
De resultaten van De Bron in Hellevoetsluis
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Bron, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Bron bij jullie?
Ontdek hoe goed De Bron bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Succes met het Fundamentele Niveau op De Bron
Ontdek hoe Basisschool De Bron presteert op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen. Dit niveau, gemeten in groep 8 met de doorstroomtoets, is cruciaal voor de basisvaardigheden van onze leerlingen. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Op De Bron streven we ernaar om dit percentage te overtreffen, zodat elke leerling een sterke basis meekrijgt voor de toekomst.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Basisschool De Bron
Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieus doel voor onze leerlingen in groep 8. Hierbij kijken we naar prestaties die verder gaan dan de basis, aangepast aan de specifieke leerlingenpopulatie van onze school. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een unieke signaleringswaarde vast voor dit streefniveau. Wij zetten ons in om dit ambitieuze doel te behalen en onze leerlingen optimaal voor te bereiden op vervolgonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Bron?
Basisschool De Bron in Hellevoetsluis focust op het maximale potentieel van elke leerling. Onze leerlingen stromen na groep 8 door naar het voortgezet onderwijs, passend bij hun individuele ontwikkeling en capaciteiten. We volgen de voortgang van onze leerlingen nauwgezet. Drie jaar na de doorstroom naar het voortgezet onderwijs evalueren we de effectiviteit van onze schooladviezen. De resultaten tonen aan dat onze adviezen in de meeste gevallen nog steeds relevant en passend zijn voor de leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Bron
Op Basisschool De Bron stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. We leren kinderen essentiële vaardigheden om positief met elkaar om te gaan en een waardevolle bijdrage te leveren aan de maatschappij. Denk hierbij aan samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid ontwikkelen. Deze sociale competenties zijn cruciaal voor een veilige en prettige schoolomgeving, wat direct bijdraagt aan betere leerprestaties. Kinderen leren actief en verantwoordelijk deel te nemen aan de samenleving, en ontwikkelen zich tot betrokken burgers. Om de sociale opbrengsten te meten, voeren we tweejaarlijks een tevredenheidsonderzoek uit onder ouders en leerlingen uit groep 6 tot en met 8. Jaarlijks controleren we de veiligheid via een vragenlijst voor kinderen vanaf groep 5. Elk kind verdient een veilige omgeving, zowel op school als op weg ernaartoe. We zetten ons actief in tegen pestgedrag en hanteren de principes van 'The Leader in Me', gebaseerd op de zeven eigenschappen van Stephen Covey. Dit helpt kinderen leiderschapskwaliteiten en een proactieve houding te ontwikkelen. Onze missie is om kinderen voor te bereiden op succesvolle participatie in de samenleving. Naast academische vaardigheden zoals lezen en rekenen, besteden we veel aandacht aan sociale en emotionele groei. We streven ernaar kinderen de kennis, houding en vaardigheden mee te geven die nodig zijn voor actief burgerschap. Via ons leerlingenparlement, ook wel bekend als het Junior Lighthouse Team of Kidsteam, betrekken we leerlingen actief bij de schoolontwikkeling. Dit bevordert hun gevoel van eigenaarschap en verantwoordelijkheid.
Veiligheid vooropstellen
Respect voor elkaar
Gedeelde verantwoordelijkheid nemen
Hoe bevordert Basisschool De Bron de sociale vaardigheden van leerlingen?
Basisschool De Bron stimuleert sociale ontwikkeling door middel van interactieve lessen, groepsprojecten en expliciete aandacht voor communicatieve vaardigheden en conflicthantering. We creëren een omgeving waarin kinderen leren van en met elkaar, met als doel een positief sociaal klimaat te waarborgen.
Welke methoden gebruikt De Bron voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Om de sociale opbrengsten in kaart te brengen, maakt Basisschool De Bron gebruik van de volgende registratievormen: * Wij-Maken-Kansen (WMK) vragenlijsten die inzicht geven in de sociale ontwikkeling. * Een persoonlijk portfolio waarin leerlingen hun eigen groei en reflecties documenteren.
Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Basisschool De Bron?
Basisschool De Bron zet effectieve programma's in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder: * 'The Leader in Me' (LIM), een programma dat gericht is op het ontwikkelen van leiderschapskwaliteiten en proactief gedrag. * 'Krachtbronnen', een methode die de persoonlijke sterktes en veerkracht van kinderen versterkt.
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit van Basisschool De Bron
Ontdek de resultaten van de onderwijsinspectie voor basisschool De Bron in Hellevoetsluis. Hier vindt u een overzicht van de bevindingen en de kwaliteit van ons onderwijs, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken voor de school van uw kind. Onze school, De Bron, streeft naar excellentie in het basisonderwijs. De inspectierapporten bieden inzicht in hoe wij presteren op het gebied van pedagogische en didactische kwaliteit, leerresultaten en de algemene schoolontwikkeling. We nodigen u uit om deze informatie te bekijken. De transparantie van de onderwijsinspectie helpt ons om continu te blijven verbeteren. Lees de officiële rapporten en ontdek de sterke punten en ontwikkelingsgebieden van De Bron. Uw betrokkenheid bij de school is essentieel voor ons succes.