M G R Heyligersschool in Kwadendamme

De resultaten van M G R Heyligersschool in Kwadendamme

Current section: resultaten
Sportweg 2
4434 Kwadendamme

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van M G R Heyligersschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past M G R Heyligersschool bij jullie?

Ontdek hoe goed M G R Heyligersschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen M G R Heyligersschool

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke basisschoolleerling aan het einde van groep acht moet beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten middels de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een norm die geldt voor alle basisscholen in Nederland. De M G R Heyligersschool streeft ernaar dit fundamentele niveau voor al haar leerlingen te waarborgen, met een focus op solide basisvaardigheden die essentieel zijn voor verdere ontwikkeling en succes. Onze school scoort op dit cruciale niveau uitstekend, wat de effectiviteit van ons onderwijs onderstreept.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitieus Onderwijs op M G R Heyligersschool

Het streefniveau symboliseert een uitdagender leerdoel, waarbij we streven naar excellente prestaties voor zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van de basisschoolperiode. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie en context van de school. Op de M G R Heyligersschool zetten we ons in om onze leerlingen uit te dagen en te stimuleren om dit hogere streefniveau te bereiken. Dit draagt bij aan een brede ontwikkeling en bereidt hen optimaal voor op de toekomst. Onze resultaten tonen aan dat we goed op weg zijn om ambitieuze leerdoelen te realiseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van M G R Heyligersschool?

De M G R Heyligersschool begeleidt leerlingen met zorg naar het voortgezet onderwijs. Een groot deel van onze leerlingen vervolgt hun opleiding bij het Ostrea Lyceum of de Pontes Scholengroep in Goes. Om een soepele overgang te garanderen, hanteren wij een duidelijke procedure voor de verwijzing van leerlingen. Dit uitgebreide document, ontwikkeld in samenwerking met het voortgezet onderwijs, biedt inzicht in de stappen en mogelijkheden voor elke leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de M G R Heyligersschool: Groei naar Sociaal-Emotionele Competentie

De M G R Heyligersschool in Kwadendamme legt een sterke nadruk op de sociale ontwikkeling van basisschoolkinderen. Ons doel is het bevorderen van sociaal-emotionele competentie, wat inhoudt dat kinderen leren effectief om te gaan met zichzelf, medeleerlingen, volwassenen en hun omgeving. Dit proces omvat de ontwikkeling van kennis, inzicht, vaardigheden en positieve houdingen. Kinderen leren relaties aan te gaan, te onderhouden, aan te passen en indien nodig los te laten, met behoud van hun emotionele evenwicht. Uiteindelijk streven we ernaar dat leerlingen al op jonge leeftijd de algemeen gewaardeerde normen en waarden, zoals eerlijkheid, respect en verantwoordelijkheid, integreren in hun gedrag.

Ontwikkeling van sociale weerbaarheid bij leerlingen

Gezamenlijk oplossingen vinden voor uitdagingen

Ruimte bieden voor het maken van fouten als leermoment

Hoe bevordert de M G R Heyligersschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Dagelijks bieden we catechese met de methode 'Trefwoord' en implementeren we 'Klassenkracht' om de groepsdynamiek te versterken. Deze aanpak bevordert sterke onderlinge banden en creëert een rustige, veilige leeromgeving. We werken continu aan een positief pedagogisch klimaat. Jaarlijks meten we de sociale veiligheid met de 'Sociale Veiligheidsmonitor' bij leerlingen in groep 6, 7 en 8. Burgerschapsonderwijs is een vast onderdeel van ons curriculum, waarbij we via de 'Burgerschapsmonitor' van Rovict jaarlijks de voortgang monitoren en verbeterpunten identificeren.

Welke methoden en registraties gebruikt de M G R Heyligersschool voor sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen, maakt de M G R Heyligersschool gebruik van een diversiteit aan registratievormen en methodes: Onze registraties omvatten 'Kijk!', de 'Sociaal Emotionele Vragenlijst', het 'sociogram van Sometics' en de 'Burgerschapsmonitor Rovict'. Voor de sociaal-emotionele leerontwikkeling zetten we methodes in zoals 'Goed van Start', 'Klassenkracht' en 'Trefwoord'.

Welke specifieke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op onze school?

De M G R Heyligersschool zet effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren om de persoonlijke groei van elke leerling te ondersteunen. Deze methoden zijn zorgvuldig gekozen om een veilige en stimulerende leeromgeving te garanderen. Onze school maakt gebruik van de volgende bewezen methodes: 'Goed van Start', 'Klassenkracht' en 'Trefwoord'.

Inspectierapport M G R Heyligersschool: Kwaliteit van Ons Onderwijs

De M G R Heyligersschool hanteert consequent het basisarrangement, wat duidt op een stabiele educatieve basis. In het schooljaar 2018-2019 ontvingen we een thematisch bezoek van de inspectie gericht op arrangementsleerlingen. De uitkomst van dit bezoek was zeer positief; de inspecteur toonde zich content met onze aanpak. Het schooljaar 2020-2021 bracht een thematisch bezoek over onderwijsvernieuwingen tijdens de coronacrisis. We kregen een uitstekend compliment van de inspecteur voor de snelle en effectieve transitie naar digitaal onderwijs. Onze strategieën om leerlingen gedurende de lockdowns nauwlettend te volgen en te ondersteunen werden bijzonder gewaardeerd.