Nobelhorst in Hulst

Het team van Nobelhorst in Hulst

Current section: team
Vondelstraat 1
4561 Hulst

Zie hier hoe het team van Nobelhorst is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Nobelhorst. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Nobelhorst bij jullie?

Ontdek hoe goed Nobelhorst bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Nobelhorst zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Nobelhorst. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.8%)
25-35 jaar (26.3%)
35-45 jaar (31.6%)
45-55 jaar (5.3%)
55-65 jaar (21.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Nobelhorst werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Nobelhorst gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Effectief Personeelsvervangingsbeleid op Nobelhorst

Op Basisschool Nobelhorst zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer leerkrachten afwezig zijn. Voor parttime werkende leerkrachten worden vrije dagen zorgvuldig ingepland om de lescontinuïteit te waarborgen. Bij onverwachte ziekte van een docent zetten we primair in op interne oplossingen. Dit betekent dat collega-leerkrachten extra uren maken of dat onze toegewijde onderwijsassistenten een cruciale rol spelen in het ondersteunen en overnemen van lesgevende taken. Ons doel is een stabiele en kwalitatieve leeromgeving te handhaven, waarbij de educatieve voortgang van elk kind centraal staat. We streven ernaar om de impact van afwezigheid tot een minimum te beperken door proactief en flexibel te handelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Nobelhorst

4

Taal- en Rekenondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Logopedist
Kinderfysiotherapeut

Toelichting van de school:

Op basisschool Nobelhorst staan we klaar met een team van toegewijde specialisten om uw kind optimaal te ondersteunen bij taal- en rekenontwikkeling. Onze logopedist en kinderfysiotherapeut zijn beide één dag per week aanwezig op school. Zij bieden gespecialiseerde hulp om communicatieve vaardigheden en motorische ontwikkeling te bevorderen. Daarnaast beschikt ons eigen team over een ervaren rekenspecialist en twee intern begeleiders. Zij coördineren proactief de leerontwikkeling en zorgen voor een gestructureerde aanpak, afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Social Worker (via Hulst voor elkaar)

Toelichting van de school:

Een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling is cruciaal voor het leerplezier en succes van uw kind op basisschool Nobelhorst. Wij creëren een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt. Indien extra ondersteuning gewenst is, werken we nauw samen met externe partners. Dit stelt ons in staat om snel en effectief hulp te bieden bij sociaal-emotionele uitdagingen. We maken gebruik van de expertise van social workers van 'Hulst voor elkaar'. Deze hulp is laagdrempelig en gericht op een vlotte start. In samenspraak met u als ouder, stemmen we de ondersteuning nauwkeurig af. De intern begeleider is uw eerste aanspreekpunt voor het inschakelen van deze specialistische hulp.

0

Gedragsmanagement en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke gedragsspecialisten op school hebben, zetten we ons dagelijks in om kinderen te begeleiden bij hun werkhouding en taakaanpak. We stimuleren zelfstandigheid en een positieve leerhouding. Onze leerkrachten bieden gerichte ondersteuning en strategieën om elke leerling te helpen succesvol te zijn in het onderwijs. Voor specifieke gedragsproblematiek werken we samen met externe professionals en verwijzen we waar nodig naar gespecialiseerde instanties.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Basisschool Nobelhorst besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Twee keer per jaar voeren we de Motorische Quickscan (MQ scan) uit, waarvan de resultaten worden geëvalueerd in ons zorgteam. De resultaten van de scan stellen ons in staat om de gymlessen effectief aan te passen en waar nodig extra ondersteuning te bieden. Wij informeren ouders proactief over de voortgang van hun kind, met speciale aandacht voor eventuele ontwikkelingsachterstanden of specifieke zorgbehoeften op motorisch gebied.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen medische professionals direct in dienst hebben voor medisch handelen of persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met de ouders en externe instanties om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen. Bij specifieke medische behoeften of vragen rondom persoonlijke verzorging, adviseren wij ouders en ondersteunen wij bij het aanvragen van de juiste hulp. Uw kind kan rekenen op een veilige en verzorgde omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Kantoorruimte voor spreekuren van externen

