OBS de Triangel in Lelystad

Het team van OBS de Triangel in Lelystad

Current section: team
Buizerdweg 27
8245 Lelystad

Zie hier hoe het team van OBS de Triangel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS de Triangel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS de Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS de Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS de Triangel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS de Triangel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (45.5%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS de Triangel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.7%)
Direct ondersteunend personeel (18.2%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS de Triangel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op OBS de Triangel: Continuïteit van Onderwijs Gegarandeerd

Bij OBS de Triangel zetten we vol in op de professionele ontwikkeling van ons onderwijsteam. Onze leerkrachten volgen regelmatig bijscholingen en opleidingen om op de hoogte te blijven van de nieuwste onderwijsontwikkelingen en didactische inzichten. Dit zorgt voor kwalitatief hoogstaand onderwijs. Onze prioriteit bij afwezigheid van een leerkracht, door bijvoorbeeld ziekte of studie, is het waarborgen van de continuïteit. We proberen vervanging zoveel mogelijk intern op te lossen met flexibele en ervaren krachten. Indien interne vervanging niet mogelijk is, maken we gebruik van een poule van vaste invallers die onze school en werkwijze goed kennen. Voor uitzonderlijke situaties hebben we samen met de Medezeggenschapsraad (MR) een "De-escalatieplan bij afwezigheid leerkracht" opgesteld. Dit plan beschrijft hoe we handelen als er geen directe vervanging beschikbaar is. In de meeste gevallen worden leerlingen verdeeld over andere groepen. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen, waarbij de veiligheid en het welzijn van de leerlingen gegarandeerd kan worden, kan een groep tijdelijk thuisblijven met noodopvang. Ouders worden hierover altijd tijdig en duidelijk geïnformeerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Triangel is een school met heterogene groepen vanaf groep 1. Dit betekent dat er verschillende leerjaren bij elkaar zitten. Jaarlijks wordt er gekeken wat organisatorisch de beste samenstellingen van groepen zijn. Het kan dus zijn dat er ook homogene groepen zijn wanneer dit beter past binnen de schoolorganisatie.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op OBS de Triangel

7

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Orthopedagoog voor Educatieve Behoeften
Rekenspecialist voor Cijfervaardigheid
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalspecialist voor Communicatie
Logopedist voor Spraakontwikkeling
Didactisch Beeldcoach voor Leren

Toelichting van de school:

Onze school werkt met een breed scala aan specialisten. Wanneer een specialist niet direct binnen de schoolmuren werkzaam is, schakelen we expertise in vanuit onze eigen organisatie of via externe partners. Dit garandeert dat elke leerling de juiste ondersteuning krijgt voor optimale taal- en rekenontwikkeling. We zetten ons in voor een solide basis die essentieel is voor toekomstig schoolsucces.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welbevinden en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Steun
Hoogbegaafdheid Specialist voor Uitdaging
Ergotherapeut voor Dagelijkse Vaardigheden
Logopedist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op OBS de Triangel besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We hebben een toegewijd team van interne specialisten, waaronder een gedragsspecialist, intern begeleider, logopedist en een specialist voor meer- en hoogbegaafdheid. Daarnaast werken we nauw samen met een externe orthopedagoog en ergotherapeut om een brede ondersteuning te bieden. Ons cultuurplan legt extra nadruk op het creëren van een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Structuur
Orthopedagoog voor Gedragsinzicht
Hoogbegaafdheid Specialist voor Motivatie
Ergotherapeut voor Werkmethoden

Toelichting van de school:

Binnen OBS de Triangel is er een interne specialist actief die zich richt op gedrag, werkhouding en taakaanpak. Deze professional zorgt voor een veilig en uitdagend pedagogisch klimaat, zowel voor individuele leerlingen als voor de groep en de school als geheel. Zij signaleert factoren die gedrag beïnvloeden en brengt specifieke onderwijsbehoeften in kaart. Leerkrachten ontvangen ondersteuning bij het opstellen, uitvoeren en evalueren van effectieve aanpakken om het leerproces te optimaliseren.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Beweging
Orthopedagoog voor Psychomotorische Ontwikkeling
Fysiotherapeut voor Lichamelijke Zorg
Ergotherapeut voor Motorische Vaardigheden
Logopedist voor Fijne Motoriek

