Openbare Basisschool de Schatkist in Kerkrade

Het team van Openbare Basisschool de Schatkist in Kerkrade

Current section: team
Feldbiss 210
6462 Kerkrade

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Schatkist is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Schatkist. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Schatkist bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Schatkist bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool de Schatkist zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Schatkist. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (21.4%)
25-35 jaar (35.7%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (7.1%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool de Schatkist werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64.3%)
Direct ondersteunend personeel (35.7%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Schatkist gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Deskundige Invulling van Afwezigheid: Continuïteit in Onderwijs bij De Schatkist

Bij Openbare Basisschool De Schatkist waarborgen we de kwaliteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. Onze school kent een slimme organisatiestructuur die flexibele interne opvang van leerlingen mogelijk maakt. Dit betekent dat bij kortdurende ziekte of afwezigheid van een teamlid, de lesdoelen en de dagelijkse routine van uw kind gewaarborgd blijven. Ons ervaren en betrokken team werkt nauw samen om de continuïteit te verzekeren. Hierdoor kunnen we als school flexibel inspelen op situaties, zodat de leercurve van onze leerlingen niet onderbroken wordt. Uw kind kan rekenen op een stabiele en stimulerende leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school gaat uit van een leerstofjaarklassensysteem. De lessen worden in het algemeen, in de groep aangeboden aan de leerlingen. Wij stemmen ons onderwijs goed af op dat wat de leerlingen nodig hebben. Wij werken voor een aantal vakken (rekenen, spelling) groep doorbrekend. Wij geven vanaf groep 5 Engels zodat de kinderen kennismaken met de taal.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool de Schatkist

4

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding op De Schatkist

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten, waaronder een dyslexie- en taalspecialist, bieden leerkrachten gerichte ondersteuning. Ze ontwikkelen beleid, beantwoorden vragen over leerlingen in de klas en voeren klassenconsultaties uit. Deze expertise zorgt ervoor dat elke leerling met taal- of rekenuitdagingen de juiste aandacht en aanpak krijgt. Onze intern begeleider en logopedist werken nauw samen om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Voor een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling beschikken wij over een gedragsspecialist en ergotherapeut. Zij ondersteunen onze leerkrachten met specifieke vragen over gedrag en welzijn in de klas. Door middel van klassenconsultaties en observaties dragen zij bij aan een positieve sfeer en effectieve leeromgeving. De intern begeleider coördineert deze specialistische hulp voor uw kind.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde hulp voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, met een team van een gedragsspecialist en remedial teacher. Zij ondersteunen leerkrachten bij het creëren van een optimale leeromgeving. De ergotherapeut draagt bij aan de aanpak van motorische en praktische vaardigheden, terwijl de intern begeleider de algehele begeleiding coördineert. Dit zorgt voor een gestructureerde en effectieve aanpak voor elke leerling.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Ergotherapie op De Schatkist

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Onze school werkt samen met een deskundige ergotherapeut die wekelijks aanwezig is voor gerichte begeleiding. Zij richt zich op het trainen van essentiële vaardigheden en het optimaliseren van de schoolse omgeving voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Deze gespecialiseerde hulp bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling, waardoor leerlingen beter kunnen participeren in alle schoolactiviteiten. De ergotherapeut zorgt voor praktische oplossingen op maat.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel bieden wij geen specifieke specialistische ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. Voor vragen over deze specifieke zorg kunt u contact opnemen met de schoolleiding. Zij kunnen u adviseren over mogelijke externe ondersteuningsmogelijkheden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Rolstoel toegankelijk, invalide toilet.
Kinderopvang 0-4 jaar
Peuterspeelzaal
Voor- en Naschoolse opvang

Op Maat Gemaakte Ondersteuning en Uitdaging voor Elke Leerling op De Schatkist

Onze Visie op Individuele Leerontwikkeling

Bij Openbare Basisschool de Schatkist geloven we in het potentieel van elk kind. We werken er continu aan om ons onderwijsaanbod te verrijken, zodat we kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, de juiste begeleiding kunnen bieden. Tegelijkertijd stimuleren we leerlingen die extra uitdaging zoeken, om hun talenten verder te ontwikkelen. Onze ambitie is om in de komende jaren het aanbod voor individuele leertrajecten verder uit te bouwen. Zo zorgen we ervoor dat elke leerling op zijn of haar eigen tempo en niveau kan groeien, met een programma dat perfect aansluit bij de persoonlijke leerbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling OBS De Schatkist

Wat zijn de ontwikkelingsdoelen van Basisschool de Schatkist?

