Katholieke Basisschool De Lunetten in Heemskerk

Het team van Katholieke Basisschool De Lunetten in Heemskerk

Current section: team
Maerten V Heemskerckstr 146
1965 Heemskerk

Zie hier hoe het team van Katholieke Basisschool De Lunetten is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Katholieke Basisschool De Lunetten. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Katholieke Basisschool De Lunetten bij jullie?

Ontdek hoe goed Katholieke Basisschool De Lunetten bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Katholieke Basisschool De Lunetten zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.4%)
Man (15.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Katholieke Basisschool De Lunetten. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.7%)
25-35 jaar (32.3%)
35-45 jaar (22.6%)
45-55 jaar (22.6%)
55-65 jaar (9.7%)
&ge;65 jaar (3.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Katholieke Basisschool De Lunetten werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.8%)
Direct ondersteunend personeel (28.1%)
Management (3.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Katholieke Basisschool De Lunetten gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Invulling van Leerkrachtafwezigheid op Basisschool De Lunetten

Op Basisschool De Lunetten streven we naar continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Of het nu gaat om een geplande bijscholing, ziekte of een welverdiend verlof, wij zetten ons volledig in om de impact op uw kind te minimaliseren. Onze eerste prioriteit is het inzetten van de beschikbare flexibele schil binnen de schoolorganisatie. Dit betekent dat we een beroep doen op onze getalenteerde onderwijsassistenten en lerarenondersteuners om de continuïteit te waarborgen. Zij vormen een essentieel onderdeel van ons team en staan klaar om tijdelijke vervanging soepel te laten verlopen. Ondanks onze inspanningen, kan het landelijke lerarentekort soms uitdagingen met zich meebrengen bij het vinden van een directe vervanger. In dergelijke situaties hanteren wij een zorgvuldig afgestemd stappenplan om de impact op de leerlingen zoveel mogelijk te beperken. Dit stappenplan omvat diverse opties, zoals het slim verdelen van de leerlingen over andere klassen, waarbij de instructie verzorgd wordt door een eigen leerkracht. Een andere mogelijkheid is dat een leraarondersteuner of onderwijsassistent de supervisie op zich neemt tijdens gezamenlijke lesmomenten van twee klassen. Ook bieden we de mogelijkheid aan een LIO-student (leraar in opleiding) om de groep tijdelijk over te nemen. Deze studenten werken nauw samen met een ervaren leerkracht voor zowel de voorbereiding als de nabespreking van de lesdag, wat zorgt voor een gestructureerde en leerzame ervaring. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle bovengenoemde oplossingen niet haalbaar blijken, kunnen we genoodzaakt zijn om uw kind tijdelijk thuis te laten met een speciaal samengesteld thuiswerkprogramma. Wij begrijpen dat dit een onwenselijke situatie kan zijn en doen er alles aan om dit tot een absoluut minimum te beperken. Uw begrip en medewerking stellen wij zeer op prijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Lunetten werken we met meerdere groepen per leerjaar. De groepen (met uitzondering van de kleutergroepen) zijn georganiseerd volgens het leerstofjaarklassensysteem. Dat betekent dat we de groepen binnen een leerjaar als een onderwijsteam benaderen. Leerkrachten zijn samen verantwoordelijk voor het onderwijs en de ondersteuning aan alle leerlingen van hun leerjaar. Zij bereiden gezamenlijk lessen voor en stemmen het aanbod op elkaar af.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Succes op Basisschool De Lunetten

2

Taal en Rekenen: Extra Hulp op De Lunetten

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog voor taalontwikkeling
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid

Toelichting van de school:

