Basisschool obs Prinses Irene in Krimpen aan de Lek

Het team van obs Prinses Irene in Krimpen aan de Lek

Current section: team
Klaverstraat 1
2931 Krimpen aan de Lek

Zie hier hoe het team van obs Prinses Irene is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van obs Prinses Irene. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past obs Prinses Irene bij jullie?

Ontdek hoe goed obs Prinses Irene bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij obs Prinses Irene zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij obs Prinses Irene. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.7%)
25-35 jaar (46.2%)
35-45 jaar (46.2%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij obs Prinses Irene werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor obs Prinses Irene gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit en Kwaliteit Gegarandeerd

Bij Openbare Basisschool Prinses Irene staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Wij zorgen voor professionele vervanging tijdens afwezigheid van de reguliere leerkrachten. Dit doen we door slim gebruik te maken van ons eigen, toegewijde team van leerkrachten. Daarnaast onderhouden we een actieve invalpoule met gekwalificeerde leerkrachten. Zo garanderen we dat uw kind altijd les krijgt van een bekwame professional, ongeacht onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op obs Prinses Irene: Specialisten voor Elke Uitdaging

8

Taal en Rekenen: Verbetering van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor brede ondersteuning
Gespecialiseerde rekenspecialist voor rekenonderwijs
Remedial teacher voor individuele leerhulp
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Taalspecialist voor taalontwikkeling en leesplezier
ICT-specialist voor digitale leermiddelen
Twee bouwspecialisten voor projectmatig onderwijs
Cultuurspecialist voor creatieve ontwikkeling

Toelichting van de school:

Op obs Prinses Irene zetten wij ons actief in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze taalspecialist, Jasmijn van der Velden, en rekenspecialist, Meike Kuik, zijn essentieel. Zij zijn om de week een dag beschikbaar voor specifieke taken. De taalspecialist waarborgt de kwaliteit van ons taalonderwijs, fungeert als vraagbaak voor het team en stimuleert lees- en taalactiviteiten. Zij plant en implementeert vernieuwingen in het taalonderwijs. De rekenspecialist focust op de inhoudelijke kwaliteit van rekenonderwijs en bevordert deze actief. Deze specialist inspireert collega's en creëert de voorwaarden voor effectief rekenonderwijs, waarbij zij mede vormgeeft aan het rekenbeleid van de school. Daarnaast bieden wij gespecialiseerde ondersteuning voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Sarah van der Meer is onze expert op dit gebied en verzorgt eveneens de lessen voor de plusklas vanaf groep 5, zodat ook deze leerlingen optimaal worden uitgedaagd en gestimuleerd in hun leerproces.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal-emotionele begeleiding
Intern begeleider voor brede ondersteuning

Toelichting van de school:

Voor een positief sociaal-emotioneel klimaat op obs Prinses Irene hebben we twee toegewijde gedragsspecialisten. Deze specialisten ondersteunen leerlingen bij hun sociale en emotionele ontwikkeling, wat essentieel is voor een veilige leeromgeving. In groep 5 zetten we gericht de training 'Rots & Water' in. Deze training helpt kinderen om sterker in hun schoenen te staan, zelfvertrouwen op te bouwen en effectief om te gaan met uitdagingen, zowel individueel als in groepsverband.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor begeleiding bij gedrag en studievaardigheden

Toelichting van de school:

Ons team van twee gedragsspecialisten op obs Prinses Irene richt zich op het bevorderen van een positieve gedragshouding en een effectieve taakaanpak bij alle leerlingen. Zij bieden praktische ondersteuning en strategieën. Deze expertise draagt bij aan een gestructureerde werkomgeving waarin elke leerling optimaal kan leren en zich persoonlijk kan ontwikkelen. De focus ligt op het aanleren van zelfregulatie en studievaardigheden.

1

Motorische Ontwikkeling: Gym en Beweging

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gym voor gespecialiseerde gymlessen

Toelichting van de school:

De lichamelijke ontwikkeling en het bewegingsplezier van onze leerlingen staan centraal in de gymlessen, verzorgd door onze gespecialiseerde vakleerkracht Gym, Youri Deelen. Hij zorgt voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma. De lessen zijn ontworpen om de motorische vaardigheden te verbeteren, de conditie te bevorderen en een actieve levensstijl te stimuleren bij alle leerlingen van obs Prinses Irene.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor coördinatie van zorg
BHV'ers voor eerste hulp en noodsituaties

Toelichting van de school:

Op obs Prinses Irene hechten we groot belang aan de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen. Ons team van vijf getrainde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) staat paraat voor eerste hulp en het adequaat handelen in noodsituaties. De intern begeleider coördineert de medische zorg en ondersteuning, en zorgt ervoor dat alle procedures omtrent persoonlijke verzorging en medische handelingen correct worden gevolgd, om zo een veilige en zorgzame omgeving te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Ateliers (keuken, speellokaal, ruimte voor toneel)

