromgeving door actief te investeren in kunst en cultuur, natuur en techniek, en sport en beweging via onze gespecialiseerde Leerteams. Daarnaast implementeren we een consistente lijn in digitale geletterdheid voor alle kinderen. Om de leesmotivatie te vergroten, starten we met het programma 'Bibliotheek op School'. Passend onderwijs is een prioriteit. We bieden een specifieke aanpak voor meer- en hoogbegaafde kinderen en besteden structureel aandacht aan leerlingen met onderwijsachterstanden, inclusief een verrijkt VVE-aanbod. Kinderen met intensieve leerbehoeften ontvangen begeleiding, zowel binnen als buiten hun eigen groepen. Burgerschapsonderwijs krijgt een duidelijke plek in ons curriculum. Als trotse Kanjerschool zorgen we ervoor dat al onze leerkrachten gecertificeerd zijn of worden in deze aanpak. Onze kwaliteitsstructuur is robuust. Leeropbrengsten worden systematisch gemonitord met behulp van 'Leerling in Beeld' (de opvolger van CITO). Een structureel kwaliteitsoverleg en klasbezoeken richten zich op vakdidactische competenties. De vakgebieden zijn helder beschreven in onze onderwijsplannen. Leerkrachten zijn vakdidactisch bekwaam, kunnen effectief differentiëren en werken handelingsgericht. De basiskwaliteit is uitstekend, en we blijven investeren in de ontwikkeling van complexere didactische vaardigheden. Voor rekenonderwijs hebben we een scherp zicht op de doorlopende leerlijn en de cruciale leerdoelen. Tijdens rekenlessen maken we gebruik van bewegend leren, coöperatieve werkvormen en zetten we onze zintuigen actief in. Het automatiseren van rekenvaardigheden wordt structureel geoefend. We koesteren een positieve aanspreekcultuur binnen ons professionele team, waar oog is voor elkaar en ruimte is voor talent en specialisme. Feedback wordt gewaardeerd en we staan open voor verbetering. Samenwerking met ouders is essentieel; we betrekken hen actief bij het onderwijs. Als lerende organisatie en erkende opleidingsschool met een eigen schoolopleider, blijft Basisschool Hofland zich continu ontwikkelen.

Hoe realiseert de school de gestelde onderwijsdoelen?

De jaarlijkse onderwijsdoelen worden zorgvuldig verwerkt in onze jaarkalender. Gespecialiseerde werkgroepen buigen zich over specifieke onderdelen en presenteren hun voortgang tijdens teamvergaderingen. Hierbij worden teamleden betrokken voor consultatie en input. Onze teamleden zetten volop in op professionele ontwikkeling door deelname aan studiedagen van de stichting en gerichte teamscholing. Individuele leerkrachten volgen bijscholing om hun expertise te vergroten. Collegiale consultatie en het regelmatige kwaliteitsoverleg vormen de basis voor continue verbetering van ons onderwijs.

Downloaden

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Hofland

Toelichting van de school

Basisschool Hofland begrijpt dat veel ouders gebruik maken van diverse kinderopvangfaciliteiten in de buurt. Wij bieden een naadloze overgang en aanvullend onderwijs voor de allerkleinsten. Onze school is toegankelijk en verwelkomt kinderen van alle achtergronden. Wij streven ernaar een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren, waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen vanaf de jongste jaren.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod heeft Rooms Katholieke Basisschool Hofland voor jonge kinderen?

Basisschool Hofland biedt verrijkende programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat gestructureerde activiteiten die de taalvaardigheid, sociale interactie en cognitieve vaardigheden stimuleren. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren, met aandacht voor de individuele behoeften van elk kind. Zo leggen we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

Basisschool Hofland biedt verrijkende programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat gestructureerde activiteiten die de taalvaardigheid, sociale interactie en cognitieve vaardigheden stimuleren. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren, met aandacht voor de individuele behoeften van elk kind. Zo leggen we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Hofland samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Om een compleet en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen, werkt Basisschool Hofland nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Kind en Co, een organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en -ontwikkeling. Meer informatie over hun diensten vindt u op hun website.

Om een compleet en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen, werkt Basisschool Hofland nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Kind en Co, een organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en -ontwikkeling. Meer informatie over hun diensten vindt u op hun website.

Team | Rooms Katholieke Basisschool Hofland in Mijdrecht | [2025] Schoolregister