Basisschool Basisschool Sint Radboud in Jirnsum

Het team van Basisschool Sint Radboud in Jirnsum

Current section: team
Dekamastrjitte 2 B
9011 Jirnsum

Zie hier hoe het team van Basisschool Sint Radboud is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Sint Radboud. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Sint Radboud bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Radboud bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Sint Radboud zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Sint Radboud. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (28.6%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Sint Radboud werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Sint Radboud gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Sint Radboud

Bij Basisschool Sint Radboud zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer leerkrachten afwezig zijn. We zetten onze expertise optimaal in om vervanging te regelen. Onze prioriteit ligt bij interne oplossingen. We beginnen met het controleren van de beschikbaarheid van onze duo-collega's. Vervolgens kijken we of er collega's binnen hetzelfde team beschikbaar zijn om de lessen over te nemen. Als laatste stap betrekken we ons toegewijde supportteam. Dit team, onderdeel van de Bisschop Möller Stichting, staat paraat om flexibel in te springen waar nodig. Mocht er onverhoopt geen enkele leerkracht beschikbaar zijn, dan verdelen we de leerlingen van de afwezige leerkracht over de andere groepen op de eerste dag van afwezigheid. We streven ernaar om te allen tijde te voorkomen dat kinderen naar huis moeten worden gestuurd. Alleen in uitzonderlijke situaties van overmacht, vanaf de tweede dag van de afwezigheid zonder invaller, kan dit noodzakelijk zijn. In dergelijke gevallen communiceren we proactief en transparant via ons ouderportaal, Social Schools, om u volledig te informeren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Als school kiezen wij ervoor om geen vakleerkrachten aan te stellen. De eigen groepsleerkrachten specialiseren zich en blijven zich voortdurend ontwikkelen. Iedereen beschikt over de bevoegdheid de gymlessen zelf te verzorgen en over de kanjercertificering. Een collega is kanjercoördinator. De leerkrachten specialiseren zich in het vak Fries. Een leerkracht is de cultuur coördinator. Een leerkracht is specialist in het jonge kind. We werken met een zorg coördinator die een studie orthopedagogiek als achtergrond heeft. Een collega heeft het specialisme ICT. De directeur, CPO en de teamleden hebben een groot netwerk binnen het dorp, de gemeente en onze stichting.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Basisschool Sint Radboud

4

Optimaal Leren: Taal en Rekenen Expertise

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheid Specialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Sint Radboud zetten we vol in op de ontwikkeling van taal en rekenen. Voor de groepen 4 tot en met 8 maken we gebruik van het digitale leerplatform Snappet, wat zorgt voor gepersonaliseerd leren. Ons toegewijde team heeft kwaliteitskaarten ontwikkeld om de lesinhoud te borgen en te optimaliseren. Met onze specialist meer- en hoogbegaafdheid, Sjoukje Dijkstra, bieden we extra uitdaging aan leerlingen die hieraan toe zijn. Dit kan zowel binnen de klas als in onze speciale plusklas. Daarnaast is er wekelijks een logopedist op school aanwezig. Deze professional werkt nauw samen met ouders om leerlingen met specifieke spraak- of taalontwikkelingsbehoeften de best mogelijke ondersteuning te bieden.

3

Positieve Groei: Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Basisschool Sint Radboud is trots op haar erkenning als officiële Kanjerschool. Deze erkenning onderstreept onze focus op een positieve en veilige sociale omgeving voor al onze leerlingen. Onze Kanjer-coördinator, Sietske Rijpma, leidt dit initiatief met veel enthousiasme. Het volledige schoolteam is Kanjer-gecertificeerd, wat betekent dat we allen getraind zijn in het bevorderen van sociale vaardigheden en het oplossen van conflicten op een constructieve manier.

