Openbare Daltonbasisschool de Branink in Laren (Gelderland)

Het team van Openbare Daltonbasisschool de Branink in Laren (Gelderland)

Current section: team
Verwoldseweg 14
7245 Laren (Gelderland)

Zie hier hoe het team van Openbare Daltonbasisschool de Branink is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Daltonbasisschool de Branink. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Daltonbasisschool de Branink bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Daltonbasisschool de Branink bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Daltonbasisschool de Branink zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Daltonbasisschool de Branink. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (36.4%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Daltonbasisschool de Branink werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Daltonbasisschool de Branink gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid: Continuïteit van Onderwijs bij Afwezigheid Leerkracht

Bij Openbare Daltonbasisschool de Branink zorgen we voor een vlekkeloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Onze aanpak is gericht op het minimaliseren van onderbrekingen en het waarborgen van de kwaliteit van de lessen. Ziektevervanging wordt primair geregeld via de PON (Personeelscluster Oost Nederland), een gespecialiseerde vervangingspool. De invalkrachten binnen deze pool zijn zorgvuldig geselecteerd en krijgen doorlopende begeleiding en beoordeling op de scholen waar zij werkzaam zijn. Dit garandeert een hoog niveau van professionaliteit. Indien er geen geschikte vervanger beschikbaar is via de pool, kijken we intern naar de beste oplossing. Dit kan variëren van het tijdelijk samenvoegen of opsplitsen van klassen tot het overnemen van lesuren door een collega, mits dit haalbaar is zonder de zorg voor de eigen groep significant te belasten. In uitzonderlijke gevallen, waarbij vervanging intern of via de pool niet mogelijk is, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis moet. We streven ernaar deze situatie zo beperkt mogelijk te houden en de impact te verdelen over verschillende klassen. Ouders worden altijd tijdig geïnformeerd over de getroffen regelingen. Dit doordachte vervangingsbeleid is essentieel om de onderwijskwaliteit te handhaven, de werkdruk voor ons team te beperken en leerlingen zoveel mogelijk in de klas te houden. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons deskundig team voor uitmuntende leerlingondersteuning

3

Extra ondersteuning bij taal en rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Rekenspecialist
Remedial teacher

Toelichting van de school:

Bij Openbare Daltonbasisschool de Branink zetten we ons volledig in voor de academische groei van elke leerling. Onze toegewijde intern begeleider, Sandra Droppers, en onze rekencoördinator, Manon Struik, staan klaar om individuele aandacht te bieden. Daarnaast versterkt onze externe remedial teacher, Inge van Halen, ons team om leerlingen met specifieke leerbehoeften te begeleiden. Voor maatwerk ondersteuning, zoals vastgelegd in handelings- of ontwikkelperspectiefplannen, werken we samen met externe professionals, waaronder logopedisten, dyslexie- en dyscalculiespecialisten, en ergotherapeuten. Onze leerkrachten beschikken over diverse masteropleidingen, gespecialiseerd in onder meer speciale onderwijsbehoeften, meer- en hoogbegaafdheid, speltherapie en kindercoaching, wat zorgt voor een brede expertise binnen onze school.

3

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Remedial teacher

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. We passen de effectieve KiVa-methode toe, ondersteund door de KiVa-monitor, om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Onze intern begeleider en een leerkracht met een achtergrond in orthopedagogiek en specialisaties in meer- en hoogbegaafdheid dragen bij aan dit welzijn. Hoewel hun primaire rol lesgeven is, integreren zij deze expertise dagelijks in de klaspraktijk.

3

Gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Remedial teacher

Toelichting van de school:

Wij bieden gespecialiseerde ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Ons team omvat een gedragsspecialist en een remedial teacher, aangevuld met een leerkracht die is opgeleid als orthopedagoog. Daarnaast hebben diverse leerkrachten trainingen gevolgd op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, wat bijdraagt aan een dieper begrip en effectieve begeleiding van al onze leerlingen.

2

Motorische en lichamelijke ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Vakleerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind bieden wij gerichte ondersteuning. Onze intern begeleider werkt nauw samen met ouders om te bepalen wanneer specialistische hulp wenselijk is. Daarnaast verzorgt onze gekwalificeerde vakleerkracht bewegingsonderwijs de gymlessen, waarbij de kwaliteit en het aanbod worden gecoördineerd. De overige gymlessen worden gegeven door onze eigen gediplomeerde leerkrachten, zodat elke leerling profiteert van een breed bewegingsprogramma.

