
Het team van Katholieke Basisschool De Lunetten in Heemskerk
Current section: teamZie hier hoe het team van Katholieke Basisschool De Lunetten is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Katholieke Basisschool De Lunetten. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Katholieke Basisschool De Lunetten bij jullie?
Ontdek hoe goed Katholieke Basisschool De Lunetten bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Katholieke Basisschool De Lunetten zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 84.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Katholieke Basisschool De Lunetten. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Katholieke Basisschool De Lunetten werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Katholieke Basisschool De Lunetten gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invulling van Leerkrachtafwezigheid op Basisschool De Lunetten
Op Basisschool De Lunetten streven we naar continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Of het nu gaat om een geplande bijscholing, ziekte of een welverdiend verlof, wij zetten ons volledig in om de impact op uw kind te minimaliseren. Onze eerste prioriteit is het inzetten van de beschikbare flexibele schil binnen de schoolorganisatie. Dit betekent dat we een beroep doen op onze getalenteerde onderwijsassistenten en lerarenondersteuners om de continuïteit te waarborgen. Zij vormen een essentieel onderdeel van ons team en staan klaar om tijdelijke vervanging soepel te laten verlopen. Ondanks onze inspanningen, kan het landelijke lerarentekort soms uitdagingen met zich meebrengen bij het vinden van een directe vervanger. In dergelijke situaties hanteren wij een zorgvuldig afgestemd stappenplan om de impact op de leerlingen zoveel mogelijk te beperken. Dit stappenplan omvat diverse opties, zoals het slim verdelen van de leerlingen over andere klassen, waarbij de instructie verzorgd wordt door een eigen leerkracht. Een andere mogelijkheid is dat een leraarondersteuner of onderwijsassistent de supervisie op zich neemt tijdens gezamenlijke lesmomenten van twee klassen. Ook bieden we de mogelijkheid aan een LIO-student (leraar in opleiding) om de groep tijdelijk over te nemen. Deze studenten werken nauw samen met een ervaren leerkracht voor zowel de voorbereiding als de nabespreking van de lesdag, wat zorgt voor een gestructureerde en leerzame ervaring. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle bovengenoemde oplossingen niet haalbaar blijken, kunnen we genoodzaakt zijn om uw kind tijdelijk thuis te laten met een speciaal samengesteld thuiswerkprogramma. Wij begrijpen dat dit een onwenselijke situatie kan zijn en doen er alles aan om dit tot een absoluut minimum te beperken. Uw begrip en medewerking stellen wij zeer op prijs.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op De Lunetten werken we met meerdere groepen per leerjaar. De groepen (met uitzondering van de kleutergroepen) zijn georganiseerd volgens het leerstofjaarklassensysteem. Dat betekent dat we de groepen binnen een leerjaar als een onderwijsteam benaderen. Leerkrachten zijn samen verantwoordelijk voor het onderwijs en de ondersteuning aan alle leerlingen van hun leerjaar. Zij bereiden gezamenlijk lessen voor en stemmen het aanbod op elkaar af.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Succes op Basisschool De Lunetten
Taal en Rekenen: Extra Hulp op De Lunetten
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bouw! Voor leerlingen in groep 2 tot en met 5 die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en lezen, bieden wij de methode BOUW!. Deze methode wordt effectief ingezet voor kinderen die, ondanks reguliere ondersteuning, nog niet de verwachte leesontwikkeling doormaken. Via gestructureerde oefeningen op de computer, begeleiding van een tutor en thuisstudie met ouders, werken we actief aan het voorkomen van leesproblemen. Dit voorkomt mogelijke leesuitdagingen bij risicoleerlingen. Levelwerk Levelwerk en de slimme kleuterkist zijn speciale leermiddelen voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen in alle groepen. Kinderen die na screening een behoefte aan verbreding tonen, krijgen een gericht aanbod. Dit Levelwerkaanbod wordt aangeboden naast de reguliere lesstof en pre-toetsen, om een optimale leerervaring te garanderen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Gedrag en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Naast onze eigen deskundigen werken we nauw samen met externe partners om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren. Deze samenwerking garandeert een breed scala aan expertise.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Plezier