3

Effectief Leren: Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Voor een optimale gedragsmatige en academische ontwikkeling van onze leerlingen, beschikt Basisschool Sint Radboud over een schat aan interne expertise. Onze intern begeleider, Sietske Rijpma, is tevens afgestudeerd orthopedagoog en biedt waardevolle inzichten op het gebied van gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpakken. We bieden gerichte ondersteuning aan kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Indien nodig, schakelen we externe specialisten in, zoals het dorpenteam of collega's van onze eigen organisatie, om de best mogelijke zorg te garanderen. Ook onderhouden we een samenwerking met Orthopedagogenpraktijk Friesland voor gespecialiseerde hulp. Voor leerlingen met specifieke uitdagingen op het gebied van meer- of hoogbegaafdheid, biedt Sjoukje Dijkstra, onze specialist meer- en hoogbegaafdheid, gerichte ondersteuning om hun gedrag, werkhouding en taakaanpak te optimaliseren.

1

Actief en Fit: Motorische Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Groepsleerkrachten

Toelichting van de school:

Bij Basisschool Sint Radboud stimuleren we een gezonde levensstijl door beweging een centrale plaats te geven. Alle groepsleerkrachten zijn bevoegd en bekwaam om de bewegingslessen voor hun eigen groep te verzorgen, waarbij plezier en ontwikkeling hand in hand gaan. Onze kleuterleerkracht, Anna Silvius, is specifiek opgeleid om het 'Nijntje beweeg' programma aan te bieden. Dit programma is speciaal ontworpen om de motorische vaardigheden van onze jongste leerlingen op een speelse manier te ontwikkelen.

1

Veiligheid en Welzijn: Medische Zorg en Verzorging

Beschikbare specialisten:

Groepsleerkrachten en Directeur

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop bij Basisschool Sint Radboud. Ons gehele team beschikt over een geldig BHV (Bedrijfshulpverlening) diploma, inclusief jaarlijkse herhalingen voor brandpreventie en EHBO. Dit garandeert dat we adequaat kunnen handelen in medische noodsituaties. Om de veiligheid te waarborgen, oefenen we jaarlijks gezamenlijk met alle kinderen een ontruimingsoefening. Dit zorgt ervoor dat iedereen weet hoe te handelen bij calamiteiten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Lokaal voor kinderopvang en ruimte als leerplein
Een aantrekkelijk ruim en groen speelplein

Passend Onderwijs: Extra Ondersteuning op Sint Radboud

Onze Visie op Leerlingondersteuning

Op Basisschool Sint Radboud verwelkomen we elk kind. We stemmen ons onderwijs af op de individuele leerbehoeften, zodat we passend onderwijs kunnen bieden. De afgelopen jaren hebben we het aantal verwijzingen naar speciaal basisonderwijs sterk verminderd, door ons te focussen op effectieve interne ondersteuning. We streven ernaar om voor elk kind een persoonlijke leerlijn te ontwikkelen, die aansluit bij hun unieke talenten en leerstijl. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) is een essentieel document dat de mogelijkheden, grenzen en ambities van onze school beschrijft met betrekking tot passend onderwijs. Dit profiel stelt ons in staat om effectief samen te werken met ouders, het samenwerkingsverband, speciaal onderwijs en zorginstanties. KBS Sint Radboud onderscheidt zich door een bijzondere identiteit en een sterke regionale functie. Wij bieden kwalitatief hoogstaand basisonderwijs met veel individuele aandacht in een warme en persoonlijke leeromgeving. Ons enthousiaste en betrokken team stimuleert kinderen om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen, zodat ze uitgroeien tot zelfstandige, veerkrachtige individuen met plezier in leren. We leggen de nadruk op autonomie, sterke sociale relaties en een gevoel van competentie. Dit realiseren we door te werken met moderne lesmethoden en geavanceerde ICT-faciliteiten. Onze activiteiten bestrijken een breed scala aan onderwerpen, waaronder techniek, creativiteit, kunst en cultuur, en de wereld om ons heen. Nieuwe aanmeldingen zijn altijd welkom voor een kennismakingsgesprek. Bij aanmeldingen van leerlingen van andere scholen hanteren we een zorgvuldig proces. We voeren open gesprekken met ouders en de vorige school om de situatie volledig te begrijpen voordat we een beslissing nemen. We zien elke aanmelding als een kans om een kind succesvol te integreren in onze schoolgemeenschap. Ons Schoolondersteuningsprofiel bevat criteria die de grenzen van onze zorgverlening definiëren. Deze omvatten factoren zoals groepsgrootte, het aantal leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften, de expertise van het team, de geschiktheid van ons gebouw en lesmateriaal, de beschikbaarheid van externe ondersteuning, de medewerking van ouders, en de waarborging van de veiligheid en het welzijn van alle betrokkenen. We evalueren en optimaliseren voortdurend onze zorgstructuur. Door ons netwerk uit te breiden en interne expertise te vergroten, versterken we onze capaciteit om kinderen met extra ondersteuningsbehoeften optimaal te begeleiden. De ontwikkeling naar een Integraal Kindcentrum (IKC) met een kinderopvangpartner zal onze dienstverlening voor gezinnen en kinderen met speciale behoeften verder verbeteren, met als doel een naadloze doorgaande ontwikkeling te waarborgen van baby tot en met de basisschoolleeftijd.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg op Basisschool Sint Radboud: Ons Schoolplan

