OBS de Triangel in Lelystad

De resultaten van OBS de Triangel in Lelystad

Current section: resultaten
Buizerdweg 27
8245 Lelystad

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van OBS de Triangel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past OBS de Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS de Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald op OBS de Triangel

Ontdek welk percentage van onze leerlingen aan OBS de Triangel het fundamentele niveau voor taal en rekenen beheerst. Dit essentiële niveau, dat door de inspectie op minimaal 85% van de leerlingen wordt gesteld, garandeert een solide basis. Onze schoolprestaties tonen aan dat we dit niveau serieus nemen en streven naar optimale resultaten voor elke leerling aan het einde van hun basisschoolperiode. De signaleringswaarde van 85% is een landelijke norm die we nauwgezet volgen om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Behaald door Leerlingen van OBS de Triangel

Peil de academische vooruitgang van onze leerlingen door het behalen van het streefniveau. Dit ambitieuze doel overstijgt het fundamentele niveau en daagt leerlingen uit om hun potentieel volledig te benutten. Elke basisschool, inclusief OBS de Triangel, heeft een unieke signaleringswaarde voor het streefniveau. Deze wordt bepaald op basis van de specifieke leerlingpopulatie, waardoor we een gepersonaliseerde aanpak hanteren. Ontdek hoe onze leerlingen presteren ten opzichte van deze norm en de landelijke vergelijking, en zie hoe we streven naar excellentie in het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van OBS de Triangel?

OBS de Triangel in Lelystad is toegewijd aan een optimale voorbereiding van alle leerlingen op het succesvol doorstromen naar het voortgezet onderwijs. We onderhouden nauwe banden met de lokale scholengemeenschappen Aeres en het Porteum, wat zorgt voor een naadloze overgang. Het schooladviesproces begint met de LOVS-toetsen in groep 7, gevolgd door een persoonlijk gesprek met de leerling. Hierin stellen we gezamenlijke leerdoelen vast voor de resterende schoolperiode. Na de LOVS-toetsen in groep 8 worden de onderwijskundige rapporten digitaal opgesteld in DigiDoor, klaar voor het voortgezet onderwijs. Deze rapporten worden uitgebreid besproken met ouders, waarna het definitieve schooladvies wordt vastgesteld. Een eventuele heroverweging is mogelijk na de doorstroomtoets (IEP). Onze adviezen zijn gebaseerd op een integrale beoordeling van LOVS-resultaten, schooltoetsen, werkhouding en huiswerkgedrag. Bij een overstap naar een andere school, verstrekken wij wettelijk verplichte, relevante onderwijskundige informatie via de veilige Overstapservice Onderwijs (OSO). Ouders hebben altijd recht op inzage in dit dossier, wat zorgt voor transparantie en een effectieve begeleiding van de leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op OBS de Triangel: Kinderen Leren Samen

Bij OBS de Triangel streven we naar een onderwijsaanbod dat perfect aansluit bij de unieke behoeften van elke leerling. We evalueren onze methoden continu om onze kwaliteit te waarborgen en te verbeteren. Onze focus ligt op de sociale opbrengsten, wat betekent dat we het welbevinden van onze leerlingen nauwlettend volgen. Ons motto 'Samen maken we de school' weerspiegelt onze visie en missie. We geloven dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het leerproces en de vooruitgang van elk kind. Het doel is dat leerlingen de Triangel verlaten met uitmuntende leerresultaten, een sterk zelfbeeld en het vermogen tot zelfreflectie. De Triangel biedt een pedagogisch veilige omgeving met een positief leerklimaat. Om de sociale competenties van onze leerlingen te monitoren en leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften te signaleren, maken we gebruik van de Sociale Competentie Observatie Lijst (SCOL). Deze tool helpt ons bij het opstellen van gerichte groeps- en individuele leerplannen. Vanaf groep 6 vullen zowel de leerkrachten als de leerlingen de SCOL-lijst in. De LeerlingSCOL meet de zelfperceptie van de leerling op het gebied van sociale vaardigheden. Door de resultaten van de leerkracht te vergelijken met die van de leerling, identificeren we ontwikkelingsdoelen. Deze doelen worden vervolgens bijgehouden in het leerlingportfolio, zodat leerlingen actief kunnen werken aan hun sociale groei.

Sterke Samenwerking

Actieve Verantwoordelijkheid

Diepe Betrokkenheid

Hoe bevordert OBS de Triangel de sociale ontwikkeling van leerlingen?

OBS de Triangel erkent en waardeert de verschillen tussen kinderen en biedt daarom individuele aandacht voor de specifieke leerbehoeften van elke leerling. Onze leerlingen leren van en met elkaar, ontwikkelen empathie en leren rekening te houden met elkaar. We gaan uitdagingen en conflicten niet uit de weg, maar zien ze als kansen voor groei en lossen ze constructief op. We koesteren het positieve pedagogische klimaat op onze school en zetten de methode 'Leefstijl' in voor effectief sociaal-emotioneel leren (SEL).

Welke registratiemethoden gebruikt OBS de Triangel voor sociale opbrengsten?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt OBS de Triangel gebruik van de volgende registratiemethoden:

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Digikeuzebord

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op OBS de Triangel?

Op OBS de Triangel zetten we de volgende methoden in voor sociaal-emotioneel leren:

  • Leefstijl

Inspectierapport OBS de Triangel: Resultaten en Vooruitgang

De onderwijsinspectie bracht in februari 2015 een bezoek aan OBS de Triangel. We zijn trots op het ontvangen basisarrangement, wat de positieve ontwikkeling van onze school onderstreept. Het inspectierapport biedt gedetailleerd inzicht in de bevindingen. In januari 2021 heeft de inspectie een thematisch onderzoek uitgevoerd naar kwaliteitsverbetering en onze leerlingpopulatie. Dit onderzoek focuste op onze keuzes, uitwerkingen en evaluaties van kwaliteitsverbeteringsinitiatieven, en hoe deze aansluiten bij onze leerlingen. De inspectie prees onze focus op het bieden van optimale ontwikkelingskansen voor elk kind, passend bij hun individuele niveau. We zetten ons volledig in om het maximale uit elke leerling te halen. De positieve feedback van de inspectie bevestigt dat onze school op de juiste weg is en onze ambities effectief communiceert. Een waardevolle tip was om ook stil te staan bij behaalde successen en deze te vieren.