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen zetten wij, indien nodig, gespecialiseerde externe professionals in. Dit zorgt ervoor dat kinderen met specifieke behoeften de juiste begeleiding krijgen om hun fysieke vaardigheden te ontwikkelen. Onze focus ligt op het bevorderen van een gezonde levensstijl en het stimuleren van beweging, zodat alle leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Zorgprotocollen

Toelichting van de school:

In situaties die medisch handelen of persoonlijke verzorging vereisen, ontwikkelt onze intern begeleider specifieke handelingsprotocollen. Alle betrokken collega's zijn geïnstrueerd en bekend met de procedures en het stappenplan. Ouders geven schriftelijk toestemming voor het verstrekken van medicatie door de school, conform de geldende richtlijnen en met oog voor de individuele zorgvraag van het kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
23
Totaal specialisten
23
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Arrangementsklas
Peuter/kleuter plein
Tablets en chromebooks, beschikbaar voor alle leer

Ontdek onze aanpak voor extra ondersteuning op OBS de Triangel

Hoe wij leerlingen helpen groeien

Bij OBS de Triangel geloven we dat elk kind recht heeft op uitstekend onderwijs, speciaal afgestemd op hun unieke behoeften. Onze kernmissie is om leerlingen met extra ondersteuningsvragen zoveel mogelijk binnen onze vertrouwde schoolomgeving te laten floreren. Onze toegewijde leerkrachten staan klaar om kinderen te begeleiden. Door gebruik te maken van hun expertise, en die van collega's, bieden we gerichte hulp. Wanneer een uitdaging de reguliere aanpak overstijgt, volgen we een zorgvuldige ondersteuningsroute. Deze route start bij basisondersteuning en evolueert naar gespecialiseerde hulp. Binnen onze school hanteren we een gestructureerd ondersteuningssysteem, eventueel in samenwerking met externe partners. Dit systeem is ontworpen om preventieve maatregelen en lichte interventies op een gepland en kwalitatief hoogwaardig niveau te leveren. De basisondersteuning omvat vier essentiële pijlers: optimale basiskwaliteit, proactieve en ondersteunende interventies, een solide onderwijsstructuur en systematisch plannen. Momenteel investeren we volop in de verbetering van ons reken- en taalonderwijs. Met een gespecialiseerde reken- en taalspecialist bieden we extra expertise. Bovendien besteden we extra aandacht aan leerlingen die specifieke ondersteuning nodig hebben binnen onze school. We streven ernaar om ons onderwijs continu te optimaliseren, zodat we nog beter aansluiten bij de individuele mogelijkheden van elke leerling en hun persoonlijke ontwikkeling maximaal stimuleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Toekomstvisie OBS de Triangel

Wat zijn de kernambities van OBS de Triangel voor de komende schooljaren?

Voor de periode 2023-2027 heeft OBS de Triangel duidelijke speerpunten gedefinieerd. We richten ons primair op het structureel verbeteren en op niveau houden van ons onderwijs in rekenen, taal en lezen. Een belangrijke ambitie is het onderzoeken van de mogelijkheden voor een speciale hoogbegaafdenklas (HB-klas) binnen onze schoolorganisatie. Onze kernovertuiging is dat elke leerling een passende plek verdient. Daarom voeren we open gesprekken met ouders over de specifieke ondersteuningsbehoeften van hun kind. Wij geloven dat de gezamenlijke expertise van school en ouders essentieel is voor de optimale begeleiding. Indien wij niet de benodigde ondersteuning kunnen bieden, zoeken we proactief samen met ouders naar een meer geschikte onderwijssetting. Voor het schooljaar 2025-2026 focussen we op drie heldere doelen binnen Zicht op Ontwikkeling en Onderwijsresultaten (OPZ). We volgen de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet om hun individuele onderwijsbehoeften te signaleren. Door de analyse van leerresultaten verbeteren we continu ons lesaanbod. Een doorgaande leerlijn realiseren we door sterke samenwerking binnen ons team en met alle ouders. We streven naar een kwalitatief hoogwaardige instructie, waarbij iedere leerling optimaal kan leren. Ook ons nieuwe burgerschapsplan dient als leidraad en levend document, met een focus op welbevinden en sociale veiligheid op alle niveaus.