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Op Basisschool Sint Radboud streven we continu naar kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. Ons schoolplan is het kompas dat ons hierbij begeleidt, met als doel een leeromgeving te creëren waar alle leerlingen, ouders en leerkrachten zich prettig en betrokken voelen. Dit plan beschrijft de strategieën die we hanteren om onze onderwijsdoelen te realiseren en te borgen. Kwaliteitszorg is de kern van onze aanpak. We zorgen voor uitstekende educatie door middel van gedegen planning, beleid en evaluatie. Ouders, leerkrachten en leerlingen worden actief betrokken bij dit proces, onder meer via enquêtes en feedbacksessies. De Schooladviescommissie monitort samen met de directie de dagelijkse gang van zaken, terwijl de Medezeggenschapsraad (MR) periodiek de schoolontwikkelingen bespreekt. Interne audits, uitgevoerd om de twee jaar, toetsen onze basiskwaliteit en houden ons scherp. Het jaarlijkse schoolplan wordt zorgvuldig opgesteld en transparant gecommuniceerd. Onze speerpunten voor de komende periode omvatten het leveren van hoogwaardig onderwijs, afgestemd op individuele leerbehoeften. Leerkrachten excelleren in gerichte instructie, stimuleren leerlingen en bieden uitdaging. Een positief pedagogisch klimaat, gekenmerkt door rust, structuur en de warmte van vaste groepen en leerkrachten, creëert een veilige leeromgeving. Leren vindt plaats binnen en buiten de schoolmuren, geïntegreerd met de lokale gemeenschap. Via activiteiten buiten de klas bevorderen we brede ontwikkeling en talentontdekking. Een doorlopende ICT-leerlijn bereidt onze leerlingen optimaal voor op de toekomst. De leerkracht staat centraal in ons kwaliteitsonderwijs. Zij verzorgen effectieve, doelgerichte instructies volgens het EDI-model, ondersteund door coaching en observatieinstrumenten. We verfijnen dit model met specifieke aandacht voor leesbegrip. Door de kwaliteit van basisinstructie te versterken, onder meer door het vastleggen van kwaliteitskaarten, creëren we meer ruimte voor persoonlijke aandacht en differentiatie. Een sterk pedagogisch klimaat, waarin het welbevinden van het kind vooropstaat, is essentieel voor succesvol leren. De principes van de Kanjertraining helpen ons, ondanks een diverser wordende leerlingenpopulatie, een veilige en stimulerende omgeving te handhaven. Inclusiviteit en meertaligheid zijn integraal onderdeel van ons curriculum. Leerkrachten blijven zich professionaliseren op deze gebieden om een optimaal pedagogisch klimaat te garanderen, ook voor onze leerlingen met speciale onderwijsbehoeften (OIDS) van cluster Teresa. We zetten in op brede ontwikkeling en de integratie van kinderopvang en onderwijs (IKC). De doorgaande leerlijnen van peuterspeelzaal tot en met voortgezet onderwijs worden gewaarborgd. Dit schooljaar focussen we op het jonge kind, het vinden van een kinderopvangpartner en het formuleren van een gezamenlijke visie op opvang en onderwijs. Basisschool Sint Radboud biedt een omgeving waar kinderen zich breed kunnen ontwikkelen, zich veilig voelen, zichzelf kunnen zijn en gewaardeerd worden. In een rustige, gestructureerde omgeving met wederzijds respect, waar fouten maken mag en hulp wordt geboden, leren kinderen met plezier, worden ze uitgedaagd en wordt rekening gehouden met hun unieke leerbehoeften. Ons doel is om kinderen te vormen tot veerkrachtige, gelukkige individuen die hun eigen dromen kunnen realiseren.

