Openbare Basisschool de Schatkist in Kerkrade

De resultaten van Openbare Basisschool de Schatkist in Kerkrade

Current section: resultaten
Feldbiss 210
6462 Kerkrade

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool de Schatkist, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Schatkist bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Schatkist bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Basisschool de Schatkist

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt geëvalueerd in groep acht met behulp van de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert de norm dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die uniform is voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Basisschool de Schatkist: Ambitie en Prestatie

Het streefniveau biedt een uitdaging om hogere academische prestaties te behalen dan het fundamenteel niveau. Ons doel is om zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage is de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school, waarmee we de voortgang monitoren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool de Schatkist?

Op Openbare Basisschool De Schatkist volgen we de ontwikkeling van elk kind nauwkeurig. Dit doen we via methodegebonden toetsen, observaties door onze ervaren leerkrachten en onafhankelijke CITO-toetsen. Daarnaast gebruiken we het sociaal-emotioneel volginstrument Kindbegrip om een compleet beeld te krijgen van zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Gedurende de schoolloopbaan documenteren we factoren die de ontwikkeling beïnvloeden, zoals compenserende en belemmerende factoren, en specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften. In sommige gevallen zetten we ook de ADIT (Adaptieve Digitale Intelligentietest) in voor een aanvullende meting. Vanaf het einde van groep 6 stellen we een uitstroomprofiel op. Hierin bundelen de leerkrachten van de bovenbouw en de intern begeleider alle verzamelde gegevens om tot een eerste, voorlopig schooladvies te komen. Dit profiel en advies bespreken we met ouders en kinderen tijdens oudergesprekken. Deze zorgvuldige procedure herhalen we aan het einde van groep 7, waarbij het advies verder wordt aangescherpt. Midden in groep 8, in januari, presenteren we een definitief voorlopig advies aan ouders en kinderen. Na afloop van de doorstroomtoets, rond maart, evalueren de leerkrachten, de intern begeleider en de directie gezamenlijk alle gegevens van de groep 8 leerlingen. Dit leidt tot het uiteindelijke, definitieve schooladvies voor elke leerling, met oog voor hun unieke talenten en toekomstperspectieven.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool de Schatkist: Groei en Welzijn

Op Openbare Basisschool de Schatkist geloven we dat kinderen het best leren in een omgeving die zowel veilig als accepterend is. Onze toegewijde leerkrachten creëren deze essentiële sfeer door consequent een vriendelijke en duidelijke benadering te hanteren. We zorgen voor voorspelbaarheid, stellen duidelijke gedragsverwachtingen en begroeten elke leerling persoonlijk. Een prettige en functionele leeromgeving is hierbij cruciaal. Om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen te monitoren, maken we gebruik van een erkend instrument. Wanneer een kind extra aandacht nodig heeft, zoals blijkt uit observatielijsten, werken we nauw samen met ouders en zorgpartners. Samen bepalen we de beste afstemming en benodigde ondersteuning om uw kind optimaal te laten ontwikkelen.

Veiligheid: Een prioriteit voor groei en leren.

Respect: Wederzijds respect als fundament van onze gemeenschap.

Verantwoordelijkheid: Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen voor hun acties.

Hoe bevordert Basisschool de Schatkist de sociale ontwikkeling van uw kind?

De kernwaarden van ons team vormen de basis voor onze schoolregels en gedragsverwachtingen. We meten de veiligheidsbeleving van leerlingen met een gestandaardiseerde aanpak. De resultaten worden zorgvuldig geanalyseerd, waarna we gerichte verbeteracties of interventies inzetten om een positieve sociale omgeving te garanderen.

Welke methoden gebruikt Basisschool de Schatkist voor het registreren van sociale opbrengsten?

Basisschool de Schatkist hanteert diverse registratiemethoden om de sociale vooruitgang van leerlingen in kaart te brengen. Dit stelt ons in staat om individuele ontwikkeling nauwkeurig te volgen en waar nodig ondersteuning te bieden.

  • Individuele kindgesprekken voor persoonlijke aandacht.
  • Het digitale keuzebord, speciaal ontworpen voor kleuters.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool de Schatkist?

Om de sociaal-emotionele vaardigheden van onze leerlingen te versterken, maken we gebruik van bewezen methodieken. Deze methoden ondersteunen de persoonlijke groei en het welzijn van elk kind binnen onze school.

  • School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) voor een gestructureerde aanpak.

Inspectierapport Openbare Basisschool de Schatkist: Kwaliteit en Schoolklimaat

Obs De Schatkist is trots op de recente inspectiebeoordeling die ons onderwijs als 'ruim voldoende' bestempelt. We streven er continu naar om de leerervaring voor elk kind te optimaliseren. Ons schoolklimaat, beoordeeld met een 'goed', is een van onze grootste successen. Onze school werkt vanuit een duidelijke visie: waar staan we voor en wat willen we gezamenlijk bereiken? Door gezamenlijk te focussen op de basis van ons onderwijs en dit toekomstbestendig te maken, hebben we een significante ontwikkeling doorgemaakt. Deze vooruitgang is het resultaat van toegewijd werk en motiveert ons om op deze koers te blijven. We blijven ons inzetten voor het concept 'Samen kansrijk onderweg', waarbij elk kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Ontdek hoe wij leren en ontwikkelen centraal stellen op Openbare Basisschool de Schatkist.