Rudolf Steiner School Krimpen in Krimpen aan den IJssel

Het team van Rudolf Steiner School Krimpen in Krimpen aan den IJssel

Current section: team
Memlingstraat 2
2923 Krimpen aan den IJssel

Zie hier hoe het team van Rudolf Steiner School Krimpen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rudolf Steiner School Krimpen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rudolf Steiner School Krimpen bij jullie?

Ontdek hoe goed Rudolf Steiner School Krimpen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rudolf Steiner School Krimpen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.2%)
Man (14.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rudolf Steiner School Krimpen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.4%)
25-35 jaar (17.2%)
35-45 jaar (31%)
45-55 jaar (13.8%)
55-65 jaar (24.1%)
&ge;65 jaar (10.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rudolf Steiner School Krimpen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70.4%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rudolf Steiner School Krimpen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op de Rudolf Steiner School Krimpen: Onze Aanpak

Bij de Rudolf Steiner School Krimpen zorgen we voor een soepele voortgang van het onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van leerkrachten. We hebben een duidelijk protocol om de continuïteit van de lessen te waarborgen en de impact op uw kind te minimaliseren. Voor kortdurende, onvoorziene situaties zetten we direct onze interne flexibele schil in. Dit betekent dat we eerst collega-leerkrachten benaderen die flexibel inzetbaar zijn. Mocht dit niet volstaan, dan schakelen we gespecialiseerde onderwijspersoneelsbureaus in die ons helpen aan gekwalificeerde vervangers. In uitzonderlijke gevallen, wanneer we geen geschikte vervanging kunnen vinden, kunnen klassen tijdelijk worden opgedeeld. Als allerlaatste redmiddel vragen we begrip van ouders om kinderen thuis te houden en zelf opvang te regelen, zodat de kwaliteit van het onderwijs voor de aanwezige leerlingen gewaarborgd blijft. Bij geplande langdurige afwezigheid, zoals bij zwangerschapsverlof of sabbatical, starten we vroegtijdig met het werven van geschikte kandidaten. We benaderen hiervoor eerst interne krachten binnen onze school of binnen onze stichting. Indien nodig publiceren we vacatures om de beste leerkrachten aan te trekken en doorlopen we een zorgvuldige selectieprocedure.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Rudolf Steiner School Krimpen

2

Optimale Taalontwikkeling en Rekenvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach
Taalspecialist voor Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Onze toegewijde rekenspecialist en taalspecialist verrijken het onderwijs continu. Zij delen hun expertise met het docententeam tijdens reguliere bijeenkomsten, waardoor innovatieve lesmethoden direct in de praktijk worden toegepast. Dit zorgt ervoor dat alle leerlingen profiteren van de nieuwste inzichten en effectieve leerstrategieën voor taal en rekenen.

4

Sociaal-Emotionele Groei en Individuele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider (IB'er)
Remedial Teacher (RT'er)
Specialist Hoogbegaafdheid (HB)

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons team van specialisten, waaronder een gedragsexpert, intern begeleider, remedial teacher en specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, biedt gerichte ondersteuning. Deze deskundigen werken nauw samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren, waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

1

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden Verbeteren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist met focus op sociaal gedrag

Toelichting van de school:

Voor het bevorderen van een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve werk- en leerhouding. Onze gedragsspecialist biedt gespecialiseerde begeleiding en traint onder andere de 'Regenboogtraining'. Deze training helpt kinderen om te gaan met uitdagingen en hun zelfvertrouwen te vergroten.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er op dit moment geen specifieke motorische specialisten aan onze school verbonden zijn, integreren wij beweging en fysieke activiteit in ons dagelijkse lesprogramma. Dit doen we om de algehele ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen. We moedigen actief spel en beweging aan gedurende de schooldag.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals en ouders. Ons schoolteam is getraind om alert te zijn op de behoeften van leerlingen en zorgt voor een veilige omgeving. We staan in direct contact met ouders om individuele ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Een aula voor toneel, muziek en vaklessen.

