Basisschool Basisschool De Sleye in Heel

Het team van Basisschool De Sleye in Heel

Current section: team
Sportparklaan 58
6097 Heel

Zie hier hoe het team van Basisschool De Sleye is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Sleye. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Sleye bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Sleye bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Sleye zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Sleye. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (35.7%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Sleye werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Sleye gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Sleye: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Basisschool De Sleye zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Onze directeur, met ondersteuning van de vervangingsmanager, zet alles op alles om tijdig een gekwalificeerde vervanger te regelen, zodat uw kind ongestoord kan blijven leren. We hanteren een helder vervangingsbeleid, in lijn met de richtlijnen van schoolbesturen Midden Limburg PO en de informatie beschikbaar via Wijzers in onderwijs. Mocht een afwezigheid langer duren, dan informeren wij u als ouder(s) direct schriftelijk over de situatie. Daarnaast bieden we onze medewerkers de mogelijkheid voor verlof, zoals vastgelegd in de CAO voor onderwijsgevenden. Dit omvat diverse situaties zoals jubilea, huwelijken, overlijden van dierbaren, noodzakelijke specialistische bezoeken, zwangerschapsverlof en meer, zodat zij met een gerust hart hun taken kunnen vervullen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Vind de juiste zorg: Specialisten die extra ondersteuning bieden op Basisschool De Sleye

2

Verbeter uw taal- en rekenvaardigheden met onze deskundigen

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Intern Begeleider
Leerkracht met specialisatie in leesontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze school telt een toegewijde leerkracht met een erkende leesspecialiteit. Deze professional voert, onder directe aansturing van de Intern Begeleider, essentiële analyse- en adviestaken uit. Dit team zorgt voor gerichte ondersteuning, zodat elke leerling zijn of haar volledige potentieel op het gebied van taal en rekenen kan bereiken. De expertise is gericht op het identificeren en aanpakken van specifieke leeruitdagingen.

3

Sociaal-emotionele ontwikkeling: Een veilige basis voor groei

Beschikbare specialisten:

Deskundige Gedragsspecialist
Ervaren Intern Begeleider
Specialist in meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Leerlingen die behoefte hebben aan extra begeleiding kunnen terecht in een ondersteunende klasomgeving, onder leiding van een collega-leerkracht. Onze leerkrachten en intern begeleiders gaan proactief in gesprek met leerlingen om hun gedragspatronen te begrijpen en bieden praktische handvatten voor positieve ontwikkeling. Dit creëert een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind zich sociaal en emotioneel optimaal kan ontplooien.

3

Optimale gedragsbegeleiding en effectieve taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor uitdagend gedrag
Intern Begeleider met focus op leerstrategieën
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten ontvangen waardevolle ondersteuning en begeleiding van de intern begeleiders. Zij fungeren als een cruciale schakel in het succes van elke leerling. Voor complexere vraagstukken op het gebied van gedrag en taakaanpak, staat de schoolbegeleider paraat om de expertise van het team te versterken. Dit garandeert een consistente en effectieve aanpak voor alle leerlingen.

0

Ontwikkeling van motorische vaardigheden en fysieke groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel zijn er geen specifieke specialisten aangewezen voor motorische en lichamelijke ontwikkeling binnen ons directe ondersteuningsteam. We streven ernaar om leerkrachten te voorzien van de nodige middelen om deze gebieden te stimuleren.

