De Zilvermaan in Maarssen

De resultaten van De Zilvermaan in Maarssen

Current section: resultaten
Bloemstede 225
3608 Maarssen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Zilvermaan, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Zilvermaan bij jullie?

Ontdek hoe goed De Zilvermaan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage, de signaleringswaarde, is een landelijke standaard voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Groei voor Onze Leerlingen

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als streven dat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau bereiken bij het verlaten van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de signaleringswaarde om de prestaties van de school op dit ambitieuze niveau te beoordelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Zilvermaan?

De schoolloopbaan van uw kind is belangrijk. Basisschool De Zilvermaan in Maarssen bereidt leerlingen zorgvuldig voor op de overstap naar het voortgezet onderwijs. We kijken naar het complete plaatje van elke leerling. Onze aanpak omvat de resultaten van de CITO-toetsen uit groep 6 tot en met 8, de resultaten van methodetoetsen, de doorstroomtoets en de waardevolle observaties van de leerkrachten. De leerkracht van groep 8 werkt nauw samen met de intern begeleider en de vorige leerkracht om een passend schooladvies te formuleren. Dit advies wordt vervolgens persoonlijk besproken met zowel de leerling als de ouders, zodat iedereen goed geïnformeerd is over de volgende stap in het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Zilvermaan: Samen Groeien

Bij basisschool De Zilvermaan in Maarssen staat zorg voor jezelf, voor elkaar, voor de school en voor de wijk centraal. Wij geloven sterk in het belang van samen leren leven. Door consequent aandacht te besteden aan dezelfde omgangsvormen, waarden en normen in alle groepen, leren onze leerlingen respectvol met elkaar om te gaan en zich te houden aan schoolregels. Onze leerkrachten hanteren een positieve, bemoedigende en stimulerende benadering. Zij versterken het zelfvertrouwen en het competentiegevoel van elke leerling door hen te leren verantwoordelijkheid te nemen voor het stellen en behalen van persoonlijke doelen. Dit draagt bij aan een veilige en ondersteunende leeromgeving. De Zilvermaan is een trotse Vreedzame School. Dit betekent dat we onze leerlingen actief begeleiden bij het ontwikkelen van vaardigheden voor positief sociaal gedrag. We leren hen om constructief conflicten op te lossen, democratisch beslissingen te nemen, verantwoordelijkheid te dragen voor de gemeenschap en open te staan voor diversiteit.

Vertrouwen in elkaar

Veiligheid voorop

Gedeelde verantwoordelijkheid

Hoe bevordert De Zilvermaan de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze gouden regels zijn prominent aanwezig in de school en in elke klas, waardoor ze een constante leidraad vormen. Aan het begin van elk schooljaar introduceren we deze regels en besteden we er gedurende vaste periodes extra aandacht aan. Tijdens de lessen van 'De Vreedzame School', in nauwe samenwerking met de kinderen, stellen we aanvullende klassenafspraken op. Deze regels en afspraken gelden gedurende de hele schooldag, inclusief pauzes en de tijden voor en na school. Het team evalueert regelmatig de sociale vooruitgang van onze leerlingen. Dit doen we door zowel zelfreflectie via een vragenlijst als door de leerlingen een enquête af te nemen. De resultaten vergelijken we om gerichte verbeteringen te identificeren. De feedback van leerlingen toont aan dat zij zich veilig voelen, zien dat leerkrachten ingrijpen bij problemen en de klassensfeer als prettig ervaren.

Welke registratiemethoden gebruikt De Zilvermaan voor sociale resultaten?

Basisschool De Zilvermaan hanteert de volgende registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen:

  • Zien
  • Mijn Kleutergroep
  • Vragenlijst leerlingen van WMK

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren zet De Zilvermaan in?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maakt basisschool De Zilvermaan gebruik van de volgende bewezen methode:

  • Vreedzame school

Inspectierapport Basisschool De Zilvermaan: Beoordeling en Inzichten

De Zilvermaan, gelegen in Maarssen, voldoet aan de kwaliteitsnormen en is door de Inspectie van het Onderwijs beoordeeld als 'voldoende'. Dit betekent dat onze school een solide basis biedt voor de educatieve ontwikkeling van uw kind. Wij zetten ons dagelijks in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren, waar elk kind zich optimaal kan ontplooien. De positieve beoordeling van de inspectie bevestigt de inspanningen van ons toegewijde team. Op deze pagina vindt u alle relevante informatie over het inspectierapport, zodat u een duidelijk beeld krijgt van de prestaties en de kwaliteit van ons onderwijs.

Resultaten | De Zilvermaan in Maarssen | [2025] Schoolregister