
De resultaten van IBS De Schittering in Hooge Zwaluwe
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IBS De Schittering, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IBS De Schittering bij jullie?
Ontdek hoe goed IBS De Schittering bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen aan deze standaard moet voldoen, een belangrijk ijkpunt voor de kwaliteit van ons onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie voor Excellente Resultaten
Het streefniveau daagt onze leerlingen uit om meer te bereiken dan de basale vaardigheden. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van de leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten behalen. De inspectie stelt voor elke school een specifieke, op de leerlingpopulatie afgestemde, signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage dient als ambitieus doel voor de ontwikkeling van onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IBS De Schittering?
Op IBS De Schittering begeleiden we leerlingen vanaf groep 6 tot en met 8 naar een weloverwogen en passend schooladvies voor de middelbare school. We bieden een duidelijk tijdpad, visueel uitgelegd via een infographic, om u en uw kind optimaal te informeren. Jaarlijks organiseren we aan het begin van het schooljaar een informatieve avond speciaal voor ouders van groep 7 en 8. Hierin bespreken we de mogelijkheden en het adviestraject, zodat u goed voorbereid bent op de volgende stap in het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool De Schittering
Op IBS De Schittering stimuleren we actief de sociale ontwikkeling van elk kind. We leren kinderen essentiële vaardigheden om succesvol om te gaan met anderen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Denk hierbij aan samenwerken, effectief conflicten oplossen en het ontwikkelen van zelfredzaamheid. Deze sociale competenties vormen de basis voor een veilig en prettig schoolklimaat, wat direct bijdraagt aan betere leerprestaties en de ontwikkeling van verantwoordelijk burgerschap. We integreren deze leerdoelen naadloos in onze lesprogramma's zoals Onderbouwd en Jeelo. Specifieke aandacht voor sociaal-emotionele groei besteden we tijdens de 'Gouden Weken' en de 'Week tegen Pesten'. Bovendien werken we in alle klassen met 'TeamKlassenManagement'. Kinderen werken in wisselende teams, leren samenwerken en ontwikkelen onderling begrip. Dit bevordert zelfkennis, samenwerkingsvaardigheden en wederzijdse verantwoordelijkheid voor gedrag en materialen in de klas.
Veiligheid voorop
Bouwen op vertrouwen
Samenwerken aan groei
Hoe bevordert Basisschool De Schittering de sociale ontwikkeling van leerlingen?
IBS De Schittering zet vol in op het creëren en onderhouden van een positief sociaal klimaat. We beginnen het schooljaar met de 'Gouden Weken' om een sterke start te garanderen en de onderlinge relaties te versterken op leerling-, klas- en schoolniveau. Het 'Team Klassenmanagement' leert kinderen samenwerken en verantwoordelijkheid nemen binnen dynamische teams. Onze leefregels krijgen dagelijks aandacht in de klas, met wekelijkse reflectie en viering van positief gedrag. Via Jeelo werken we aan deugden zoals beleefdheid en behulpzaamheid, en besteden we aandacht aan burgerschap. Om de sociale dynamiek te monitoren, maken we in oktober en het voorjaar een sociogram. Indien nodig ondernemen we actie in samenwerking met de intern begeleider en coördinator sociale veiligheid. Met MijnRapportFolio houden we kindgesprekken bij. Ouders, leerlingen en leerkrachten vullen gedurende het jaar diverse vragenlijsten in, wat ons een compleet beeld geeft van de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind.
Welke registratiemethoden gebruikt De Schittering voor sociale voortgang?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van diverse registratievormen:
- MijnRapportFolio: Voor het vastleggen van kindgesprekken en voortgang.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Schittering?
Basisschool De Schittering maakt gebruik van bewezen methoden om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:
- Gouden Weken: Voor een positieve start en het opbouwen van relaties.
- TeamKlassenManagement: Bevordert samenwerking, communicatie en verantwoordelijkheid binnen leerlingenteams.
Inspectierapport IBS De Schittering: Inzicht in Onderwijskwaliteit en Resultaten
Hier vindt u een gedetailleerd overzicht van de bevindingen van de onderwijsinspectie met betrekking tot IBS De Schittering. Ontdek hoe onze school presteert op het gebied van educatieve normen en leerlingontwikkeling. In dit rapport delen we de officiële beoordelingen en inzichten die zijn verzameld tijdens recente inspecties. Dit geeft u als ouder, leerling of geïnteresseerde een helder beeld van de sterke punten en aandachtspunten van ons basisonderwijs. Wij streven naar uitmuntendheid in het onderwijs en zetten ons dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving. Lees verder voor de specifieke details van de inspectie en onze voortdurende inzet voor verbetering.