Integraal Kindcentrum Kloetinge in Kloetinge (Gem. Goes)

Het team van Integraal Kindcentrum Kloetinge in Kloetinge (Gem. Goes)

Current section: team
Zomerweg 2
4481 Kloetinge (Gem. Goes)

Zie hier hoe het team van Integraal Kindcentrum Kloetinge is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Integraal Kindcentrum Kloetinge. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Integraal Kindcentrum Kloetinge bij jullie?

Ontdek hoe goed Integraal Kindcentrum Kloetinge bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Integraal Kindcentrum Kloetinge zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Integraal Kindcentrum Kloetinge. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (13.3%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (13.3%)
45-55 jaar (13.3%)
55-65 jaar (26.7%)
&ge;65 jaar (6.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Integraal Kindcentrum Kloetinge werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Integraal Kindcentrum Kloetinge gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Leerkrachtvervanging bij IKC Kloetinge: Altijd Onderwijsgarantie

Bij Integraal Kindcentrum Kloetinge staat continuïteit van onderwijs voorop. Dankzij onze innovatieve groepsdoorbroken onderwijsstructuur kunnen wij veelal de afwezigheid van een leerkracht, door bijvoorbeeld ziekte of geplande vrije dagen, intern opvangen. Dit doen we door slim gebruik te maken van onze klassenassistenten of door het lesrooster tijdelijk aan te passen, zodat leerlingen altijd begeleid worden. Als interne oplossingen ontoereikend zijn, volgen we een zorgvuldig stappenplan om uw kind verzekerd te houden van kwalitatief goed onderwijs. Eerst kijken we naar flexibele inzet binnen ons eigen team, bijvoorbeeld door een duo-partner of een collega die die dag beschikbaar is, in te zetten. Dit minimaliseert de impact op de klas en de leerlingen. Nadien dienen we een verzoek in bij onze externe vervangingspool. Hoewel we hierdoor minder directe invloed hebben op de invulling, garandeert dit toch een professionele vervanging. Mocht dit onverhoopt niet direct lukken, dan onderzoekt de directie de mogelijkheid om eigen taken tijdelijk te parkeren om de onderwijscontinuïteit te waarborgen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kunnen we overwegen om een unit tijdelijk op te splitsen en de leerlingen te verdelen over andere units. Dit is echter een laatste redmiddel. Pas als er absoluut geen andere oplossing mogelijk is, kunnen we genoodzaakt zijn leerlingen naar huis te sturen. Momenteel is onze vervangingspool echter leeg, wat onze interne flexibiliteit extra benadrukt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons team heeft zich geschoold in het groepsdoorbrekend werken, omdat we vinden dat het leerstofjaarklassensysteem onvoldoende tegemoet komt aan de behoeftes van onze leerlingen. Niet de methode is leidend voor het lesaanbod, maar de ontwikkeling van onze leerlingen zelf moet leidend zijn. Vanaf dit schooljaar werken we met een unit 1 (oude groepen 1, 2 en 3), een unit 2 (oude groepen 4, 5 en 6) en een unit 3 (oude groepen 7 en 8) waarbinnen groepsdoorbroken gewerkt wordt, maar ook unit-overstijgend.

Groeperingsvormen

Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Nederlandse Taal
25%
Rekenen / Oriëntatie in de ruimte
25%
Bewegingsonderwijs en spel
16.3%
Oriëntatie op mens en maatschappij
10%
Oriëntatie op natuur en techniek
10%
Kunstzinnige oriëntatie
10%
Sociaal-emotioneel leren
3.8%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
27.3%
Rekenen/wiskunde
26.7%
Lezen
18%
Wereldoriëntatie
10.7%
Bewegingsonderwijs
6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
4%
Engelse taal
2.7%
Overig
2.7%
Levensbeschouwing
2%

