Basisschool Het Prisma in Hoogvliet Rotterdam

Het team van Basisschool Het Prisma in Hoogvliet Rotterdam

Current section: team
Sara Burgerhartweg 60
3193 Hoogvliet Rotterdam

Zie hier hoe het team van Basisschool Het Prisma is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Het Prisma. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Het Prisma bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Het Prisma bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Het Prisma zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.4%)
Man (18.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Het Prisma. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.9%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (24.4%)
45-55 jaar (15.6%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (2.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Het Prisma werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.2%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (2.4%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Het Prisma gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool Het Prisma: Een Zorgeloze Oplossing

Bij Basisschool Het Prisma zorgen we voor een optimale leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van onze vaste leerkrachten. Gepland verlof, zoals studieverlof of specifieke verlofregelingen (bijvoorbeeld op basis van leeftijd, ouderschapsverlof of zwangerschapsverlof), wordt zoveel mogelijk opgevangen door een vaste, vertrouwde vervangende leerkracht. Dit garandeert continuïteit in de lesstof en de vertrouwde sfeer in de klas. Onvoorziene omstandigheden zoals ziekte of andere calamiteiten vragen om flexibiliteit. We streven ernaar om in deze situaties eerst interne vervanging te organiseren met onze eigen getalenteerde collega's. Indien dit niet direct mogelijk is, worden klassen tijdelijk opgevangen door een andere docent, worden leerlingen verdeeld over bestaande groepen, of, in uitzonderlijke gevallen, wordt er een beroep gedaan op de medewerking van ouders om hun kind thuis op te vangen. Uw begrip en flexibiliteit worden enorm gewaardeerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerlingen worden ingedeeld in jaargroepen, dit houdt in dat leerlingen op basis van leeftijd bij elkaar geplaatst worden. De groepsgrootte is momenteel tussen de 25-30 leerlingen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Extra Ondersteuning op Basisschool Het Prisma

3

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Remedial Teacher
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde Intern Begeleider is een gediplomeerd specialist op het gebied van taal en rekenen, met expertise in zowel Lezen, Spellen en Woordenschatontwikkeling (LSD) als Effectief Remedial Teaching en Werkwoordspelling (ERWD). Deze expertise stelt ons in staat om kinderen met specifieke leerbehoeften op het gebied van taal en rekenen optimale begeleiding te bieden, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Gevoelens

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Schoolmaatschappelijk Werk

Toelichting van de school:

Wij bieden gespecialiseerde ondersteuning voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze school beschikt over een gedragsspecialist met een master SEN (Special Educational Needs), die zich richt op het welzijn en de emotionele groei van elk kind. Samen met ons schoolmaatschappelijk werk zorgen we voor een veilige en ondersteunende leeromgeving.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvolle Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist, met een master SEN, ondersteunt leerlingen bij het ontwikkelen van positief gedrag, een effectieve werkhouding en succesvolle taakaanpakken. Daarnaast werken we nauw samen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Rijnmond. Het CJG biedt ondersteuning aan gezinnen bij opgroeien, opvoeden en gezondheid, en voert screenings uit voor kinderen in groep 2 en consulten op 9-jarige leeftijd. Via het CJG bieden we ook toegang tot de jeugdverpleegkundige die vragen over voeding, beweging, slaap, luisteren of faalangst kan beantwoorden. De school heeft een zorgteam dat bestaat uit diverse deskundigen die leerlingen bespreken. Afhankelijk van de hulpvraag kan de school de jeugdverpleegkundige van het CJG uitnodigen om hieraan deel te nemen. Ouders worden hier altijd over geïnformeerd.

1

Motorische Ontwikkeling: Beweging en Lichamelijke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Basisschool Het Prisma besteedt aandacht aan de motorische ontwikkeling van alle leerlingen. Eén keer per week is er een gespecialiseerde fysiotherapeut aanwezig om kinderen te ondersteunen met motorische therapie (MRT), gericht op het verbeteren van hun bewegingsvaardigheden en lichamelijke welzijn.

1

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

BHV'ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

De veiligheid en gezondheid van onze leerlingen staan voorop op Basisschool Het Prisma. We voldoen aan de wettelijke vereisten door een adequaat aantal gekwalificeerde bedrijfshulpverleners (BHV'ers) in dienst te hebben, die getraind zijn om te handelen in geval van medische noodgevallen en persoonlijke verzorging.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Computerlokaal
Peuterspeelzaal
Orthotheek

Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Basisschool Het Prisma

Ons Toekomstig Aanbod voor Extra Ondersteuning

Ontdek hoe Basisschool Het Prisma zich inzet voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Wij investeren in gespecialiseerde verdieping en opleidingen voor leerlingen met taalontwikkelingsstoornissen (TOS) en andere specifieke taalvragen. Daarnaast versterken we onze expertise op het gebied van Diagnostische Pedagogische Leeromgevingen (DPL) om uw kind de best mogelijke begeleiding te bieden. Voor het aanvankelijk lezen implementeren we de 'Bouw'-methode, die zorgt voor een solide basis en effectieve leesontwikkeling. Ten slotte introduceren we met trots KWINK, een vernieuwende methode voor sociaal-emotioneel leren, om kinderen te helpen zich veerkrachtig en zelfverzekerd te ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool Het Prisma

