Basisschool Basisschool De Wereldboom in Hulst

Het team van Basisschool De Wereldboom in Hulst

Current section: team
Sportlaan 18
4561 Hulst

Zie hier hoe het team van Basisschool De Wereldboom is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Wereldboom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Wereldboom bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Wereldboom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Wereldboom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Wereldboom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (13.3%)
35-45 jaar (40%)
45-55 jaar (40%)
55-65 jaar (6.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Wereldboom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Wereldboom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Vervanging van Leerkrachten: Zorgen voor Continuïteit in Onderwijs

Bij Basisschool De Wereldboom zorgen we voor een vlekkeloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Kortdurende afwezigheden worden flexibel opgevangen door onze eigen getalenteerde leerkrachten, zodat de lessen zoveel mogelijk ongestoord doorgaan. Dit interne oplossingsvermogen garandeert een stabiele leeromgeving voor elke leerling. Voor langdurige vervangingen werkt onze directie nauw samen met het bestuurskantoor om de meest adequate en structurele oplossing te vinden. Het waarborgen van hoogwaardig en ononderbroken onderwijs is hierbij onze hoogste prioriteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de kleutergroepen volgen de kinderen voornamelijk hun eigen ontwikkeling. De activiteiten die ze doen passen bij hun ontwikkeling van dat moment. Vanaf groep 3 bepaalt de leeftijd en het niveau van een leerling de plaatsing in een groep. De kinderen krijgen dan binnen een bepaalde periode dezelfde basisstof aangeboden. Leerlingen, die de basisstof nog niet zo goed beheersen, krijgen extra instructie en herhaling om het leerdoel alsnog onder de knie te krijgen. De andere kinderen zijn op dergelijke momenten bezig met verdiepingsstof die ze extra uitdaging en verdieping biedt. In groep 4 verwerken de kinderen de taaldoelen op een chromebook middels het programma Snappet en de rekendoelen middels Semsom. Vanaf groep 5 verwerken de kinderen taal- en rekendoelen op een chromebook middels het programma Snappet. Met behulp van dit programma kan ieder kind, voor ieder afzonderlijk leerdoel, op zijn of haar eigen niveau werken. Tevens biedt het programma voor de leerkracht de mogelijkheid om direct te zien hoe een leerling de opgaven maakt. Hierdoor kan de leerkracht direct hulp bieden en bijsturen indien nodig.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool De Wereldboom: Deskundige Specialisten

0

Taal en Rekenen: Verbetering van Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Wereldboom zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. We bieden gerichte aandacht en lesmethoden die aansluiten bij de individuele behoeften van elk kind. Ons team is erop gericht om leerlingen te helpen excelleren in deze cruciale vakgebieden, zodat ze een sterke basis leggen voor hun verdere schoolcarrière.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van uw kind staat centraal in ons onderwijs op Basisschool De Wereldboom. We creëren een veilige en positieve leeromgeving waarin kinderen zich gesteund voelen en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Indien extra ondersteuning gewenst is, werken we nauw samen met externe partners voor gespecialiseerde begeleiding. Onze preventieve aanpak wordt versterkt door de inzet van social workers, verbonden aan 'AanZ en Hulst voor elkaar'. Deze deskundigen zijn beschikbaar om kinderen te ondersteunen bij hun sociaal-emotionele groei en bieden laagdrempelige hulp. De social worker van 'Hulst voor elkaar' is drie keer per schooljaar aanwezig en op aanvraag beschikbaar voor ondersteuning en het beantwoorden van vragen. U kunt een afspraak maken via onze intern begeleider om de ondersteuning af te stemmen op de specifieke behoeften van uw kind. We hechten belang aan een open communicatie met ouders om de best mogelijke begeleiding te garanderen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak op De Wereldboom

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Wereldboom ondersteunt kinderen in de ontwikkeling van hun gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak. We bieden strategieën en begeleiding die kinderen helpen zich te concentreren en hun schoolwerk succesvol af te ronden. Ons doel is om elke leerling de tools te geven die nodig zijn voor academisch succes en een positieve schoolervaring.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Wereldboom stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Via diverse activiteiten en spelvormen bevorderen we de fysieke vaardigheden en een gezonde levensstijl. Ons onderwijs is erop gericht om kinderen te laten bewegen en ontdekken, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en leervermogen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Wereldboom zorgt voor een veilige omgeving waar ook aandacht is voor medische zorg en persoonlijke verzorging. We werken volgens richtlijnen om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen. Indien nodig, bieden we ondersteuning bij persoonlijke verzorging en zorgen we voor een goede afstemming met ouders en eventuele medische professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek

Extra Ondersteuning op Basisschool De Wereldboom

Uitleg over Leerlingbegeleiding en Ontwikkeling

Op Basisschool De Wereldboom staat de individuele ontwikkeling van elk kind centraal. We streven ernaar dat ieder kind kan functioneren op zijn of haar eigen niveau. Dit betekent dat we doublures (blijven zitten) alleen toepassen als de school ervan overtuigd is dat dit de beste keuze is voor de leerling. Onze voorkeur gaat uit naar het bieden van een aangepast lesprogramma, zodat uw kind zonder doublure kan doorstromen naar de volgende groep. Voor leerlingen met een leerstoornis die niet op te heffen is, bieden we aangepaste lesstof en een individueel ontwikkelingsperspectief (OPP). Dit OPP wordt opgesteld in nauwe samenspraak met de ouders, met duidelijke doelen en specifieke begeleiding. Een belangrijk onderdeel van onze aanpak is de zorgvuldige omgang met kleuterverlenging. Kinderen starten in groep 1, meestal op vierjarige leeftijd, met instroom gedurende het hele jaar. Kleuterverlenging vindt plaats als een kind nog niet voldoende vaardigheden heeft voor groep 3. De Wereldboom past dit alleen toe als wij verwachten dat verlenging de ontwikkeling van essentiële vaardigheden aanzienlijk bevordert. De procedures voor zowel doublures als kleuterverlenging zijn vastgelegd in protocollen, waarbij de betrokkenheid van ouders essentieel is. Toekomstig bieden we meer extra ondersteuning aan. Denk hierbij aan een speciale plusgroep voor verschillende leeftijdsfasen (groep 1/2, 4/5 en 6/7/8) en deelname aan de First Lego League. Deze vernieuwingen verrijken het leerproces en stimuleren talentontwikkeling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Wereldboom in Hulst

Welke Strategische Doelen Bevat Ons Schoolplan voor De Wereldboom?

Op Basisschool De Wereldboom hanteren we een proactieve kwaliteitsagenda met een focus op zelfevaluatie. Gedurende een cyclus van vier jaar evalueren we systematisch alle aspecten van ons schoolklimaat, de onderwijsresultaten en de onderwijsprocessen. Deze grondige interne kwaliteitscontrole vormt de basis voor concrete actieplannen. Deze acties integreren we in ons schoolplan en onze jaarplannen, zodat continue verbetering gewaarborgd is. Ons actuele schoolplan voor de periode 2023-2027 is beschikbaar voor inzage op de website van onze school.

Hoe Realiseert De Wereldboom Haar Educatieve Doelstellingen?

We sturen op doelrealisatie middels een gedetailleerd actieplan. Dit plan koppelt specifieke leerdoelen aan effectieve interventies, ontworpen om stap voor stap vooruitgang te boeken. Volgens een vooraf vastgestelde planning monitoren we nauwgezet de voortgang van onze initiatieven. Het jaarplan wordt tweemaal per jaar geëvalueerd om de effectiviteit te waarborgen en waar nodig bij te sturen.

Ontdek ons Aanbod voor het Jonge Kind in Hulst

Toelichting van de school

Sinds juli 2010 faciliteert Basisschool De Wereldboom een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen, conform de Wet Ontwikkelingskansen door Kwaliteit en Educatie (Wet OKE). Deze wet benadrukt de gemeentelijke verantwoordelijkheid voor hoogwaardige voorschoolse educatie, met een naadloze overgang naar het basisonderwijs. Ons onderwijsmodel is vastgelegd in het clusterplan VVE en het borgingsdocument VVE Cluster Den Dullaert, wat garant staat voor kwaliteit. We streven naar optimale ontwikkelingskansen voor elk kind. Wij onderhouden nauwe banden met lokale kinderopvangpartners. Peuters bezoeken regelmatig onze kleuterklassen. Hier nemen ze deel aan speciaal ontworpen activiteiten, afgestemd op hun leeftijd en belevingswereld, samen met onze kleuters. Deze aanpak garandeert een consistente educatieve ervaring, van peuteropvang tot de kleuterklassen. Het bevordert een soepele overgang en ondersteunt de algehele ontwikkeling van onze jongste leerlingen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod biedt Basisschool De Wereldboom voor jonge kinderen?

Basisschool De Wereldboom biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, gericht op een vroege en stimulerende ontwikkeling. Ons aanbod omvat activiteiten die aansluiten bij de behoeften van peuters en kleuters.

Basisschool De Wereldboom biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, gericht op een vroege en stimulerende ontwikkeling. Ons aanbod omvat activiteiten die aansluiten bij de behoeften van peuters en kleuters.

Samenwerking met Kinderopvang
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kindcentrum Hulst
Creatieve Peuter-Kleuter Atelier

Met welke kinderopvangorganisaties werkt De Wereldboom samen?

Onze school werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners zoals Kinderopvang De Tivoli en Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen om een doorlopende leerlijn te waarborgen.

Onze school werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners zoals Kinderopvang De Tivoli en Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen om een doorlopende leerlijn te waarborgen.

Team | Basisschool De Wereldboom in Hulst | [2025] Schoolregister