Het schoolplan van Openbare Basisschool de Schatkist is leidend voor de kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. We werken toe naar ambitieuze, langetermijndoelen die we vertalen naar concrete deeldoelen. Deze deeldoelen worden gelijktijdig of gefaseerd uitgevoerd. Onze jaarplannen bevatten de specifieke verbeteractiviteiten voor de korte termijn. Het meerjarenplan is flexibel; we passen de planning aan op veranderende omstandigheden en nieuwe inzichten in ons onderwijsbeleid. Vertragingen of nieuwe leermomenten kunnen leiden tot bijstellingen. Voor de komende vier jaar hebben we de volgende grote ontwikkelingsdoelen vastgesteld: een doorlopende leerlijn van groep 1 t/m 8 op zowel vakinhoudelijk als sociaal-emotioneel gebied. Daarnaast streven we naar optimale samenwerking met ouders, ketenpartners en externe instanties, met het welzijn van het kind als hoogste prioriteit. Een open en directe communicatie met alle betrokkenen is essentieel. Tot slot ontwikkelen we een doorlopende leerlijn van voorschoolse educatie naar groep 1, in samenwerking met externe partners.

Hoe monitort OBS De Schatkist haar onderwijskwaliteit en doelen?

Om onze onderwijsdoelen te monitoren en de kwaliteitszorg continu te verbeteren, maken wij effectief gebruik van de PDCA-cyclus: Plan, Do, Check, Act. Deze systematische aanpak zorgt ervoor dat we plannen, uitvoeren, evalueren en aanpassen op een gestructureerde wijze. Na elke verbetercyclus borgen we de behaalde resultaten. We stimuleren een cultuur waarin gemaakte afspraken nagekomen worden en iedereen elkaar hierop aanspreekt. Geplande evaluatiemomenten stellen ons in staat om successen te vieren en bij te sturen waar nodig. Als doelen niet gehaald worden, bieden we extra ondersteuning en tijd. Onze jaarplanning bevat specifieke vergadermomenten gericht op deze verbeteringen, waarbij we de planning zien als een middel, niet als een doel op zich. Onze evaluatievragen zijn gericht op het meten van resultaten: Zijn de gewenste opbrengsten gerealiseerd? Verliepen de activiteiten volgens planning? Wat leren we van het proces? Wat ging goed en wat kan beter? De realisatie van doelstellingen wordt getoetst aan de hand van specifieke metingen, zoals lesobservaties en analyse van onderwijs-leerresultaten, om zo voortdurende verbetering te waarborgen.

Downloaden

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij OBS de Schatkist

Toelichting van de school

Openbare Basisschool de Schatkist biedt een harmonieuze overgang van kinderopvang naar school. We werken nauw samen met Flow Kinderopvang, voorheen Kinderopvang Parkstad, die uitstekende voor- en naschoolse opvang verzorgt voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Bovendien faciliteren we een rijk voorschools programma voor peuters van 2 tot 4 jaar, direct op onze schoollocatie, in samenwerking met peuteropvang 'de Schatkist'. Door gezamenlijke themaplanningen garanderen we een consistente en doorlopende leerlijn, essentieel voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Welke extra programma's biedt OBS de Schatkist voor jonge kinderen?

OBS de Schatkist investeert in een optimale start voor elk kind. Ons specifieke aanbod voor jonge kinderen omvat: * **Voor- en naschoolse opvang:** Verzorgd door onze partner Flow Kinderopvang, zodat uw kind altijd in een vertrouwde omgeving is. * **Peuteropvang 'de Schatkist':** Een stimulerend programma voor 2- tot 4-jarigen, geïntegreerd in onze school, dat de basis legt voor toekomstig schoolsucces.

OBS de Schatkist investeert in een optimale start voor elk kind. Ons specifieke aanbod voor jonge kinderen omvat: * **Voor- en naschoolse opvang:** Verzorgd door onze partner Flow Kinderopvang, zodat uw kind altijd in een vertrouwde omgeving is. * **Peuteropvang 'de Schatkist':** Een stimulerend programma voor 2- tot 4-jarigen, geïntegreerd in onze school, dat de basis legt voor toekomstig schoolsucces.

Deskundige kinderopvang
Stimulerende Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke externe partners werkt OBS de Schatkist samen voor het jonge kind?

Voor een naadloze en kwalitatieve dienstverlening aan jonge kinderen, onderhoudt OBS de Schatkist een waardevolle samenwerking met: * **Flow Kinderopvang:** Deze gerenommeerde organisatie biedt professionele voor- en naschoolse opvang en deelt onze visie op een doorlopende ontwikkeling. Bezoek hun website voor meer informatie.

Voor een naadloze en kwalitatieve dienstverlening aan jonge kinderen, onderhoudt OBS de Schatkist een waardevolle samenwerking met: * **Flow Kinderopvang:** Deze gerenommeerde organisatie biedt professionele voor- en naschoolse opvang en deelt onze visie op een doorlopende ontwikkeling. Bezoek hun website voor meer informatie.

Team | Openbare Basisschool de Schatkist in Kerkrade | [2025] Schoolregister