De Ravense Poort in Hellevoetsluis

Het team van De Ravense Poort in Hellevoetsluis

Current section: team
Rode Kruislaan 3
3223 Hellevoetsluis

Zie hier hoe het team van De Ravense Poort is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Ravense Poort. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Ravense Poort bij jullie?

Ontdek hoe goed De Ravense Poort bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Ravense Poort zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95%)
Man (5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Ravense Poort. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (27.8%)
45-55 jaar (27.8%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Ravense Poort werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (15%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Ravense Poort gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Leerkracht Vervanging bij De Ravense Poort

Bij De Ravense Poort in Hellevoetsluis zorgen we ervoor dat uw kind altijd les krijgt. Indien een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten wij onze toegewijde professionals extra in. Dit kan betekenen dat collega's uit het team of een ervaren onderwijsassistent de lessen overnemen, zodat de onderwijscontinuïteit gewaarborgd blijft. De flexibele inzet van ons team minimaliseert de impact op de leerlingen en docenten. We streven ernaar om klassen zoveel mogelijk bij elkaar te houden en de werkdruk voor de aanwezige leerkrachten beheersbaar te houden. In uitzonderlijke situaties, waarbij meerdere leerkrachten tegelijkertijd afwezig zijn, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Ouders worden hierover zo spoedig mogelijk persoonlijk geïnformeerd om hen tijdig op de hoogte te stellen van de situatie. Ontdek de zekerheid van een betrokken school die altijd streeft naar het beste onderwijs voor uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Ravense Poort

7

Optimale Taal- en Rekenspecialisten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Orthopedagoog voor Academische Groei
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalpedagoog voor Verbeterde Leesvaardigheid
Leesspecialist voor Begrip en Vloeiendheid
Kwaliteitscoördinator Onderwijsontwikkeling
HDT-coördinator voor Gerichte Instructie

Toelichting van de school:

Op De Ravense Poort zetten we High Dosage Tutoring (HDT) in voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben bij taal en rekenen. Dit intensieve traject, in nauwe samenwerking met ouders, biedt leerlingen 3 tot 4 keer per week een half uur gerichte ondersteuning. Focus ligt op het effectief inoefenen van essentiële basisvaardigheden voor een solide academische basis.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsexpert
Adviseur Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Rots & Water Trainers

Toelichting van de school:

Ons team telt twee enthousiaste leerkrachten die gecertificeerd zijn als Rots & Water-trainer. Elke leerling in de bovenbouw ontvangt deze waardevolle training minstens één keer, wat bijdraagt aan zelfvertrouwen en weerbaarheid. Indien de behoefte er is, kan de training op een later moment worden herhaald om de effecten te bestendigen.

4

Verbetering van Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Klaslokaalmanagement
Orthopedagoog voor Ondersteuning bij Uitdagingen
Expert op het gebied van Meer- en Hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator voor Effectieve Leerstrategieën

Toelichting van de school:

De Ravense Poort beschikt over een team van toegewijde gedragsspecialisten die leerlingen helpen bij hun ontwikkeling. Daarnaast zijn er meerdere specialisten actief die zich richten op de specifieke behoeften van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Samen zorgen zij voor een optimale leeromgeving waarin elk kind kan excelleren.

3

Stimulering van Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog voor Holistische Ontwikkeling
Deskundige Vakdocent Lichamelijke Opvoeding
Kwaliteitscoördinator Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Wij bevorderen de fysieke fitheid en motorische vaardigheden van onze leerlingen. Onze vakdocenten lichamelijke opvoeding zorgen voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma. In gevallen waar aanvullende expertise nodig is, verwijzen we ouders proactief door naar gespecialiseerde hulp zoals ergotherapie, logopedie of fysiotherapie.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische zorg en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals en instanties om de gezondheid en het welzijn van elk kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Atelier
Naschoolse opvang Kinderkoepel

Optimale Leerlingondersteuning op De Ravense Poort

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Bij Basisschool De Ravense Poort staat de ontwikkeling van elke leerling centraal. Wanneer een leerling extra aandacht nodig heeft, start het proces met een open gesprek tussen de leerkracht en de leerling. Ouders worden actief betrokken en uitgenodigd om mee te denken over passende oplossingen, wat kan leiden tot een persoonlijk ontwikkelingsplan. Als de voortgang stagneert, wordt de situatie besproken met onze kwaliteits coördinator. We analyseren samen met de leerkracht en ouders de factoren die de ontwikkeling stimuleren of belemmeren. Een heldere hulpvraag met een meetbaar doel is hierbij essentieel, en bij een individuele leerlijn stellen we een OntwikkelingsPerspectief (OPP) op. Blijft een leerling ondanks de geboden hulp toch achter, dan schakelen we externe expertise in. In overleg met ouders kunnen we een schoolbegeleider of het Samenwerkingsverband Onderwijscollectief inschakelen. Tijdens een multidisciplinair overleg (MDO) adviseren specialisten zoals schoolmaatschappelijk werk, jeugdgezondheidszorg, logopedisten en kindercoaches om de beste ondersteuning te garanderen. Voor het komende schooljaar focussen we op een verrijking van het lees- en taalaanbod door meer vakintegratie. Ook blijven we ons rekenonderwijs optimaliseren. Twee leerkrachten worden opgeleid tot EDI-coach om collega's te begeleiden bij effectieve instructie, wat bijdraagt aan de continue professionele ontwikkeling van ons hele team.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van De Ravense Poort

