Basisschool IKC Het Mozaïek in Krimpen aan den IJssel

Het team van IKC Het Mozaïek in Krimpen aan den IJssel

Current section: team
Wielerbaan 17
2924 Krimpen aan den IJssel

Zie hier hoe het team van IKC Het Mozaïek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Het Mozaïek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Het Mozaïek bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Het Mozaïek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Het Mozaïek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Het Mozaïek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10.7%)
25-35 jaar (39.3%)
35-45 jaar (17.9%)
45-55 jaar (10.7%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (3.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Het Mozaïek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (17.9%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Het Mozaïek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij IKC Het Mozaïek

Bij IKC Het Mozaïek garanderen wij de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte uitval van leerkrachten. Ons flexibele vervangingsbeleid zorgt ervoor dat uw kind altijd in een stabiele en stimulerende leeromgeving verblijft. Wij zetten diverse strategieën in om een optimale dagindeling te waarborgen. Dit kan variëren van het inzetten van een duocollega voor extra ondersteuning in de klas, tot het verdelen van de groep over andere klassen. Daarnaast kunnen onderwijsassistenten ingezet worden om de begeleiding te versterken. In uitzonderlijke situaties, waarbij kinderen niet thuis kunnen blijven, bieden we een noodopvangmogelijkheid. Ons doel is om de impact van afwezigheid van een leerkracht tot een minimum te beperken en de onderwijsactiviteiten soepel te laten verlopen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school hebben wij gekozen voor groepen te groeperen in leerstofjaarklassen. Dat betekent dat wij van elke groep 1 klas op school hebben. Alleen bij de kleuters combineren wij groepen. In schooljaar 2024-2025 hebben we een 0/1 groep en twee groepen 1/2. De leerlingen ontvangen de meeste lessen in hun eigen groep. Alleen bij ons thematisch onderwijs werken de groepen regelmatig klasdoorbroken.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op IKC Het Mozaïek: Specialisten voor Elk Kind

4

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op IKC Het Mozaïek leggen we een sterke nadruk op de kernvakken taal en rekenen. Onze toegewijde specialisten verrijken het team met de nieuwste inzichten en methodieken. Samen met de directie bewaken zij continu het onderwijsniveau, zodat elke leerling de best mogelijke basis krijgt voor toekomstig succes. Zo garanderen we optimale leerresultaten voor alle kinderen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Naast academische vaardigheden besteden we op Het Mozaïek veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling, het gedrag en een gevoel van veiligheid bij elk kind. We brengen de ontwikkeling nauwkeurig in kaart en normeren deze periodiek. Onze school monitort de sociaal-emotionele ontwikkeling, inclusief het welzijn en de veiligheid, tweemaal per jaar met behulp van de Veiligheidsmonitor en Kanvas, een integraal onderdeel van de Kanjertraining.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
PBS Coördinator

Toelichting van de school:

De ontwikkeling van een kind omvat meer dan alleen cognitieve vaardigheden; gedrag, werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn eveneens cruciaal. Alle leerkrachten op Het Mozaïek beschikken over de nodige expertise op dit gebied. Daarnaast zijn drie collega's gespecialiseerd in deze thema's en staan zij klaar om leerkrachten te ondersteunen wanneer extra expertise gewenst is, wat bijdraagt aan een optimale leeromgeving.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs
Schrijffysio

Toelichting van de school:

IKC Het Mozaïek hecht belang aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. We werken samen met een gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs, en diverse leerkrachten zijn bevoegd om uitstekend bewegingsonderwijs te verzorgen. Verder biedt onze school wekelijks ondersteuning door een schrijffysio, die kinderen met specifieke hulpvragen op het gebied van motorische ontwikkeling begeleidt. Dit zorgt voor een brede ontwikkeling.

1

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

BHV'er

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop op IKC Het Mozaïek. Dagelijks zijn er minimaal twee gecertificeerde BHV'ers (Beroepshulpverleners) aanwezig op school. Zij zijn getraind om adequaat te handelen bij medische situaties en persoonlijke verzorgingsvragen, wat bijdraagt aan een veilige en zorgzame omgeving voor iedereen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek Ons Toegezegde Onderwijs: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Ontwikkeling van Ons Toekomstig Aanbod voor Succesvolle Leerlingen

Bij IKC Het Mozaïek zetten we ons dagelijks in om het onderwijs naadloos af te stemmen op de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. We geloven sterk in de kracht van samen leren en een flexibele onderwijsstructuur, die we continu optimaliseren voor de beste leerresultaten. Onze focus ligt op het creëren van een rijke en betekenisvolle leeromgeving waarin traditionele vakgrenzen vervagen en kinderen leren door ontdekking en samenwerking. Een belangrijk aandachtspunt hierbij is de soepele overgang van groep 2 naar groep 3, zodat uw kind zich optimaal kan blijven ontwikkelen. Wij streven naar een toekomst waarin we ons aanbod aan extra ondersteuning verder uitbreiden. Dit doen we door innovatieve lesmethoden te integreren en onze leerkrachten te blijven scholen. Zo garanderen we dat elke leerling de aandacht en begeleiding krijgt die hij of zij verdient om te excelleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Wat Zijn de Kernambities van Ons Schoolplan?