0

Specifieke medische zorg en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Openbare Daltonbasisschool de Branink beschikt niet over gediplomeerde specialisten op het gebied van medische handelingen of persoonlijke verzorging. Indien een leerling behoefte heeft aan dergelijke ondersteuning, gaan wij in nauwe samenwerking met de ouders na hoe wij als school hierin kunnen bijdragen en welke mogelijkheden er zijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Ontdek Onze Aanpak voor Extra Ondersteuning op De Branink

Gedetailleerde Toelichting van Onze School

Op Openbare Daltonbasisschool de Branink geloven we sterk in continue verbetering. We stellen proactief vragen aan leerlingen, ouders en ons team: wat gaat er goed en waar liggen ontwikkelkansen? Dit reflecteren we in ons beleid en onze ambities. We hebben de grenzen van basis- en extra ondersteuning nauwkeurig omschreven binnen het kader van passend onderwijs, met een focus op wat wij maximaal kunnen bieden. Onze schoolgids, jaarverslagen en jaarplannen documenteren de concrete verbeteringen die we elk schooljaar aanpakken. Deze transparantie is essentieel voor het samenwerkingsverband, dat de mate waarin scholen voldoen aan de afgesproken basisondersteuning monitort. Onze volledige schoolgids, inclusief een gedetailleerde beschrijving van onze ondersteuningsmogelijkheden, is beschikbaar op onze website: https://branink.poolsterscholen.nl. Samenwerken voor passend onderwijs, het bieden van hoogwaardige onderwijsondersteuning, het creëren van een balans tussen veiligheid en uitdaging, en het stimuleren van de ontwikkeling van elke leerling zijn onze kernopdrachten. We beschouwen leerlingen als individuen met een unieke achtergrond, die functioneren in een bredere omgeving dan alleen de schoolmuren. Om de ontwikkeling van kinderen optimaal te stimuleren, is vroegtijdige signalering van hun onderwijsbehoeften cruciaal. Dit geldt voor sociaal-emotionele, pedagogische en vakdidactische aspecten. Hierdoor kunnen we het onderwijs effectief afstemmen. Essentiële informatie over deze behoeften verkrijgen we via nauw overleg met u als ouder of verzorger, en natuurlijk direct van uw kind. We hanteren de cyclus van handelingsgericht werken (HGW) om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van leerlingen en tegelijkertijd de differentiatiemogelijkheden van de leerkracht te benutten. Indien specifieke onderwijsbehoeften van een leerling dit vereisen, stellen we ontwikkelingsperspectieven (OPP) op. We werken samen met het kind en de ouders om deze ondersteuningsbehoeften te realiseren, waarbij regelmatige driehoeksgesprekken helpen bij het bepalen van de meest effectieve aanpak. Soms kan het voorkomen dat onze school niet volledig kan voldoen aan de specifieke onderwijsbehoeften van uw kind. In dergelijke gevallen zoeken we actief naar bovenschoolse ondersteuningsmogelijkheden via ons Samenwerkingsverband (SWV). Het SWV biedt een speciale helpdesk voor dit soort situaties. Als de ondersteuning vanuit het samenwerkingsverband nog steeds ontoereikend is, verkennen we samenwerkingsverbanden met onze partners voor een passender onderwijsarrangement. Indien gewenst, werken we ook samen met jeugdhulpverleningsinstanties om de begeleiding op school en thuis naadloos op elkaar af te stemmen. Onze visie en ambitie is om een uitstekend passend onderwijsaanbod te realiseren voor al onze leerlingen. Dit streven wordt breed gedragen binnen ons team en door de stichting, met als doel een zo inclusief mogelijk onderwijsaanbod te creëren. Hoewel we ernaar streven om elk kind de benodigde ondersteuning te bieden, kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat een kind beter geholpen is op een speciale school (SBO of SO). De school evalueert tweemaal per jaar de effectiviteit van de leerlingenondersteuning en de ingezette middelen. We zetten extra middelen in om ons onderwijs nog passender te maken, in lijn met onze ambities. Een veilige pedagogische basis vormt het fundament van onze leerlingenondersteuning. We communiceren transparant over onze werkwijze, nemen verantwoordelijkheid en delen openlijk onze dilemma's en resultaten. Het overleg met het SWV verloopt prettig en constructief. In samenwerking met het SWV, de GGD en 't Baken onderzoeken we, indien nodig, binnen ondersteuningsteams welke zorg een kind nodig heeft. We beoordelen of de school deze zorg kan bieden, wat er nodig is om het kind op De Branink te laten blijven, en als laatste redmiddel kijken we gezamenlijk waar het kind het beste tot zijn recht komt. Dit proces vindt altijd plaats in nauwe samenspraak met ouders/verzorgers en het kind. ONZE VERBINDING MET DE LEERLING

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan op Basisschool de Branink

Welke ambitieuze doelen bevat het schoolplan van De Branink?