0

Ondersteuning bij medische zorg en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen of ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, verwijzen we u graag naar de juiste externe instanties en professionals. Wij zorgen voor een goede overdracht van informatie indien nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek Hoe Basisschool De Sleye Uw Kind Extra Ondersteunt

Gedetailleerde Uitleg Over Ons Ondersteuningsaanbod

Basisschool De Sleye biedt een stimulerende leeromgeving voor kinderen vanaf 4 jaar. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij ons onderwijs aanpassen aan de individuele behoeften van elke leerling. We streven ernaar om passend onderwijs te realiseren binnen de kaders van het regulier onderwijs. Onze focus ligt op het bieden van extra ondersteuning waar mogelijk binnen de groepsdynamiek. Individuele extra begeleiding is beperkt en wordt aangeboden op basis van praktische uitvoerbaarheid en de beschikbaarheid van de juiste expertise. We werken continu aan het verbeteren van onze ondersteuningsmogelijkheden. Het Ondersteuningsteam (OT), bestaande uit interne begeleiders en een schoolbegeleider van het samenwerkingsverband, speelt een cruciale rol in het coördineren van scholibrede ondersteuning. Zij bieden consultatie, begeleiding, observaties en advies voor zowel leerling- als schoolontwikkeling. Nieuw Ondersteuningsaanbod Vanaf Schooljaar 2022-2023 Sinds schooljaar 2022-2023 heeft elke school binnen Wijzers in onderwijs en SPOLT toegang tot een vernieuwd ondersteuningsteam. Dit team biedt: - Schoolbegeleiding: Consultatie, begeleiding door de intern begeleider, observaties, overleg en advies over leerling- en schoolontwikkeling, en fungeren als sparringpartner. - Diagnostiek: Naast schoolbegeleidingsuren heeft elke school recht op een leerlingonderzoek. - Kortdurende Arrangementen en Specialisteninzet: Bij specifieke vragen wordt de meest geschikte begeleider ingezet. Regiegroepen en IB-Kwaliteitskring Naast de IB-Kwaliteitskring zijn er gezamenlijke regiegroepen actief op diverse ontwikkelingsgebieden. Dit bevordert een gestructureerde aanpak van schoolverbetering. Professionalisering Leerkrachten: Nieuwe Rekenaanpak Bij de implementatie van onze nieuwe rekenmethode hebben we geïnvesteerd in de verdieping van didactische modellen, leerlijnen, instructievaardigheden (EDI) en differentiatie. Er is extra aandacht voor het versterken van rekenvaardigheden bij sterke rekenaars en het bevorderen van 'leren leren'. Dit draagt bij aan kansengelijkheid en een doorlopende leerlijn. Executieve Functies en Eigenaarschap De nieuwe rekenmethode integreert ook het versterken van eigenaarschap bij leerlingen en de ontwikkeling van executieve functies. Denk hierbij aan taakaanpak, zelfstandigheid, uitgestelde aandacht, samenwerken en reflectie. Na evaluatie bepalen we hoe we deze executieve functies verder kunnen integreren. 10-14 Onderwijs: Soepele Overgang van PO naar VO Het 10-14-Onderwijs in regio Maasgouw creëert een doorlopende leerlijn tussen primair (PO) en voortgezet onderwijs (VO). Dit zorgt voor een naadloze overgang naar de brugklas en een gezamenlijke onderwijsvisie. Kangoeroeklas: Ontwikkeling voor Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen In de kangoeroeklas werken meer- en hoogbegaafde leerlingen van diverse scholen samen aan creatieve, praktische en analytische vaardigheden. Er is specifieke aandacht voor creatief denken, zelfreflectie, 'leren leren' en samenwerking met ontwikkelingsgelijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategische Schoolplannen

Welke Ambitieuze Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan focust op het realiseren van kansengelijk en inclusief onderwijs, waarbij elke leerling de ruimte krijgt om zijn of haar volledige potentieel te benutten. Wij zien ouders als essentiële partners in de educatieve reis van hun kinderen en streven naar een naadloze ontwikkeling door verbeterde samenwerking met kinderopvang en het voortgezet onderwijs. Veiligheid en een gevoel van gezien worden staan centraal in onze schoolomgeving. We faciliteren gezamenlijk leren door een gedeeld overzicht van expertise onder medewerkers en actieve kennisdeling via regiegroepen. Betrokkenheid van maatschappelijke en educatieve partners verrijkt ons curriculum en buitenschoolse activiteiten, zoals sport, techniek en cultuur. Elk teamlid en elke school beschikt over een actueel scholingsplan om continu te blijven groeien. Om continu te verbeteren, is de rol van de Intern Begeleider geëvolueerd naar Kwaliteitscoördinator. Schoolleiders nemen geïnformeerde beslissingen, rollen en verantwoordelijkheden zijn helder gedefinieerd en afgestemd. Transparantie in kwaliteit en dialoog met onze omgeving vormen de kern van onze verantwoording. Elke school brengt haar unieke bijdrage aan inclusiever onderwijs, stelt ambitieuze vierjarige doelen en identificeert innovatieve initiatieven, die gedetailleerd worden uitgewerkt in het jaarlijkse schoolplan.