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Welbevinden en Betrokkenheid: De Basis voor Effectief Leren Op Basisschool De Lunetten geloven we dat een veilige en prettige omgeving essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind. We streven ernaar dat alle leerlingen met plezier naar school komen en zich volop durven te ontplooien. Onze aanpak is gebaseerd op het gedachtegoed van Ferre Laevers, met de kernbegrippen welbevinden en betrokkenheid. Welbevinden betekent dat een kind zich veilig, comfortabel en zelfverzekerd voelt. Wanneer kinderen zich goed voelen, ontstaat er ruimte voor zelfexpressie en een positieve schoolervaring. Betrokkenheid is de mate waarin een kind actief en geconcentreerd deelneemt aan leeractiviteiten. Hoge betrokkenheid leidt tot diepgaand leren, waarbij nieuwsgierigheid wordt gestimuleerd. Wij observeren het gedrag en de leerhouding van elk kind nauwkeurig. Als een kind minder betrokkenheid toont, zoeken we samen met het kind naar de juiste ondersteuning. Want leren begint bij een positief gevoel en plezier in de lesstof.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Verzorging en Medicijngebruik op School Leerkrachten verrichten doorgaans geen medische handelingen en dienen geen medicijnen toe, tenzij in uitzonderlijke gevallen na overleg. Wel bieden zij eerste hulp, zoals het verzorgen van kleine verwondingen of het aanbrengen van zonnebrandcrème tijdens schoolactiviteiten. Ondersteuning bij toiletbezoek wordt niet door leerkrachten geboden. Alle kinderen worden geacht zindelijk te zijn bij aanvang van het schooljaar. Voor kleuters zijn noodpakketten met reservekleding beschikbaar. Indien een kind medicijnen nodig heeft tijdens schooltijd, dienen ouders dit te melden bij de zorgcoördinator. Conform het protocol ‘Medische handelingen op scholen’ stellen we een individueel zorgprotocol op. Dit protocol specificeert bevoegdheden, medicijntoediening met schriftelijke toestemming, te signaleren aandachtspunten en noodprocedures. Voor kinderen met chronische of levensbedreigende aandoeningen wordt in samenspraak met ouders een gedetailleerd zorgplan opgesteld. Hierin worden bevoegdheden, medicatiebeheer, specifieke aandachtspunten en noodprotocollen vastgelegd. De groepsleerkracht ontvangt specifieke instructies, terwijl overige teamleden geïnformeerd worden over de belangrijkste aandachtspunten.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op De Lunetten
Ons Committment aan Uw Kind: Een Diepgaande Uitleg
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Hoogwaardige Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan bij De Lunetten
Wat zijn de belangrijkste doelstellingen binnen ons schoolplan?
Hoe realiseert onze school de gestelde kwaliteitsdoelen?
Downloaden
Ontdek ons Schoolplan: Download HierStimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Lunetten
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke extra programma's biedt De Lunetten voor jonge kinderen?
Basisschool De Lunetten investeert in een sterke start voor jonge kinderen met specifieke programma's. We bieden Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, wat essentieel is voor de cognitieve en sociale ontwikkeling. Daarnaast faciliteren we een hoogwaardige peuteropvang, die kinderen voorbereidt op hun basisschooltijd. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. Ze stimuleren nieuwsgierigheid en leggen een solide basis voor toekomstig leren.
Met welke organisaties werkt De Lunetten samen voor het jonge kind programma?
Voor ons aanbod voor jonge kinderen werken we samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met Welschap Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze peuteropvang voldoet aan de hoogste kwaliteitsstandaarden. Welschap Kinderopvang deelt onze visie op spelenderwijs leren en een veilige omgeving voor peuters. Samen bieden we een naadloze en kwalitatieve voorbereiding op de basisschool.