
De resultaten van OBS Flora in Krimpen aan de Lek
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van OBS Flora, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past OBS Flora bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS Flora bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes bij OBS Flora
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Bij OBS Flora streven we ernaar dit essentiële fundament voor al onze leerlingen te leggen. Onze focus ligt op het ontwikkelen van deze kernvaardigheden, zodat elke leerling goed voorbereid is op de volgende stap in hun onderwijsloopbaan.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Exellente Resultaten op OBS Flora
Het streefniveau is een ambitieus doel dat voortbouwt op het fundamentele niveau. Het stimuleert leerlingen om hun potentieel maximaal te benutten en hogere academische prestaties te behalen. De onderwijsinspectie stelt specifieke, op de leerlingenpopulatie afgestemde, streefpercentages vast voor elke school. OBS Flora zet vol in op het stimuleren van deze hogere prestaties. Onze gedreven docenten en innovatieve lesmethoden helpen leerlingen om uit te blinken en hun persoonlijke doelen te overtreffen, wat resulteert in uitstekende resultaten op het streefniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van OBS Flora?
Het schooladviesproces bij OBS Flora is zorgvuldig samengesteld om elke leerling een passend advies te geven. Dit proces omvat meerdere stappen en de expertise van ons team. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig advies, gebaseerd op hun ontwikkeling, resultaten van methode- en niet-methodegebonden toetsen, met speciale aandacht voor rekenen en begrijpend lezen. In januari van groep 8 wordt dit advies definitief gemaakt, rekening houdend met de voortgang van de leerling en de resultaten van de Cito-toetsen. Na de doorstroomtoets in februari ontvangen leerlingen hun definitieve schooladvies. Bij een hogere score op deze toets wordt het advies heroverwogen, tenzij er specifieke redenen zijn die dit belemmeren. Adviezen worden nooit naar beneden bijgesteld en we streven naar dubbele adviezen met hoge, realistische verwachtingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op OBS Flora
Bij OBS Flora staat pedagogisch vakmanschap centraal, waarbij elk kind de ruimte krijgt om te groeien in een dynamische samenleving. Wij stimuleren flexibiliteit en aanpassingsvermogen, omdat we geloven in de aangeboren talenten van elk kind. Onze passie voor onderwijs en ons pedagogisch tact zorgen ervoor dat we een omgeving creëren waarin talentontwikkeling centraal staat. Leren van en met elkaar, zowel binnen als tussen scholen, is hierbij essentieel. In nauwe samenwerking met ouders geven we vorm aan ons onderwijs. Wij onderschrijven gezamenlijke kernwaarden: goed onderwijs, verbinding met de omgeving, passie door vakmanschap, veiligheid en ruimte voor groei, en duurzaamheid. Verbondenheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid zijn de sleutelwoorden van ons Pedagogisch Vakmanschap, waarbij we relatie, autonomie en competentie als basisbehoeften erkennen voor kinderen, opvoeders en leerkrachten. We streven ernaar om op het juiste moment het juiste te doen, met oog voor de ander, en moedigen zelfreflectie aan om bewustzijn van de eigen impact op anderen te vergroten.
Inclusiviteit: Iedereen hoort erbij op OBS Flora.
Samenwerking: We werken actief samen aan leerdoelen.
Ondersteuning: We helpen elkaar om te groeien en te slagen.
Hoe bevordert OBS Flora de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is geworteld in Pedagogisch Vakmanschap, aangevuld met de methode "De Vreedzame School" en een focus op talentontwikkeling. We monitoren de sociaal-emotionele groei met behulp van het volgsysteem "Leerling in Beeld", de leerlijnen van het digikeuzebord en de WMK-vragenlijsten.
Welke tools gebruikt OBS Flora om sociale vooruitgang te meten?
OBS Flora monitort de sociale vooruitgang van leerlingen met behulp van diverse registratievormen:
- WMK-vragenlijsten voor een gestructureerde evaluatie.
- Het volgsysteem "Leerling in Beeld" voor individuele monitoring.
- De leerlijnen van het digikeuzebord, specifiek voor groep 1 en 2.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert OBS Flora?
Voor het sociaal-emotioneel leren maakt OBS Flora gebruik van bewezen methodieken, waaronder:
- "De Vreedzame School" om een positief sociaal klimaat te creëren.
Inspectierapport OBS Flora: Kwaliteit en Ontwikkeling in Basisonderwijs
Ontdek wat de Onderwijsinspectie zegt over de kwaliteit van Openbare Basisschool Flora. Wij zijn trots op onze 'voldoende' beoordeling, een erkenning van de inspanningen van ons team. Deze beoordeling reflecteert onze toewijding aan kwalitatief goed basisonderwijs. We blijven ons continu inzetten voor de ontwikkeling en het welzijn van elke leerling. Lees het volledige inspectierapport voor gedetailleerde inzichten in onze onderwijsaanpak en resultaten.