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan richt zich op de verdere ontwikkeling van ons unieke leerplan voor Kunst en Cultuur, en op het stimuleren van leren binnen de maatschappij. We leggen sterk de nadruk op het voorbereiden van leerlingen op de toekomst door het aanleren van 21e-eeuwse vaardigheden. Coöperatief leren en de effectieve lesmethodieken van 'Teach like a Champion' vormen de basis van onze onderwijsaanpak. Daarnaast zetten we in op een verhoogde leesvaardigheid en leesplezier met de nieuwe methode BLINK. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen introduceren we de methode Kwink. We besteden ook veel aandacht aan digitale geletterdheid en weerbaarheid, en borgen onze pedagogische aanpak met 'Grip op de Groep'. Tot slot versterken we de ouderbetrokkenheid door middel van het ouder-kind gesprek en implementeren we het Doordacht Passend Lesmodel (DPL) van CED, gebaseerd op neuropsychologie en breinsleutels, met activerende en coöperatieve werkvormen. We werken ook samen met PPO aan een verrijkt lesaanbod voor meerbegaafde leerlingen.

Hoe realiseert Basisschool Het Prisma haar onderwijsdoelen?

Wij volgen de koers zoals vastgelegd in ons jaarplan en stellen deze bij waar nodig. Door consequent de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) te hanteren, monitoren we onze voortgang en sturen we effectief bij om onze ambitieuze doelen te behalen. Dit zorgt ervoor dat we koersvast blijven in onze onderwijsontwikkeling. Het verhogen van leerresultaten doen we door een gedeelde verantwoordelijkheid tussen schoolleiding en leerkrachten te creëren, en door een cultuur van continue verbetering te omarmen. Samen werken we aan een sterke professionele cultuur op school, waarbij ambitie stellen, effectief samenwerken en het durven maken van keuzes centraal staan. We bieden hierbij vertrouwen en veiligheid aan iedere leerling, leerkracht en ouder. Ons streven is om dieper inzicht te krijgen in wat succesvol is binnen onze schoolomgeving. Dit beeld vergelijken we vervolgens met bestaand wetenschappelijk onderzoek en literatuur over effectieve onderwijspraktijken. Op basis hiervan formuleren we concrete input voor continue verbetering op alle facetten van ons onderwijs.

Uitstekend Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool Het Prisma

Toelichting van de school

Peuteropvang Aja Kabaja: De Ideale Start Basisschool Het Prisma biedt een warme en stimulerende omgeving voor peuters van 2 tot 4 jaar via peuterspeelgroep Aja Kabaja. Dit is de perfecte voorbereiding op de basisschool, waar spel en leren hand in hand gaan. Samen Spelen, Samen Leren: Ontwikkeling in de Peuteropvang In onze gezellige speelhoeken kunnen peuters hun creativiteit de vrije loop laten. We organiseren leuke (bewegings)spelletjes, zingen vrolijke liedjes en verdiepen ons in spannende voorleesverhalen. Buiten spelen is ook een belangrijk onderdeel van de dag, wat bijdraagt aan de fysieke ontwikkeling. Door deze gezamenlijke activiteiten ontwikkelen kinderen belangrijke sociale vaardigheden, essentieel voor toekomstige interacties. Spelenderwijs Leren en Ontwikkelen met Piramide De peuteropvang stimuleert de taalontwikkeling, woordenschat en zelfs de eerste stappen in rekenen. We maken gebruik van het voorschoolse educatieprogramma (VE) Piramide. Dit programma sluit naadloos aan bij de belevingswereld van jonge kinderen en zorgt voor een optimale voorbereiding op het basisonderwijs. Meer Informatie en Aanmelden Bent u geïnteresseerd in peuterspeelgroep Aja Kabaja of wilt u meer informatie ontvangen? Bezoek de website van KindeRdam voor details en aanmeldingsmogelijkheden: https://www.kinderdam.nl/ajakabaja

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Het Prisma aanvullende programma's voor peuters en jonge kinderen?

Ja, Basisschool Het Prisma biedt specifieke programma's voor de jongste kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren en een soepele overgang naar de basisschool te garanderen.

Ja, Basisschool Het Prisma biedt specifieke programma's voor de jongste kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren en een soepele overgang naar de basisschool te garanderen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool Het Prisma samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool Het Prisma werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals KindeRdam en Kiddoozz om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen.

Basisschool Het Prisma werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals KindeRdam en Kiddoozz om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen.