Basisschool St. Bavoschool in Harmelen

Het team van St. Bavoschool in Harmelen

Current section: team
Schoollaan 6
3481 Harmelen

Zie hier hoe het team van St. Bavoschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van St. Bavoschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past St. Bavoschool bij jullie?

Ontdek hoe goed St. Bavoschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij St. Bavoschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij St. Bavoschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.7%)
25-35 jaar (38.5%)
35-45 jaar (15.4%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (23.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij St. Bavoschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (21.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor St. Bavoschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsplanning: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Bij de St. Bavoschool zorgen we voor een effectieve aanpak wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. Eerst zetten we onze eigen flexibele invalpool in of vragen we ondersteuning van collega's binnen ons team. Dit garandeert continuïteit in het onderwijs voor uw kind. Als dit niet direct mogelijk is, schuiven we intern met personeel om de continuïteit te waarborgen. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderbrekingen voor de leerlingen. Daarom kunnen groepen tijdelijk worden samengevoegd, waardoor een leerkracht extra ondersteuning kan bieden. Leerkrachten met ondersteunende taken worden flexibel ingezet en krijgen de ruimte om hun taken later in te halen. Indien nodig, verdelen we leerlingen van een groep over andere klassen. Dit zorgt ervoor dat elk kind de aandacht krijgt die het verdient. Als alle opties zijn uitgeput en vervanging onmogelijk blijkt, informeren we ouders direct, bij voorkeur ruim van tevoren. We streven ernaar om leerlingen nooit naar huis te hoeven sturen. Mocht dit toch onvermijdelijk zijn, dan communiceren we dit duidelijk en tijdig. Bij langdurige uitval informeren we ook andere ouders om transparantie te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Speciaal Onderwijs Talenten: Extra Ondersteuning op de St. Bavoschool

3

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Op de St. Bavoschool zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Met twee toegewijde rekenspecialisten, juf Nathalie Plantjé en juf Ricky Vermaas, bieden we gerichte ondersteuning. Ons leerteam begrijpend lezen waarborgt de hoogste kwaliteit van ons leesonderwijs. Juf Nathalie en juf Ricky zijn tevens onze specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid, klaar om talenten te stimuleren. Indien nodig, versterken we ons team met de expertise van een externe remedial teacher voor optimale leerresultaten.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: KanjerTraining voor Plezier

Beschikbare specialisten:

Kanjer Coördinator

Toelichting van de school:

De St. Bavoschool stimuleert een positief sociaal-emotioneel klimaat met de Kanjertraining. Deze aanpak bevordert onderling vertrouwen, wat essentieel is voor een veilige en prettige leeromgeving in elke klas. Alle leerkrachten zijn gecertificeerd in de Kanjertraining en onze Kanjer coördinatoren, juf Chantal Klerks en juf Mayke van Dijk, ondersteunen het team actief. Samen bouwen we aan een school waar iedereen zich gewaardeerd voelt.

1

Gedrag en Werkhouding: Gerichte Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider, juf Carla de Jong, biedt proactieve ondersteuning aan leerkrachten bij vragen over gedrag, werkhouding of taakaanpak. Zij zorgt voor een gestructureerde aanpak, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Voor specifieke behoeften schromen we niet om externe expertise in te schakelen, dit garandeert een breed scala aan oplossingen en begeleiding op maat.

1

Bewegen en Lichamelijke Gezondheid: Gym met Plezier

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gym

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen. Daarom biedt de St. Bavoschool bewegingsonderwijs van hoog niveau met gespecialiseerde vakdocenten. Onze ervaren vakleerkrachten bewegingsonderwijs, Chantal van Wamel en Nettie ter Haar, zorgen voor dynamische en leerzame gymlessen. Ze stimuleren niet alleen de motorische vaardigheden, maar ook het plezier in bewegen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Altijd Professionele Hulp

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werkt de St. Bavoschool samen met gespecialiseerde externe professionals. Dit waarborgt de veiligheid en het welzijn van al onze leerlingen. Wij zorgen ervoor dat wanneer deze zorg nodig is, de juiste expertise direct beschikbaar is voor optimale ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Leerpleinen

