De Grundel in Lelystad

Het team van De Grundel in Lelystad

Current section: team
Gondel 22 17
8243 Lelystad

Zie hier hoe het team van De Grundel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Grundel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Grundel bij jullie?

Ontdek hoe goed De Grundel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Grundel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Grundel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (23.1%)
25-35 jaar (38.5%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Grundel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Grundel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Afwezigheid: Flexibele Vervanging op De Grundel

Op basisschool De Grundel zetten we vol in op continue professionele ontwikkeling. Onze toegewijde leerkrachten volgen regelmatig trainingen en opleidingen om up-to-date te blijven met de nieuwste onderwijsontwikkelingen en didactische inzichten. Dit zorgt voor een dynamische en kwalitatieve leeromgeving voor elke leerling. Voor situaties waarin een leerkracht afwezig is, zoals bij studie- of ziekteverlof, hanteren we een proactief vervangingsbeleid. We kijken eerst naar interne oplossingen, waarbij beschikbare collega's de groep overnemen. Indien intern geen vervanging mogelijk is, schakelen we direct met onze regionale vervangingspool. Onze samenwerking met andere schoolbesturen in de regio garandeert dat er altijd een gekwalificeerde leerkracht voor de klas staat. In zeer uitzonderlijke gevallen, wanneer alle opties zijn uitgeput, kunnen ouders gevraagd worden hun kinderen tijdelijk thuis te houden, waarbij we altijd noodopvang aanbieden en ouders hierover tijdig informeren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

2.1.1 De schoolcultuur De missie van De Grundel is 'Samen vooruit'. Onze missie 'Samen vooruit' staat voor de samenwerking tussen ouders, externe partners, leerkrachten en leerlingen om het beste onderwijs te bieden voor alle kinderen op De Grundel. Op De Grundel zijn we samen verantwoordelijk. We zorgen samen voor een prettig pedagogisch klimaat. We zorgen ervoor dat we te vertrouwen zijn en dat we rekening houden met elkaar. Leerkrachten vervullen een voorbeeldrol.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool De Grundel: Onze Specialisten

1

Taal en Rekenen: Verbeter uw Kind's Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Rekencoördinator Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Grundel in Lelystad zetten we ons dagelijks in voor optimale leerresultaten. Onze toegewijde rekencoördinator versterkt het rekenonderwijs door lesbezoeken en deskundig advies aan ons team. Deze specialist coacht leerkrachten, analyseert onderwijsresultaten en ontwikkelt strategieën om elke leerling succesvol te laten zijn in rekenvaardigheden. Zij draagt bij aan een gestructureerde aanpak voor rekenonderwijs op maat.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Anti-pestcoördinator & Welzijnsspecialist

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat centraal bij De Grundel. Wij hebben een gespecialiseerde coördinator die zich richt op sociaal-emotionele ontwikkeling en het creëren van een veilige leeromgeving. Deze expert werkt proactief aan groepsprocessen en individuele begeleiding, zodat elke leerling zich gewaardeerd en gesteund voelt. Onze anti-pestaanpak zorgt voor een positieve schoolcultuur.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider & Didactisch Coach

Toelichting van de school:

Voor een optimale leerervaring biedt onze intern begeleider brede ondersteuning aan leerlingen en leerkrachten. Zij fungeert ook als beeld- en didactisch coach, met focus op leerkrachtontwikkeling en onderwijsverbetering. Deze specialist observeert lessen, analyseert leerstrategieën en implementeert effectieve werkwijzen om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te optimaliseren. Haar expertise draagt bij aan een stimulerend leerklimaat.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke motorische specialist aangewezen is, integreert De Grundel de bevordering van lichamelijke activiteit en motorische vaardigheden in het dagelijkse lesprogramma. We streven naar een actieve en gezonde ontwikkeling voor al onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische behoeften of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werkt Basisschool De Grundel nauw samen met ouders en externe professionals. We waarborgen een veilige en zorgzame omgeving voor elke leerling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

