Basisschool De Pionier in Maarssen

Het team van De Pionier in Maarssen

Current section: team
Thorbeckelaan 2
3601 Maarssen

Zie hier hoe het team van De Pionier is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Pionier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Pionier bij jullie?

Ontdek hoe goed De Pionier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Pionier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Pionier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (35.7%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Pionier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Direct ondersteunend personeel (11.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (3.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Pionier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Personele Zaken op De Pionier

Op Basisschool De Pionier streven we naar een continue en kwalitatieve leeromgeving voor al onze leerlingen. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of studieverlof, zetten we primair in op interne oplossingen. Ons toegewijde team van onderwijsprofessionals staat klaar om extra taken op zich te nemen en zo de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Voor situaties waarin interne flexibiliteit niet volstaat, maken wij gebruik van een professionele vervangingspool. Via onze overkoepelende scholenstichting zijn wij aangesloten bij IPPON, een organisatie die gespecialiseerd is in het leveren van gekwalificeerde invallers. Dit netwerk stelt ons in staat om snel en efficiënt passende vervanging te regelen. Ondanks deze inspanningen kan de schaarste aan beschikbare invallers soms leiden tot noodzakelijke aanpassingen in de groepsindeling. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput en om de kwaliteit van het onderwijs te handhaven, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Gelukkig is dit scenario, dankzij de veerkracht van ons team en de effectieve inzet van onze vervangingsstrategie, tot op heden zeer beperkt gebleven binnen de uitdagende huidige arbeidsmarkt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Organisatie van de school De Pionier had op de teldatum 1 februari 2025, 489 leerlingen ingeschreven die verdeeld zijn over 18 groepen. Het team van De Pionier bestaat uit leerkrachten, een intern begeleider (kwaliteitscoordinator), een remedial teacher, onderwijsassistenten, een leerlingbegeleider, een conciërge, een administratief medewerkster en een directeur. In de onderbouw (groepen 1 en 2) van de school is gelet op de ontwikkeling van jonge leerlingen bewust gekozen voor combinatiegroepen zodat een breed en rijk onderwijsaanbod kan worden gerealiseerd binnen een voor de leerlingen vertrouwde omgeving.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team: Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Pionier

6

Academische Ondersteuning: Taal, Rekenen & Meer

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Studie Succes
Orthopedagoog voor Leerontwikkeling
Rekenspecialist voor Wiskundige Diepgang
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Hoogbegaafdheid Specialist voor Talentontwikkeling
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Pionier zorgen onze toegewijde specialisten voor een optimaal onderwijskundig aanbod. De directie en intern begeleider coördineren en evalueren continu het onderwijs. Samen met de remedial teacher, leerlingbegeleider en diverse vakspecialisten (taal, rekenen, sociaal-emotioneel, hoogbegaafdheid, gedrag) garanderen we gepersonaliseerde aandacht. Onze visie is om elk kind te laten uitblinken in wie het is. We geloven dat we samen het beste uit ieder kind kunnen halen, omdat elk kind uniek is. Onze passie ligt bij het ontdekken en ontwikkelen van de talenten van onze leerlingen. Plusklas: Verdieping en Verrijking Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, biedt De Pionier een speciale plusklas. Hier komen kinderen met vergelijkbare leerbehoeften samen om zich verder te ontwikkelen. Rekenen wordt hier op een uitdagende manier benaderd, waarbij leerlingen complexe problemen oplossen en verbanden leggen. Verrijkingsprogramma's: Wereldse Vaardigheden Naast rekenen verrijken we het curriculum met Spaans voor taalontwikkeling en strategisch leren. Voor groep 7 en 8 bieden we Chinees en Latijn aan, om de basisprincipes van deze talen te leren en culturele inzichten te vergroten. Dit alles met het oog op de maatschappelijke ontwikkelingen en de vaardigheden die nodig zijn in onze multiculturele samenleving. Competenties voor de Toekomst De plusklas richt zich ook op sociaal-emotionele ontwikkeling, actualiteit, debatteren en filosofie. Leerlingen leren kritisch denken, samenwerken, argumenteren en reflecteren, essentiële vaardigheden voor de 21e eeuw. Projecten die onderzoekend en ontwerpend leren stimuleren, integreren Wetenschap & Techniek. Digitale geletterdheid en burgerschap worden actief bevorderd om leerlingen voor te bereiden op een complexe wereld.