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Uw Kind: Groeien met Zorg

Onze Visie op Leerlingbegeleiding en Ontwikkeling

De Rudolf Steiner School Krimpen verwelkomt met trots alle kinderen van 4 tot 12 jaar. Wij geloven in een holistische benadering van onderwijs, waarbij we de unieke talenten van elk kind koesteren en ontwikkelen. Onze school blinkt uit in het bevorderen van sociale vaardigheden, positief gedrag en een sterke werkhouding, wat de basis legt voor algemene kennisontwikkeling. Dankzij onze antroposofische pedagogiek bieden we specialistische begeleiding die verder gaat dan het standaard curriculum. Daarnaast stimuleren we creativiteit door middel van kunstzinnig onderwijs, een gebied waarop we specialistische kennis in huis hebben. We bieden ook gerichte ondersteuning voor kinderen met leesproblemen, zoals dyslexie, en voor degenen die extra hulp nodig hebben bij rekenen, zoals dyscalculie. Voor hoog- en meerbegaafde kinderen hebben we speciale verdiepingsgroepen opgezet, waarin hun intellectuele nieuwsgierigheid wordt geprikkeld. Onze ambitie is om, in lijn met de principes van Passend Onderwijs, het rekenonderwijs te verbeteren met een focus op het automatiseren van vaardigheden. We streven naar de implementatie van digitale toetsen voor de klassen 4, 5 en 6 om de voortgang nauwkeurig te volgen. Tevens ontwikkelen we een vernieuwd beleid voor meerbegaafde leerlingen en investeren we continu in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten. De betrokkenheid van ons team bij procedures en afspraken rondom leerlingenzorg wordt vergroot, met als doel meer transparantie en effectiviteit in de begeleiding van elk kind. Ontdek hoe wij uw kind helpen bloeien.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan Vrijeschool Krimpen

Welke Onderwijskundige Doelen Stellen Wij in Ons Schoolplan?

Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd onze mogelijkheden, grenzen en ambities voor het ondersteunen van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Deze behoeften kunnen voortkomen uit cognitieve, sociaal-emotionele of motorische ontwikkelingsverschillen. Zowel boven- als ondergemiddelde prestaties kunnen leiden tot extra ondersteuningsvragen. Indien nodig, schakelen we het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs (SWV) in onze regio in voor aanvullende ondersteuning. Dit samenwerkingsverband heeft een eigen ondersteuningsplan dat de basisondersteuning door de school en de ondersteuning via het SWV uiteenzet. De actuele ondersteuningsstructuur is vastgelegd in ons schoolondersteuningsplan en schoolondersteuningsprofiel 2020-2021, te downloaden op onze website. Het profiel voor 21-22 is in ontwikkeling en zal het oudere document vervangen zodra het gereed is. Van vrijeschoolleerkrachten verwachten we niet alleen didactische bekwaamheid, maar ook de vaardigheid om kunstzinnige vakken en antroposofische verdieping te bieden. Leerkrachten ontwerpen hun lessen zelfstandig, waarvoor zij de ruimte krijgen om persoonlijke ontwikkelingspunten te formuleren en hun eigen leertraject vorm te geven. Dit draagt bij aan de professionalisering van ons onderwijs en zorgt ervoor dat onze leerlingen les krijgen van continu ontwikkelende leerkrachten. Bij behoefte aan scholing of intercollegiale bezoeken, faciliteert de school dit in samenspraak met de schoolleiding. Daarnaast kunnen leerkrachten gebruikmaken van ontwikkelingsmogelijkheden binnen de SVZH, zoals de Academy met een breed scholingsaanbod. We streven ernaar het aantal studiemomenten voor leerkrachten te verhogen. Bij specifieke vaardigheidsbehoeften kan de schoolleiding het ontwikkelingsprogramma van een leerkracht bijsturen. De methode 'geweldloze communicatie' bevordert professionalisering door open communicatie, bespreking en het vastleggen van concrete afspraken.