buitenschoolse opvang
peuterspeelzaal

Individuele Leerlingondersteuning op Basisschool De Grundel

Ons Visie op Extra Begeleiding

Basisschool De Grundel verzorgt al jarenlang met veel passie en toewijding basisonderwijs voor kinderen van 4 jaar tot en met het einde van groep 8. Wij streven ernaar om ons onderwijsaanbod continu te verbeteren en nog beter af te stemmen op de individuele behoeften van elke leerling. In de komende jaren zullen we ons richten op de verdere ontwikkeling van dit extra ondersteuningsaanbod binnen ons reguliere basisonderwijs. Ons doel is om elke leerling, vanaf de jongste leeftijd, de best mogelijke kansen te bieden om zich optimaal te ontwikkelen. Ontdek hoe De Grundel uw kind kan ondersteunen op zijn of haar educatieve reis.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Grundel's Toekomstplannen

Welke Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Bij Basisschool De Grundel streven we naar continue verbetering en stellen we duidelijke leerdoelen. We focussen ons op een gefaseerde aanpak, waarbij we eerst de vastgestelde doelen borgen in onze dagelijkse lesstructuur, alvorens nieuwe ambities te formuleren. Komend schooljaar richten we ons specifiek op: **Rekenonderwijs:** We hanteren het Interactief Gedifferentieerd Directe Instructiemodel (IGDI). Vanaf het schooljaar 2023-2024 bereiden onze leerkrachten de rekenlessen blok per blok voor, wat hen in staat stelt om optimaal in te spelen op de individuele behoeften van elke leerling. Onze rekencoördinator zal lesbezoeken afleggen om deze aanpak te ondersteunen en te optimaliseren. **Taalonderwijs:** In het schooljaar 2023-2024 hebben we een grondige analyse uitgevoerd van ons aanbod voor begrijpend lezen. De taalcoördinator heeft hierbij lesbezoeken gebracht om gerichte feedback en ondersteuning te bieden aan de leerkrachten. **Wereldoriëntatie:** Voor het schooljaar 2024-2025 introduceren we een vernieuwde lesmethode voor wereldoriëntatie. Deze methode is zorgvuldig geselecteerd om een uitdagend en boeiend leerprogramma te garanderen, dat aansluit bij de belevingswereld van onze leerlingen. **Kleuteronderwijs:** Sinds schooljaar 2023-2024 maken we gebruik van een geavanceerd leerlingvolgsysteem voor de jongste kinderen. Dit systeem stelt ons in staat de ontwikkeling nauwkeurig te volgen en een naadloze leerlijn van groep 1 naar groep 3 te waarborgen. In het schooljaar 2024-2025 verdiepen we ons verder in deze data om ons lesaanbod nog beter af te stemmen op de individuele ontwikkeling van elk kind. **Eigenaarschap van Leerlingen:** We stimuleren dat leerlingen zich eigenaar voelen van hun leerproces. Dit doen we door hen inzicht te geven in hun eigen kunnen, persoonlijke leerdoelen en de strategieën voor verdere ontwikkeling. Leerdoelen worden visueel en concreet gepresenteerd, zodat leerlingen zelfstandig kunnen plannen welke leermiddelen ze gebruiken en wanneer. **Meer- en Hoogbegaafdheid:** Elk kind verdient onderwijs op maat. Leerlingen die extra uitdaging aankunnen, krijgen dit aangeboden door middel van verrijkingsmateriaal bij de kernvakken. Daarnaast bieden we de mogelijkheid tot verwijzing naar een plusklas, waar zij tijdens reguliere lestijden verdiepend onderwijs ontvangen buiten het schoolgebouw. **Professionalisering van Leerkrachten:** Bekwaamheid is een kernwaarde bij De Grundel. Onze leerkrachten investeren continu in hun ontwikkeling door middel van team- en individuele scholing. De samenwerking met vaste collega's voor lesvoorbereiding en -evaluatie draagt bij aan een hoge kwaliteit van ons onderwijs.

Hoe Borgt De Grundel de Kwaliteit en Bereikt Ze Haar Doelen?

