
De resultaten van Christelijke basisschool De Triangel Houten in Houten
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke basisschool De Triangel Houten, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Christelijke basisschool De Triangel Houten bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke basisschool De Triangel Houten bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Succes
Op Christelijke basisschool De Triangel streven we ernaar dat alle leerlingen de essentiële basisvaardigheden in taal en rekenen beheersen bij het verlaten van de school. Dit wordt gemeten via de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit fundamentele niveau. Onze leerlingen in groep acht presteren uitstekend en laten zien dat ze deze belangrijke basis goed onder de knie hebben. Dit resultaat bevestigt de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van ons team om elke leerling te ondersteunen bij het behalen van deze cruciale mijlpaal.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling
Naast het fundamentele niveau zetten we ons actief in om leerlingen te stimuleren het hogere streefniveau te bereiken. Dit ambitieuze niveau wordt door de onderwijsinspectie specifiek bepaald op basis van de unieke kenmerken van onze schoolpopulatie. Het streefniveau weerspiegelt onze ambitie om het maximale uit elke leerling te halen. We zijn trots op de resultaten die onze leerlingen laten zien op dit gebied. Deze prestaties onderstrepen de aandacht die wij besteden aan individuele ontwikkeling en het bevorderen van talent. Onze school blijft zich inzetten om deze ambitieuze doelen te realiseren en te overtreffen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke basisschool De Triangel Houten?
Christelijke Basisschool De Triangel in Houten biedt een breed scala aan vervolgonderwijsopties voor haar leerlingen. We streven ernaar elke leerling een passende plek te bieden waar hun talenten optimaal benut kunnen worden en ze zich verder kunnen ontwikkelen na de basisschool. Onze 8 groep 8 leerlingen in het schooljaar 2024-2025 hebben de volgende schooladviezen ontvangen, wat een indicatie geeft van hun doorstroommogelijkheden naar het voortgezet onderwijs. De adviezen zijn als volgt verdeeld: 2 leerlingen kregen een VMBO Basis/Kader advies (25%), 3 leerlingen een VMBO TL/HAVO advies (37,5%), 1 leerling een HAVO/VWO advies (12,5%) en 2 leerlingen een VWO advies (25%). Dit toont de diversiteit aan leerroutes die onze leerlingen kunnen volgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Christelijke Basisschool De Triangel Houten
Bij Christelijke Basisschool De Triangel in Houten geloven we dat sociale ontwikkeling net zo belangrijk is als academische vooruitgang. We streven ernaar om kinderen niet alleen kennis bij te brengen, maar ook de liefde voor God, Zijn liefde voor ons, en de liefde voor elkaar actief te onderwijzen en voor te leven. Onze aanpak omvat het aanleren van sociaal gedrag en het stimuleren van onderlinge betrokkenheid. Dit bevorderen we door gezamenlijke weekopeningen, maandsluitingen en vieringen rondom feestdagen en thema's. Deze activiteiten vinden plaats in onze sfeervolle speelzaal, de lokale kerk of een theater in Houten, wat bijdraagt aan een hechte schoolgemeenschap.
Geloof in Liefde en Vertrouwen
Hoge Onderwijskwaliteit
Veilig en Stimulerend Schoolklimaat
Hoe bevordert De Triangel Houten de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Triangel Houten stimuleert sociale ontwikkeling door waarden als liefde, vertrouwen, kwaliteit en veiligheid centraal te stellen. We integreren sociaal-emotionele leerdoelen in ons dagelijks onderwijs en organiseren gezamenlijke activiteiten die samenwerking en respect bevorderen. Dit draagt bij aan een positief schoolklimaat waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.
Welke methoden gebruikt De Triangel Houten voor het registreren van sociale opbrengsten?
Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van gedegen registratiemethoden. Deze systemen helpen ons om de vooruitgang van elk kind te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.
- Kijk! observatiesysteem
- Kindbegrip registratie
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Triangel?
Christelijke Basisschool De Triangel zet effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden. Onze keuze voor deze programma's garandeert een gestructureerde en bewezen aanpak:
- Goed van Start programma
- KWINK sociaal-emotionele methode
- Wetenschappelijke modellen voor gedragsontwikkeling
Onderwijsinspectie Rapport: Inzicht in de Kwaliteit van Basisschool De Triangel
In oktober 2022 heeft de Christelijke Basisschool De Triangel in Houten een grondige audit ondergaan, uitgevoerd door zowel interne als externe deskundigen. Ter voorbereiding op deze belangrijke stap werden alle beschikbare schoolgegevens zorgvuldig doorgenomen. De auditoren brachten een volledige dag door op school, waarbij ze intensief contact hadden met alle betrokkenen: ouders, leerlingen, de directie en het voltallige schoolteam. Het resulterende inspectierapport bevat een samenvatting die de waardering uitspreekt voor de prestaties van de school in de afgelopen jaren. Ondanks dat teamleden elkaar nog niet lang kennen, is er een sterke mate van gezamenlijkheid en een gedeelde visie merkbaar. Voor verdere groei en ontwikkeling is nu vooral rust en stabiliteit van belang. Ouders uiten hun waardering voor de verbeterde communicatie vanuit school, de effectieve aanpak van het inbouwen van structuren en de duidelijke aansturing door de directie. Er is een solide basis gelegd voor kwalitatief hoogstaand onderwijs. De leerkrachten creëren een rustige en stimulerende leeromgeving, waarbij ze positieve verwachtingen uitspreken naar de leerlingen. Er is potentieel voor verdere verbetering op het gebied van didactisch handelen van de leerkrachten en het optimaliseren van de doorlopende leerlijnen voor de basisvaardigheden. Deze aanpassingen zullen naar verwachting een positieve impact hebben op de leerresultaten. De school heeft drie duidelijke speerpunten geformuleerd. Het advies luidt om deze speerpunten concreter te maken, zodat de school tussentijds de voortgang beter kan monitoren en aan het einde van de rit de behaalde resultaten nauwkeuriger kan evalueren. Leerlingen geven aan zich veilig te voelen op school en weten de weg naar de vertrouwenspersoon feilloos te vinden wanneer nodig. Jaarlijks bezoeken bestuursleden van LEV-WN alle scholen om de kwaliteit te waarborgen. Zij observeren klassikale situaties en voeren gesprekken met ouders, leerlingen, directie en het schoolteam. Meer details over het inspectierapport zijn te vinden op de officiële pagina.