IKC Titus Brandsma in Hengelo (Overijssel)

De resultaten van IKC Titus Brandsma in Hengelo (Overijssel)

Current section: resultaten
Drienerstraat 51
7551 Hengelo (Overijssel)

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Titus Brandsma, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC Titus Brandsma bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Titus Brandsma bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op IKC Titus Brandsma

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau moeten halen. Dit percentage is de vastgestelde signaleringswaarde voor het fundamentele niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief IKC Titus Brandsma.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau op IKC Titus Brandsma: Ambitie en Resultaten

Het streefniveau daagt leerlingen uit om meer te bereiken dan het basisniveau, met als doel een hogere academische ontwikkeling aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool, waaronder IKC Titus Brandsma, stelt de inspectie een specifiek streefpercentage vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie. Dit specifieke percentage fungeert als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school. Hiermee monitoren we de voortgang en de ambitie van onze leerlingen om uitmuntende resultaten te behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Titus Brandsma?

Ontdek het schooladvies voor groep 8 leerlingen van IKC Titus Brandsma in Hengelo. Aan het einde van de basisschoolperiode ontvangen leerlingen een schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Dit advies is gebaseerd op een brede evaluatie van de ontwikkeling van uw kind. Wij kijken hierbij naar diverse factoren zoals sociaal-emotionele groei, werkhouding, motivatie en gedrag. Ook de manier waarop uw kind leert en de behaalde toetsresultaten spelen een cruciale rol bij het formuleren van een passend advies. Het definitieve schooladvies wordt bepaald na afname van de doorstroomtoets, waarbij het voorlopige advies van de leerkracht van groep 8, in samenspraak met collega's, wordt meegenomen. Voor informatie over het kiezen van een school in het voortgezet onderwijs in Hengelo, zoals informatieavonden en open dagen, kunt u terecht op de website: https://www.povohengelo.nl/. Plan uw schoolbezoek tijdig om een weloverwogen keuze te maken.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling Basisschool Hengelo: IKC Titus Brandsma

Bij IKC Titus Brandsma in Hengelo geloven we dat sociale competenties de sleutel zijn tot succesvol leren en opgroeien. Kinderen ontwikkelen hier belangrijke vaardigheden zoals samenwerken, effectief conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Deze cruciale sociale vaardigheden dragen bij aan een veilige en positieve schoolomgeving, verbeteren de leerresultaten en stimuleren de ontwikkeling tot actieve en betrokken burgers. Ons onderwijs is gericht op het creëren van een omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en leert omgaan met diverse sociale situaties. We leggen de nadruk op wederzijds respect en begrip, wat essentieel is voor zowel persoonlijke groei als voor een harmonieuze gemeenschap. Ontdek hoe IKC Titus Brandsma uw kind voorbereidt op een toekomst vol succes door middel van gerichte aandacht voor sociale ontwikkeling en burgerschap.

Unieke Identiteit: Wij vieren dat ieder kind anders is en moedigen hen aan om zichzelf te zijn.

Samenwerking en Vertrouwen: Een sfeer van openheid en wederzijds vertrouwen waarin we samen leren en groeien.

Persoonlijke Groei: Wij stimuleren de continue ontwikkeling van ieder kind, zowel op academisch als op persoonlijk vlak.

Hoe bevordert IKC Titus Brandsma de sociale ontwikkeling van leerlingen in Hengelo?

Bij IKC Titus Brandsma in Hengelo omarmen we diversiteit en bereiden we leerlingen voor op actief burgerschap in onze veelzijdige samenleving. Onze school dient als een veilige haven waar kinderen stap voor stap essentiële democratische competenties oefenen, zoals kennis vergaren, vaardigheden ontwikkelen en een respectvolle houding aannemen. We integreren de kerndoelen voor burgerschap en integratie in het primair onderwijs door praktische, betekenisvolle leerervaringen te bieden. Kinderen leren hierdoor omgaan met verschillende culturen en overtuigingen, conflicten constructief op te lossen en mede-eigenaarschap te tonen. IKC Titus Brandsma ziet zichzelf als een levendige gemeenschap waar team, ouders en kinderen gezamenlijk bouwen aan een sociaal veilige omgeving en een positief schoolklimaat, essentieel voor optimale groei en ontwikkeling.

Welke registratiemethoden gebruikt IKC Titus Brandsma voor het monitoren van sociale opbrengsten?

IKC Titus Brandsma hanteert een gestructureerde aanpak om de sociale ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig te volgen. Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maken wij gebruik van specifieke registratievormen die ons inzicht geven in de voortgang van elk kind. Onze primaire registratiemethode hiervoor is: * **IEP**: Dit systeem helpt ons om de sociaal-emotionele groei systematisch te documenteren en te analyseren.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast bij IKC Titus Brandsma?

IKC Titus Brandsma zet effectieve methoden in om het sociaal-emotioneel leren te stimuleren en te versterken. Deze methoden zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van zelfbewustzijn, zelfmanagement, sociaal bewustzijn, relatievaardigheden en verantwoorde besluitvorming. Onze aanpak omvat de volgende bewezen methoden: * **Gouden Weken**: Een periode gericht op het creëren van een positieve groepsdynamiek en het stellen van duidelijke verwachtingen. * **Rots en Water training**: Gericht op het versterken van zelfvertrouwen, weerbaarheid en het ontwikkelen van assertiviteit. * **Eigen Schoolregels**: Gezamenlijk opgestelde en consequent toegepaste regels die bijdragen aan een voorspelbare en veilige leeromgeving.

Inspectierapport IKC Titus Brandsma: Kwaliteit en Ontwikkeling

IKC Titus Brandsma in Hengelo is een dynamische basisschool waar leerlingen centraal staan. Wij zetten ons dagelijks in voor excellent onderwijs en een veilige, stimulerende leeromgeving voor al onze 356 leerlingen. Dit inspectierapport geeft een helder beeld van onze onderwijskwaliteit en de continue ontwikkeling binnen onze school. Ontdek hoe wij streven naar optimale groei en leerresultaten voor ieder kind.

Resultaten | IKC Titus Brandsma in Hengelo (Overijssel) | [2025] Schoolregister