Rudolf Steiner School Krimpen in Krimpen aan den IJssel

De resultaten van Rudolf Steiner School Krimpen in Krimpen aan den IJssel

Current section: resultaten
Memlingstraat 2
2923 Krimpen aan den IJssel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rudolf Steiner School Krimpen, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Rudolf Steiner School Krimpen bij jullie?

Ontdek hoe goed Rudolf Steiner School Krimpen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Succesvol Fundamenteel Niveau Behaald op de Rudolf Steiner School Krimpen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Onze leerlingen in groep acht worden getoetst met een doorstroomtoets om dit niveau te meten. De landelijke norm, gesteld door de inspectie, vereist dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau haalt. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt voor alle basisscholen in Nederland en vormt een belangrijke indicator voor onderwijskwaliteit.

Grafiek

Grafiek laden...

Behalen van het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op de Rudolf Steiner School Krimpen

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en excelleren in taal en rekenen. Dit hogere niveau is een belangrijk doel voor onze school, met als ambitie dat zoveel mogelijk leerlingen dit bereiken voor het einde van groep acht. De inspectie stelt voor iedere school een specifieke doelstelling voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage, de signaleringswaarde, geeft de ambitie van de school weer en is een maatstaf voor excellente leerprestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rudolf Steiner School Krimpen?

De schooladviezen voor vervolgonderwijs kunnen jaarlijks variëren, afhankelijk van de samenstelling van de klassen. Vrijeschoolleerlingen worden vaak herkend om hun creatieve denkwijze en actieve betrokkenheid bij hun schoolomgeving. Onderzoek toont aan dat leerlingen van vrijescholen doorgaans een blijvende interesse in leren behouden, zelfs aan het einde van hun schoolcarrière. Dit benadrukt de effectiviteit van de vrijeschoolpedagogie op lange termijn. Ontdek de specifieke schooladviezen die in het schooljaar 2023-2024 zijn uitgegeven aan de leerlingen van de Rudolf Steiner School Krimpen. Deze data biedt inzicht in de uitstroomprofielen van onze leerlingen en de mogelijkheden die zij krijgen voor het vervolgonderwijs. Bekijk hieronder de gedetailleerde uitsplitsing van de schooladviezen. Dit geeft een duidelijk beeld van de doorstroommogelijkheden van onze leerlingen naar het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Bevordering Sociale Ontwikkeling op de Rudolf Steiner School Krimpen

Op de Rudolf Steiner School Krimpen is de Regenboogtraining een essentieel onderdeel van het curriculum, gericht op de algehele sociale opvoeding van elk kind. Deze training wordt niet alleen preventief ingezet, maar ook curatief, met name bij het aanpakken van pestgedrag. Onze leerkrachten integreren de Regenboogtraining naadloos in het dagelijkse schoolleven, waardoor het een natuurlijk onderdeel wordt van de leeromgeving. Wij geloven sterk dat de opvoeding van kinderen onlosmakelijk verbonden is met de didactische benadering van ons onderwijs. Zoals de inspirerende woorden luiden: 'Tussen zon en Regen ontstaat de Regenboog'. Meer gedetailleerde informatie over de Regenboogtraining vindt u op regenboogtraining.nl.

Eerbied en respect voor medeleerlingen en leerkrachten

Gezamenlijk vertrouwen binnen de schoolgemeenschap

Een veilige en rustige leeromgeving voor iedereen

Hoe bevordert de Rudolf Steiner School Krimpen de sociale vaardigheden van leerlingen?

De Rudolf Steiner School Krimpen zet de Regenboogtraining in als een integraal onderdeel van de dagelijkse lessen om de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen te stimuleren. Deze methode helpt kinderen omgaan met elkaar, pestgedrag te voorkomen en een positieve groepdynamiek te creëren. De training is zowel preventief als curatief.

Welke methodes en registraties gebruikt de school voor sociale opbrengsten?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt de Rudolf Steiner School Krimpen gebruik van de volgende registratievormen: * Vensters Daarnaast wordt de Regenboogtraining toegepast als methode voor sociaal-emotioneel leren.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren hanteert de Rudolf Steiner School Krimpen?

De Rudolf Steiner School Krimpen hanteert de Regenboogtraining als kernmethode voor sociaal-emotioneel leren. Deze training is ontworpen om kinderen te helpen bij hun persoonlijke groei en de ontwikkeling van positieve sociale interacties.

Inspectierapport Rudolf Steiner School Krimpen: Positief Oordeel

De Rudolf Steiner School Krimpen heeft het volste vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Dit betekent dat de school, voor een periode van een jaar, geen verder toezicht nodig heeft. Er zijn door de inspectie geen aanwijzingen gevonden voor belangrijke tekortkomingen in de kwaliteit van het onderwijs dat wij bieden. Wij streven voortdurend naar uitmuntendheid in onze lesmethoden en leeromgeving. Voor een gedetailleerd inzicht in het inspectierapport, nodigen wij u uit om de bijgevoegde link naar de website van de Onderwijsinspectie te raadplegen. Heeft u specifieke vragen over de bevindingen van de inspectie of wilt u meer weten over ons onderwijs? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan u graag te woord.

Resultaten | Rudolf Steiner School Krimpen in Krimpen aan den IJssel | [2025] Schoolregister