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Obs Prinses Irene

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Gedetailleerd

Op obs Prinses Irene geloven we in gepersonaliseerd leren en bieden we een gestructureerd ondersteuningssysteem voor al onze leerlingen. Binnen ons leerstofjaarklassensysteem differentiëren we het onderwijs effectief. We werken met maximaal drie subgroepen per klas, gericht op een basisgroep, een uitdagingsgroep voor snelle leerlingen, en een groep die specifieke extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van taal en rekenen. Voor kinderen die extra begeleiding behoeven, ontwikkelen we individuele leerlijnen of speciale programma's met passende arrangementen. De benodigde verlengde en extra instructies worden primair verzorgd door de eigen leerkracht binnen de klas. In nauwe samenwerking met onze intern begeleider (IB'er) kan remedial teaching (RT) ingezet worden, zowel binnen als buiten de groep, afhankelijk van de specifieke behoeften. Onderwijsassistenten en externe professionals bieden aanvullende ondersteuning aan leerlingen met een arrangement. Schoolmaatschappelijk Werk: Een Cruciale Partner voor Welzijn Via Kwadraad bieden we toegankelijk schoolmaatschappelijk werk op elke school in de Krimpenerwaard. Heeft u als ouder zorgen over uw kind, zoals pesten, de impact van een scheiding, tegenzin om naar school te gaan, frequent boos gedrag, of algemene opvoedingsvragen, dan staat ons schoolmaatschappelijk werk voor u klaar. Wij ondersteunen alle vragen op sociaal-emotioneel gebied. U kunt uw aanmelding regelen via de intern begeleider. Na uw aanmelding volgt een intakegesprek met de schoolmaatschappelijk werker en uzelf, waarin we de situatie bespreken en de mogelijkheden van het schoolmaatschappelijk werk verkennen. Dit kan leiden tot individuele ondersteuning, waarbij de schoolmaatschappelijk werker kinderen tijdens schooltijd uit de klas haalt voor een persoonlijk gesprek. Daarnaast organiseert Kwadraad waardevolle trainingen, waaronder een weerbaarheidstraining (Rots en Water), faalangsttraining en een KIES-groep (Kinderen In Echtscheiding Situaties). Meer details en startdata vindt u op de website van Kwadraad. De contactpersonen voor schoolmaatschappelijk werk op obs Prinses Irene zijn Harriët Gargoskij en Jeske Gelderblom. Zij zijn op woensdag aanwezig op school. Harriët is bereikbaar via 06-14350149 of h.gargoskij@kwadraad.nl. Jeske is bereikbaar via 06-38292909 of j.gelderblom@kwadraad.nl. Vooruitblik: Ontwikkeling van Extra Ondersteuningsaanbod We zetten ons de komende jaren actief in voor de verdere ontwikkeling van ons onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. De focus ligt op het creëren van een naadloze doorlopende leerlijn vanaf groep 1, wat is vastgelegd in ons recent herziene beleidsplan. In het schooljaar 2024-2025 implementeren we de nieuwe sociaal-emotionele methode 'Kwink'. Bovendien starten we dit schooljaar met het gebruik van het online programma 'Letterster', onder begeleiding van onze RT'er, om de leerervaringen verder te verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Visie voor de Toekomst

Welke Strategische Schoolontwikkelingsdoelen en Personeelsontwikkeling Beschrijft Ons Schoolplan?

Ons schoolplan voor 2024-2028 legt de nadruk op een proactieve benadering van kwaliteitszorg, volledig in lijn met het strategisch beleidsplan van Stichting Onderwijs Primair. We hebben concrete thema's geïdentificeerd die essentieel zijn voor de verdere ontwikkeling van onze school. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, gebaseerd op een uitgebreide lijst van actiepunten, waarin we de voortgang en realisatie van onze doelen in het jaarverslag evalueren. Een belangrijk onderdeel van ons plan is de continue professionele ontwikkeling van ons onderwijspersoneel, van startbekwaam tot vakbekwaam, conform de Cao-PO. Dit alles vormt een cyclisch proces van plannen, implementeren en evalueren. Het managementteam heeft het schoolplan opgesteld, met input van het voltallige team over onze missie, visie en de actiepunten voor de komende vier jaar. De medezeggenschapsraad heeft dit plan ter goedkeuring voorgelegd. Ons schoolplan biedt een globale visie op kwaliteit, met verwijzingen naar bijlagen voor specifieke details. De focusgebieden voor het komende schooljaar omvatten: - Versterking van basisvaardigheden op 1S/2F niveau, met monitoring op 1F niveau. - Bevordering van burgerschapsvorming binnen onze schoolgemeenschap. - Uitbreiding van ons aanbod voor sociaal-emotionele ontwikkeling, met de implementatie van de methode KWINK voor een gedeelde pedagogische aanpak. - Intensivering van samenwerking met partners, zoals voorschoolse educatie en het voortgezet onderwijs, voor een naadloze ontwikkelingslijn voor onze leerlingen.