Hoe Realiseert Basisschool De Sleye Haar Educatieve Doelstellingen?

Bij Basisschool De Sleye hechten we enorm aan kwalitatief hoogwaardig onderwijs voor elk kind. Onze kwaliteitszorg omvat zowel de kernactiviteiten in de klas als de ondersteunende processen, met aandacht voor de onderlinge samenhang. Kwaliteitszorg is voor ons een cyclisch proces van meten, verbeteren en verantwoorden. Het omvat een totaalpakket aan activiteiten, procedures en instrumenten die systematisch worden ingezet om onze onderwijsprocessen en resultaten continu te optimaliseren. Wij stellen hierbij vijf cruciale vragen centraal: Voeren we de juiste activiteiten uit? Doen we deze activiteiten effectief? Hoe monitoren we onze voortgang? Delen anderen deze evaluatie? En hoe benutten we de verkregen inzichten voor verdere verbetering? Om onze kwaliteitsstandaarden te waarborgen en te verhogen, maken de scholen binnen onze stichting gebruik van het 'Schoolzelfevaluatie' instrument. Dit instrument bestaat uit twee essentiële onderdelen: het Schooljaarplan en de Resultatenanalyse. Het Schooljaarplan is een dynamisch document dat jaarlijks wordt geactualiseerd, geëvalueerd en bijgestuurd. Het dient als leidraad voor het monitoren van onze voortgang en biedt ruimte voor aanpassing op basis van nieuwe inzichten, met zowel korte- als langetermijndoelen zichtbaar. De Resultatenanalyse biedt een gedetailleerd overzicht van behaalde leerresultaten, getoetst met onafhankelijke methodes. Deze resultaten worden vergeleken met vooraf gestelde normen (zowel landelijk als intern), geanalyseerd, en vormen de basis voor concrete aanbevelingen en actieplannen voor verbetering.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Heel | Basisschool De Sleye

Toelichting van de school

Basisschool De Sleye biedt een naadloze overgang van peuterspeelzaal naar basisschool met ons programma voor het jonge kind. Wij geloven in een doorlopende ontwikkeling en werken daarom nauw samen met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Regelmatig overleg tussen onze leerkrachten en pedagogisch medewerkers zorgt voor een warme overdracht en waardevolle observaties. Ouders worden hierbij altijd volledig geïnformeerd. Om uw kind optimaal voor te bereiden, organiseren we gezamenlijke activiteiten. Kinderen die bijna vier jaar worden en starten op De Sleye, krijgen de kans om onder begeleiding van hun vertrouwde pedagogisch medewerkers alvast te wennen op school. Ouders geven hiervoor toestemming, zodat uw kind zich direct thuis voelt.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Sleye extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Basisschool De Sleye richt zich op een soepele start en een doorlopende ontwikkeling voor alle jonge kinderen, in nauwe samenwerking met externe partners.

Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool De Sleye samen?

Voor een optimale voorbereiding op de basisschool, werkt Basisschool De Sleye samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties. Momenteel onderhouden wij een waardevolle samenwerking met Kinderopvang Robbedoes.

Voor een optimale voorbereiding op de basisschool, werkt Basisschool De Sleye samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties. Momenteel onderhouden wij een waardevolle samenwerking met Kinderopvang Robbedoes.