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij St. Bavoschool

Onze Aanpak voor Elke Leerling

Bij St. Bavoschool zetten we ons volledig in om tegemoet te komen aan de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. Onze toegewijde leerkrachten vormen de eerste lijn in het bieden van deze ondersteuning. Om de verschillen tussen leerlingen optimaal te begeleiden, volgen al onze leerkrachten regelmatig teamscholing. Waar nodig faciliteren we ook individuele scholingstrajecten. Dit zorgt ervoor dat we flexibel kunnen inspelen op de leerontwikkeling van elk kind. Onze Interne Begeleider (IB'er) bewaakt de sociale, emotionele en leerresultaten van zowel groepen als individuele leerlingen. De IB'er coacht de leerkrachten en werkt nauw samen met de directeur. Dit structurele overleg garandeert dat we de onderwijsresultaten op schoolniveau continu monitoren en waar nodig bijsturen. Elke school heeft een Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Hierin beschrijven we gedetailleerd welke ondersteuning de Sint Bavoschool biedt en hoe dit is georganiseerd. We voldoen aan de basisondersteuning die is afgesproken binnen ons samenwerkingsverband en gaan daarin verder met onze specifieke ambities. Samen met Samenwerkingsverband Passenderwijs Kalisto streven we ernaar zoveel mogelijk kinderen passend onderwijs te bieden op hun basisschool in de buurt. Het samenwerkingsverband stelt een budget beschikbaar om een sterke basis te leggen voor passend onderwijs op school. Als de geboden ondersteuning niet voldoende is, kunnen school en ouders gezamenlijk advies of aanvullende ondersteuning aanvragen bij het SWV Passenderwijs. In sommige gevallen kan dit leiden tot een arrangement, een budget dat extra ondersteuning mogelijk maakt. Wanneer de school, zelfs met een arrangement, niet kan voldoen aan de onderwijsbehoefte van een leerling, werken we nauw samen met ouders om een aanvraag in te dienen bij het SWV voor plaatsing in een meer geschikte onderwijssetting, zoals speciaal basisonderwijs. De Toelatingscommissie van het SWV Passenderwijs beoordeelt deze aanvragen. Meer informatie vindt u op www.passenderwijs.nl, via telefoonnummer 0348-412706 of e-mail: info@passenderwijs.nl. Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning: Wij implementeren het Expliciete Directe Instructie (EDI) model voor al onze lessen. Dit model, met heldere instructies en hoge verwachtingen, helpt leerlingen de lesstof van de basisschool effectief eigen te maken. In klassen met meer leerlingen werken we met een team van 1,5 leerkracht per groep. Hierdoor is er meer directe ondersteuning beschikbaar. Twee leerkrachten begeleiden de drie niveaus per vak, wat resulteert in een meer gericht onderwijsaanbod voor elke leerling en een consistente didactische aanpak. Onze specifieke leerteams richten zich op het verbeteren van begrijpend lezen, technisch lezen en de ondersteuning van meerbegaafde leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Verzekerde Onderwijskwaliteit op de St. Bavoschool

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

De St. Bavoschool opereert als een dynamische, lerende organisatie. Centraal staan persoonlijk meesterschap, gezamenlijk teamleren en systeemdenken. Deze pijlers stellen ons in staat om continu te werken aan de borging en verbetering van onze onderwijskwaliteit. Onze kwaliteitsborgingsactiviteiten omvatten: Professionele ontwikkeling op zowel team- als individueel niveau. Regelmatige interne schoolbezoeken door de interne begeleider en directie. Gerichte observaties door coördinatoren, bijvoorbeeld voor begrijpend lezen, met daaropvolgende teamanalyses. Actieve collegiale consultatie en het geven van constructieve feedback. Het bestuderen van vakliteratuur en actuele onderwijsontwikkelingen. Het proactief verzamelen van feedback van leerlingen, ouders en collega's, met concrete actiepunten voor kwaliteitsverbetering, zowel in directe gesprekken als via enquêtes. Het inwinnen van feedback van externe partners zoals Passenderwijs en het voortgezet onderwijs. Een actieve leerlingenraad, waarin leerlingen uit groep 6, 7 en 8 hun stem laten horen. Ter bewaking van onze kwaliteit voeren wij uit: Een externe audit eens per vier jaar, uitgevoerd door directieleden van andere scholen binnen het Kalisto-bestuur. Gebruik van de Vensters-vragenlijsten voor het meten van basiskwaliteit conform de inspectienormen, de eigen schoolkwaliteit en tevredenheid onder ouders en leerlingen. Analyse van de jaarlijkse resultaten van de Cito-eindtoetsen voor groep 8. Evaluatie van de jaarlijkse Cito-resultaten voor alle groepen (2 t/m 8). Periodieke voortgangs- en kwaliteitsgesprekken met het bestuur van Kalisto, tweemaal per jaar. Op basis van deze kwaliteitsanalyses stellen wij een vierjarig schoolplan op, inclusief jaarlijkse actieplannen. Jaarlijks evalueren we onze doelen en plannen voor het komende schooljaar. Het schoolplan dient hierbij als leidraad. De specifieke jaardoelen voor het schooljaar 2024-2025 zijn beschikbaar in een apart document op onze website.

Hoe realiseert de school haar onderwijsdoelen?