7

Sociaal-emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Emotionele Steun
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Gedragsanalyse
Remedial Teacher voor Emotionele Ondersteuning
Hoogbegaafdheid Specialist voor Sociale Integratie
Pedagogisch Educatief Professional voor Begeleiding
Ontwikkelingspsycholoog voor Kind Ontwikkeling

Toelichting van de school:

De deskundigheid van onze specialisten strekt zich uit tot het bevorderen van een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling. Ze bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen bij het navigeren van sociale interacties en het ontwikkelen van emotionele veerkracht. Dit sluit naadloos aan bij de brede ondersteuning die geboden wordt op het gebied van taal en rekenen, waarbij het welzijn van het kind centraal staat.

7

Gedrag, Studiehouding en Aanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Studieplanning
Orthopedagoog voor Leeraanpak
Remedial Teacher voor Studievaardigheden
Hoogbegaafdheid Specialist voor Werkfocus
Pedagogisch Educatief Professional voor Studiebegeleiding
Ontwikkelingspsycholoog voor Motivatie

Toelichting van de school:

Onze specialisten werken nauw samen om de gedragsontwikkeling, werkhouding en taakaanpak van elke leerling te optimaliseren. Ze bieden strategieën en ondersteuning om leerlingen succesvol te laten zijn in hun leerproces. Deze aanpak is geïntegreerd met de ondersteuning op het gebied van taal en rekenen, met als doel een holistische ontwikkeling te stimuleren.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Bewegingsonderwijs
Vakdocent Spel en Coördinatie
Vakdocent Gymnastiek voor Fitheid
Schrijfspecialist voor Fijne Motoriek

Toelichting van de school:

De Pionier besteedt ook aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling. Onze gespecialiseerde vakdocenten zorgen voor een stimulerende omgeving waarin leerlingen hun fysieke vaardigheden kunnen ontwikkelen. Dit is een aanvulling op de algemene ondersteuning die geboden wordt, met als doel een gezonde en actieve levensstijl te bevorderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische zorg of persoonlijke verzorging werkt Basisschool De Pionier nauw samen met externe professionals zoals de GGD, schoolverpleegkundigen en schoolartsen. Hoewel deze diensten niet intern worden aangeboden, garanderen we een gecoördineerde aanpak indien nodig, in lijn met ons streven naar het welzijn van elke leerling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
24
Totaal specialisten
24
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Multifunctionele ruimte t.b.v. expressie
Plusklas (HB-onderwijs)
Ruime speel- en werkruimtes buiten de klaslokalen
Podium / Theater
Ruimte t.b.v. Robotica en Media (green screen).

Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling

Een Diepgaande Uitleg van De Pionier's Aanpak

Op basisschool De Pionier staat de individuele ontwikkeling van elke leerling centraal. Wij streven ernaar om onderwijs op maat te bieden, afgestemd op de unieke leerbehoeften van elk kind. Dit geldt zowel voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, als voor leerlingen die gebaat zijn bij verhoogde uitdaging, zoals meer- en hoogbegaafde kinderen. Om deze individuele benadering te realiseren, werken we met gedifferentieerde instructie- en verwerkingsniveaus binnen onze klassen. Dit zorgt ervoor dat ieder kind op zijn of haar eigen tempo en niveau kan groeien en leren. Onze Zorgstructuur: Vroegtijdige Signalering en Effectieve Begeleiding De Pionier hanteert een heldere en gestructureerde zorgstructuur om de voortgang van leerlingen nauwkeurig te volgen en te registreren. Leerkrachten observeren leerlingen en maken gebruik van diverse toetsen om de specifieke onderwijs- en instructiebehoeften te identificeren. Leerlingvolgsysteem: Een Holistische Kijk op Progressie Met behulp van ons uitgebreide leerlingvolgsysteem monitoren we de ontwikkeling van onze leerlingen op een brede en systematische manier. Dit systeem helpt ons de voortgang van zowel de leerlingen als ons onderwijsaanbod te bewaken. We meten resultaten via observaties, methodegebonden toetsen en een methode-overstijgend leerlingvolgsysteem. In de kleuterklassen (groepen 1-2) gebruiken we een gespecialiseerd observatiesysteem om de ontwikkeling van jonge kinderen in kaart te brengen, ondersteund door duidelijke observatielijnen en leerdoelenoverzichten. Voor de leerjaren 3 tot en met 8 maken we gebruik van het IEP-leerlingvolgsysteem (Inzicht in Eigen Profiel) om de voortgang gedetailleerd te volgen. Extra Toetsen en Instrumenten voor Gerichte Diagnostiek Om specifieke talenten en ontwikkelingsgebieden te identificeren, zetten we aanvullende instrumenten in. In de groepen 1, 3 en 5 vindt jaarlijks een screening op hoogbegaafdheid plaats met het Digitaal Handelingsprotocol Hoogbegaafdheid (DHH). In groep 8 wordt de NIO-test afgenomen door een externe deskundige, ter ondersteuning van het schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Bovendien voeren we, conform wettelijke vereisten, een doorstroomtoets uit, waarvoor De Pionier de IEP-doorstroomtoets heeft geselecteerd. Ouders ontvangen bij het rapport een gedetailleerd overzicht van de resultaten van hun kind op de IEP-toetsen. Alle toetsen worden afgenomen volgens de geldende richtlijnen, inclusief specifieke criteria voor afwijkende afnameprocedures, bijvoorbeeld bij dyslexie. Stimuleren van Talent: Extra Uitdaging en Ondersteuning bij Hoogbegaafdheid Leerlingen die extra uitdaging zoeken, kunnen gebruikmaken van gespecialiseerde materialen en projecten die creatief denken stimuleren. Onze deskundige leerkrachten bieden in de plusklas en de voltijdse HB-voorziening (leerjaren 5-8) zowel deeltijdse als voltijdse programma's voor hoogbegaafde leerlingen. Ook kleuters met een behoefte aan extra uitdaging ontvangen een passend, verrijkend aanbod. Ondersteuning op Maat: Het Drie-Arrangementenmodel De Pionier werkt met het effectieve drie-arrangementenmodel om leerlingen de benodigde instructie en leermaterialen te bieden om hun leerdoelen te behalen. De arrangementen worden nauwkeurig samengesteld op basis van de individuele leer- en instructiebehoeften. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij specifieke onderdelen, ontvangen verlengde instructie en aanvullende oefenstof. Kinderen die het basisaanbod beheersen, krijgen verrijkingsmateriaal aangeboden. Dit flexibele aanbod zorgt ervoor dat we de onderwijsbehoeften van vrijwel alle leerlingen kunnen vervullen. Specifieke Onderwijsbehoeften: Samenwerking en Deskundigheid Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften vindt er overleg plaats tussen de leerkracht en de intern begeleider. Indien de intern begeleider wordt ingeschakeld voor verder onderzoek of observatie, worden de ouders hierover geïnformeerd. Na afronding volgt een gezamenlijk gesprek met ouders, leerkrachten en de intern begeleider. Alle gespreksverslagen, onderzoeksresultaten en leerlingbesprekingen worden zorgvuldig gedocumenteerd in een digitaal leerlingendossier, dat te allen tijde door ouders ingezien kan worden. Bij verhuizing of verwijzing wordt dit dossier overgedragen aan de nieuwe school. Remedial Teaching en Extra Hulp: Gerichte Begeleiding Binnen de beschikbare tijd bieden we leerlingen die dat nodig hebben remedial teaching of extra ondersteuning, zowel binnen als buiten de groep. Remedial teaching, verzorgd door gespecialiseerde remedial teachers, richt zich op kernvaardigheden zoals lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling. Onderwijsassistenten en vrijwilligers bieden aanvullende hulp. Psychologisch Onderzoek: Expertise van Externe Professionals In sommige gevallen kan psychologisch onderzoek door externe instanties, zoals de schoolbegeleidingsdienst of het samenwerkingsverband, noodzakelijk of wenselijk zijn. Voor dergelijk onderzoek is altijd expliciete toestemming van de ouders vereist. Flexibele Schoolloopbaan: Individuele Ontwikkelpaden We erkennen dat de overgang naar een volgende groep niet altijd voor elk kind op hetzelfde moment optimaal is. Alle overwegingen worden zorgvuldig met ouders besproken, waarna de school een definitief besluit neemt. Onderwijskundige Zorg en Passend Onderwijs: Onze Verantwoordelijkheid Sinds de invoering van de wet Passend Onderwijs in 2014 werken we binnen samenwerkingsverbanden om een samenhangend geheel van ondersteuningsvoorzieningen te realiseren. Ons bestuur is aangesloten bij samenwerkingsverband Passenderwijs, dat zich inzet voor een ononderbroken ontwikkelingsproces voor alle leerlingen. Elke school binnen het samenwerkingsverband biedt basisondersteuning, waarvoor De Pionier beschikt over het vereiste basisarrangement. Onze ondersteuningsstructuur is gericht op vroegtijdige signalering en planmatige actie, met ondersteuning vanuit het samenwerkingsverband Passenderwijs. Het schoolondersteuningsprofiel, dat de onderwijskundige en praktische mogelijkheden van onze school beschrijft, is te vinden op de schoolwebsite en als bijlage bij deze schoolgids. Breed Ondersteuningsaanbod: Expertise en Samenwerking De Pionier biedt ondersteuning door middel van interne expertise, onderwijsassistenten, stagiaires en vrijwilligers. We hanteren protocollen voor pestpreventie, dyslexie, dyscalculie en medische handelingen om een veilige en ondersteunende leeromgeving te garanderen. Onze ondersteuningsstructuur garandeert minimaal basisondersteuning, gecoördineerd door de intern begeleider. We bespreken onderwijsbehoeften planmatig en beheren het in- en uitstroombeleid conform regionale afspraken. Toekomstgericht Onderwijs: Continu Verbeteren van Ondersteuning De Pionier investeert in de expertise van hoogopgeleide professionals en schakelt waar nodig externe deskundigen in. Ons doel is een toekomstbestendig ondersteuningsaanbod dat continu wordt geoptimaliseerd binnen de beschikbare budgetten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Welke ambitieuze doelen bevat ons schoolplan voor 2025?

