De Wilde Wingerd in Maarssen

Het team van De Wilde Wingerd in Maarssen

Current section: team
Bloemstede 1-2
3608 Maarssen

Zie hier hoe het team van De Wilde Wingerd is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Wilde Wingerd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Wilde Wingerd bij jullie?

Ontdek hoe goed De Wilde Wingerd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Wilde Wingerd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Wilde Wingerd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Wilde Wingerd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Wilde Wingerd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Effectieve Personeelsvervanging op Basisschool De Wilde Wingerd

Op Basisschool De Wilde Wingerd streven we naar een continue leeromgeving voor al onze 224 leerlingen. Om dit te waarborgen, zetten we bij ziekte of studieverlof van ons personeel primair in op interne oplossingen. Onze toegewijde medewerkers springen bij waar mogelijk, wat zorgt voor een stabiele lesstructuur. Wanneer interne krachten niet volstaan, maken we gebruik van de gespecialiseerde vervangingspool IPPON. Onze school is hierbij aangesloten via de overkoepelende scholenstichting. Hoewel we er alles aan doen om lesuitval te minimaliseren, kan het in uitzonderlijke situaties voorkomen dat groepen naar huis gestuurd moeten worden bij een gebrek aan beschikbare invalkrachten. Het welzijn en de educatie van uw kind staan hierbij altijd voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Wilde Wingerd had op de teldatum 1 februari 2025 235 leerlingen ingeschreven die verdeeld zijn over 9 groepen. De gemiddelde groepsgrootte ligt rond de 26 leerlingen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Onze Ondersteuningsspecialisten: Extra Hulp voor Elke Leerling

5

Taal en Rekenen: Specialistische Ondersteuning op De Wilde Wingerd

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Taalspecialist
Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Op basisschool De Wilde Wingerd geloven we in Passend Onderwijs binnen een gestructureerd leerstofjaargroepensysteem, met maximale aandacht voor de unieke behoeften van elke leerling. We hanteren het 3-arrangementenmodel, waarbij de indeling van niveaugroepen flexibel is en per vak kan verschillen. Leerlingen die de leerdoelen van een bepaald niveau behalen met minder instructie, ontvangen een aangepast aanbod dat perfect aansluit bij hun leertempo en instructiebehoefte. Kinderen die juist meer ondersteuning nodig hebben, krijgen dit ook. De leerkracht bespreekt dit altijd met ouders en de intern begeleider. Intensievere hulp wordt vaak geboden gedurende een periode van 8 weken, verzorgd door de leerkracht of een ondersteuner. Wanneer er meer specialistische hulp nodig is, wordt dit in overleg met de intern begeleider en ouders geregeld, eventueel met inzet van externe expertise. Onze intern begeleider fungeert primair als kwaliteitscoördinator. Deze rol omvat het effectief regisseren van de schoolbrede zorg, het bewaken van de onderwijskwaliteit en het fungeren als leercoach voor het team. Nauwe samenwerking met de directie is essentieel voor het ontwikkelen en monitoren van de school- en teamontwikkeling.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De gedragsspecialist werkt nauw samen met de vertrouwenspersoon en de pestcoördinator om een veilig en positief schoolklimaat te waarborgen. Zij bewaken de afspraken en de algehele veiligheidsbeleving van alle leerlingen op school.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeien in Zelfstandigheid

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op De Wilde Wingerd besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We stimuleren een positief schoolklimaat waarin leerkrachten kinderen begeleiden in hun persoonlijke groei. De Kanjerregels vormen de basis van ons dagelijks handelen: vertrouwen, helpen, samenwerken, plezier en meedoen. Om een sterke, taakgerichte houding te ontwikkelen, maken onze leerkrachten gebruik van het innovatieve Taakspel. Dit programma helpt leerlingen om zelfstandiger en effectiever te werken aan hun schooltaken.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Alle bewegingslessen op De Wilde Wingerd worden verzorgd door hooggekwalificeerde leerkrachten. Een toegewijde coördinator bewegingsonderwijs bewaakt de leerlijn en organiseert sportieve activiteiten en workshops voor de gehele schoolgemeenschap.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Expertise op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen rondom medisch handelen en persoonlijke verzorging beschikt onze school momenteel niet over gediplomeerde specialisten. We verwijzen in dergelijke gevallen naar passende externe ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Multifunctionele hal
Schooltuin

