KC De Verbinding in Lent

Het team van KC De Verbinding in Lent

Current section: team
Steltsestraat 50
6663 Lent

Zie hier hoe het team van KC De Verbinding is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KC De Verbinding. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KC De Verbinding bij jullie?

Ontdek hoe goed KC De Verbinding bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KC De Verbinding zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KC De Verbinding. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.8%)
25-35 jaar (18.8%)
35-45 jaar (31.3%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KC De Verbinding werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.3%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KC De Verbinding gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij KC De Verbinding

Het waarborgen van continuïteit in het basisonderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten, is cruciaal. Bij KC De Verbinding in Lent begrijpen we de uitdagingen rondom het vinden van gekwalificeerde invallers, vooral tijdens de drukkere periodes zoals de wintermaanden. Onze prioriteit ligt bij het verzorgen van kwalitatief hoogstaand onderwijs. Daarom focussen we onze vervangingsinspanningen uitsluitend op de leerkrachten (mentoren). Bij afwezigheid van ondersteunend personeel, zoals schoolleiders, administratie, vakdocenten of onderwijsassistenten, kan het zijn dat deze taken tijdelijk worden uitgesteld of geannuleerd om de focus op het primaire lesgeven te behouden. Tijdelijke ondersteuning door een onderwijsassistent of een student van de PABO, onder deskundige supervisie, is wel een mogelijkheid. Ons stappenplan bij ziekte van een mentor: 1. De schoolleider meldt de afwezigheid en vraagt vervanging aan via de Conexus vervangingspool. 2. Indien een vervanger beschikbaar is, wordt deze zo spoedig mogelijk ingewerkt door de directie en collega-mentoren voor aanvang van de schooldag. 3. Mocht er geen vervanger gevonden worden, dan overlegt het team intern over de beste oplossing om de lessen op te vangen. 4. Op de eerste dag van afwezigheid wordt de klas, indien mogelijk met hulp van ondersteunend personeel, overgenomen door collega-mentoren. 5. Bij aanhoudende afwezigheid zonder vervanger, vragen we indien nodig ouders vriendelijk om hun kind(eren) thuis te houden op de tweede dag. 6. Als er ook op de derde dag geen vervanging is, zal een andere mentor tijdelijk de zieke groep overnemen, terwijl de eigen groep een dag thuis blijft. Dit om de onderwijstijdverlies eerlijk te verdelen. Wij kiezen bewust voor deze aanpak, waarbij het directe onderwijs vooropstaat en overbelasting van onze leerkrachten wordt voorkomen. Gezien de gemiddelde groepsgrootte van circa 30 leerlingen, is het praktisch niet haalbaar om klassen te verdelen over bestaande groepen. Deze methode garandeert de best mogelijke onderwijskwaliteit voor al onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op KC De Verbinding: Specialisten voor Elke Uitdaging

6

Optimale Taal- en Rekenzorg voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Gespecialiseerde Rekencoach
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Taalspecialist voor Vloeiende Communicatie
Gedragsexpert voor een Positieve Leeromgeving
Jonge Kind Specialist voor een Vliegende Start

Toelichting van de school:

In het schooljaar 2025-2026 investeren we continu in ons team. Eén van onze mentoren volgt de gespecialiseerde opleiding tot taalspecialist, terwijl onze rekenspecialist zich verder verdiept met een geavanceerde scholing. Onze school kent een breed scala aan specialisten, waaronder experts op het gebied van gedrag en de ontwikkeling van jonge kinderen. Wanneer specifieke expertise vereist is, schakelen we externe partners in. Zo werkt het RID wekelijks met kleine groepen leerlingen aan het verbeteren van hun taal- en rekenvaardigheden, met name in groep 7 en 8.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Emotionele Veiligheid
Intern Begeleider voor Holistische Ondersteuning
Pedagogisch Educatief Professional met Master

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team beschikt over medewerkers die gespecialiseerd zijn in de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Meerdere van hen hebben hun Masterstudies in pedagogiek succesvol afgerond, wat hen unieke inzichten en vaardigheden biedt.

