M G R Heyligersschool in Kwadendamme

Het team van M G R Heyligersschool in Kwadendamme

Current section: team
Sportweg 2
4434 Kwadendamme

Zie hier hoe het team van M G R Heyligersschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van M G R Heyligersschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past M G R Heyligersschool bij jullie?

Ontdek hoe goed M G R Heyligersschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij M G R Heyligersschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij M G R Heyligersschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij M G R Heyligersschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor M G R Heyligersschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal

Flexibele Leerkrachtvervanging op de MGR Heyligersschool: Continuïteit van Leren

Op de MGR Heyligersschool begrijpen we dat onverwachte afwezigheid van leerkrachten kan voorkomen. Daarom hebben we een proactief beleid voor leerkrachtvervanging om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze prioriteit is het minimaliseren van de impact op uw kind. We zetten eerst intern middelen in om een geschikte vervanger te vinden. Dit kan een collega zijn die flexibel wordt ingezet binnen onze school. Bij langdurige afwezigheid of wanneer interne vervanging niet direct mogelijk is, schakelen we ons scholencluster in voor een snelle oplossing. We geloven in transparante communicatie; ouders worden direct geïnformeerd via Parro over de vervanging en de identiteit van de invaller. Indien een tijdelijke thuissituatie noodzakelijk is, stellen we een gedetailleerd dagschema met leerdoelen beschikbaar via Classroom. Zo kunnen leerlingen zelfstandig thuis aan hun ontwikkeling blijven werken, met duidelijke instructies en ondersteuning.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school wordt het systeem van leerstofjaarklassen gevolgd maar wel met onderwijs op maat. Dat betekent dat kinderen van dezelfde leeftijdsgroep bij elkaar zitten. Vanwege het aantal leerlingen werken we in combinatiegroepen. Waar nodig zullen groepen op gezette tijden gesplitst worden als dit formatief haalbaar is. In principe gaan de kinderen van elke groep elk jaar na de zomervakantie naar het volgende leerjaar over. Het kind doorloopt (normaal) in totaal in acht volledige schooljaren de basisschool. Als kinderen de leeftijd van vier jaar hebben bereikt, mogen ze op school worden toegelaten. Daardoor heeft groep 1/2/3 het hele jaar door te maken met een instroom van nieuwe kinderen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op de M G R Heyligersschool

3

Taal en Rekenen: Persoonlijke Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Vanaf schooljaar 2024-2025 onderzoeken we de implementatie van rekenonderwijs op basis van leerlijnen. Dit innovatieve concept stelt ons in staat om leerlingen groepsdoorbrekend te laten werken aan hun rekenvaardigheden. Door deze flexibele aanpak kunnen we een nog beter en individueler leerprogramma bieden, afgestemd op de specifieke behoeften van elke leerling. Ons doel is om maatwerk te leveren en zo het optimale uit iedere leerling te halen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Leescoördinator

Toelichting van de school:

De M G R Heyligersschool investeert in de expertise van haar team. Twee van onze toegewijde leerkrachten hebben de prestigieuze opleiding Master Educational Needs succesvol afgerond. Deze gespecialiseerde kennis stelt ons in staat om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften optimale begeleiding te bieden, zowel op sociaal als op emotioneel vlak. Het welzijn en de ontwikkeling van uw kind staan bij ons voorop.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Om de leeromgeving continu te verbeteren, hebben twee van onze leerkrachten de Master Educational Needs opleiding voltooid. Dit versterkt onze capaciteit om leerlingen met diverse leerstijlen en gedragsuitdagingen effectief te ondersteunen. Onze specialisten werken nauw samen om een positieve werkhouding te stimuleren en een gestructureerde taakaanpak te waarborgen, zodat elke leerling zijn of haar academische doelen kan bereiken.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fit en Vaardig

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Kinderfysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

De M G R Heyligersschool biedt gespecialiseerde ondersteuning voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze orthopedagoog is flexibel beschikbaar voor consultatie en begeleiding. Daarnaast is er eens per twee weken een kinderfysiotherapeut op school aanwezig om kinderen tijdens schooltijd te assisteren. Een jaarlijkse logopedische screening voor groep 2 zorgt ervoor dat eventuele spraakontwikkelingsproblemen vroegtijdig worden gesignaleerd en aangepakt.

3

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veilige Zorg

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
BHV'er

Toelichting van de school:

Voor het medisch handelen en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen beschikt de M G R Heyligersschool over een ervaren team. Naast onze schoolorthopedagoog en intern begeleider, zijn drie van onze leerkrachten in het bezit van een BHV-diploma. Dit garandeert een veilige en zorgzame omgeving, waarin adequaat gereageerd kan worden op gezondheidskwesties. Wij zetten ons in voor het welzijn en de veiligheid van elke leerling gedurende de schooldag.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Individuele Ondersteuning voor Elke Leerling op de M G R Heyligersschool