KBS De Pionier werkt continu aan de verbetering van ons onderwijs en onderwijsvernieuwingen. We streven naar transparantie over onze behaalde resultaten op individueel, groeps- en schoolniveau. Deze resultaten worden grondig geëvalueerd, waarna gerichte acties worden ondernomen. Ons strategisch beleidsplan, 'Koersplan', is gezamenlijk ontwikkeld met ons team en de GMR, en vormt de basis voor onze schoolspecifieke uitwerking en meerjarenplanning. Jaarlijks peilen we de sociale veiligheid, burgerschapsvorming, tevredenheid en de algehele onderwijskwaliteit. De resultaten van de meest recente ouderpeiling (2025) en leerlingpeiling (2024) zijn beschikbaar. Ouders beoordelen onze school met een 8,0. Ze waarderen de leerlingbegeleiding, de inzet van onze leerkrachten, de positieve sfeer en de kennisontwikkeling. Verbeterpunten zoals het schoolplein en de verkeersveiligheid rondom de school nemen we serieus. De sociale en fysieke veiligheid van onze leerlingen scoort uitstekend: circa 95% voelt zich altijd veilig, wat boven het landelijk gemiddelde ligt. We blijven ons inzetten voor het welbevinden van alle leerlingen met actief beleid rondom pestpreventie en verkeersveiligheid. De uitkomsten van al onze peilingen worden besproken met het team, de MR en de stichting, resulterend in concrete actiepunten voor zowel behoud van kwaliteit als voor verbetering. De Onderwijsinspectie heeft De Pionier in 2014 en 2018 bezocht. De school beschikt over een basisarrangement en de inspectie oordeelde dat het onderwijs van voldoende tot goede kwaliteit is, met goede opbrengsten en een effectief onderwijsleerproces. Ook de meest recente resultaten voldoen aan de verwachtingen. De school is trots op de positieve sfeer, rust en structuur, en de ruimte voor diversiteit. Voor schooljaar 2024-2025 hebben we een curriculum burgerschap ontwikkeld, met reflectie door de leerlingen. In 2025-2026 voegen we digitale geletterdheid toe. Afgelopen jaar lag de focus op coöperatieve werkvormen en 'Teach like a Champion', met succesvolle gezamenlijke lesvoorbereidingen. Dit schooljaar (2025-2026) versterken we de professionele teamcultuur, waarin medewerkers mede-eigenaar zijn van het onderwijs. Voor 2025-2026 staan de volgende grote thema's gepland: visie op leesonderwijs, implementatie KWINK, actieve leerhouding, nieuwbouwprojecten, beleid burgerschap en digitale geletterdheid, en het monitoren van middellange termijn doelen. Onze professionalisering richt zich op didactische vaardigheden, rekenmethodiek, verdieping van Kwink, en het versterken van de teamcultuur. In de onderbouw borgen we nascholing over ontwikkelingsmateriaal en thematisch werken, vertaald naar een rijk lesaanbod. We schakelen externe expertise in voor begeleiding, nascholing en coaching, variërend van teambegeleiding tot individuele coaching en onderzoeken.

