Christelijke basisschool De Triangel Houten in Houten

Het team van Christelijke basisschool De Triangel Houten in Houten

Current section: team
Jukveld 2
3993 Houten

Zie hier hoe het team van Christelijke basisschool De Triangel Houten is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke basisschool De Triangel Houten. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke basisschool De Triangel Houten bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke basisschool De Triangel Houten bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke basisschool De Triangel Houten zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke basisschool De Triangel Houten. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke basisschool De Triangel Houten werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke basisschool De Triangel Houten gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Vervanging op Basisschool De Triangel Houten

Op Christelijke Basisschool De Triangel in Houten garanderen we continuïteit van onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van lesgevend personeel. Wij hanteren een proactief beleid voor personeelsvervanging. Door onze ruime formatie en toegewijde teamleden vinden we vrijwel altijd een passende interne oplossing. Dit minimaliseert de impact op uw kind. In geval van ziekte of andere vormen van afwezigheid, zorgen wij ervoor dat de klassen van onze leerkrachten direct worden opgevangen. Hierdoor hebben wij zelden een klas zonder gekwalificeerde docent, wat de stabiele leeromgeving ten goede komt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Triangel werkt een team van enthousiaste en toegewijde leerkrachten en ondersteunende teamleden. We zijn betrokken op het leven van onze leerlingen en onderhouden nauw contact met de ouders en verzorgers. De ouders spelen een belangrijke rol in tal van (buiten)schoolse activiteiten die voor de leerlingen georganiseerd worden. De leerlingen krijgen heel bewust ook zelf verantwoordelijkheid bijvoorbeeld door mee te draaien in de leerlingenraad. Zo werken ouders, leerkrachten en leerlingen samen om van de basisschooltijd een goede, leerzame tijd te maken.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind op Basisschool De Triangel

2

Taalontwikkeling en Rekenen: Focus op Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Intern Begeleider
Taalspecialist met Pedagogische Expertise

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool De Triangel zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Onze toegewijde taalspecialist, met haar up-to-date diploma's en voortdurende bijscholing, biedt gerichte ondersteuning. Daarnaast beschikt ons team over twee orthopedagogen die, hoewel momenteel niet in die specifieke rol werkzaam, waardevolle expertise inbrengen voor de brede ontwikkeling van elk kind.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Betrokken Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind op onze school. Onze intern begeleider is een vast aanspreekpunt voor zowel leerlingen als leerkrachten. Zij denkt actief mee over het onderwijsaanbod en ondersteunt waar nodig om een positief en veilig schoolklimaat te waarborgen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider biedt ook ondersteuning bij gedragsvraagstukken en uitdagingen in de werkhouding. Zij analyseert de situatie en ontwikkelt samen met leerkrachten effectieve taakaanpakken. Indien nodig wordt er proactief geschakeld met externe specialisten om de best mogelijke begeleiding te garanderen.

1

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Kinderen

Beschikbare specialisten:

Ervaren Remedial Teacher & Vakleerkracht Gym

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool De Triangel stimuleert de motorische ontwikkeling van alle leerlingen. Onze gespecialiseerde vakleerkracht gym verzorgt gerichte remedial teaching op het gebied van motoriek. Dit helpt kinderen hun fysieke vaardigheden te vergroten en te verbeteren, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en schoolprestaties.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan centraal op De Triangel. Meerdere leden van ons schoolteam zijn getraind en gecertificeerd in Bedrijfshulpverlening (BHV). Dit zorgt ervoor dat we voorbereid zijn op diverse situaties en adequaat kunnen handelen wanneer medische zorg of persoonlijke verzorging nodig is.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Knutselhoek in de algemene hal met werkbanken.

Individuele Leerlingondersteuning op De Triangel Houten

Ontdek Ons Zorgbeleid en Ondersteuningsaanbod

Christelijke basisschool De Triangel in Houten focust op een kleinschalige leeromgeving met veel aandacht voor elke individuele leerling. Onze zorgstructuur is ingericht om flexibele ondersteuning te bieden, zowel binnen als buiten de klas. Specifieke leerproblemen worden besproken in collegiale overleggen, waarbij we ons laten adviseren door externe experts en collega's met gespecialiseerde kennis. Dit waarborgt dat we de juiste hulp bieden voor optimale leerontwikkeling. Voor sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag hebben we een schoolbreed aanbod dat extra ondersteuning biedt aan leerlingen die dit nodig hebben. Medische hulpvragen worden altijd met de ouders besproken om de beste oplossingen binnen de school te vinden. Meer informatie over dyslexie en het aanvragen van een dyslexieverklaring is verkrijgbaar bij onze Intern Begeleider. Wij streven ernaar om alle leerlingen passend onderwijs te bieden, in nauwe samenwerking met ouders en leerkrachten. Samenwerkingsverband Profi Pendi: Gezamenlijke Ondersteuning De Triangel werkt samen met het samenwerkingsverband Profi Pendi. Hun doel is het realiseren van samenhangende ondersteuningsvoorzieningen, zodat elke leerling een ononderbroken ontwikkelingsproces kan doormaken. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, krijgen zo een zo passend mogelijke plek binnen ons onderwijs. Meer details vindt u op www.profipendi.nl. Passend Onderwijs op Maat Elk kind is uniek en heeft eigen talenten. De Triangel daagt leerlingen uit om deze te ontdekken en biedt onderwijs op maat. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben we een speciaal programma met lesstofcompacting, verrijking en verdieping. Delta-opdrachten in de midden- en bovenbouw bieden extra uitdaging. Bij jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong, die snel leren, grote denkstappen maken en creatieve oplossingen aandragen, is hoogbegaafdheid lastiger vast te stellen. Kenmerken zijn onder meer een brede interesse, analytisch vermogen, taalvaardigheid en een vroege geestelijke ontwikkeling. Meer- en hoogbegaafdheid wordt vastgesteld via ons leerlingvolgsysteem, leerkrachtobservaties en gesprekken met leerling en ouders. Officiële diagnoses worden alleen gesteld na onderzoek door externe instanties. Tijdens zelfstandig werken is er ruimte voor verlengde instructie of pre-teaching. Alle instructiemomenten dragen bij aan passend onderwijs voor iedere leerling op De Triangel. Toekomstig Aanbod en Ambulante Begeleiding Ons Schoolondersteuningsprofiel beschrijft onze inzet voor een veilige en goede schoolomgeving voor alle leerlingen. We gaan het gesprek aan over educatieve behoeften en bieden, waar nodig, ambulante begeleiding om dit te realiseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Schoolplan & Kwaliteitszorg op De Triangel Houten