Ons schoolplan dient als fundament voor de continue verbetering van ons onderwijs. Het stelt ons in staat om onderwijs te bieden waar alle leerlingen, ouders en medewerkers tevreden over zijn. Kwaliteitszorg is de motor achter het realiseren van deze doelen. Bij De Branink staat de brede en optimale ontwikkeling van elk kind centraal. We faciliteren een omgeving waarin leerlingen zelfstandig kunnen groeien en zich optimaal voorbereiden op de toekomst. Dit vereist uitstekend onderwijs, verzorgd door toegewijde leerkrachten. Onze kwaliteitszorg rust op drie pijlers: vakmanschap van leerkrachten, een open dialoog op alle niveaus, en een optimale inrichting van onze zorgsystemen. We investeren in de pedagogische en didactische vaardigheden van onze medewerkers en stimuleren professionele groei en samenwerking. Daarnaast beschrijft ons beleidsplan 'Actief Burgerschap en Sociale Integratie' onze inspanningen op het gebied van burgerschapsvorming. Dit plan wordt jaarlijks geëvalueerd en besproken met het team en de medezeggenschapsraad.

Hoe realiseert De Branink de gestelde onderwijsdoelen?

De doelstellingen uit ons schoolplan worden jaarlijks vertaald naar concrete acties in ons jaarplan. We werken continu en planmatig aan deze doelen, evalueren de voortgang jaarlijks en verwerken dit in ons jaarverslag. Alle documenten zijn beschikbaar op onze schoolsite. Daarnaast voeren we tweemaal per jaar een gestructureerd gesprek met het team, de kwaliteitsmedewerker en de bestuurder. Tijdens deze 'Opbrengstrapportage'-gesprekken (OBR) bespreken we zowel de meetbare resultaten als de kwalitatieve aspecten van ons onderwijs. Deze rapportages worden ook gedeeld en besproken met de medezeggenschapsraad (MR).

Optimale start voor jonge kinderen op Daltonbasisschool de Branink

Toelichting van de school

Openbare Daltonbasisschool de Branink biedt een op maat gemaakt leerprogramma voor jonge kinderen, zonder een specifiek VVE-programma. Ons onderwijs is doelgericht en weloverwogen, waarbij we gebruikmaken van de methode 'MijnKleuterGroep'. Hiermee volgen we elk kind nauwkeurig en stemmen we het aanbod af op individuele behoeften. Wij zorgen voor een naadloze aansluiting op de ontwikkelingsbehoefte van uw kind, in nauwe samenwerking met u als ouder en, waar van toepassing, de kinderopvangorganisatie via een 'warme overdracht'. De intern begeleider is hierbij nauw betrokken. Bij de start op onze school en aan het begin van elk schooljaar stellen we, samen met u en uw kind, de onderwijsbehoefte vast. Kinderen met een VVE-indicatie worden opgenomen in onze zorgcyclus. Dit houdt in dat we periodiek gesprekken voeren om de ontwikkeling van het kind te evalueren en te bepalen of de reguliere leerdoelen al behaald zijn. Op deze manier zoeken we gezamenlijk naar een passende route om uw kind voor te bereiden op de doelen van groep 3. Indien uw kind de basisdoelen van een leerjaar eerder beheerst, passen we de ondersteuning en de frequentie van gesprekken aan naar drie driehoeksgesprekken (ouder-kind-school) per schooljaar.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Branink voor jonge kinderen?

De Branink biedt geen apart extra programma voor jonge kinderen; ons reguliere aanbod is al afgestemd op de individuele behoeften van elk kind.

Met welke partnerschappen werkt de Branink samen voor het jonge kind?

De Branink werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een optimale overgang en doorgaande ontwikkeling te garanderen. Dit omvat: Kinderopvang Avonturijn Laren, bereikbaar via hun website. Kinderopvang Graaf Jantje, die u kunt vinden op hun website.

De Branink werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een optimale overgang en doorgaande ontwikkeling te garanderen. Dit omvat: Kinderopvang Avonturijn Laren, bereikbaar via hun website. Kinderopvang Graaf Jantje, die u kunt vinden op hun website.

Team | Openbare Daltonbasisschool de Branink in Laren (Gelderland) | [2025] Schoolregister