Deskundige Ondersteuning voor Succesvol Leren op IKC Kloetinge

0

Taal en Rekenen: Fundamenten voor de Toekomst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Integraal Kindcentrum Kloetinge leggen we een sterke nadruk op de ontwikkeling van essentiële taal- en rekenvaardigheden. We zetten ons in om elke leerling de nodige ondersteuning te bieden om deze kerncompetenties optimaal te beheersen. Onze aanpak is gericht op het creëren van een solide basis, zodat alle leerlingen zelfverzekerd en bekwaam de volgende onderwijsfasen kunnen betreden. We streven naar een omgeving waarin iedereen excelleert in lezen, schrijven en rekenen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen staan centraal binnen ons integraal kindcentrum. Wij koesteren een veilige en ondersteunende omgeving waarin kinderen zich gewaardeerd voelen en positieve sociale vaardigheden ontwikkelen. Onze focus ligt op het bevorderen van zelfvertrouwen, empathie en weerbaarheid bij elke leerling. We geloven dat een sterke sociaal-emotionele basis essentieel is voor succesvol leren en een gelukkig schoolleven.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Focus

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Integraal Kindcentrum Kloetinge stimuleert een positieve werkhouding en een doelgerichte taakaanpak bij al onze leerlingen. Wij bieden begeleiding op maat om leerlingen te helpen zich te concentreren en effectief aan hun schoolwerk te werken. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid, zodat elke leerling het maximale uit zijn of haar leerproces kan halen. We creëren een gestructureerde leeromgeving die leren bevordert.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Door middel van gevarieerde bewegingsactiviteiten stimuleren we een gezonde levensstijl en de ontwikkeling van zowel fijne als grove motoriek. Een actieve levensstijl draagt bij aan het algehele welzijn en de leerprestaties van kinderen. Wij zorgen voor een breed aanbod aan sport- en spelactiviteiten die plezier en ontwikkeling combineren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Binnen IKC Kloetinge zorgen we voor een veilige omgeving waar ook aandacht is voor medisch handelen en persoonlijke verzorging indien nodig. We werken nauw samen met ouders en indien van toepassing met medische professionals om ervoor te zorgen dat elke leerling de juiste zorg en ondersteuning ontvangt. Veilige en hygiënische routines zijn hierbij cruciaal.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Tweemaal per week: peuter- kleuterklas
Veelzijdig en afwisselend naschools aanbod

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op IKC Kloetinge

Ons Toekomstige Aanbod voor Extra Onderwijsbehoeften

Bij Integraal Kindcentrum Kloetinge zetten we ons in voor elke individuele leerling. In ons schoolondersteuningsprofiel hebben we gedetailleerd vastgelegd welke mogelijkheden, grenzen en ambities wij hebben voor het bieden van extra ondersteuning aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. We erkennen dat elke leerling uniek is en passen onze aanpak daarop aan. Wij onderzoeken momenteel actief de ontwikkeling van een geïntegreerd IKC-breed ondersteuningsprofiel. Dit om ervoor te zorgen dat alle leerlingen, ongeacht hun specifieke leerbehoeften, de best mogelijke begeleiding ontvangen binnen onze vertrouwde omgeving. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren en ondersteunen op weg naar succes.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan Integraal Kindcentrum Kloetinge

Wat zijn de kerndoelen en structuur van ons schoolplan?

Bij Integraal Kindcentrum Kloetinge hanteren we een robuust kwaliteitszorgsysteem, geïnspireerd door het INK-model. Dit model, specifiek aangepast voor het onderwijs, evalueert zowel de organisatie als de resultaten. De organisatorische pijlers omvatten leiderschap, personeelsbeleid, strategische doelstellingen, middelenbeheer en procesoptimalisatie. De resultatenmetingen richten zich op de waardering van personeel en ouders, de tevredenheid van leerlingen en de behaalde leeropbrengsten. Door continu te monitoren of we de gewenste effecten realiseren, kunnen we ons beleid proactief bijsturen. Dit proces volgt de Plan-Do-Check-Act cyclus, wat in het INK-model wordt samengevat als 'leren en verbeteren'. De directeur draagt de eindverantwoordelijkheid voor het kwaliteitszorgsysteem, inclusief het bewaken van de samenhang, het vastleggen van afspraken en het bevorderen van professionele ontwikkeling. Onze leerkrachten zijn actief betrokken bij de schoolbrede onderwijskwaliteit, gedreven door een professionele cultuur. Kenmerkend hiervoor zijn vakmanschap, betrokkenheid, wederzijdse verantwoordelijkheid en een open houding voor reflectie. We onderhouden nauwe banden met relevante onderwijsinstanties en organisaties, en rapporteren transparant over onze activiteiten en resultaten aan belanghebbenden en ons bestuur.

