
Het team van Kindcentrum De Boomgaard in Lent
Current section: teamZie hier hoe het team van Kindcentrum De Boomgaard is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Boomgaard. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Kindcentrum De Boomgaard bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum De Boomgaard bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Kindcentrum De Boomgaard zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Boomgaard. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Kindcentrum De Boomgaard werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Boomgaard gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Kindcentrum De Boomgaard: Onze Aanpak
Kindcentrum De Boomgaard, onderdeel van Stichting Sint Josephscholen, hecht veel waarde aan onderwijscontinuïteit. Daarom beschikken we over een eigen team van toegewijde poolers. Deze leerkrachten, met een vaste aanstelling, worden flexibel ingeroosterd om klassen te vervangen bij verlof of ziekte. Daarnaast werken we nauw samen met IPPON-personeelsdiensten, een organisatie die gespecialiseerd is in het beheren van onze flexibele schil van invalleerkrachten. Deze samenwerking garandeert dat we, ook wanneer onze eigen poolers volledig ingezet zijn, altijd beschikken over gekwalificeerd personeel om uw kind te begeleiden. **Procedure bij Afwezigheid van Leerkrachten** Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte of noodzakelijk verlof, initieert de directie direct een vervangingsverzoek. Doorgaans wordt hierbij een vaste invaller van ons bestuur toegewezen. Hoewel we er alles aan doen om altijd een passende vervanging te vinden, kan het voorkomen dat er tijdelijk geen invaller beschikbaar is. Dit vinden wij uiterst vervelend, aangezien de ononderbroken ontwikkeling van onze leerlingen onze hoogste prioriteit heeft. **Ons Protocol voor Vervanging** Indien vervanging noodzakelijk is, hanteren wij een gestructureerd protocol om de impact op het onderwijs te minimaliseren: * **Stap 1: Inzet van de Vervangingspool:** We starten met het benaderen van onze eigen poolers of de flexibele schil via IPPON om een geschikte vervanger te vinden. * **Stap 2: Interne Oplossingen:** Indien stap 1 niet direct succesvol is, kijken we naar interne mogelijkheden. Dit kan betekenen dat parttime leerkrachten extra uren maken, ambulante leerkrachten voor de klas komen te staan, onderwijsassistenten onder begeleiding lesgeven, of LIO-stagiaires ingezet worden onder supervisie van ervaren collega's. In sommige gevallen kunnen leerlingen tijdelijk verdeeld worden over andere groepen, waarbij we ouders vragen om, indien mogelijk, de opvang thuis te verzorgen. * **Stap 3: Noodoplossing:** In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk thuis moet blijven. We streven ernaar dit uiterlijk de dag van tevoren via PARRO te communiceren. Een groep blijft doorgaans niet langer dan één dag achtereenvolgens thuis. Mocht een leerkracht langer afwezig zijn, dan neemt een collega de klas over, waarbij diens eigen klas dan tijdelijk thuis kan blijven. We realiseren ons dat met name stap 2d en stap 3 een extra beroep doen op uw flexibiliteit en begrip als ouders en verzorgers. Dit betreuren wij ten zeerste en danken u hartelijk voor uw medewerking.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum De Boomgaard: Specialisten voor Elke Leerling
Optimale Taal- en Rekenen Ondersteuning voor Succesvolle Leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum De Boomgaard biedt effectieve ondersteuning aan leerlingen met specifieke leerbehoeften, gericht op lichte tot matige uitdagingen. Voor leerlingen met dyslexie zetten wij ons in met gerichte extra oefeningen binnen de klas, ondersteund door ons dyslexieprotocol en specifieke leeskaarten. Leerlingen die meer behoefte hebben aan herhaling en instructie ontvangen verlengde instructie en extra oefenmomenten. We maken gebruik van visuele hulpmiddelen zoals picto's en stappenplannen, en bieden materiële ondersteuning met rekenhulpmiddelen zoals breukencirkels en sommenkaarten. Opdrachten worden gestructureerd door ze op te delen of anders te ordenen, wat de leerbaarheid bevordert. Hoogbegaafde en intelligente leerlingen krijgen uitdagende verrijkingsstof aangeboden. Toetsaanpassingen, zoals extra tijd of aangepaste versies, worden conform voorschriften toegepast. Ook aanpassingen in verwerkingsmateriaal, zoals grotere schriften, behoren tot de mogelijkheden. Binnen onze ontwikkelteams bespreken we continu de nieuwste inzichten en werkwijzen, en in de leerteams delen we kennis en evalueren we onze afspraken om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Kindcentrum De Boomgaard besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Via onze leerteams en het ontwikkelteam bespreken we actuele thema's rondom burgerschap en sociaal-emotioneel leren. Wij creëren een omgeving waarin elke leerling zich veilig en gewaardeerd voelt, wat essentieel is voor een optimale leerervaring. Onze specialisten werken samen aan een positief pedagogisch klimaat.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Samenwerken aan Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wanneer de ondersteuningsbehoeften van een leerling specialistische expertise vereisen die onze school overstijgt, werken we nauw samen met het samenwerkingsverband Stromenland. Dit doen we om ervoor te zorgen dat elke leerling de best mogelijke begeleiding krijgt. Ouders worden altijd betrokken bij dit proces. Door deze samenwerking kunnen we effectief inspelen op complexe gedragsvraagstukken en leeruitdagingen, en zo een optimale ontwikkeling voor elk kind realiseren.