3

Gedrag, Studievaardigheden en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Studieondersteuning
Specialist Gedrag & Jonge Kind voor een Optimale Start

Toelichting van de school:

Wij onderhouden een nauwe samenwerking met de Radboud Universiteit, waaruit jaarlijks meerdere studenten onze leerlingen begeleiden met de bewezen methodiek van mediërend leren. Een van onze collega's heeft de Master EN afgerond, wat haar expertise op dit gebied versterkt. Daarnaast is er een orthopedagoog van het externe RID aanwezig, zowel tijdens als na schooltijd. Deze expert biedt gespecialiseerde begeleiding aan kinderen met gediagnosticeerde dyslexie, en versterkt zo onze ondersteuning voor leerlingen met specifieke leerbehoeften.

2

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Vakleerkracht Gymnastiek
Specialist Jonge Kind voor Vroege Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze school werkt intensief samen met de GGD om de ontwikkeling van onze leerlingen te monitoren. Voor specifieke leeftijdsgroepen voeren zij logopedische screenings en gezondheidsonderzoeken uit. Ouders ontvangen de resultaten van deze onderzoeken en kunnen deze met ons delen. Dit stelt ons in staat om in gezamenlijk overleg met u als ouder de meest effectieve ondersteuning voor uw kind op school te bepalen.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Zorgcoördinatie
BHV-er voor Noodsituaties

Toelichting van de school:

Een aanzienlijk aantal van onze medewerkers is in het bezit van een BHV-diploma, inclusief basiskennis van EHBO, reanimatie en ontruimingsprocedures. Hoewel mentoren geen medische handelingen mogen uitvoeren, staan we open voor overleg. Mocht uw kind medische ondersteuning nodig hebben, dan zoeken we samen naar passende oplossingen binnen de mogelijkheden van de school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Theaterruimte
Kinderkeukens
Ruimte voor RT

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen bij KC De Verbinding

Gedetailleerde Toelichting van Onze Basisschool in Lent

Bij KC De Verbinding in Lent zetten onze toegewijde mentoren zich in voor optimale leerontwikkeling. Ze beschikken over essentiële kennis van taalvaardigheden zoals lezen en spelling, en rekenvaardigheden, afgestemd op de kerndoelen voor groep 1 tot en met 8. Ook besteden ze veel aandacht aan sociaal-emotionele ontwikkeling en gedragsondersteuning. Ons onderwijs is gericht op de individuele leerbehoeften van elk kind. We streven ernaar om het dagelijks leren ontwikkelingsgericht vorm te geven, met duidelijke leerdoelen per thema. Dit zorgt voor een stimulerende leeromgeving waarin elk kind kan groeien. Binnen ons team hebben we diverse specialisten, waaronder experts op het gebied van rekenen, taal, gedrag en jonge kinderen. Deze brede expertise stelt ons in staat om effectief in te spelen op uiteenlopende ondersteuningsvragen van leerlingen. Wanneer een kind extra begeleiding nodig heeft die verder gaat dan onze interne mogelijkheden, werken we nauw samen met het samenwerkingsverband. Zij bieden waardevolle inzichten en ondersteuning om de best passende hulp voor uw kind te garanderen. Dit gezamenlijke proces zorgt ervoor dat we proactief kunnen handelen en maatwerk kunnen leveren. Ons doel is een omgeving te creëren waar elk kind zich veilig en ondersteund voelt. Ons team is samengesteld uit ervaren en bekwame professionals. Ongeveer 10% van onze mentoren is start-bekwaam, 20% basis-bekwaam en de meerderheid, 70%, is vak-bekwaam. Deze verdeling garandeert een rijke bron aan specifieke expertise binnen het team. De schoolleiding, met haar diepgaande onderwijservaring en gespecialiseerde kennis, deelt deze inzichten actief met de mentoren. Hoewel we streven naar optimale ondersteuning, kunnen er situaties ontstaan waarin de ondersteuningsbehoefte van een kind onze huidige capaciteiten overstijgt. Dit kan zich manifesteren in situaties die de rust, veiligheid en het leerproces van andere leerlingen beïnvloeden. Denk hierbij aan ernstig externaliserend gedrag, zoals schreeuwen, gooien met voorwerpen of fysiek gedrag. Daarnaast zijn er grenzen aan de balans tussen verzorging, behandeling en onderwijs. Als de fysieke of medische zorgbehoefte van een kind vereist dat een mentor het leerplein verlaat, kan dit de onderwijsomgeving beïnvloeden. Ook kan een te grote concentratie van leerlingen met intensieve zorgvragen binnen één groep leiden tot capaciteitsproblemen. Verder kunnen er grenzen zijn aan de leerbaarheid van een kind, met name wanneer er voor meer dan twee vakken een individueel onderwijsprogramma nodig is. Tenslotte is er de factor zelfsturing; leerlingen die veel individuele aandacht nodig hebben en nog beperkte zelfstandigheid en taakgerichtheid tonen, passen mogelijk minder goed binnen ons concept van werken op leerpleinen, dat een zekere mate van zelfsturing vereist. Toekomstplannen voor Extra Ondersteuning: KC De Verbinding investeert in de toekomst door de opleiding van een specialist meer- en hoogbegaafdheid. Hiermee versterken we ons aanbod voor leerlingen met uitzonderlijke talenten en behoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Vooruitgang door Continu Verbeteren

