Basisschool obs Prinses Irene in Krimpen aan de Lek

De resultaten van obs Prinses Irene in Krimpen aan de Lek

Current section: resultaten
Klaverstraat 1
2931 Krimpen aan de Lek

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van obs Prinses Irene, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past obs Prinses Irene bij jullie?

Ontdek hoe goed obs Prinses Irene bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau: De basis voor succes op obs Prinses Irene

Op obs Prinses Irene streven we ernaar dat alle leerlingen een solide basis ontwikkelen in taal en rekenen. Het fundamentele niveau is essentieel en wordt aan het einde van groep 8 gemeten met de doorstroomtoets. Onze school hanteert de landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit is de officiële signaleringswaarde die door de inspectie wordt gehanteerd en geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Het potentieel van elke leerling op obs Prinses Irene

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dit door zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep 8 te laten bereiken. Voor obs Prinses Irene wordt het specifieke streefpercentage, rekening houdend met onze leerlingpopulatie, door de inspectie vastgesteld. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor onze school en weerspiegelt onze inzet om leerlingen te stimuleren tot hogere prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van obs Prinses Irene?

Ouders en verzorgers van onze groep 8 leerlingen organiseren we jaarlijks een informatieve avond over het schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Hierin lichten we het proces toe en beantwoorden we al uw vragen. Verwijzing Groep 7: Het voorlopige advies voor de volgende schoolfase wordt aan het einde van groep 7 door de leerkracht opgesteld. Dit advies is gebaseerd op een gestandaardiseerd format en houdt rekening met de resultaten uit het leerlingvolgsysteem voor rekenen en begrijpend lezen van groep 6 en 7. Ook de observaties van de groepsleerkracht betreffende zelfstandigheid, werkhouding en de rapporten spelen een rol. Overleg met de zorgcoördinator, directie en de toekomstige leerkracht van groep 8 draagt bij aan een compleet beeld. Afspraken voor het Adviesgesprek: De leerling is altijd aanwezig bij het gesprek waarin het voorlopige advies wordt besproken. Ouders/verzorgers ondertekenen na afloop dit advies, wat een belangrijke stap in de voorbereiding op het voortgezet onderwijs markeert. Verwijzing Groep 8: In november starten de leerlingen met de IEP-toetsen, gevolgd door het eerste officiële contactmoment hierover. Tussen 10 en 31 januari ontvangen de leerlingen hun definitieve voorlopige schooladvies. In februari wordt de IEP Doorstroomtoets afgenomen. Uiterlijk 15 maart ontvangen leerlingen en ouders de resultaten van deze toets. Bij een hogere uitkomst van de toets vergeleken met het voorlopige advies, nemen we contact op met ouders om het advies bij te stellen, tenzij dit niet in het belang van de leerling is. Het definitieve schooladvies wordt uiterlijk 28 maart vastgesteld. Tussen 17 en 31 maart dienen alle leerlingen zich aan te melden bij de door hen gekozen middelbare school.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op OBS Prinses Irene: Groeien met Respect en Zelfvertrouwen

Op OBS Prinses Irene stimuleren we kinderen actief om een weloverwogen mening te vormen, waarbij we het perspectief van anderen als waardevol beschouwen. Een veilige en prettige schoolomgeving is essentieel voor elke leerling. Onze toegewijde leerkrachten blinken uit in pedagogisch vakmanschap, gericht op het positief begeleiden van kinderen. Dit betekent dat we het juiste doen, op het juiste moment, en altijd met oog voor de ander. We streven ernaar om de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen door in te spelen op de drie psychologische basisbehoeften: verbondenheid (het kind zien, horen, accepteren en begrijpen), autonomie (het kind mag zichzelf zijn, meedenken en meebeslissen) en competentie (het kind kan zijn of haar talenten maximaal benutten). Alle teamleden van Onderwijs Primair volgen trainingen in pedagogisch vakmanschap, geïnspireerd door het gedachtegoed van pedagogisch tact en leiderschap (NIVOZ). Deze continue scholing draagt bij aan een positief en stimulerend schoolklimaat waarin elk kind floreert.

Veiligheid: Een omgeving waarin elk kind zich geborgen en beschermd voelt.

Verantwoordelijkheid: Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en dat van anderen.

Respect: Wederzijds respect voor elkaar, de omgeving en diverse meningen is de basis van onze schoolcultuur.

Hoe bevordert OBS Prinses Irene de sociale ontwikkeling van uw kind?

OBS Prinses Irene hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling, waarbij we kinderen leren hun eigen mening te vormen en respectvol om te gaan met de meningen van anderen. Onze leerkrachten zijn gespecialiseerd in pedagogisch vakmanschap en creëren een veilige omgeving die de psychologische basisbehoeften van kinderen ondersteunt, zoals verbondenheid, autonomie en competentie.

Welke methodes gebruikt OBS Prinses Irene voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen, zet OBS Prinses Irene diverse effectieve registratievormen in. Dit zorgt ervoor dat we de voortgang van elk kind op een gestructureerde manier kunnen beoordelen en waar nodig gerichte ondersteuning kunnen bieden.

  • WMK vragenlijsten voor een breed beeld van sociaal welbevinden.
  • Hart & Handen IEP Leerling Volg Systeem (LVS) voor een gedetailleerde analyse van sociale vaardigheden.

Met welke sociaal-emotionele leermethodes werkt OBS Prinses Irene?

Voor het actief bevorderen van sociaal-emotioneel leren maakt OBS Prinses Irene gebruik van de bewezen effectieve methode KWINK. Deze methode helpt kinderen omgaan met hun emoties, sociale situaties te begrijpen en positieve relaties op te bouwen, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling.

  • KWINK: Een uitgebreide methode die leerlingen helpt bij het ontwikkelen van sociale en emotionele competenties.

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij OBS Prinses Irene

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Openbare Basisschool Prinses Irene. Wij zetten ons dagelijks in voor hoogwaardig onderwijs en een veilige leeromgeving. Lees hoe onze school presteert op het gebied van pedagogisch klimaat, instructie, en leerresultaten. De Inspectie van het Onderwijs toetst scholen om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. Op deze pagina vindt u directe links naar de officiële rapporten en beoordelingen. Zo bent u volledig geïnformeerd over de prestaties en ontwikkelingen van OBS Prinses Irene.

Resultaten | obs Prinses Irene in Krimpen aan de Lek | [2025] Schoolregister