Motorische Ontwikkeling: Beweging en Vaardigheid Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze vakdocent bewegingsonderwijs signaleert samen met de groepsleerkracht bijzondere motorische ontwikkelingen bij leerlingen. Bij signalering van opvallendheden wordt direct overlegd en, indien nodig, verwezen naar gespecialiseerde hulp. In de kleuterklassen wordt motorische ontwikkeling nauwlettend gevolgd in de klas, op het schoolplein en in de speelzaal. Bij specifieke zorgen wordt de kwaliteitscoördinator ingeschakeld en een gesprek met ouders gepland om vervolgstappen te bespreken. Behandelingen vinden primair buiten schooltijd plaats. Ziekte of afwezigheid dient altijd tijdig gemeld te worden.
Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Professionele Afstemming
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die specifieke ondersteuning nodig hebben op het gebied van persoonlijke verzorging of medische handelingen, zijn onze faciliteiten en mogelijkheden afgestemd op de specifieke behoeften. Een nauwe samenwerking tussen ouders, leerkrachten, de schoolleiding en externe professionals is hierbij essentieel. Wij zorgen voor een integrale aanpak door afstemming met onder andere jeugdspecialisten, jeugdverpleegkundigen, schoolartsen en het samenwerkingsverband. Dit garandeert een veilige en passende ondersteuning voor elk kind.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum De Boomgaard
Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod voor Uw Kind
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Kindcentrum De Boomgaard
Welke kerndoelen en ambities zijn vastgelegd in ons schoolplan?
Hoe waarborgt Kindcentrum De Boomgaard de realisatie van de schoolambities?
Optimale Start voor Jonge Kinderen op Kindcentrum De Boomgaard
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen bij Kindcentrum De Boomgaard?
Kindcentrum De Boomgaard biedt een rijk en gevarieerd programma voor jonge kinderen. Dit omvat een zorgvuldige voorbereiding op de basisschool met een persoonlijke intake en een overdracht van informatie. We maken gebruik van de ' Alle Kinderen in Beeld' vragenlijst om een compleet beeld te krijgen van de ontwikkeling van uw kind. Dit, samen met de input van ouders en voorschoolse voorzieningen, stelt ons in staat om een individueel ontwikkelingsplan op te stellen. Daarnaast faciliteren we wendagen, zodat uw kind alvast kan wennen aan de nieuwe omgeving en de leerkracht. Dit alles draagt bij aan een succesvolle start en een positieve schoolervaring voor uw kind.
Met welke organisaties werkt Kindcentrum De Boomgaard samen voor het jonge kind?
Kindcentrum De Boomgaard werkt nauw samen met diverse partners om een doorlopende lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zijn essentieel voor een soepele overgang van kinderopvang naar basisschool. Een van onze belangrijkste partners is KION, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie die ook in Lent actief is. Via onze website kunt u meer informatie vinden over onze samenwerking met KION. Daarnaast onderhouden we contacten met andere lokale kinderopvanginstellingen. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat we informatie uitwisselen en gezamenlijk de beste ondersteuning kunnen bieden aan jonge kinderen en hun ouders. Meer details over deze partnerschappen zijn te vinden op onze website.