Optimale Leerlingondersteuning op Nobelhorst: Een Diepgaande Blik

Ons Schoolbeleid voor Brede Basisondersteuning

Op Basisschool Nobelhorst vertalen we de ambities van het ondersteuningsplan naar de praktijk door middel van drie kernprincipes voor inclusief onderwijs. Deze principes, gebaseerd op de inzichten van Nilsen (2018), vormen de basis voor een omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We onderscheiden organisatorische, sociale en didactische inclusie. Dit onderscheid helpt ons om rollen en taken duidelijk te definiëren en een gestructureerde aanpak te garanderen. Door deze heldere kaders kunnen we gerichte ondersteuning bieden die aansluit bij de unieke behoeften van iedere leerling. Meer informatie over de brede basisondersteuning in Zeeuws-Vlaanderen is beschikbaar via een aparte link. Hieronder belichten we de specifieke invulling van deze principes op onze school. **Organisatorische Inclusie: Thuisnabij Onderwijs voor Ieder Kind** Organisatorische inclusie betekent dat we een robuust netwerk van voorzieningen opbouwen, zodat kinderen dicht bij huis een geschikte onderwijsplek vinden. We werken actief samen met zorginstanties, sociaal werkers, de gemeente en de leerplichtambtenaar. Dit omvat de fysieke toegankelijkheid van ons schoolgebouw en de beschikbaarheid van benodigde hulpmiddelen en ruimtes, afgestemd op de leer- en ondersteuningsbehoeften van al onze leerlingen. Een sterke interprofessionele samenwerking is cruciaal. Schoolbesturen, samenwerkingsverbanden en gemeenten bundelen hun krachten voor laagdrempelige, preventieve zorg. Zo creëren we de ideale omstandigheden en een veilig vangnet voor elke leerling, zodat zij thuisnabij kwalitatief onderwijs kunnen ontvangen. Dit realiseren we door: * Een sterk netwerk van professionals binnen en rondom de school die elkaar kennen, regelmatig contact onderhouden en proactief informatie delen. * Duidelijke afspraken met gemeenten over de inzet van OnderwijsZorgArrangementen (OZA). * Educatief aanbod voor leerlingen die vrijgesteld zijn van de leerplicht, zodat ook zij toegang hebben tot onderwijs. Op schoolniveau betekent dit concreet: * Een geïntegreerde samenwerking met de jeugdverpleegkundige en de sociaal werker, met een focus op preventie en met respect voor de AVG. * Strikte naleving van regionale afspraken omtrent het melden van schoolverzuim. * Nauwe samenwerking met voorschoolse voorzieningen om een soepele overgang naar het basisonderwijs te waarborgen. * Intensieve samenwerking met voorschoolse voorzieningen, het speciaal onderwijs en jeugdhulp om een consistente aanpak te garanderen bij in- en uitstroom van leerlingen. Onderwijs en zorg zijn op Nobelhorst nauw met elkaar verbonden. Een heldere en haalbare taakverdeling zorgt ervoor dat beide disciplines optimaal kunnen functioneren en elkaar versterken. **Sociale Inclusie: Leren van en met Elkaar** Sociale inclusie draait om het leren van en met elkaar. Hierbij is het essentieel dat kinderen elkaar ontmoeten en de kans krijgen om samen te leren. Dit proces vindt plaats binnen de klas, de school en de bredere gemeenschap. De groep vormt hierbij het uitgangspunt, met de expertise van de leerkracht en hoge verwachtingen van elke leerling centraal. Kinderen leren niet alleen van hun leerkracht, maar ook van en met elkaar. Ons rijke lesaanbod, met onder andere Talent Ateliers, is gericht op de participatie van alle leerlingen, waardoor iedereen volop kan deelnemen aan het schoolleven. **Didactische Inclusie: Ruimte voor Diverse Leerbehoeften** Binnen onze brede basisondersteuning gaan we ervan uit dat elke leerling deel uitmaakt van onze schoolgemeenschap. Iedereen binnen de school is medeverantwoordelijk voor het welzijn en de ontwikkeling van elk kind. Het beleid en de organisatie van onze school zijn afgestemd op de diversiteit van onze leerlingenpopulatie. De groep staat centraal in onze onderwijsaanpak. Dit vereist sterke klassenmanagementvaardigheden van onze leerkrachten, zodat zij effectief kunnen inspelen op de uiteenlopende onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van alle leerlingen. Didactische inclusie zorgt ervoor dat we niet alleen inspelen op de verschillende leer- en ondersteuningsbehoeften, maar ook op het welbevinden en de betrokkenheid van de kinderen. We nodigen u uit om de pilot 'Werken vanuit Welbevinden en Betrokkenheid' te bekijken via: https://www.werkplaatsinclusief.nl/pilots/werken-vanuit-welbevinden-betrokkenheid/

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Nobelhorst

Welke Belangrijke Doelen Staan in Ons Schoolplan voor 2025-2026?

