
Het team van OBS De Bosrank in Havelte
Current section: teamZie hier hoe het team van OBS De Bosrank is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS De Bosrank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past OBS De Bosrank bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS De Bosrank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij OBS De Bosrank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS De Bosrank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij OBS De Bosrank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS De Bosrank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Personeel op OBS De Bosrank: Zorgeloos Leren
Bij OBS De Bosrank streven we ernaar dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We zetten ons volledig in om de continuïteit van de lessen te waarborgen door direct te zoeken naar de meest geschikte oplossing voor de klas. Onze prioriteit ligt bij het vinden van interne oplossingen, waarbij collega's de groep overnemen, of het inschakelen van onze speciaal aangestelde boven-schoolse invallers via de Stichting. Zodra een vervanger is gearriveerd, bieden onze betrokken teamleden ondersteuning om een soepele overgang te garanderen en de leerlingen optimaal te begeleiden. In uitzonderlijke situaties waarin geen directe vervanging mogelijk is, overwegen we alternatieve maatregelen zoals het tijdelijk samenvoegen van klassen. Gelukkig hebben we dankzij een proactieve aanpak en een sterk team de afgelopen jaren deze maatregel, het naar huis sturen van leerlingen, nooit hoeven toepassen. Uw kind is bij ons in veilige handen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op onze school willen we de leertijd effectief besteden, omdat we beseffen dat de leertijd een belangrijke factor is in het bieden van goed onderwijs. We proberen daarom verlies van leertijd te voorkomen. We werken vanuit een lesrooster en een didactisch overzicht. In principe trachten we alle leerlingen in acht jaar de einddoelen (1F) van het basisonderwijs te laten halen en zoveel mogelijk leerlingen de streefdoelen. (2F en 1S). We hebben hoge verwachtingen en streven naar het kunnen uitstromen naar het vervolgonderwijs passend bij de capaciteiten van de leerlingen. Op onze school krijgen alle leerlingen in acht jaar tijd minimaal 7520 uur les.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning op OBS De Bosrank: Een Team van Experts
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op OBS De Bosrank geloven we in 'Beter Onderwijs Samen'. Onze schoolcultuur is gericht op continue verbetering, waarbij elke dag een kans is om samen te groeien. Ons team is sterk gespecialiseerd om uiterst kwalitatief onderwijs te garanderen. Dit schooljaar investeren we verder in expertise: een teamlid volgt een gespecialiseerde opleiding tot taalspecialist, en drie teamleden breiden hun kennis uit met een verkorte opleiding tot rekenspecialist. Deze voortdurende ontwikkeling stelt ons in staat om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden op het gebied van taal en rekenen, met aandacht voor individuele leerbehoeften.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij zijn trots op onze status als Kanjerschool, waar de Kanjermethode ons leidraad geeft voor positieve interacties tussen kinderen, ouders en leerkrachten. Deze aanpak is tevens preventief gericht op het tegengaan van pestgedrag. Dit schooljaar versterkt een teamlid onze expertise door een opleiding tot gedragsspecialist te volgen. Onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid richt zich binnen de Plusgroep ook specifiek op de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. Zij ondersteunt ook teamleden, zodat de opgedane kennis en inzichten breed gedeeld worden, wat resulteert in extra zorg en aandacht voor deze belangrijke ontwikkelingsgebieden binnen alle groepen.
Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Dit schooljaar zetten we opnieuw extra in op de ontwikkeling van de 'executieve functies' bij onze leerlingen. Ons toegewijde team werkt actief aan het verbreden van kennis en vaardigheden op dit cruciale gebied van zelfregulatie en planning. Daarnaast start dit jaar een leerkracht met de opleiding tot gedragsspecialist. Zij zal haar opgedane expertise delen met het gehele schoolteam, om zo de begeleiding van leerlingen te optimaliseren. Twee van onze leerkrachten fungeren bovendien als ambassadeurs voor het Process Communication Model (PCM). Deze focus op gedrag, werkhouding en taakaanpak zorgt ervoor dat leerlingen beter uitgerust zijn om uitdagingen aan te gaan en hun leerdoelen te bereiken.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
OBS De Bosrank beschikt over een gediplomeerde specialist met een CIOS-sportopleiding, die bijdraagt aan de motorische ontwikkeling van onze leerlingen. Daarnaast maken we actief gebruik van de expertise en begeleiding van de Beweegcoaches van Gemeente Westerveld. Vanaf de meivakantie starten de schoolzwemlessen in ons nabijgelegen zwembad De Kerkvlekken. De leerkracht inventariseert de zwemdiploma's van de leerlingen, zodat het zwemonderwijs op elk niveau kan plaatsvinden. Een extra zwemleerkracht is aanwezig voor leerlingen zonder diploma. Deze zwemlessen zijn een integraal onderdeel van ons reguliere onderwijsprogramma, gericht op zowel zwemveiligheid als lichamelijke fitheid.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op OBS De Bosrank bieden we onderwijs aan kinderen met medische zorg, zoals diabetes. Ons doel is om deze leerlingen thuisnabij kwalitatief onderwijs te bieden in een veilige omgeving. Als onderwijsschoolteam stellen we duidelijke grenzen en werken we volgens een vastgesteld medisch protocol. Een overeenkomst tussen school en ouders waarborgt de afspraken. Elke medische situatie is uniek en vereist een persoonlijke aanpak en aanpassing. Medisch geschoold personeel is van harte welkom op school om de benodigde verzorging te bieden. Zij ondersteunen ook ons team, waardoor we de kennis en kunde vergroten om deze leerlingen optimaal te begeleiden.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk en Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op OBS De Bosrank
Hoe OBS De Bosrank leerlingen optimaal begeleidt
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij OBS De Bosrank
Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in het schoolplan van OBS De Bosrank?
Hoe realiseert OBS De Bosrank haar onderwijsdoelen effectief?
Optimale Start: Ons Aanbod voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt OBS De Bosrank extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, OBS De Bosrank zet zich in voor een optimale start van elk kind. We bieden gespecialiseerde programma's die gericht zijn op de vroege ontwikkeling, met extra aandacht voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Deze programma's omvatten zowel voorschoolse educatie, vaak in samenwerking met onze partners, als vroegschoolse educatie binnen onze groepen 1 en 2. Het doel is om de leerontwikkeling te maximaliseren en eventuele achterstanden te voorkomen of te verkleinen.
Met welke organisaties werkt OBS De Bosrank samen voor het jonge kind?
OBS De Bosrank onderhoudt sterke partnerschappen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een naadloze overgang en doorlopende ontwikkeling te waarborgen. Onze belangrijkste samenwerkingspartner is Kinderopvang Doomijn, met faciliteiten in ons schoolgebouw. Deze samenwerking zorgt voor een warme overdracht en continuïteit in de begeleiding van jonge kinderen, zowel voor als na de basisschooltijd.