Wat zijn de kernpunten in ons schoolplan 2023-2028?

Ons schoolplan 2023-2028 belicht de uitgevoerde en geplande activiteiten, gebaseerd op onze leidende principes en schoolambities. Voor het schooljaar 2025-2026 focussen we specifiek op. Speerpunten 2025-2026: Diepgaand onderzoek naar begrijpend lezen en wereldoriëntatie op De Triangel. Verbetering van pedagogisch handelen, klassenmanagement en directe instructie (WMK). Definiëren van ons unieke onderwijsconcept: wat maakt De Triangel speciaal? Ontwikkeling naar een Integraal Kindcentrum (IKC) in de zomer van 2026. Leesonderwijs en Zaakvakken: Dit schooljaar evalueren we intensief geschikte lesmethoden voor begrijpend lezen en zaakvakken. We stellen de vraag: hoe optimaliseren we deze vakken op De Triangel? Twee methodes voor zaakvakken worden getest alvorens een definitieve keuze te maken. Pedagogisch Klimaat: De focus ligt dit schooljaar op het versterken van het pedagogisch handelen van onze leerkrachten, effectief klassenmanagement en heldere directe instructie. Door middel van intervisie en de ontwikkeling van kwaliteitskaarten, tillen we ons onderwijsaanbod naar een hoger niveau. Schoolidentiteit: Volgend schooljaar verdiepen we ons in de vraag: wat voor school wil De Triangel zijn? Hoe vestigen we onze unieke positie binnen de wijk en de gemeente Houten? Dit sluit naadloos aan bij onze ambitie om een toonaangevend IKC te worden.

Hoe waarborgt De Triangel de gestelde onderwijsdoelen?

Binnen ons team bespreken we diverse documenten, waaronder 'Rekenen op De Triangel' en 'Ouders en De Triangel'. Na grondige bespreking worden besluiten genomen, wat essentieel is voor het waarborgen van onze onderwijskwaliteit. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, dat wordt besproken met het voltallige team, de Medezeggenschapsraad (MR) en het bestuur van LEV-WN. Dit document, 'Speerpunten op De Triangel 2025-2026', is opvraagbaar bij de directie. In mei voeren we een quickscan uit onder ons personeel met betrekking tot klassenmanagement, directe instructie en pedagogisch handelen. De resultaten hiervan vormen de basis voor verdere gesprekken en kwaliteitsverbetering.

Ontdek de Onderbouw: Stimuleren van Ontwikkeling bij De Triangel Houten

Toelichting van de school

Onze onderbouw, met leerlingen uit groep 1, 2 en 3, biedt een stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en ontdekken. Met thematisch onderwijs sluiten we aan bij de belevingswereld van elk kind, waarbij spel een cruciale rol speelt in hun ontwikkeling. Onze toegewijde leerkrachten observeren nauwgezet met behulp van het Leerlingvolgsysteem Kijk. Dit stelt ons in staat om individuele leerbehoeften te signaleren en gerichte ondersteuning te bieden, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We leggen een sterke nadruk op zowel de grove als de fijne motoriek, met bewegingsactiviteiten en creatieve opdrachten die passen bij de leerstijl van uw kind. We streven naar een veilige en ondersteunende omgeving, ook als het gaat om zindelijkheid. Bij incidentele 'ongelukjes' bieden we directe hulp. Bij structurele problemen werken we nauw samen met ouders. Leerkrachten blijven altijd beschikbaar om toezicht te houden op de groep. Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, hanteren we een leerlingenstop bij 45 leerlingen in de onderbouw. Tijdig aanmelden, minimaal een jaar voor de vierde verjaardag van uw kind, helpt ons bij het plannen van de juiste groepsformatie en extra ondersteuning. Voordat uw kind start, nodigen we u uit voor kennismakingsgesprekken en bieden we wendagen aan, maximaal twee maanden voor de vierde verjaardag. Deze dagen, verspreid over maximaal drie dagdelen, zorgen voor een soepele overgang. In de laatste vier weken voor de zomervakantie plannen we geen wendagen. Voor kinderen die instromen in hogere groepen maken we eveneens passende afspraken.

Veelgestelde vragen

Biedt Christelijke Basisschool De Triangel Houten speciaal aanbod voor jonge kinderen?

Ja, onze school biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, gericht op spelend leren en optimale ontwikkeling.

Ja, onze school biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, gericht op spelend leren en optimale ontwikkeling.

Tijdens de kennismaking bespreken we de educatieve behoeften van uw kind.

Met welke partners werkt De Triangel Houten samen voor het jonge kind?

Wij werken nauw samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken, waaronder Partou Kinderopvang.

Wij werken nauw samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken, waaronder Partou Kinderopvang.

Team | Christelijke basisschool De Triangel Houten in Houten | [2025] Schoolregister