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij KC De Verbinding hanteren we het WMK (Werken Met Kwaliteit) systeem om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. Dit systeem stimuleert een PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act), wat betekent dat we continu evalueren en ons onderwijs aanpassen voor optimale leerresultaten. Ons schoolplan, vastgelegd in Mijn SchoolPlan (MSP), beschrijft onze specifieke doelen en de evaluaties daarvan. Bovendien ondersteunt het WMK-instrument 'Mijn Schoolteam' de professionele ontwikkeling van onze mentoren. Bekijk de bijgevoegde poster voor onze strategische speerpunten voor de periode 2023-2027. Dit zijn de leidende doelen die we de komende vier jaar nastreven om uw kind de best mogelijke educatie te bieden.

Hoe realiseren we onze educatieve doelstellingen?

Jaarlijks evalueren we onze schoolse doelen met het voltallige team, zowel tussentijds als aan het einde van het schooljaar. Deze evaluaties vormen de basis voor ons jaarplan, waarin we de ambities voor het komende schooljaar uiteenzetten. De resultaten van deze evaluaties worden gedeeld in een jaarverslag met zowel het team als de Medezeggenschapsraad (MR). Afgelopen schooljaar hebben we ons gericht op het versterken van het rekenonderwijs door middel van gedetailleerde blokplannen, die we afstemmen op de specifieke behoeften van onze leerlingen. Voor het schooljaar 2025-2026 ligt de nadruk op het kernvak taal, met speciale aandacht voor spelling. Ons team werkt volgend schooljaar met vier gespecialiseerde ontwikkelteams (rekenen, taal, KIVA/Burgerschap en digitale geletterdheid) aan de schoolbrede verbeterpunten. Elk team bestaat uit mentoren uit alle leerjaren, wat zorgt voor gedeelde verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de schoolontwikkeling. De concrete uitwerking van de teamdoelen wordt gemonitord door het focusteam, dat maandelijks bijeenkomt om de schoolbrede ambities te bewaken. Maandelijks worden de voortgangsrapportages van de ontwikkelteams gepresenteerd tijdens de teamvergaderingen, zodat iedereen op de hoogte blijft van de gezamenlijke vooruitgang. Het focusteam documenteert de ontwikkelingen periodiek en aan het einde van elk schooljaar in het MSP-jaarverslag. Onze schoolambities voor 2025-2026 omvatten: 1. Optimaliseren van het rekenonderwijs, afgestemd op onze leerlingenpopulatie, en dit vastleggen in een strategisch beleidsplan. 2. Verbeteren van het taal- en spellingonderwijs, eveneens afgestemd op onze leerlingen, en dit verankeren in een beleidsplan. 3. Herijken van onze onderwijsvisie en het stimuleren van een sterke professionele cultuur. 4. Ontwikkelen van een passend aanbod en een effectieve aanpak voor Burgerschap en digitale geletterdheid, vastgelegd in beleidsplannen. Alle succesvolle initiatieven en voortgang worden geborgd in ons borgingsdocument en onze kwaliteitskaarten. Het gedetailleerde jaarplan 2025-2026, met de uitgewerkte doelstellingen, is opvraagbaar bij de schoolleiding van KC De Verbinding.