Voor het aankomende schooljaar 2025-2026 focust ons jaarplan, voortkomend uit het schoolplan, op een aantal kerngebieden. We streven naar een optimaal pedagogisch en didactisch klimaat, waarbij welbevinden en betrokkenheid centraal staan. Dit realiseren we middels een tweejarig professionaliseringstraject voor ons gehele team, begeleid door CEGO uit Leuven. Daarnaast hebben we een specifiek rekenbeleid ontwikkeld dat aansluit bij de behoeften en resultaten van onze leerlingen. Ook ouderbetrokkenheid is een prioriteit, met beleid dat in nauwe samenspraak met ouders is opgesteld. Tot slot werken we actief aan het versterken van de doorgaande lijn tussen het primair onderwijs (PO) en voortgezet onderwijs (VO), om een soepele overgang voor al onze leerlingen te garanderen.

Hoe Realiseert Nobelhorst Haar Onderwijsdoelen?

Op Basisschool Nobelhorst gebruiken we Parnassys om onze verbeterpunten inzichtelijk te maken en het proces van bewaking en evaluatie te stroomlijnen. De verbeterdoelen voor het jaarplan zijn ingedeeld in hoofd- en subthema's, met toegewijde professionals die verantwoordelijk zijn voor elk onderdeel. De taakverdeling voor dit schooljaar richt zich op onderwijskundige zaken, communicatie, randzaken, het organiseren van bijeenkomsten, coördinatie en de verdere professionalisering van ons team. De agenda's voor overleggen, zoals het ontwikkelteamoverleg, bouwoverleg en planbordsessies, worden opgesteld op basis van deze jaarplanonderwerpen. Nobelhorst hanteert een gestructureerde aanpak met duidelijke documenten en regelmatige bijeenkomsten. Denk hierbij aan het schoolplan, bouwoverleg, ontwikkelteamoverleg, planbordsessies, het jaarplan, 'Zo doen wij dat!', zorgoverleg, overleg met peuters en kleuters, managementoverleg binnen het kindcentrum en diverse studiemiddagen. Het jaarplan wordt tweemaal per jaar geëvalueerd, maar blijft gedurende het hele jaar een levend document. Leerkrachten evalueren hun eigen onderwijs door middel van groepsplannen en analyses van de DIA-toetsen. Deze resultaten worden besproken binnen het team, waarna een schoolbrede analyse plaatsvindt. Verder stimuleren we een professionele leercultuur waarin collega's elkaars klassen bezoeken, feedback geven en gezamenlijk lessen en thema's voorbereiden. Dit draagt bij aan continue verbetering van ons onderwijs.

Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool Nobelhorst

Toelichting van de school

Basisschool Nobelhorst in Hulst biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons programma voor jonge kinderen is speciaal ontworpen om een vliegende start te garanderen. Wij geloven in een warme en veilige omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ontdek de voordelen van ons onderwijs voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Nobelhorst voor jonge kinderen?

Basisschool Nobelhorst in Hulst biedt een rijk en gevarieerd aanbod, specifiek afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning bij de overgang van kinderopvang naar school en toegankelijke peuteropvang met focus op VVE-programma's. We streven naar een naadloze doorgaande lijn binnen ons kindcentrum.

Basisschool Nobelhorst in Hulst biedt een rijk en gevarieerd aanbod, specifiek afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning bij de overgang van kinderopvang naar school en toegankelijke peuteropvang met focus op VVE-programma's. We streven naar een naadloze doorgaande lijn binnen ons kindcentrum.

Kinderopvang Hulst
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Integraal Kindcentrum Hulst

Met welke partners werkt Basisschool Nobelhorst samen voor het jonge kind?

Om een optimale ontwikkeling voor onze jongste leerlingen te waarborgen, werkt Basisschool Nobelhorst nauw samen met Kinderopvang de Tivoli. Deze samenwerking zorgt voor een consistente begeleiding en een vloeiende overgang naar het basisonderwijs. Meer informatie vindt u op de website van Kinderopvang de Tivoli.

Om een optimale ontwikkeling voor onze jongste leerlingen te waarborgen, werkt Basisschool Nobelhorst nauw samen met Kinderopvang de Tivoli. Deze samenwerking zorgt voor een consistente begeleiding en een vloeiende overgang naar het basisonderwijs. Meer informatie vindt u op de website van Kinderopvang de Tivoli.

Team | Nobelhorst in Hulst | [2025] Schoolregister