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op De Wilde Wingerd

Ontdek Ons Ondersteuningsaanbod in Maarssen

Op basisschool De Wilde Wingerd geloven we in het bieden van de best mogelijke ondersteuning aan al onze leerlingen. Binnen het Passenderwijs-netwerk voldoen we aan de landelijke afspraken voor basisondersteuning, waarbij we jaarlijks onze inspanningen monitoren. Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd hoe wij deze basisondersteuning vormgeven. Dit omvat preventieve maatregelen om extra ondersteuningsbehoeften te voorkomen, en een solide basis van hulp in de klas, aangepaste instructie, passende lesmethoden en een stimulerende leeromgeving. Onze leerkrachten beschikken over de nodige competenties en werken volgens een gestructureerde aanpak van signalering en planmatig handelen, gericht op de individuele onderwijsbehoeften van elk kind. We maken hierbij gebruik van de principes van handelingsgericht werken. Financiering voor deze basisondersteuning komt vanuit middelen die we ontvangen van het samenwerkingsverband. Indien nodig, kunnen we aanvullende diensten inkopen bij partners zoals Passenderwijs. Zij bieden gespecialiseerde hulp, zoals leesondersteuning, begeleiding bij sociaal-emotionele ontwikkeling, speciaal onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen en klassenconsultaties. Voor een actueel overzicht van ons aanbod, bezoek onze website of die van Passenderwijs (www.passenderwijs.nl). Toekomstplannen voor Verbeterde Ondersteuning Het managementteam (directie en intern begeleider) coördineert en evalueert ons onderwijskundig aanbod continu. Specialisten en het schoolteam zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling en implementatie van nieuwe ondersteuningsstrategieën. In ons nieuwe schoolplan 2024-2028 leggen we onze ambities vast om de analysevaardigheden van onze leerkrachten verder te versterken. Dit stelt ons in staat om een doordacht en passend aanbod te creëren dat ruimte biedt voor individuele verschillen, ondersteund door gerichte scholing voor het gehele team.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Strategisch Schoolplan van De Wilde Wingerd

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

KBS De Wilde Wingerd zet zich continu in voor onderwijsvernieuwing en kwaliteitsverbetering, met een planmatige en cyclische aanpak. We streven naar transparantie over leerresultaten door deze grondig te analyseren op school-, groeps-, en individueel niveau. Indien nodig, ondernemen we gerichte acties. Ons strategisch beleidsplan, ontwikkeld in samenwerking met team en medezeggenschapsraad (GMR), vormt de basis. Dit plan wordt op schoolniveau verder uitgewerkt en geoptimaliseerd, met concrete actie- en ontwikkelpunten vastgelegd in een meerjarenplanning. Voor schooljaar 2024-2025 focussen we op het versterken van de differentiatievaardigheden van ons team voor een nog beter aanbod op maat. De Kanjertraining is geïmplementeerd om sociale vaardigheden en zelfbewustzijn bij leerlingen te bevorderen. Kwaliteitskaarten beschrijven onze unieke werkwijze. Nieuwe schoolambities zijn geformuleerd en we werken aan een onderwijsplan voor burgerschap, dat we volgend jaar uitbreiden met digitale geletterdheid. De prioriteiten voor schooljaar 2025-2026 omvatten de implementatie van een nieuwe rekenmethodiek, verdieping van differentiatie en hoge verwachtingen, het borgen van de Kanjermethode en didactische vaardigheden, en het afronden van het onderwijsplan voor burgerschap en digitale geletterdheid. Regelmatig peilen we de sociale veiligheid, tevredenheid en onderwijskwaliteit.