Hoe Realiseert de Rudolf Steiner School Krimpen Haar Educatieve Doelstellingen?

Ons schoolplan 2019-2023 hanteert een cyclische en gespecificeerde aanpak. De overkoepelende beleidslijnen vertalen zich naar concrete jaarlijkse actiepunten, vastgelegd in een logboek dat het proces naar onze doelen bijhoudt. Het volledige schoolplan 2019-2023 is beschikbaar op onze website: www.rudolfsteinerschool.nl. Jaarlijks evalueren we het jaarplan grondig en stellen we het bij om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren en aan te passen aan de behoeften van onze leerlingen.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Het Programma bij Rudolf Steiner School Krimpen

Toelichting van de school

Bij de Rudolf Steiner School Krimpen bieden we een warm welkom en een stimulerende leeromgeving voor onze jongste leerlingen. Ons onderwijs is gericht op de holistische ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor creativiteit, sociale vaardigheden en een natuurlijke groei. Wij geloven in een speelse en ontdekkende benadering, waarbij kinderen leren door te doen en te ervaren. Onze ervaren leerkrachten begeleiden uw kind met zorg en aandacht, in een veilige en inspirerende omgeving. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren en plezier in ontdekken. Vanuit onze pedagogische visie stimuleren we de natuurlijke nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op de Rudolf Steiner School Krimpen?

De Rudolf Steiner School Krimpen biedt speciaal afgestemd aanbod voor het jonge kind om een goede start te garanderen. Dit omvat ondersteuning door middel van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een warme peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. We zorgen voor een veilige en stimulerende omgeving waarin uw kind kan groeien en zich kan voorbereiden op de basisschool. Meer informatie over onze VVE-programma's is beschikbaar. Neem contact op voor de mogelijkheden.

De Rudolf Steiner School Krimpen biedt speciaal afgestemd aanbod voor het jonge kind om een goede start te garanderen. Dit omvat ondersteuning door middel van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een warme peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. We zorgen voor een veilige en stimulerende omgeving waarin uw kind kan groeien en zich kan voorbereiden op de basisschool. Meer informatie over onze VVE-programma's is beschikbaar. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt de Rudolf Steiner School Krimpen samen voor het jonge kind?

Om een naadloze overgang en een rijke leerervaring voor jonge kinderen te waarborgen, werkt de Rudolf Steiner School Krimpen samen met vertrouwde partners. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor zowel de opvang als de buitenschoolse opvang. We werken nauw samen met Peuterspeelzaal het Zonneroosje om een consistente pedagogische aanpak te garanderen vanaf de vroegste jaren. Daarnaast is BSO de Huiskamer, te vinden op kinderdam.nl, een gewaardeerde partner voor kwalitatieve buitenschoolse opvang. Deze samenwerkingen bieden ouders flexibiliteit en zekerheid, wetende dat hun kind in een veilige en stimulerende omgeving wordt opgevangen en begeleid.

Om een naadloze overgang en een rijke leerervaring voor jonge kinderen te waarborgen, werkt de Rudolf Steiner School Krimpen samen met vertrouwde partners. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor zowel de opvang als de buitenschoolse opvang. We werken nauw samen met Peuterspeelzaal het Zonneroosje om een consistente pedagogische aanpak te garanderen vanaf de vroegste jaren. Daarnaast is BSO de Huiskamer, te vinden op kinderdam.nl, een gewaardeerde partner voor kwalitatieve buitenschoolse opvang. Deze samenwerkingen bieden ouders flexibiliteit en zekerheid, wetende dat hun kind in een veilige en stimulerende omgeving wordt opgevangen en begeleid.

Peuterspeelzaal het Zonneroosje
Team | Rudolf Steiner School Krimpen in Krimpen aan den IJssel | [2025] Schoolregister