Bouw! Voor leerlingen in groep 2 tot en met 5 die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en lezen, bieden wij de methode BOUW!. Deze methode wordt effectief ingezet voor kinderen die, ondanks reguliere ondersteuning, nog niet de verwachte leesontwikkeling doormaken. Via gestructureerde oefeningen op de computer, begeleiding van een tutor en thuisstudie met ouders, werken we actief aan het voorkomen van leesproblemen. Dit voorkomt mogelijke leesuitdagingen bij risicoleerlingen. Levelwerk Levelwerk en de slimme kleuterkist zijn speciale leermiddelen voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen in alle groepen. Kinderen die na screening een behoefte aan verbreding tonen, krijgen een gericht aanbod. Dit Levelwerkaanbod wordt aangeboden naast de reguliere lesstof en pre-toetsen, om een optimale leerervaring te garanderen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Gedrag en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welbevinden

Toelichting van de school:

Naast onze eigen deskundigen werken we nauw samen met externe partners om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren. Deze samenwerking garandeert een breed scala aan expertise.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Plezier

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positieve ontwikkeling
Orthopedagoog voor leerondersteuning
Specialist welbevinden en betrokkenheid

Toelichting van de school:

Welbevinden en Betrokkenheid: De Basis voor Effectief Leren Op Basisschool De Lunetten geloven we dat een veilige en prettige omgeving essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind. We streven ernaar dat alle leerlingen met plezier naar school komen en zich volop durven te ontplooien. Onze aanpak is gebaseerd op het gedachtegoed van Ferre Laevers, met de kernbegrippen welbevinden en betrokkenheid. Welbevinden betekent dat een kind zich veilig, comfortabel en zelfverzekerd voelt. Wanneer kinderen zich goed voelen, ontstaat er ruimte voor zelfexpressie en een positieve schoolervaring. Betrokkenheid is de mate waarin een kind actief en geconcentreerd deelneemt aan leeractiviteiten. Hoge betrokkenheid leidt tot diepgaand leren, waarbij nieuwsgierigheid wordt gestimuleerd. Wij observeren het gedrag en de leerhouding van elk kind nauwkeurig. Als een kind minder betrokkenheid toont, zoeken we samen met het kind naar de juiste ondersteuning. Want leren begint bij een positief gevoel en plezier in de lesstof.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor bewegingsprogramma's
Vakleerkrachten Bewegingsonderwijs voor sportieve vaardigheden
0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Verzorging en Medicijngebruik op School Leerkrachten verrichten doorgaans geen medische handelingen en dienen geen medicijnen toe, tenzij in uitzonderlijke gevallen na overleg. Wel bieden zij eerste hulp, zoals het verzorgen van kleine verwondingen of het aanbrengen van zonnebrandcrème tijdens schoolactiviteiten. Ondersteuning bij toiletbezoek wordt niet door leerkrachten geboden. Alle kinderen worden geacht zindelijk te zijn bij aanvang van het schooljaar. Voor kleuters zijn noodpakketten met reservekleding beschikbaar. Indien een kind medicijnen nodig heeft tijdens schooltijd, dienen ouders dit te melden bij de zorgcoördinator. Conform het protocol ‘Medische handelingen op scholen’ stellen we een individueel zorgprotocol op. Dit protocol specificeert bevoegdheden, medicijntoediening met schriftelijke toestemming, te signaleren aandachtspunten en noodprocedures. Voor kinderen met chronische of levensbedreigende aandoeningen wordt in samenspraak met ouders een gedetailleerd zorgplan opgesteld. Hierin worden bevoegdheden, medicatiebeheer, specifieke aandachtspunten en noodprotocollen vastgelegd. De groepsleerkracht ontvangt specifieke instructies, terwijl overige teamleden geïnformeerd worden over de belangrijkste aandachtspunten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Voor- en naschoolse opvang (Welschap)
Leerplein (gang)
Voor- en naschoolse opvang (Welschap)
Brede school activiteiten