Hoe monitoren wij de voortgang van onze schooldoelen?

De voortgang van onze jaarlijkse doelen en het schoolplan wordt systematisch gemonitord met behulp van het programma Schoolmonitor en onze interne kwaliteitskalender. Deze instrumenten bieden directie en team een helder overzicht van de behaalde resultaten en de effectiviteit van onze onderwijsaanpak.

Speciaal Aanbod Jonge Kind Basisschool Sint Radboud

Toelichting van de school

Basisschool Sint Radboud verkent de mogelijkheden voor een Integraal Kind Centrum (IKC). Een toegewijde stuurgroep, bestaande uit teamleden, de Medezeggenschapsraad (MR) en de School Advies Commissie (SAC), werkt dit schooljaar actief aan deze ontwikkeling. Onze directeur heeft de gespecialiseerde opleiding tot IKC-directeur succesvol afgerond, wat onze toewijding aan deze visie onderstreept. We onderhouden een nauwe samenwerking met Stichting Kinderopvang Friesland, gevestigd in ons schoolgebouw. Daarnaast hebben we een prettige en warme overdracht met peuterspeelzaal Kids First in Jirnsum. Ook kinderen die van omliggende dorpen komen, worden met zorg en aandacht overgedragen aan onze school. Groepen 1 en 2 spelen een cruciale rol in ons onderwijs. Wij streven ernaar dat elk kind zich snel thuis voelt en de ruimte krijgt om zichzelf te zijn. Binnen een veilige en voorspelbare structuur bieden we geborgenheid en stimuleren we zelfvertrouwen. Een kind dat zich goed voelt, staat open voor spelenderwijs leren en ontwikkelen, in eigen tempo en op eigen wijze. Onze school is uitgerust met innovatief kleuter­materiaal en onze onderbouwleerkracht is gespecialiseerd in het 'Nijntje Beweegt' programma, gericht op het bevorderen van de motorische ontwikkeling bij jonge kinderen. Ons thematisch onderwijs volgt nauwgezet de ontwikkeling van elk kind, waarbij we het aanbod afstemmen op hun behoeften. Veel leeractiviteiten starten klassikaal, waarbij we gezamenlijk oefenen. Kinderen leren door voor te doen, samen te doen en vervolgens zelfstandig toe te passen. Leren en ontwikkelen gebeurt op een speelse manier in een uitdagende leeromgeving. Bewegen, muziek en sociale vaardigheden zijn essentiële onderdelen van ons curriculum. In onze heterogene kleutergroepen leren jongere en oudere kleuters van en met elkaar, wat de zelfstandigheid en sociale interactie bevordert.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Sint Radboud extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Sint Radboud biedt gespecialiseerd aanvullend aanbod voor onze jongste leerlingen, gericht op hun optimale ontwikkeling.

Ja, Basisschool Sint Radboud biedt gespecialiseerd aanvullend aanbod voor onze jongste leerlingen, gericht op hun optimale ontwikkeling.

Kinderopvangpartners van Sint Radboud
Peuteropvang Kids First Jirnsum

Met welke organisaties werkt Basisschool Sint Radboud samen voor jong kind aanbod?

Basisschool Sint Radboud werkt nauw samen met erkende partners zoals Kids First COP groep Peuteropvang 't Kattekuorke en Stichting Kinderopvang Friesland om een doorlopende leerlijn te garanderen.

Basisschool Sint Radboud werkt nauw samen met erkende partners zoals Kids First COP groep Peuteropvang 't Kattekuorke en Stichting Kinderopvang Friesland om een doorlopende leerlijn te garanderen.