
Het team van OBS Kwintijn in Leiden
Current section: teamZie hier hoe het team van OBS Kwintijn is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Kwintijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past OBS Kwintijn bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS Kwintijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij OBS Kwintijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 50% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Kwintijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij OBS Kwintijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Kwintijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Lerarenvervanging bij OBS Kwintijn: Continuïteit van Onderwijs Gegarandeerd
Bij OBS Kwintijn staat de continuïteit van kwalitatief onderwijs voorop. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten afwezig is wegens ziekte, professionalisering of ander verlof, zetten wij alles op alles om deze periode naadloos op te vangen. Onze school heeft een strategische samenwerking met POOLWEST, de regionale vervangingspool die gespecialiseerd is in het primair onderwijs. Daarnaast versterken we onze flexibiliteit met een interne vervangingspool binnen onze stichting PROO. Deze gecombineerde inspanningen maximaliseren de kans op het vinden van gekwalificeerde invallers. Indien externe en interne pools geen uitkomst bieden, benutten we eerst de expertise binnen ons eigen team. Parttime collega's en ambulant personeel worden ingezet om de lesdoorgang te waarborgen en de impact van afwezigheid te minimaliseren. Vanwege de uitdagingen op de huidige arbeidsmarkt hebben we een proactief beleid ontwikkeld voor lerarenvervanging. Dit beleid is specifiek afgestemd op de behoeften van de onderbouw (groepen 1 t/m 3) en de midden- en bovenbouw (groepen 4 t/m 8). Specifieke Maatregelen voor Vervanging: Onderbouw (Groepen 1, 2 en 3): Mocht een invaller niet beschikbaar zijn voor de onderbouw, dan vragen we ouders vriendelijk om hun kind thuis te houden voor de eerste twee dagen, indien mogelijk. Voor ouders die dit niet kunnen organiseren, zorgen wij voor opvang op school. Bij een langdurige afwezigheid van de leerkracht, langer dan twee dagen, blijven alle kinderen van de betreffende groep thuis om de onderwijskwaliteit te garanderen. Midden- en Bovenbouw (Groepen 4 t/m 8): In gevallen van afwezigheid in de midden- en bovenbouw, en bij een tijdelijk gebrek aan vervanging, worden de leerlingen de eerste twee dagen verdeeld over andere vaste groepen. Bij een afwezigheid die langer dan twee dagen duurt, zal de betreffende groep thuis blijven om de lescontinuïteit te beschermen. Wij erkennen dat deze maatregelen ingrijpend kunnen zijn en een extra inspanning van ouders vragen. Mocht u ondersteuning nodig hebben bij het regelen van opvang, neem dan gerust contact op met de directie. Samen vinden we de beste oplossing. OBS Kwintijn streeft ernaar om lesuitval te voorkomen en de hoogste standaard van onderwijs te handhaven.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Vanaf september 2021 wordt er les gegeven in domeinen, waarin met flexibele groepen wordt gewerkt. Leerlingen zitten in een heterogene basisgroep en krijgen instructie in rekenen, taal en lezen in kleinere, meer homogene groepen. Per domein wordt er veel samengewerkt door de leerkrachten, worden er thema’s afgestemd en tijdens het middagprogramma gaan de leerlingen samen aan de slag met onderzoeksvragen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning op OBS Kwintijn: Een Diepgaande Kijk
Taalontwikkeling en Rekenen: Fundament voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
OBS Kwintijn legt de nadruk op een sterke basis in taal, lezen en rekenen voor elk kind. Om dit te realiseren, werken onze gekwalificeerde specialisten nauw samen om het onderwijs te verrijken. Onze Intern Begeleider coördineert het brede ondersteuningsaanbod op het gebied van taal, lezen en rekenen. Deze specialist evalueert interventies en monitort de effectiviteit op individueel leerlingenniveau. De Rekencoördinator ondersteunt leraren bij het ontwerpen van effectieve rekenlessen en het analyseren van leerresultaten. Deze expert helpt bij het implementeren van passende ondersteuning en gerichte interventies. De Taal- en Leescoördinator begeleidt het team bij het ontwikkelen van effectief taal- en leesonderwijs. Deze specialist analyseert leesdata en ontwikkelt interventies voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Daarnaast bieden we toegang tot een externe Logopedist die beschikbaar is voor specialistisch advies bij specifieke taal- of spraakuitdagingen. Waar nodig, zetten we ook onze onderwijsassistent of leraarondersteuner in voor aanvullende oefening, zodat elk kind zijn volledige potentieel kan bereiken.