Ontdek Ons Unieke Aanbod voor Jonge Kinderen: Spelend Leren bij KC De Verbinding

Toelichting van de school

Bij KC De Verbinding geloven we dat jonge kinderen het best leren door te spelen, te ontdekken en actief bezig te zijn. Onze ervaren mentoren creëren een stimulerende omgeving waar nieuwsgierigheid centraal staat en elk kind de ruimte krijgt om zich in eigen tempo te ontwikkelen. Wij bieden een rijke leeromgeving met een breed scala aan materialen en speelhoeken, zoals een gezellige huishoek, uitdagende bouwhoek, en interactieve water- en zandtafels. Deze speelse benadering bevordert betrokkenheid en zelfstandigheid, essentieel voor de vroege ontwikkeling. Onze mentoren observeren elk kind nauwkeurig en bieden gepersonaliseerde begeleiding. Door de zone van naaste ontwikkeling te benutten, zorgen we voor de juiste uitdaging en ondersteuning, zodat elk kind succesvol de volgende stap in zijn of haar leerproces kan zetten. KC De Verbinding is een integraal kindcentrum dat nauw samenwerkt met peuterspeelzalen, kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang (BSO) van KION. Deze samenwerking garandeert een soepele overgang en een doorlopende ontwikkeling voor kinderen van 0 tot 12 jaar. We organiseren gezamenlijke overleggen en uitgebreide kennismakingsprocedures om een warme start te waarborgen, waarbij ouders en kinderen van harte welkom zijn. Met een toegewijde specialist voor jonge kinderen in ons team, zetten wij ons volledig in voor de optimale ontwikkeling van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs aanbod is er voor jonge kinderen op KC De Verbinding?

KC De Verbinding biedt een rijk en stimulerend programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat spelenderwijs leren, ontdekken en onderzoeken in een veilige en uitdagende omgeving. We stimuleren zelfgekozen activiteiten en bieden diverse ontwikkelingsmaterialen en themahoeken die de nieuwsgierigheid prikkelen.

KC De Verbinding biedt een rijk en stimulerend programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat spelenderwijs leren, ontdekken en onderzoeken in een veilige en uitdagende omgeving. We stimuleren zelfgekozen activiteiten en bieden diverse ontwikkelingsmaterialen en themahoeken die de nieuwsgierigheid prikkelen.

Ontdek de voordelen van onze geïntegreerde kinderopvang.
Ervaar de voordelen van een Kindcentrum voor uw kind.

Met welke partners werkt KC De Verbinding samen voor het jonge kind programma?

KC De Verbinding werkt nauw samen met KION, een toonaangevende organisatie voor kinderopvang en buitenschoolse opvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar, binnen ons integrale kindcentrum.

KC De Verbinding werkt nauw samen met KION, een toonaangevende organisatie voor kinderopvang en buitenschoolse opvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar, binnen ons integrale kindcentrum.

Team | KC De Verbinding in Lent | [2025] Schoolregister