Wij zetten ons systematisch in voor de continue verbetering van ons onderwijs. Kwaliteitszorg omvat alle activiteiten gericht op het vaststellen, bewaken, borgen en verbeteren van onderwijskwaliteit. Dit betekent dat we definiëren wat goed onderwijs is, voldoen aan wettelijke eisen, heldere doelen stellen, de levering van kwaliteit waarborgen en de behaalde resultaten duurzaam verankeren. Ons schoolplan bevat de vierjarige doelstellingen en bijbehorende actieplannen. Jaarlijks evalueren we deze doelen en stellen we ze bij tijdens een studiedag, wat resulteert in concrete actiepunten, leerwerkgemeenschappen en studiedagen. De voortgang wordt halverwege het schooljaar (januari/februari) getoetst en eind januari geëvalueerd. Burgerschap en Sociale Integratie: Actief burgerschap en sociale integratie zijn kernonderdelen van ons onderwijs. We begeleiden leerlingen bij hun ontwikkeling in een diverse samenleving. Wettelijk wordt van ons verwacht dat we leerlingen kennis bijbrengen over maatschappelijke diversiteit en gezamenlijke cultuur. Vanuit deze opdracht hebben we een schoolbrede visie op burgerschap geformuleerd. We implementeren een samenhangend programma dat door de leerjaren heen loopt, met monitoring en evaluatie van het burgerschapsonderwijs. We streven ernaar leerlingen op te leiden tot democratische burgers die handelen vanuit de principes van de rechtsstaat en algemeen aanvaarde waarden en normen. Centraal hierbij staan: De sociale competenties van onze leerlingen. Een open houding ten opzichte van de samenleving en haar diversiteit. De fundamentele waarden van de democratische rechtsstaat. Kwaliteitszorg en Wetenschappelijk Onderzoek: Gegevens uit het leerlingvolgsysteem, zoals resultaten van taal- en rekentoetsen en informatie over kinderopvang of peuterspeelzaal, zijn waardevol voor wetenschappelijk onderzoek en statistische analyses. Deze geanonimiseerde gegevens helpen ons om ontwikkelingen en prestaties te analyseren, wat essentieel is voor onderwijsverbetering, zowel lokaal als nationaal. Onze school verstrekt deze gegevens aan het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het CBS anonimiseert de gegevens en maakt ze beschikbaar voor het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO). De gegevens zijn voor onderzoekers niet herleidbaar naar individuele leerlingen of scholen. Resultaten worden nooit naar personen of specifieke scholen herleidbaar gepubliceerd. De verwerking van persoonsgegevens door het CBS voldoet aan wettelijke regels en de strenge interne procedures van het CBS. Mocht u bezwaar hebben tegen de verwerking van de gegevens van uw kind, dan kunt u dit melden bij de directie. Wij zorgen er dan voor dat deze gegevens niet aan het CBS worden doorgegeven. Soms zijn aanvullende gegevens nodig voor onderzoek. Scholen mogen gegevens over taal, rekenen en kinderopvang/peuterspeelzaal delen met het CBS, aangezien dit geen 'bijzondere' persoonsgegevens zijn. Voor de verwerking van bijzondere persoonsgegevens, zoals gezondheidsgegevens, is wettelijk expliciete toestemming van ouders vereist. Indien voor een specifiek onderzoek dergelijke gegevens nodig zijn, zullen wij hiervoor altijd uw uitdrukkelijke toestemming vragen.

Ontdek Ons Uitgebreide Jonge Kind Programma op de St. Bavoschool

Toelichting van de school

De St. Bavoschool in Harmelen biedt een warme en stimulerende omgeving voor onze jongste leerlingen. We hebben een geïntegreerde peutergroep die speciaal is ontworpen voor kinderen die baat hebben bij Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Veel van onze peuters stromen succesvol door naar onze basisschool. Dankzij nauwe samenwerking en een soepele overdracht met de peuteropvang, garanderen we een naadloze overgang en een optimale start voor elk kind. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren vanaf de vroegste leeftijd.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt de St. Bavoschool voor jonge kinderen?

De St. Bavoschool zet zich in voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Daarom bieden wij een gespecialiseerd programma voor peuters, gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is essentieel voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om een vliegende start te maken in hun schoolcarrière. Via onze peutergroep wordt een soepele overgang naar de basisschool gewaarborgd.

De St. Bavoschool zet zich in voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Daarom bieden wij een gespecialiseerd programma voor peuters, gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is essentieel voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om een vliegende start te maken in hun schoolcarrière. Via onze peutergroep wordt een soepele overgang naar de basisschool gewaarborgd.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters

Met welke organisaties werkt de St. Bavoschool samen voor het jonge kind?

Om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen voor onze jongste leerlingen, werkt de St. Bavoschool nauw samen met gerenommeerde partners. Onze belangrijkste samenwerkingspartner is Kind & Co, een vooraanstaande organisatie voor peuteropvang in Harmelen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente aanpak en een effectieve doorstroom van peuter naar basisschool.

Om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen voor onze jongste leerlingen, werkt de St. Bavoschool nauw samen met gerenommeerde partners. Onze belangrijkste samenwerkingspartner is Kind & Co, een vooraanstaande organisatie voor peuteropvang in Harmelen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente aanpak en een effectieve doorstroom van peuter naar basisschool.

Kind & Co Peuteropvang Harmelen