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

Ons vierjarige schoolplan, dat de periode 2023-2027 bestrijkt, is een strategisch document voor de ontwikkeling van De Ravense Poort. We hanteren het WMK-framework (Werken met Kwaliteit) om onze prestaties op diverse gebieden te meten en te verbeteren. De kernambities voor deze periode omvatten: het bevorderen van uitmuntende didactische vaardigheden bij onze professionals voor effectieve instructie, gerichte differentiatie en constructieve feedback. Daarnaast streven we ernaar om in 2027 te functioneren als een bloeiende Professionele Leergemeenschap (PLG), waarin kennisdeling en gezamenlijke groei centraal staan. Verder willen we tegen 2027 een breed en passend onderwijsaanbod, inclusief naschoolse activiteiten, bieden dat aansluit bij de behoeften van onze leerlingenpopulatie. Dit omvat niet alleen de basisvaardigheden, maar ook een verrijkt curriculum gericht op burgerschap, identiteitsvorming, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling. Wij geloven in synergie en werken daarom in 2027 intensief samen met externe partners. Deze samenwerkingen zijn cruciaal voor een ononderbroken en optimale ontwikkeling van elke leerling. Jaarlijks stellen medewerkers persoonlijke ontwikkelingsdoelen vast in overleg met de directie, die direct bijdragen aan de schoolbrede ambities zoals vastgelegd in het jaarplan. Door middel van regelmatige observaties en het gebruik van observatielijsten borgen we de voortdurende ontwikkeling van onze leerkrachten. De Ravense Poort hanteert een 'High Performing Organisation' (HPO) aanpak, wat betekent dat we ons per jaar focussen op een beperkt aantal belangrijke verbeterpunten. Dit zorgt voor een planmatige aanpak van ontwikkelingen, met aandacht voor evaluatie en duurzame borging. Leerkrachten werken continu aan het verbeteren van onderwijs, vaak in samenwerking met collega's uit dezelfde bouw binnen gestructureerde leerteams.

Hoe realiseren we de doelstellingen van het schoolplan?

De strategische doelen uit ons schoolplan worden vertaald naar concrete acties in het jaarplan. Binnen onze school werken we met dynamische leerteams. In deze teams analyseren leerkrachten gezamenlijk onderwijsdata en literatuur, en passen ze collegiale consultatie en Lesson Study toe om het onderwijs in hun specifieke bouw continu te verbeteren. Daarnaast faciliteren we ontwikkelteams die zich richten op groeps-overstijgende thema's, zoals gedragsontwikkeling. Deze teams onderzoeken schoolbrede onderwerpen, ontwikkelen gezamenlijk een aanpak en implementeren deze. Na een vooraf bepaalde periode evalueren we de effectiviteit van de aanpak. Als de doelstellingen zijn behaald, stellen we nieuwe doelen vast en start de cyclus opnieuw, wat zorgt voor continue vooruitgang en kwaliteitsverbetering.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij De Ravense Poort

Toelichting van de school

Bij basisschool De Ravense Poort in Hellevoetsluis geloven we sterk in een naadloze overgang en een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen. We werken nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een complete ontwikkelomgeving te creëren, zowel binnen als buiten de schoolmuren. De Kinderkoepel biedt opvang in ons schoolgebouw en een nabijgelegen locatie, terwijl Partou kinderopvang op een aparte vestiging actief is. Deze samenwerking zorgt voor een warme overdracht van kinderdagverblijf naar basisschool, waarbij ouders en pedagogisch medewerkers betrokken zijn. Door gezamenlijke afstemming van het aanbod, van voorschoolse educatie tot naschoolse opvang, garanderen we een gestructureerde en stimulerende leerervaring. Dit bevordert de ononderbroken ontwikkeling van elk kind, vanaf de vroegste jaren tot aan het einde van de basisschoolperiode.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning is er voor jonge kinderen op De Ravense Poort?

De Ravense Poort faciliteert een brede ondersteuning voor jonge kinderen door middel van strategische partnerschappen met gespecialiseerde kinderopvangorganisaties. Deze samenwerkingen zorgen voor een geïntegreerd aanbod dat aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen.

Met welke partners werkt De Ravense Poort samen voor kinderopvang en voorschoolse educatie?

De Ravense Poort werkt nauw samen met De Kinderkoepel en Partou kinderopvang om een optimale ontwikkelomgeving voor jonge kinderen te waarborgen. Deze partnerschappen zijn cruciaal voor het creëren van een doorlopende leerlijn en een warme overgang naar het basisonderwijs.

De Ravense Poort werkt nauw samen met De Kinderkoepel en Partou kinderopvang om een optimale ontwikkelomgeving voor jonge kinderen te waarborgen. Deze partnerschappen zijn cruciaal voor het creëren van een doorlopende leerlijn en een warme overgang naar het basisonderwijs.

Team | De Ravense Poort in Hellevoetsluis | [2025] Schoolregister