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op De Lunetten

Ons Committment aan Uw Kind: Een Diepgaande Uitleg

Onderwijs voor Langdurig Zieke Kinderen: Een Gids Bij Katholieke Basisschool De Lunetten begrijpen we dat ziekte en tegenslag de schoolgang van uw kind kunnen onderbreken. Wij nemen onze verantwoordelijkheid voor het onderwijs van langdurig zieke leerlingen zeer serieus. Door nauw contact te onderhouden met ouders en verzorgers, zorgen we dat uw kind betrokken blijft bij de school, het leerproces en de klas. Dit geldt zowel voor kinderen met een acute ziekte als voor leerlingen met een chronische aandoening die regelmatig lessen missen. Continuïteit en Welzijn: Onze Prioriteit We streven ernaar om een sociaal-emotioneel isolement te voorkomen en uw kind toekomstperspectief te bieden, zelfs tijdens periodes van afwezigheid. De groepsleerkracht fungeert als uw centrale contactpersoon en ontwikkelt samen met u een persoonlijk handelingsplan. Dit plan garandeert dat uw kind, waar mogelijk, toch toegang krijgt tot het lesmateriaal en de leeractiviteiten. Samenwerking en Expertise: Voor Optimale Ontwikkeling Open communicatie tussen ouders, verzorgers en leerkrachten is cruciaal voor een soepel herstel en de uitvoering van het aangepaste onderwijsprogramma. Indien nodig, schakelen we deskundige hulp in van onderwijsbegeleidingsdiensten of gespecialiseerde voorzieningen in academische ziekenhuizen. Zo bieden we de best mogelijke ondersteuning. Onze Ambities: Bouwen aan de Toekomst van Onderwijs Bij De Lunetten werken we dagelijks aan inspirerend en betekenisvol onderwijs, geworteld in een heldere visie en gedeelde ambitie. Onze vier kernambities vormen de basis voor onze schoolontwikkeling: het creëren van een stimulerende leeromgeving, het leveren van kwalitatief hoogstaand en doelgericht onderwijs, het bevorderen van samenwerking met alle betrokkenen, en het continu verbeteren van onze professionele organisatie. We zetten ons in om elk kind optimaal te laten ontwikkelen binnen een ondersteunende schoolcontext.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Hoogwaardige Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan bij De Lunetten

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen binnen ons schoolplan?

Bij Katholieke Basisschool De Lunetten streven we naar continue verbetering van ons onderwijs, gestuurd door een doordachte meerjarenplanning. Onze kwaliteitszorg is nauw verweven met het personeelsbeleid, wat zorgt voor een synchrone ontwikkeling van zowel de school als onze toegewijde medewerkers. Het schoolbeleid wordt gezamenlijk vormgegeven door de directie en het team, waarbij de strategische visie van de stichting wordt vertaald naar concrete schooldoelstellingen en een heldere meerjarenplanning. Burgerschap staat centraal in onze aanpak. We stimuleren de ontwikkeling van onze leerlingen tot actieve, betrokken en verantwoordelijke burgers. Het burgerschapsonderwijs is volledig geïntegreerd in ons curriculum en sluit naadloos aan bij onze kernwaarden van inclusiviteit, samenwerking en toekomstgericht leren. We vergroten de kennis van democratische principes, maatschappelijke betrokkenheid en respect voor culturele diversiteit. Onze ambitieuze doelstellingen voor de schoolplanperiode 2021-2025 omvatten: Ambitie 1: Een Duurzame Organisatie: We bouwen aan een school die doelgericht, lerend en continu in ontwikkeling is. Ambitie 2: Een Stimulerende Leer- en Ontwikkelomgeving: Wij bieden onderwijs van topkwaliteit, gericht op resultaten en de individuele groei van elk kind. Ambitie 3: Een Rijke, Betekenisvolle en Toekomstgerichte Leeromgeving: We creëren een inspirerende leeromgeving die aansluit bij de behoeften van de moderne tijd en de ontwikkeling van ieder kind. Ambitie 4: Gezamenlijke Inclusieve Ontwikkeling: Samen met ouders, partners en de gemeenschap bevorderen we de brede ontwikkeling van elk kind binnen een veilige en inclusieve schoolomgeving.

