
De resultaten van Rooms Katholieke Basisschool D'n Opstap in Lage Mierde
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rooms Katholieke Basisschool D'n Opstap, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool D'n Opstap bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool D'n Opstap bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op D'n Opstap
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Onze leerlingen in groep acht worden getoetst met de doorstroomtoets om dit niveau te meten. De landelijke norm, vastgesteld door de inspectie, vereist dat minimaal 85% van alle leerlingen dit cruciale basisniveau bereikt. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die uniform is voor alle Nederlandse basisscholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Groei op D'n Opstap in Lage Mierde
Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke school individueel een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke samenstelling van de leerlingpopulatie. Deze op maat gemaakte doelstelling stimuleert voortdurende ontwikkeling en excelleert binnen ons basisonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool D'n Opstap?
Basisschool D'n Opstap, samenwerkend met De Akkerwinde (Hooge Mierde) en Clemensschool (Hulsel), heeft een gestroomlijnde procedure ontwikkeld voor de overgang naar het voortgezet onderwijs. Deze samenwerking garandeert een heldere en gestructureerde overstap voor zowel leerlingen als ouders. Meer gedetailleerde informatie over deze gezamenlijke aanpak vindt u in de bijlage 'Procedure POVO' op scholenopdekaart.nl, onder het kopje handige informatie voor ouders. Deze informatie helpt u bij het maken van de juiste keuzes voor de toekomst van uw kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociaal Emotioneel Welbevinden op D'n Opstap
Op Basisschool D'n Opstap in Lage Mierde staat de totale ontwikkeling van uw kind centraal. Naast cognitieve vooruitgang, besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele groei van elke leerling. Wij geloven dat een positief welbevinden de basis vormt voor succesvol leren en betrokkenheid bij school. Onze school creëert een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen. We kijken naar hoe kinderen zich voelen en hoe ze omgaan met elkaar, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling.
Oog voor het kind: Persoonlijke aandacht voor elke leerling.
Sociaal: Bevordering van positieve interactie en samenwerking.
Vertrouwen: Creëren van een veilige omgeving gebaseerd op wederzijds vertrouwen.
Hoe bevordert Basisschool D'n Opstap de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Bij D'n Opstap volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind nauwkeurig. We stellen vast hoe een kind zich voelt, of het zich veilig en geborgen voelt op school en of er sprake is van pestgedrag. Om dit te realiseren, maken we gebruik van het instrument Kindbegrip. Dit systeem, dat gekoppeld is aan ons leerlingadministratiesysteem ParnasSys, biedt heldere overzichten en concrete handelingssuggesties wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft. Bovendien evalueren we de sociale veiligheid van leerlingen uit groep 5 tot en met 8 jaarlijks, door middel van de 'Veiligheid' vragenlijst uit het WMK-systeem. Daarnaast implementeren we het Rots & Water programma om kinderen weerbaarder te maken en hen te leren omgaan met uitdagende situaties.
Welke methoden en registratiesystemen gebruikt D'n Opstap voor sociale opbrengsten?
Basisschool D'n Opstap hanteert een gestructureerde aanpak om sociale opbrengsten in kaart te brengen en te bevorderen. Dit doen we door middel van specifieke registratievormen en bewezen leermethoden. Voor de registratie van sociale opbrengsten maken we gebruik van het instrument Kindbegrip. Dit biedt ons waardevolle inzichten in het welbevinden en de sociale interacties van onze leerlingen. Op het gebied van sociaal-emotioneel leren zetten we het Rots & Water programma in. Deze evidence-based methode helpt kinderen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen, zelfbeheersing en sociale vaardigheden.
Welke programma's worden ingezet voor sociaal-emotioneel leren op D'n Opstap?
Op Basisschool D'n Opstap zetten we actief het Rots & Water programma in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Dit programma is ontworpen om kinderen te leren hoe ze stevig in hun schoenen kunnen staan, hoe ze hun emoties kunnen reguleren en hoe ze effectief met sociale situaties kunnen omgaan. Het Rots & Water programma richt zich op het vergroten van zelfbewustzijn, zelfvertrouwen en het aanleren van sociale vaardigheden, wat essentieel is voor een positieve schoolervaring en toekomstig succes.
Inspectierapport Basisschool D'n Opstap: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Basisschool D'n Opstap. Wij streven continu naar kwalitatief hoogstaand basisonderwijs voor alle leerlingen in Lage Mierde. Op deze pagina vindt u een overzicht van de officiële inspectieresultaten. Dit geeft inzicht in de prestaties en de doorontwikkeling van onze school. Lees het volledige rapport voor een gedetailleerd beeld van ons onderwijs en onze schoolresultaten.