Hoe waarborgt OBS de Triangel de kwaliteit en bereikt zij haar educatieve doelen?

OBS de Triangel, als onderdeel van Stichting SchOOL, hanteert een gestructureerde aanpak voor kwaliteitsborging. We werken met jaarplannen die we continu evalueren en bijstellen volgens de PDSA-cyclus (Plan-Do-Study-Act). Dit proces wordt ondersteund door regelmatige overleggen met andere scholen binnen de stichting en het bestuur, wat deel uitmaakt van de bredere kwaliteitscyclus van SchOOL. De strategische keuzes op bestuursniveau, vastgesteld in samenwerking met medewerkers, ouders en partners, vormen de basis voor onze schoolplannen. Deze thema's, ambities en doelen van Stichting SchOOL zijn leidend voor ons eigen schoolbeleid. Binnen dit kader formuleren wij als school onze specifieke ambities en strategieën. Het is voor ons cruciaal dat het team zich mede-verantwoordelijk voelt voor de behaalde resultaten. De kwaliteitsverbeteringen die we doorvoeren, worden dan ook breed gedragen binnen de schoolorganisatie. Op basis van analyses van kwaliteitsgegevens stellen we concrete doelen op, zowel op het niveau van individuele leerlingen, leerkrachten als de school als geheel.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen: OBS de Triangel

Toelichting van de school

OBS de Triangel in Lelystad biedt een warme en stimulerende omgeving voor jonge kinderen. We werken nauw samen met GO! Kinderopvang, die gevestigd is in hetzelfde gebouw. Onze peuterspeelzaal, kinderopvang en buitenschoolse opvang (BSO) delen faciliteiten met onze basisschool. Dit bevordert een soepele overgang naar het basisonderwijs, waarbij peuters al deelnemen aan delen van ons onderwijsaanbod. We streven ernaar dit aanbod in de komende jaren verder uit te breiden. Net als onze basisschool, focust peuterspeelzaal de Ranonkel op samen spelen, samen leren en een optimale voorbereiding op de basisschool. Een vast onderdeel is de gezamenlijke kring. Kinderen krijgen een eigen plekje in het aanwezigheidshuisje, zingen liedjes, lezen boekjes en doen leuke ontwikkelingsspelletjes.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS de Triangel extra educatieve programma's voor peuters?

OBS de Triangel biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen, met een focus op vroege educatie en een goede voorbereiding op de basisschool. Dit omvat deelname aan ons onderwijsprogramma en activiteiten die de ontwikkeling stimuleren. We werken samen met gespecialiseerde kinderopvangpartners om een doorlopende leerlijn te creëren.

OBS de Triangel biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen, met een focus op vroege educatie en een goede voorbereiding op de basisschool. Dit omvat deelname aan ons onderwijsprogramma en activiteiten die de ontwikkeling stimuleren. We werken samen met gespecialiseerde kinderopvangpartners om een doorlopende leerlijn te creëren.

Peuteropvang en Kinderopvang Lelystad
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor Peuters

Met welke partners werkt OBS de Triangel samen voor kinderopvang en VVE?

OBS de Triangel werkt nauw samen met GO! Kinderopvang voor de opvang en educatie van jonge kinderen. Onze partners zijn Peuterspeelzaal 'de Ranonkel' en Buitenschoolse Opvang 'de Ranonkel', beide onderdeel van GO! Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak van kinderopvang en onderwijs.

OBS de Triangel werkt nauw samen met GO! Kinderopvang voor de opvang en educatie van jonge kinderen. Onze partners zijn Peuterspeelzaal 'de Ranonkel' en Buitenschoolse Opvang 'de Ranonkel', beide onderdeel van GO! Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak van kinderopvang en onderwijs.