Scholen van Stichting SchOOL hanteren een gestructureerde aanpak met school- en jaarplannen, die continu geëvalueerd en bijgesteld worden volgens de PDSA-cyclus (Plan-Do-Study-Act). Regelmatige overleggen met collegascholen en het bestuur binnen de kwaliteitscyclus SchOOL zorgen voor continue verbetering. We analyseren schoolresultaten, bespreken deze breed binnen het team en implementeren waar nodig aanvullende interventies. Om de kwaliteit van ons onderwijs objectief in kaart te brengen, maken wij gebruik van diverse diagnose-instrumenten. Hieronder vallen ouder- en leerlingtevredenheidspeilingen, observaties, methode- en CITO-toetsen, en individuele professionaliseringstrajecten voor ons team. Deze instrumenten bieden waardevol inzicht in zowel de sterke punten als de ontwikkelingsgebieden van onze school. Wij vinden het essentieel dat het team een sterk verantwoordelijkheidsgevoel draagt voor de behaalde resultaten. Succesvolle kwaliteitsverbeteringen worden breed gedragen binnen de schoolorganisatie. Op basis van de analyse van kwaliteitsgegevens formuleren we concrete doelen op het niveau van individuele leerlingen, leerkrachten en de school als geheel. Deze doelen worden vastgelegd in ons jaarplan, wat dient als leidraad voor onze educatieve inspanningen.

Downloaden

Ontdek het Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Grundel

Toelichting van de school

Basisschool De Grundel in Lelystad biedt een warm welkom en een veilige leeromgeving speciaal gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Wij geloven in een speelse en educatieve start, waarbij we de nieuwsgierigheid prikkelen en talenten ontdekken. Onze school is er trots op om een solide basis te leggen voor een leven lang leren, met aandacht voor de individuele behoeften van elk kind. Wij zetten ons dagelijks in om een uitdagende en ondersteunende omgeving te creëren waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Met een team van toegewijde professionals zorgen we voor een soepele overgang naar het basisonderwijs. De Grundel is dé plek in Lelystad waar uw kind kan groeien en bloeien.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool De Grundel voor peuters en kleuters?

Basisschool De Grundel verrijkt het leerproces van jonge kinderen met een breed scala aan extra aanbod, speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Dit omvat nauwe samenwerking met lokale kinderopvangfaciliteiten en het aanbieden van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons VVE-programma is gericht op het stimuleren van taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en cognitieve groei. Door spelenderwijs te leren, bereiden we uw kind optimaal voor op de uitdagingen van het basisonderwijs, met een focus op een positieve en succesvolle schoolstart.

Basisschool De Grundel verrijkt het leerproces van jonge kinderen met een breed scala aan extra aanbod, speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Dit omvat nauwe samenwerking met lokale kinderopvangfaciliteiten en het aanbieden van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons VVE-programma is gericht op het stimuleren van taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en cognitieve groei. Door spelenderwijs te leren, bereiden we uw kind optimaal voor op de uitdagingen van het basisonderwijs, met een focus op een positieve en succesvolle schoolstart.

Kinderopvang partnerschappen De Grundel Lelystad
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang De Grundel

Met welke partners werkt De Grundel samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Grundel hecht veel waarde aan een breed en vitaal aanbod voor jonge kinderen en werkt daarom samen met gespecialiseerde partners. Een van onze waardevolle samenwerkingen is met 'Fitte Kanjers'. Via Fitte Kanjers stimuleren we de fysieke ontwikkeling en een gezonde levensstijl bij onze jongste leerlingen. Deze samenwerking draagt bij aan een actieve en gezonde start, waarbij beweging en plezier centraal staan in de ontwikkeling van uw kind.

Basisschool De Grundel hecht veel waarde aan een breed en vitaal aanbod voor jonge kinderen en werkt daarom samen met gespecialiseerde partners. Een van onze waardevolle samenwerkingen is met 'Fitte Kanjers'. Via Fitte Kanjers stimuleren we de fysieke ontwikkeling en een gezonde levensstijl bij onze jongste leerlingen. Deze samenwerking draagt bij aan een actieve en gezonde start, waarbij beweging en plezier centraal staan in de ontwikkeling van uw kind.

Team | De Grundel in Lelystad | [2025] Schoolregister