Basisschool OBS Professor Casimirschool in Kollum

De resultaten van OBS Professor Casimirschool in Kollum

Current section: resultaten
Tsjerk Hiddesstraat 4B
9291 Kollum

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van OBS Professor Casimirschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past OBS Professor Casimirschool bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Professor Casimirschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie voor Hogere Leerresultaten

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en dient als ambitieus doel voor leerlingen aan het einde van groep acht. Het streven is om een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken. De benodigde percentages voor het streefniveau worden door de inspectie per school vastgesteld, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie. Dit resulteert in een gepersonaliseerde signaleringswaarde die dient als maatstaf voor de schoolprestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van OBS Professor Casimirschool?

Ontdek hoe OBS Professor Casimirschool in Kollum tot een passend schooladvies komt. Ons gedetailleerde Protocol Schooladvies beschrijft nauwgezet de stappen die we volgen in groep 6, 7 en 8 om uw kind optimaal te begeleiden. Wij maken hierbij gebruik van de Friese Plaatsingswijzer, een betrouwbaar instrument voor een objectieve beoordeling. Het volledige protocol is eenvoudig te vinden op onze website of in te zien op school voor transparantie en gemoedsrust.

Grafiek

Grafiek laden...

Stimuleren van Sociale Vaardigheden en Zelfvertrouwen op OBS Professor Casimirschool

Op OBS Professor Casimirschool investeren we actief in de sociale ontwikkeling van onze leerlingen. We streven ernaar dat iedere leerling onze school verlaat met een sterk ontwikkeld zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld. Dit stelt hen in staat om effectief samen te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en groei. Onze focus ligt op het vormen van bewuste, maatschappelijk georiënteerde individuen die zich comfortabel voelen bij het leveren van een positieve bijdrage aan de gemeenschap. Door onze Vreedzame School certificering, waarbij het gehele team is getraind, integreren we sociale vaardigheden en burgerschap acht jaar lang in ons curriculum. Dit zorgt voor een consistente en effectieve aanpak.

Veiligheid en geborgenheid voorop

Samenwerken en gezamenlijk leren

Respect voor elkaar en verantwoordelijk gedrag

Hoe bevordert OBS Professor Casimirschool de sociale ontwikkeling bij leerlingen?

Wij hanteren de bewezen methodes 'Vreedzame School' en 'Breinhelden' als leidraad voor onze sociaal-emotionele leerprogramma's. Deze methodes worden niet enkel in de lesstof verwerkt, maar vormen de kern van ons dagelijks handelen en de schoolcultuur. We moedigen leerlingen aan om inzicht te krijgen in hun eigen gedrag en hier verantwoordelijkheid voor te nemen. Door middel van democratische principes leren leerlingen samen regels en afspraken te maken over hoe we met elkaar omgaan. Ze worden gestimuleerd om elkaar op een respectvolle manier aan te spreken en leren conflicten op te lossen via peer-mediatie. Luisteren naar elkaar, empathie tonen, elkaar aanmoedigen en respect hebben voor diversiteit zijn essentiële vaardigheden die we cultiveren. Ouders worden betrokken via 'kletskaarten', die thuis gesprekken stimuleren over de behandelde thema's, waardoor de driehoek ouder-leerling-school versterkt wordt.

Welke methoden gebruikt OBS Professor Casimirschool voor sociaal-emotioneel leren?

OBS Professor Casimirschool maakt gebruik van de volgende erkende methodes voor sociaal-emotioneel leren:

  • Vreedzame School
  • Breinhelden

Hoe meet OBS Professor Casimirschool de sociale vooruitgang van leerlingen?

De sociale vooruitgang van onze leerlingen wordt nauwkeurig gemonitord met behulp van specifieke registratiemiddelen. Dit stelt ons in staat om de ontwikkeling op het gebied van sociale competenties effectief in kaart te brengen en waar nodig bij te sturen.

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Veiligheidsthermometer van Vreedzaam

Onderwijsinspectie Rapport OBS Professor Casimirschool: Kwaliteit en Vooruitgang

De Onderwijsinspectie heeft OBS Professor Casimirschool grondig geëvalueerd tijdens een periodiek vierjaarlijks bezoek. De bevindingen en aanbevelingen zijn zorgvuldig verwerkt in ons schooljaarplan, met als doel onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Onze school opereert met een basisarrangement, wat de solide fundering van ons onderwijsbeleid weerspiegelt. We zetten ons dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving waar elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen en succesvol kan zijn. Ontdek meer over de resultaten en onze aanpak via de officiële kanalen van de inspectie. Wij geloven in transparantie en open communicatie over onze prestaties en ontwikkelingsdoelen.