Hoe implementeren wij onze onderwijsdoelen effectief?

Om onze onderwijsdoelen te realiseren en de voortgang te waarborgen, hebben wij een gestructureerd plan van aanpak. Twee keer per maand komen de teams bijeen voor een 'Inhoudelijke' vergadering. Hierin verdiepen we ons in methoden en werkwijzen, bespreken we actuele ontwikkelingen en is er ruimte voor intervisie om van elkaar te leren. De directie voert regelmatig ontwikkelingsgesprekken met leerkrachten, gericht op hun ambities, welbevinden en professionele groei. Drie keer per jaar organiseren we planvergaderingen met het voltallige team om het jaarplan van de school te evalueren en te optimaliseren. Maandelijks vindt er een monitorgesprek plaats tussen directie, intern begeleider en unitcoördinatoren. Hierin bespreken we de unit-overstijgende zaken, waarbij het managementteam (MT) constructief meedenkt en ondersteuning biedt. Een stuurgroep komt eens per zes weken bijeen om de schoolontwikkeling (LAO) te bespreken en te sturen. Daarnaast investeren we in de professionele ontwikkeling van ons team door middel van zeven studiemiddagen per schooljaar, telkens van 14:30 tot 17:30 uur.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen: Uniek Programma bij IKC Kloetinge

Toelichting van de school

Bij Integraal Kindcentrum (IKC) Kloetinge streven we naar een naadloze en logische ontwikkelingslijn voor kinderen, van 0 tot 12 jaar. Dit integrale aanpak zorgt voor een vloeiende overgang zonder abrupte veranderingen. Onze peuters en kleuters spelen, leren en groeien samen, wat resulteert in een natuurlijke integratie zonder voelbare drempels tussen de leeftijdsgroepen. De thema's binnen zowel onderwijs als opvang zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd. We maken gebruik van de Peuter- en Kleuteruniversiteit om de ontwikkeling optimaal te stimuleren. Rond de leeftijd van 3 jaar en 10 maanden plannen we een persoonlijk gesprek met de betrokken leerkrachten, pedagogisch medewerkers en ouders. Hierin staan de ontwikkeling en het welzijn van uw kind centraal.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen bij IKC Kloetinge?

IKC Kloetinge biedt een rijke leeromgeving met gespecialiseerd aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat professionele kinderopvang en uitgebreide mogelijkheden voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Ons doel is om een stimulerende omgeving te creëren waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. De integratie van opvang en onderwijs zorgt voor een consistente en ondersteunende aanpak gedurende de vroege jaren.

IKC Kloetinge biedt een rijke leeromgeving met gespecialiseerd aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat professionele kinderopvang en uitgebreide mogelijkheden voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Ons doel is om een stimulerende omgeving te creëren waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. De integratie van opvang en onderwijs zorgt voor een consistente en ondersteunende aanpak gedurende de vroege jaren.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Kindcentrum met doorlopende leerlijnen

Met welke partners werkt IKC Kloetinge samen voor het jonge kind?

Voor het jonge kind werkt IKC Kloetinge nauw samen met de gerenommeerde kinderopvangorganisatie Kibeo. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige opvang en educatie. Via Kibeo bieden we kinderen een veilige en stimulerende omgeving waarin ze spelenderwijs leren en zich kunnen ontplooien. De gedeelde visie op kindontwikkeling zorgt voor een harmonieuze integratie van opvang en onderwijs.

Voor het jonge kind werkt IKC Kloetinge nauw samen met de gerenommeerde kinderopvangorganisatie Kibeo. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige opvang en educatie. Via Kibeo bieden we kinderen een veilige en stimulerende omgeving waarin ze spelenderwijs leren en zich kunnen ontplooien. De gedeelde visie op kindontwikkeling zorgt voor een harmonieuze integratie van opvang en onderwijs.

Team | Integraal Kindcentrum Kloetinge in Kloetinge (Gem. Goes) | [2025] Schoolregister