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een veilige en positieve schoolomgeving is essentieel voor optimale leerprestaties. Binnen OBS Kwintijn spelen onze Gedragsspecialist en Intern Begeleider een cruciale rol in het bevorderen van de sociaal-emotionele ontwikkeling. De Gedragsspecialist ondersteunt leraren bij het creëren van een veilig pedagogisch klimaat en het signaleren van sociaal-emotionele behoeften. Deze expert adviseert over preventieve strategieën en ontwikkelt schoolbrede afspraken voor sociale veiligheid. De Intern Begeleider coördineert de sociaal-emotionele ondersteuning en werkt nauw samen met leraren wanneer leerlingen extra begeleiding nodig hebben. In overleg met ouders kunnen plannen worden opgesteld of externe hulp worden ingeschakeld.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Individuele Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Sommige leerlingen hebben extra ondersteuning nodig bij het ontwikkelen van een effectieve werkhouding, taakaanpak of gedragsregulatie. OBS Kwintijn biedt hierin gespecialiseerde hulp. Onze Gedragsspecialist richt zich op leerlingen met gedragsvragen. Zij ondersteunt leraren bij het analyseren van gedrag en adviseert over gerichte interventies, zowel voor individuele leerlingen als voor de groep. De Intern Begeleider coördineert de ondersteuning en zorgt voor een consistente aanpak. Zij denkt mee over het plan van aanpak, waarbij de groepsleerkracht de directe begeleiding verzorgt, ondersteund door de leraarondersteuner of onderwijsassistent. Deze samenwerking stelt ons in staat om maatwerk te leveren, variërend van kortdurende interventies tot langdurige begeleiding, volledig afgestemd op de behoeften van elk kind.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen en Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Vakleerkracht Bewegingsonderwijs speelt een sleutelrol in de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Wij stimuleren plezier in bewegen en het belang van een gezonde leefstijl, zelfvertrouwen en samenwerking. De vakleerkracht geeft gevarieerde lessen gericht op zowel grove motoriek (rennen, springen, klimmen) als fijne motoriek (vangen, mikken). Bij signalen van extra ondersteuningsbehoefte denkt de Intern Begeleider mee met de groepsleerkracht om passende interventies te bepalen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die tijdens de schooldag extra medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging nodig hebben, beschikt OBS Kwintijn over deskundige medewerkers. Onze BHV'ers zijn getraind in het verlenen van eerste hulp en het omgaan met noodsituaties. De Aandachtsfunctionaris is een vast aanspreekpunt voor vragen rondom huiselijk geweld en kindermishandeling, en adviseert het team over veiligheid. Voor structurele medische handelingen werken we nauw samen met ouders en externe professionals. De Intern Begeleider coördineert deze afstemming en bewaakt de uitvoering, zodat de zorg optimaal is.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS Kwintijn
Ons Unieke Ondersteuningsbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij OBS Kwintijn
Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan 2025-2029?
Hoe waarborgt OBS Kwintijn het behalen van de vastgestelde onderwijsdoelen?
Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij OBS Kwintijn Leiden
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt OBS Kwintijn extra programma's voor peuters en jonge kinderen?
OBS Kwintijn faciliteert aanvullende programma's voor jonge kinderen via haar partners, ter bevordering van een optimale start.
Met welke organisaties werkt OBS Kwintijn samen voor de jongste kinderen?
OBS Kwintijn werkt nauw samen met Peuterspeelzaal Ot en Sien en Partou Kinderopvang om een complete ontwikkelingservaring te bieden.