Onze Visie op Passend Onderwijs en Extra Begeleiding

Op de M G R Heyligersschool streven we ernaar om elke leerling de ondersteuning te bieden die nodig is voor een succesvolle schoolervaring. We begrijpen dat kinderen uniek zijn en verschillende behoeften hebben. Daarom stellen we een Schoolondersteuningsprofiel (SOP) op, een document dat onze algemene ondersteuningsmogelijkheden, de grenzen van onze opvangcapaciteit en onze ambities voor het begeleiden van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften beschrijft. U kunt dit document opvragen bij onze Intern Begeleider (IB-er). Een open gesprek is essentieel om te bepalen of onze school de juiste plek is voor uw kind. We bespreken graag de groepssamenstelling, de leerkracht, de thuissituatie en eventuele externe ondersteuning. Door deze factoren zorgvuldig af te wegen, kunnen we samen de best passende onderwijsroute voor uw kind bepalen. Ons doel is om een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij geloven sterk in de kracht van lokaal onderwijs en willen kinderen de kans geven om dicht bij huis naar school te gaan. Daarom hanteren we geen rigide grenzen voor toelating. Elk kind wordt individueel beoordeeld om te zien of wij de benodigde hulp kunnen bieden. Als de zorgvraag of groepssituatie de ontwikkeling of het welzijn van de leerlingen in gevaar brengt, kunnen we genoodzaakt zijn een grens te stellen. Onze leidende vraag blijft altijd: "Waar voelt een kind zich het prettigst en kan het zich het best ontwikkelen?" Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning Ons document met basisondersteuning biedt inzicht in de mogelijkheden voor leerlingen met extra behoeften. De komende jaren verkennen we actief nieuwe manieren om het leerproces te organiseren en de ondersteuning verder te optimaliseren. We blijven ons ontwikkelen om aan de veranderende onderwijsbehoeften te voldoen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Toekomstgericht Onderwijs op de M G R Heyligersschool

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2025?

Ons schoolplan 2024-2025 focust op het realiseren van een oefenplaats voor de samenleving, waar veiligheid en kennisontwikkeling hand in hand gaan. We leggen de nadruk op het aanleren en toepassen van essentiële vaardigheden, zodat onze leerlingen zich zelfverzekerd kunnen bewegen in onze diverse multiculturele wereld. Dit plan is nauw afgestemd op het strategisch beleidsplan van Prisma Scholengroep, met drie kernthema's als leidraad: opgroeien in de minimaatschappij, leren binnen de veilige school- en dorpsomgeving, en het stimuleren van nieuwsgierige, betrokken leerlingen die zelfstandig betekenisvol onderwijs ervaren. Daarnaast zetten we in op onderwijsprofessionals die proactief het onderwijs organiseren, passend bij de unieke behoeften van onze kinderen, en hierbij de regie voeren. We streven naar een gestructureerde aanpak met regelmatige evaluaties en bijsturingen om continuïteit en kwaliteit te waarborgen.

Hoe implementeren we onze onderwijsdoelen effectief?

De M G R Heyligersschool werkt met een gedetailleerd jaarlijks actieplan, dat direct voortvloeit uit de doelen van ons schoolplan. Dit actieplan wordt periodiek besproken en geëvalueerd tijdens teamvergaderingen en specifieke werksessies, waarbij we de voortgang monitoren en de gekoppelde doelen evalueren. Twee keer per jaar vindt een grondige evaluatie plaats. Hierbij toetsen we of we op schema liggen om de vastgestelde onderwijsdoelen voor het schooljaar te behalen. Deze cyclische benadering zorgt ervoor dat we flexibel blijven en ons onderwijs continu aanscherpen. Daarnaast integreren we doelgericht en planmatig onderwijs op het gebied van digitale vaardigheden, waar mogelijk binnen bestaande lesstructuren. We oriënteren ons op het werken met leerlijnen voor rekenonderwijs, met onze rekencoördinator als drijvende kracht. Thematisch, groepsdoorbrekend werken wordt verder uitgebreid en verankerd in ons lesaanbod, met de kerndoelen als leidraad voor een gestructureerde aanpak.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) op MGR Heyligersschool

Toelichting van de school

Ontdek ons harmonieuze aanbod voor jonge kinderen op de MGR Heyligersschool. Meerdere malen per jaar bundelen onze leerkrachten van groep 1/2/3 hun krachten met pedagogisch medewerkers. Tijdens deze samenwerkingen stemmen we thema's en lesmethoden nauwkeurig op elkaar af. We hechten veel waarde aan een soepele overgang. Daarom hanteren we al bij de oudste peuters de regels die ook in groep 1/2/3 gelden. Dit zorgt voor een duidelijke doorgaande leerlijn, waarbij het aanbod van peuters naadloos aansluit op dat van de kleuters. Alle gemaakte afspraken leggen we vast in de notulen van ons VVE-overleg, met begeleiding van Bazalt. Een concreet resultaat hiervan is dat oudste peuters meerdere keren per week deelnemen aan activiteiten met de kleutergroepen. Ze wennen zo spelenderwijs aan onze schoolomgeving tijdens gezamenlijke buitensessies, het ontdekken van boeken en creatieve klassenactiviteiten.

Veelgestelde vragen

Biedt MGR Heyligersschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Absoluut! De MGR Heyligersschool zet zich in voor een stimulerende start. We bieden een rijk scala aan extra activiteiten en programma's, speciaal ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen. Ontdek het unieke aanbod dat wij samenstellen voor onze jongste leerlingen.

Absoluut! De MGR Heyligersschool zet zich in voor een stimulerende start. We bieden een rijk scala aan extra activiteiten en programma's, speciaal ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen. Ontdek het unieke aanbod dat wij samenstellen voor onze jongste leerlingen.

Kinderopvang partnerschappen MGR Heyligersschool
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) & peuteropvang Kwadendamme
Ontwikkeling binnen ons kindcentrum

Met welke organisaties werkt MGR Heyligersschool samen voor jonge kinderen?

De MGR Heyligersschool werkt nauw samen met toegewijde partners om het beste voor uw kind te garanderen. Zo onderhouden we een sterke band met Kibeo Kwadendamme, een vooraanstaande kinderopvangorganisatie. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak en een optimale ontwikkelingstraject voor jonge kinderen.

De MGR Heyligersschool werkt nauw samen met toegewijde partners om het beste voor uw kind te garanderen. Zo onderhouden we een sterke band met Kibeo Kwadendamme, een vooraanstaande kinderopvangorganisatie. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak en een optimale ontwikkelingstraject voor jonge kinderen.

Team | M G R Heyligersschool in Kwadendamme | [2025] Schoolregister