Bij IKC Het Mozaïek streven we naar een levendige en betekenisvolle leeromgeving, stevig geworteld in onze christelijke identiteit en de Bijbelse boodschap. We onderhouden actieve verbindingen met de maatschappij, zodat kinderen leren zich te verhouden tot de wereld om hen heen. Onze focus ligt op vak- en groepsoverstijgend onderwijs, met name binnen de zaakvakken zoals biologie, aardrijkskunde en geschiedenis. We integreren ook taalvaardigheden in deze thematische aanpak, wat zorgt voor een rijke en samenhangende leerervaring. We hanteren een efficiënte, planmatige werkwijze die de werkdruk voor leerkrachten verlaagt en praktisch toepasbaar is in de dagelijkse lespraktijk. Dit omvat de cognitieve, sociaal-emotionele, executieve en creatieve ontwikkeling van elk kind. Kwaliteitskaarten borgen onze afspraken en methoden. Als leer- en leefgemeenschap bieden we een veilige omgeving waar kinderen zichzelf ontdekken en leren omgaan met God, medemensen en de schepping. Deze gemeenschap versterkt ook de samenwerking tussen leerkrachten en de betrokkenheid van ouders, door gebruik te maken van ieders unieke kwaliteiten.

Hoe Realiseert de School Haar Educatieve Doelstellingen?

Het schooljaar begint met een gedetailleerde bespreking van ons jaarplan, waarin de specifieke doelen voor het komende jaar worden uiteengezet. Dit jaarplan vormt de basis voor onze vergaderstructuur, waarbij de gestelde doelen continu centraal staan. We hanteren diverse soorten vergaderingen om onze onderwijskwaliteit te waarborgen: Studiedagen voor het voltallige team, algemene Teamvergaderingen, gespecialiseerde Leerteam-bijeenkomsten gericht op specifieke vakgebieden zoals lezen, en Bouwvergaderingen voor de voorbereiding van thematische lesprogramma's. Korte Bordsessies faciliteren de bespreking van schooldoelen en praktische mededelingen. Via deze gestructureerde overleggen werken we continu aan de verbetering van ons onderwijs, met constante aandacht voor de doelen uit ons jaar- en schoolplan. Daarnaast wordt de input van ouders actief gezocht via 'Meet & Greet'-sessies, waar ouders worden uitgenodigd om deel te nemen aan discussies over specifieke onderwerpen, waarbij per periode één ochtend wordt georganiseerd.

Ontdek Ons Uitgebreide Jonge Kind Programma bij IKC Het Mozaïek

Toelichting van de school

IKC Het Mozaïek, gevestigd in Krimpen aan den IJssel, is sinds januari 2023 een integraal kindcentrum (IKC). Deze transformatie betekent dat wij naast hoogwaardig basisonderwijs ook professionele kinderopvang aanbieden. We werken hierin nauw samen met onze partner To be Kind om een naadloze doorlopende ontwikkellijn te garanderen. Specifiek voor de allerkleinsten verzorgen wij de peuteropvang op de maandagen, dinsdagen en donderdagochtenden. De opvangtijden zijn van 08:30 tot 12:00 uur, zodat uw kind optimaal kan profiteren van onze stimulerende omgeving.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend programma biedt IKC Het Mozaïek voor jonge kinderen?

IKC Het Mozaïek onderscheidt zich door een rijk aanbod speciaal gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een gestructureerde peuteropvang en programma's voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), die de basis leggen voor een succesvolle schoolcarrière. Ons doel is om al op jonge leeftijd een stimulerende en veilige leeromgeving te bieden, waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien.

IKC Het Mozaïek onderscheidt zich door een rijk aanbod speciaal gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een gestructureerde peuteropvang en programma's voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), die de basis leggen voor een succesvolle schoolcarrière. Ons doel is om al op jonge leeftijd een stimulerende en veilige leeromgeving te bieden, waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt IKC Het Mozaïek samen voor het jonge kind programma?

Voor ons integrale aanbod voor het jonge kind, inclusief peuteropvang en VVE-programma's, werkt IKC Het Mozaïek exclusief samen met To be Kind. Deze gerichte samenwerking stelt ons in staat om een consistente en hoge kwaliteit van zorg en educatie te waarborgen. Door deze nauwe band met To be Kind kunnen wij een soepele overgang naar de basisschool garanderen.