Hoe realiseert De Wilde Wingerd zijn onderwijsdoelen?

Ons kwaliteitszorgsysteem (WMKPO) stelt ons in staat om systematisch en effectief de kwaliteit van ons onderwijs te beoordelen en te verbeteren, gebaseerd op een meerjarenplanning. Aandachtspunten die hieruit voortkomen, worden, in overleg met het team en in lijn met onze visie en actuele ontwikkelingen, omgezet in concrete ontwikkelpunten. Jaarlijks ondergaat de school een audit, onderdeel van een breder stichtingsbreed programma. De auditresultaten worden besproken met het team en de medezeggenschapsraad (MR), waarna er actie- en verbeterplannen worden opgesteld. De voortgang hiervan wordt periodiek besproken binnen de schoolorganisatie en met de voorzitter van het college van bestuur. Onderwijsinhoudelijke doelen worden meerdere malen per jaar geëvalueerd in het managementteam (MT). Resultaten van peilingen, audits, klassenbezoeken en functioneringsgesprekken met medewerkers, samen met de ontwikkelthema's uit de jaarplannen, vormen de basis voor ons scholingsplan. Dit plan richt zich zowel op teamontwikkeling als op individuele groei. De onderwijskundige en sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen wordt tweemaal per jaar gedetailleerd beschreven en geanalyseerd in onze opbrengstrapportages, die ook stichtingsbreed worden gemonitord. Het MT van de school bespreekt wekelijks de schoolbrede ontwikkelingen, waardoor we proactief kunnen bijsturen en optimaliseren.

Speciaal Aanbod voor de Jongste Ontdekkers op De Wilde Wingerd

Toelichting van de school

Op basisschool De Wilde Wingerd bieden we een rijke leeromgeving die al begint bij de allerkleinsten. We werken nauw samen met peutergroep Duimelijn, die gevestigd is in een apart gebouw direct naast onze school. Deze gezellige peuteropvang deelt het pand met BSO Blitsers (voor kinderen van 8+), wat zorgt voor een levendige sfeer. De ruime speelruimte nodigt kinderen uit om volop te spelen, te ontdekken en zich te ontwikkelen. Peutergroep Duimelijn is een gecertificeerde Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) groep. Zij maken gebruik van de bewezen effectieve Uk & Puk methode om de taal- en cognitieve ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op De Wilde Wingerd?

Basisschool De Wilde Wingerd zet zich in voor een vroege en stimulerende ontwikkeling. Daarom bieden we specifieke programma's die gericht zijn op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat kwalitatieve kinderopvang en een gespecialiseerde peuteropvang met een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze VVE-programma's, zoals de Uk & Puk methode, zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis.

Basisschool De Wilde Wingerd zet zich in voor een vroege en stimulerende ontwikkeling. Daarom bieden we specifieke programma's die gericht zijn op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat kwalitatieve kinderopvang en een gespecialiseerde peuteropvang met een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze VVE-programma's, zoals de Uk & Puk methode, zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis.

Professionele kinderopvang en peuteropvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) voor een optimale start

Met welke partnerschappen werkt De Wilde Wingerd samen voor het jonge kind?

Om een naadloze en kwalitatieve doorstroom van peuteropvang naar basisonderwijs te garanderen, werkt basisschool De Wilde Wingerd samen met Peutergroep Duimelijn in Maarssen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen genieten van een stimulerende omgeving met de Uk & Puk methode, wat bijdraagt aan hun voorbereiding op de basisschool. Meer informatie over Peutergroep Duimelijn vindt u op hun website.

Om een naadloze en kwalitatieve doorstroom van peuteropvang naar basisonderwijs te garanderen, werkt basisschool De Wilde Wingerd samen met Peutergroep Duimelijn in Maarssen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen genieten van een stimulerende omgeving met de Uk & Puk methode, wat bijdraagt aan hun voorbereiding op de basisschool. Meer informatie over Peutergroep Duimelijn vindt u op hun website.

Team | De Wilde Wingerd in Maarssen | [2025] Schoolregister