Hoe Realiseren Wij Onze Onderwijsdoelen Door Middel Van Structurele Processen?

Zowel het schoolplan als het jaarplan zijn leidend gedurende het schooljaar en worden ondersteund door concrete ontwikkelplannen en kwaliteitskaarten. Onze leerkrachten werken actief aan schoolontwikkeling binnen specialistengroepen, gericht op taal, rekenen, burgerschap, kunst/cultuur en gedrag, onder leiding van ervaren specialisten. In de bijeenkomsten van de onder- en bovenbouw, gecoördineerd door de bouwcoördinatoren, leggen we de focus op het waarborgen van doorgaande leerlijnen en het continu verbeteren van leerresultaten en lesmethodieken. De specialisten maken gebruik van een doelenbord om de voortgang inzichtelijk te maken, waarbij de resultaten periodiek worden besproken binnen het specialistenteam. Alle teams worden vertegenwoordigd in de teamvergaderingen. Middels het IEP-Leerling Volgsysteem en methodegebonden toetsen monitoren we nauwgezet de ontwikkeling van iedere leerling en jaargroep. Coördinatoren leerlingenzorg organiseren hiervoor specifieke leerling-, groeps- en schoolbesprekingen.

Ontwikkeling en Plezier voor Jonge Kinderen bij obs Prinses Irene

Toelichting van de school

Bij obs Prinses Irene in Krimpen aan de Lek geloven we sterk in een vliegende start voor elk kind. Ons onderwijs is erop gericht om jonge kinderen te prikkelen, te inspireren en een veilige, stimulerende omgeving te bieden waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wij bieden een breed scala aan activiteiten en programma's die speciaal zijn ontworpen om aan te sluiten bij de behoeften van jonge kinderen. Van speelse leeractiviteiten tot gerichte ondersteuning, alles is gericht op het bevorderen van hun cognitieve, sociale en emotionele groei. Ontdek hoe obs Prinses Irene de basis legt voor een succesvolle schoolloopbaan en een leven lang leren. Wij heten u en uw kind van harte welkom om deel uit te maken van onze warme en betrokken schoolgemeenschap.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft obs Prinses Irene voor jonge kinderen?

obs Prinses Irene biedt diverse extra faciliteiten en programma's speciaal voor de jongste leerlingen. Ons team van toegewijde professionals zorgt voor een optimale voorbereiding op de basisschool. Denk hierbij aan gerichte aandacht voor taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en spelenderwijs leren. Wij werken nauw samen met een 'Ondersteuner VVE' om de kwaliteit van deze programma's te waarborgen en te verrijken. Dit uitgebreide aanbod stelt ons in staat om elk kind een stevige basis mee te geven, wat essentieel is voor hun verdere schoolcarrière en persoonlijke ontwikkeling.

obs Prinses Irene biedt diverse extra faciliteiten en programma's speciaal voor de jongste leerlingen. Ons team van toegewijde professionals zorgt voor een optimale voorbereiding op de basisschool. Denk hierbij aan gerichte aandacht voor taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en spelenderwijs leren. Wij werken nauw samen met een 'Ondersteuner VVE' om de kwaliteit van deze programma's te waarborgen en te verrijken. Dit uitgebreide aanbod stelt ons in staat om elk kind een stevige basis mee te geven, wat essentieel is voor hun verdere schoolcarrière en persoonlijke ontwikkeling.

Met welke organisaties werkt obs Prinses Irene samen voor het jonge kind aanbod?

Voor het versterken van ons aanbod voor jonge kinderen, werkt obs Prinses Irene samen met betrouwbare en gespecialiseerde partners. Deze samenwerkingen garanderen een naadloze overgang van de kinderopvang naar de basisschool. We zijn er trots op samen te werken met SKN, een organisatie die bekend staat om haar expertise in kinderopvang en educatie. Daarnaast onderhouden we een nauwe band met Peuterspeelzaal 't Krielhok, waardoor we een consistente en hoogwaardige leerervaring kunnen bieden vanaf de vroegste jaren. Deze partnerschappen stellen ons in staat om een geïntegreerd en effectief programma te ontwikkelen dat optimaal aansluit bij de ontwikkelingsfase van elk jong kind.

Voor het versterken van ons aanbod voor jonge kinderen, werkt obs Prinses Irene samen met betrouwbare en gespecialiseerde partners. Deze samenwerkingen garanderen een naadloze overgang van de kinderopvang naar de basisschool. We zijn er trots op samen te werken met SKN, een organisatie die bekend staat om haar expertise in kinderopvang en educatie. Daarnaast onderhouden we een nauwe band met Peuterspeelzaal 't Krielhok, waardoor we een consistente en hoogwaardige leerervaring kunnen bieden vanaf de vroegste jaren. Deze partnerschappen stellen ons in staat om een geïntegreerd en effectief programma te ontwikkelen dat optimaal aansluit bij de ontwikkelingsfase van elk jong kind.

Team | obs Prinses Irene in Krimpen aan de Lek | [2025] Schoolregister