
De resultaten van Basisschool De Sleye in Heel
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Sleye, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool De Sleye bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Sleye bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen bij De Sleye
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden geëvalueerd in groep acht middels de eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland en is een cruciale indicator voor de basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Basisschool De Sleye: Ambitie en Resultaten
Het streefniveau markeert een ambitieuzer prestatieniveau dan het fundamentele niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit aan het einde van groep acht bereikt. De inspectie stelt voor iedere basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit specifieke percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van Basisschool De Sleye en weerspiegelt de schoolspecifieke onderwijsdoelen en prestaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Sleye?
Het schooladvies is een cruciaal document dat de overstap naar het voortgezet onderwijs vergemakkelijkt. Het geeft een weloverwogen indicatie welk type middelbare school het beste aansluit bij de capaciteiten en leerstijl van uw kind. Dit advies wordt opgesteld na zorgvuldige observatie van de ontwikkeling van de leerling gedurende de gehele basisschoolperiode. Factoren zoals sterke punten, leertempo, en resultaten van tussentijdse toetsen worden meegenomen. Het schooladvies is niet statisch; het kan worden bijgesteld na afname van de landelijke eindtoets. Indien de eindtoets een hoger advies suggereert dan oorspronkelijk door de school gegeven, worden de leerkrachten en de intern begeleider geraadpleegd voor een heroverweging. Dit proces waarborgt dat elke leerling het meest passende advies ontvangt. Een lagere of gelijkwaardige score op de eindtoets ten opzichte van het schooladvies leidt niet tot een verlaging van het advies. Het oorspronkelijke schooladvies wordt in dat geval definitief vastgesteld en automatisch doorgegeven. Dit zorgt voor stabiliteit en duidelijkheid in het adviestraject.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op Basisschool De Sleye
Bij Basisschool De Sleye staan we voor een omgeving waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. We geloven in de kracht van samenwerking tussen leerlingen, ouders en ons toegewijde team om een veelzijdige ontwikkeling te stimuleren en een positieve schoolervaring te garanderen. Respectvolle interacties vormen de kern van onze schoolcultuur. We streven ernaar dat elk kind met plezier naar school komt, wetende dat het een veilige plek is om te groeien en te leren. Samen vormen we een hecht team dat zich inzet voor het welzijn en de vooruitgang van al onze leerlingen.
Samenwerken voor Succes
Veiligheid voorop
Gerichte Ontwikkeling
Hoe bevordert Basisschool De Sleye de Sociale Ontwikkeling van Leerlingen?
Onze school hanteert een bewezen groepsdynamische aanpak, genaamd 'Prettig omgaan met elkaar / Sociaal Sterke Groep', om een veilig en positief leefklimaat te creëren. Essentiële onderdelen hiervan zijn: De drie gouden regels, het effectief hanteren van conflicten door middel van het driehoeksgesprek, en het gebruik van een logboek en time-outplek. Daarnaast spelen de rollen van surveillant, leerkracht en conflictbegeleider een cruciale rol. Verder integreren we de sociokring, een verbeterdoos en een gouden doos, en de 'OK thermometer' om sociale competenties te meten. Deze methodiek draagt bij aan het behalen van leerdoelen op het gebied van burgerschap. De sociale veiligheid van onze leerlingen monitoren we nauwgezet met de Sociale Competentie ObservatieLijst (SCOL), een leerlingvolgsysteem voor sociale vaardigheden, welbevinden en veiligheid. Bovendien besteden we extra aandacht aan groepsvorming en onderlinge relaties, vooral tijdens de 'Gouden Weken' aan het begin van het schooljaar en na elke vakantieperiode. Deze gerichte aanpak versterkt het pedagogisch klimaat en minimaliseert de kans op pestgedrag, terwijl we tegelijkertijd inspelen op de individuele onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van elke leerling.
Welke systemen gebruikt Basisschool De Sleye voor het Evalueren van Sociale Vooruitgang?
Basisschool De Sleye maakt gebruik van specifieke registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen gedetailleerd in kaart te brengen: Onze school maakt gebruik van de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL). Daarnaast zetten we het instrument 'Mijn Kleutergroep' in voor de jongste leerlingen.
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
- Mijn Kleutergroep
Welke Methodes voor Sociaal-Emotioneel Leren Worden Toegepast op Basisschool De Sleye?
Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren hanteert Basisschool De Sleye de volgende effectieve methoden: Onze school zet de methode GDO: 'Prettig omgaan met elkaar / Sociaal Sterke Groep' in om positieve sociale interacties te stimuleren.
- GDO:Prettig omgaan met elkaar/Sociaal Sterke Groep
Inspectierapport Basisschool De Sleye: Kwaliteit en Ontwikkeling
Basisschool De Sleye streeft naar uitmuntendheid in het basisonderwijs. Ons toegewijde team van leraren zorgt voor een stimulerende leeromgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Lees hier meer over onze onderwijskwaliteit en de bevindingen van de onderwijsinspectie.