
Het team van De Tjotter in Lelystad
Current section: teamZie hier hoe het team van De Tjotter is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Tjotter. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Tjotter bij jullie?
Ontdek hoe goed De Tjotter bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Tjotter zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 88.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Tjotter. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Tjotter werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Tjotter gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Betrouwbare Lerarenvervangingsregeling op Basisschool De Tjotter
Op Basisschool De Tjotter begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Leerkrachten kunnen door diverse redenen, zoals geplande scholing of persoonlijke omstandigheden, tijdelijk afwezig zijn. Voor deze geplande afwezigheden zetten we ons maximaal in om tijdig gekwalificeerde vervanging te regelen, zodat uw kind ononderbroken kan leren. Soms kan een leerkracht onverwacht 's ochtends afwezig zijn wegens ziekte of dringende persoonlijke redenen. In deze gevallen doen we er alles aan om direct passende vervanging te vinden. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan informeren we u uiterlijk om 7:15 uur via Parro, met het verzoek uw kind thuis te houden. We streven ernaar dit soort situaties tot een minimum te beperken en de impact op het leerproces te minimaliseren. Onze stappen voor een efficiënte vervanging: Stap 1: Bij afwezigheid van een leerkracht benaderen we eerst parttime werkzame collega's voor flexibele invulling. Stap 2: Indien nodig, neemt een ervaren onderwijsondersteuner de lesgroep tijdelijk over. Stap 3: We schakelen onze zorgvuldig geselecteerde invalpool in voor gekwalificeerde vervangende leerkrachten. Stap 4: In uitzonderlijke korte-termijn situaties kan een gespecialiseerde ambulante medewerker worden ingezet. Stap 5: Als laatste redmiddel worden leerlingen verdeeld over andere klassen, met aandacht voor de groepsdynamiek. Stap 6: In zeldzame gevallen vragen we ouders om hun kind thuis te houden; dit gebeurt enkel na directe communicatie voor 7:15 uur.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige specialisten voor optimale leerlingontwikkeling op De Tjotter
Versterking taal en rekenen voor elke leerling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Tjotter bieden we gestructureerde ondersteuning op drie niveaus: basis, verrijking en intensief. De leerkracht volgt de voortgang van elke leerling nauwgezet en analyseert de effectiviteit van het onderwijs. Deze inzichten worden vastgelegd in week- en groepsplannen. De intern begeleider ondersteunt dit proces met groepsbesprekingen en observaties, en helpt leerlingen die extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben door middel van compacten en verrijken. Extra ondersteuning buiten de reguliere lessen, zowel cognitief als sociaal-emotioneel, wordt individueel of in kleine groepen geboden. Denk hierbij aan gerichte woordenschatlessen voor NT2-leerlingen. Voor leerlingen die meer uitdaging zoeken, organiseren we groepsdoorbroken verrijkingsgroepen en bieden we individuele leerlijnen met materialen zoals Bouw! en Rekenroute. Indien de interne ondersteuning onvoldoende resultaat oplevert of bij specifieke zorgen, wordt in multidisciplinair overleg (inclusief ouders, leerkracht en IB'er) bepaald of externe expertise nodig is. Dit wordt vastgelegd in een handelingsplan of OPP. Als er ondanks extra ondersteuning geen verbetering optreedt of het welzijn van de leerling in gevaar komt, wordt in samenwerking met POLD (Passend Onderwijs Lelystad Dronten) gekeken naar de mogelijkheden voor speciaal onderwijs, eventueel met een toelaatbaarheidsverklaring (TLV).
Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wanneer observaties, groepsbesprekingen en monitoring (Kindbegrip) aangeven dat een leerling extra begeleiding nodig heeft op sociaal-emotioneel gebied, stellen we in samenspraak met ouders en de intern begeleider een passend ondersteuningsplan op. Indien nodig betrekken we externe specialisten zoals het Ondersteuningsteam, POLD (SWV), Expertiseteam stg. SchOOL en een orthopedagoog om de ondersteuning te optimaliseren.
Gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij signalen van uitdagingen met gedrag, werkhouding of taakaanpak, wordt na observatie en bespreking met ouders en de intern begeleider een individuele aanpak ontwikkeld. Afhankelijk van de behoefte kunnen externe specialisten zoals het Ondersteuningsteam, POLD (SWV), Expertiseteam stg. SchOOL en een orthopedagoog worden ingeschakeld voor aanvullende expertise.
Motorische vaardigheden en lichamelijke ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Als uit observaties en monitoring blijkt dat een leerling ondersteuning nodig heeft bij de motorische of lichamelijke ontwikkeling, wordt in overleg met ouders en de intern begeleider een plan opgesteld. Indien nodig kunnen externe deskundigen, zoals het Ondersteuningsteam, POLD (SWV), Expertiseteam stg. SchOOL en een orthopedagoog, worden ingeschakeld om de leerling optimaal te ondersteunen.
Medische handelingen en persoonlijke verzorging van leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De school werkt nauw samen met ouders om de benodigde begeleiding, medische handelingen of persoonlijke verzorging te organiseren en uit te voeren. Alle procedures volgen strikt de geldende protocollen voor medisch handelen en medicijnverstrekking binnen het onderwijs.
Overzicht ondersteuning
Ontdek De Tjotter: Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning voor Elk Kind
Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool De Tjotter
Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2023-2027?
Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en waarborgen we kwaliteit?
Spelenderwijs Leren bij De Tjotter: Groep 1 & 2
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Tjotter extra programma's voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt De Tjotter samen voor het jonge kind?
Voor een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs werkt Basisschool De Tjotter nauw samen met voorschoolse voorzieningen. Een belangrijke partner hierin is GO!-Kinderopvang, met hun peuterspeelzaal De Ottertjes.