Nobelhorst in Hulst

De resultaten van Nobelhorst in Hulst

Current section: resultaten
Vondelstraat 1
4561 Hulst

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Nobelhorst, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Nobelhorst bij jullie?

Ontdek hoe goed Nobelhorst bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau door Leerlingen van Nobelhorst

Ontdek het percentage leerlingen van basisschool Nobelhorst dat het fundamentele niveau voor taal en rekenen bereikt. Dit essentiële basisniveau wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamentele niveau. Dit betekent dat 85% van alle basisschoolleerlingen in Nederland dit basisniveau zou moeten beheersen aan het einde van hun basisschoolcarrière. Nobelhorst scoort hier met 96,67% van de leerlingen, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt. Ter vergelijking, het landelijk gemiddelde is 96,37%.

Grafiek

Grafiek laden...

Leerlingen van Nobelhorst die het Streefniveau Behalen

Hier vindt u de resultaten voor het streefniveau, een uitdagender doel dan het fundamentele niveau. Het streven is dat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau behalen aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool, inclusief Nobelhorst, wordt door de inspectie een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld. Dit percentage is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van de school. Op basisschool Nobelhorst behaalt 52,50% van de leerlingen het streefniveau. De signaleringswaarde voor Nobelhorst is 48,6%. Het landelijk gemiddelde voor het streefniveau ligt op 60,51%.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Nobelhorst?

Op Basisschool Nobelhorst begeleiden we elke leerling naar het best passende vervolgonderwijs. Aan het einde van groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies, gevolgd door een definitief advies na de doorstroomtoets in groep 8. Voorafgaand aan beide adviesmomenten vinden er zorgvuldige besprekingen plaats binnen ons team. Hierin worden de leerontwikkelingen van alle kinderen geanalyseerd, waarbij de leerkracht wordt uitgedaagd door collega's om het advies zo objectief mogelijk te maken. Dit proces waarborgt dat het advies recht doet aan het potentieel van elk kind. Het schooladviesgesprek met ouders wordt altijd gevoerd door de eigen leerkracht, bijgestaan door een collega zoals de intern begeleider, een duo-leerkracht of de schoolleiding. Ouders ontvangen voorafgaand aan dit gesprek gedetailleerde informatie over de opbouw en totstandkoming van het schooladvies. Bij Nobelhorst kijken we naar het 'totale kind'. Factoren zoals werkhouding, motivatie, concentratie, sociaal-emotionele ontwikkeling en behaalde resultaten wegen mee in het advies. We vermijden voorspellingen gebaseerd op aannames over de omgeving van een kind. Bij twijfel, met name bij adviezen als mavo/havo of havo/vwo, hanteren we een dubbel advies vanuit een kansrijk perspectief, rekening houdend met de instroommogelijkheden bij de vervolgschool. Ons uitgangspunt is dat het schooladvies een inschatting is van het meest geschikte niveau in het voortgezet onderwijs, een weerspiegeling van de leerkrachtverwachting. Onderzoek toont aan dat onderadvisering een negatieve, langdurige impact kan hebben op leerlingen. Daarom koesteren wij hoge verwachtingen van elk kind op Basisschool Nobelhorst.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool Nobelhorst

Op basisschool Nobelhorst geloven we dat kinderen belangrijke sociale vaardigheden ontwikkelen die essentieel zijn voor hun toekomst. Kinderen leren hier hoe ze effectief kunnen samenwerken, conflicten op een constructieve manier kunnen oplossen en zelfstandig kunnen opereren. Deze sociale competenties dragen bij aan een veilige en prettige schoolomgeving, verbeteren de leerresultaten en vormen de basis voor actief burgerschap. Nobelhorst streeft naar een positief leef- en leerklimaat waar elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Een sterke sociale verbondenheid met onze school is cruciaal voor zowel het welzijn van onze leerlingen als de effectiviteit van ons onderwijspersoneel. Om onze visie op sociale ontwikkeling te realiseren, hanteren we een proactieve aanpak: We starten het schooljaar met de 'Goed van Start' methode om een positieve groepssfeer te bevorderen. Duidelijke, zichtbare regels en afspraken in en rond de school, ondersteund door het voorbeeldgedrag van ons team, creëren structuur. We moedigen kinderen aan om mede-eigenaar te zijn van een veilige omgeving door samen positief geformuleerde gedragsregels op te stellen. De methode KWINK vormt de kern van ons sociaal-emotioneel leren, waarbij normen en waarden centraal staan. We onderhouden een open en transparante communicatie met ouders, die we beschouwen als belangrijke partners in de ontwikkeling van hun kind. Ons anti-pestprotocol en mediawijsheidprotocol bieden een preventieve en actieve aanpak tegen alle vormen van (online) pesten. Elke groep beschikt tevens over speciale 'time-in' plekken voor reflectie en rust. Wij nodigen u van harte uit om de aandacht voor sociale ontwikkeling op Nobelhorst zelf te ervaren.

Veiligheid en welzijn voorop

Structuur door duidelijke regels

Samenwerken en open communicatie

Welke aanpak hanteert Nobelhorst voor de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Nobelhorst hanteert een veelzijdige aanpak gericht op het bevorderen van sociale competenties, beginnend met 'Goed van Start' voor groepsvorming, het hanteren van duidelijke gedragsregels, de inzet van de KWINK-methode, en een focus op samenwerking en communicatie met ouders. Een actief anti-pestbeleid en speciale 'time-in' plekken versterken dit klimaat.

Hoe registreert Nobelhorst de sociale vooruitgang van leerlingen?

Nobelhorst monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen met behulp van de registratievormen:

  • Kijk!
  • Zien

Welke sociaal-emotionele leermethoden worden op Nobelhorst toegepast?

Op basisschool Nobelhorst wordt de sociaal-emotionele leermethode KWINK actief ingezet om leerlingen te begeleiden bij hun sociale en emotionele groei.

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Resultaten Basisschool Nobelhorst

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over basisschool Nobelhorst in Hulst. Onze school, gelegen aan de Vondelstraat 1, streeft naar uitmuntend onderwijs voor alle 247 leerlingen. Dit rapport geeft inzicht in de prestaties en de onderwijskwaliteit zoals beoordeeld door de inspectie.

Resultaten | Nobelhorst in Hulst | [2025] Schoolregister