Hoe realiseert onze school de gestelde kwaliteitsdoelen?

Wij hanteren de bewezen Plan-Do-Check-Act (PDCA) cyclus, een systematische aanpak voor continue verbetering. Dit proces omvat gezamenlijke planning, zorgvuldige uitvoering, grondige evaluatie en noodzakelijke bijstellingen. Om de effectiviteit van ons onderwijs te waarborgen, verzamelen we continu data. Dit doen we zowel via periodieke kwaliteitsinstrumenten, zoals interne en externe audits, zelfevaluaties en tevredenheidsonderzoeken, als door dagelijkse observaties en feedback. Bij het identificeren van verbeterpunten, stellen we actieplannen op die we gezamenlijk uitvoeren. Deze verbeteracties worden vastgelegd in onze jaarplannen en vinden plaats tijdens specifieke overleggen, zoals studiedagen, teamvergaderingen en beleidsgerichte bijeenkomsten. De frequentie van deze overleggen is afhankelijk van het belang van het onderwerp, en alle beleids- en schoolontwikkelingen zijn transparant terug te vinden in onze jaarplannen.

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Lunetten

Toelichting van de school

Katholieke Basisschool De Lunetten biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Sinds oktober 2017 werkt onze school nauw samen met Welschap Kinderopvang voor een uitstekende peuteropvang. Deze opvang vindt plaats in een speciaal ingerichte ruimte, ontworpen om peuters veilig en uitdagend te laten spelen en ontdekken. Onze peutergroepen bestaan uit maximaal 8 kinderen, wat zorgt voor persoonlijke aandacht. Gekwalificeerde pedagogisch medewerkers begeleiden de kinderen in hun spelenderwijs leren omgaan met leeftijdsgenootjes. De tijden van de peuteropvang sluiten naadloos aan op de schooltijden, inclusief de breng- en haalmomenten en de schoolvakanties. De peuteropvang is geopend op de ochtenden tijdens schoolweken, van 08:30 tot 12:00 uur. Buiten deze tijden, 's middags en tijdens vakantieperiodes, is de opvang gesloten.

Veelgestelde vragen

Welke extra programma's biedt De Lunetten voor jonge kinderen?

Basisschool De Lunetten investeert in een sterke start voor jonge kinderen met specifieke programma's. We bieden Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, wat essentieel is voor de cognitieve en sociale ontwikkeling. Daarnaast faciliteren we een hoogwaardige peuteropvang, die kinderen voorbereidt op hun basisschooltijd. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. Ze stimuleren nieuwsgierigheid en leggen een solide basis voor toekomstig leren.

Basisschool De Lunetten investeert in een sterke start voor jonge kinderen met specifieke programma's. We bieden Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, wat essentieel is voor de cognitieve en sociale ontwikkeling. Daarnaast faciliteren we een hoogwaardige peuteropvang, die kinderen voorbereidt op hun basisschooltijd. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. Ze stimuleren nieuwsgierigheid en leggen een solide basis voor toekomstig leren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt De Lunetten samen voor het jonge kind programma?

Voor ons aanbod voor jonge kinderen werken we samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met Welschap Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze peuteropvang voldoet aan de hoogste kwaliteitsstandaarden. Welschap Kinderopvang deelt onze visie op spelenderwijs leren en een veilige omgeving voor peuters. Samen bieden we een naadloze en kwalitatieve voorbereiding op de basisschool.

Voor ons aanbod voor jonge kinderen werken we samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met Welschap Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze peuteropvang voldoet aan de hoogste kwaliteitsstandaarden. Welschap Kinderopvang deelt onze visie op spelenderwijs leren en een veilige omgeving voor peuters. Samen bieden we een naadloze en kwalitatieve voorbereiding op de basisschool.

Team | Katholieke Basisschool De Lunetten in Heemskerk | [2025] Schoolregister