Hoe realiseert De Pionier haar onderwijskundige doelen?

Als onderdeel van Scholenstichting Pastoor Ariëns, streeft De Pionier naar voortdurende verbetering van onze onderwijskundige aanpak en de professionele ontwikkeling van ons team. Onze visie, vertaald in concrete ambities en indicatoren, stuurt ons handelen. Onze school kenmerkt zich door: het meten van resultaten op kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming; een doelmatig en beredeneerd onderwijsproces; een veilig en partnerschapgericht schoolklimaat; en een integrale aanpak van kwaliteitszorg, inclusief faciliteiten, personeelsbeleid en financieel beheer. De doelen uit het strategisch beleidsplan en schoolplan worden jaarlijks uitgewerkt in concrete jaarplannen. Hierin evalueren we voortgang en sturen we bij waar nodig. Ons kwaliteitszorgsysteem (WMKPO) ondersteunt een systematische verbetering, met aandachtspunten die voortvloeien uit meerjarenplanningen en teamoverleg. Jaarlijkse audits binnen onze stichting leveren inzichten op voor verdere actiepunten, besproken met team en MR. De voortgang wordt cyclisch besproken met het managementteam en de voorzitter van het College van Bestuur. Onderwijsinhoudelijke doelen worden meermalen per jaar besproken in het coördinatieteam. Resultaten van peilingen, audits, klassenbezoeken en functioneringsgesprekken vormen de basis voor ons nascholingsplan, zowel voor het team als individuele leerkrachten. De onderwijskundige en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen wordt tweemaal per jaar geanalyseerd en gedocumenteerd in opbrengstrapportages. Het managementteam van De Pionier staat wekelijks stil bij de schoolontwikkelingen, waardoor we snel en effectief kunnen bijsturen op onderwijs, leerlingenzorg en communicatie.

Ontdek ons programma voor jonge kinderen

Toelichting van de school

Basisschool De Pionier hecht veel waarde aan een soepele overgang van de peuteropvang naar het basisonderwijs. Daarom werken we in Maarssen met een gestructureerd overdrachtsprotocol. Dit protocol zorgt voor een zorgvuldige uitwisseling van informatie over de ontwikkeling van peuters. Het doel is om de doorgaande leerlijn te optimaliseren en kinderen een planmatige en doelgerichte aanpak te bieden. Door deze gestructureerde aanpak kunnen we het aanbod afstemmen op de individuele behoeften van elk kind. Een uniforme werkwijze binnen de gemeente Stichtse Vecht bevordert bovendien een efficiënte communicatie. Dit geldt zowel voor pedagogisch medewerkers en leerkrachten als voor ouders. Gezien de samenstelling van ons leerlingenaanbod, heeft De Pionier geen specifieke VVE-indicatie.

Veelgestelde vragen

Biedt De Pionier extra ondersteuning voor jonge kinderen?

De Pionier biedt diverse extra programma's en ondersteuning specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Wij zorgen voor een stimulerende omgeving waarin jonge leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

De Pionier biedt diverse extra programma's en ondersteuning specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Wij zorgen voor een stimulerende omgeving waarin jonge leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Peuterspeelzaal

Met welke partners werkt De Pionier samen voor het jonge kind?

Voor de optimale begeleiding van jonge kinderen werkt Basisschool De Pionier nauw samen met Peutergroep Maarssen, 't Opstapje. Deze samenwerking met KMN Kind & Co Ludens garandeert een naadloze overgang en gedeelde expertise.

Voor de optimale begeleiding van jonge kinderen werkt Basisschool De Pionier nauw samen met Peutergroep Maarssen, 't Opstapje. Deze samenwerking met KMN Kind & Co Ludens garandeert een naadloze overgang en gedeelde expertise.